Feedback

Declinul continuă: vânzările de mașini diesel au scăzut cu 15% în Europa în luna aprilie

Publicat Joi, 25.05.2017
de Daniel Popescu
Comenteaza 9
Declinul continuă: vânzările de mașini diesel au scăzut cu 15% în Europa în luna aprilie - Poza 1
Scăderea vânzărilor de mașini noi din Europa a fost influențată parțial de un declin de 15% al vânzărilor de mașini cu motoare diesel.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Asociația Europeană a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) a anunțat recent că vânzările de mașini noi din spațiul Uniunii Europene au scăzut în luna aprilie cu 6.6%, la aproape 1.2 milioane de unități.

Datele furnizate acum de analiștii de la Jato Dynamics arată însă că situația este și mai gravă în privința mașinilor cu propulsie diesel. Astfel, vânzările de mașini noi cu motoare diesel au scăzut în aceeași lună cu 15% comparativ cu aprilie 2016, astfel că acest tip de propulsie a ajuns la o cotă de piață de numai 46%.

Aceste cifre sugerează că șoferii europeni iau în serios scandalul Dieselgate, care a afectat puternic încrederea în acest tip de propulsie după dezvăluirile cu privire la metodele prin care Volkswagen a reușit să păcălească testele de emisii prin utilizarea unor dispozitive.

Datele Jato arată de asemenea ca segmentul SUV-urilor este singurul care a înregistrat o creștere puternică în vânzări, de 7.2%. În schimb, numărul de mașini compacte care au fost înregistrate a scăzut cu aproape 12%, în timp ce monovolumele și-au continuat declinul puternic cu o scădere de peste 21%.

Parțial, vânzările mai slabe înregistrate în Europa în luna aprilie au drept explicație și perioada sărbătorilor de Paște, care a adus două zile libere în plus pe anumite piețe, în contextul în care anul trecut Pastele a fost sărbătorit în luna martie.

Via Autocar


Comentarii (9)

  • Tembelus Rex
    Imi place.....ce sa zic.... la mai mare .....e un inceput , sper sa se accentueze mai repede acest lucru......e o problema cu afumatorile care ajung in Romania, deocamdata legislatia e permisiva chiar incurajatoare (vezi programul Rabla din acest an)....traim cu speranta ca se vor destepta si ai nostri....
    Uitati la ce nivel se ajunge prin alte parti http://whattruck.ro/vezi-cum-arata-noul-motor-scania-v8-de-16-4-litri-pe-gpl-euro-7/

    Nu sunt ca oaia din turma, sunt constient de avantajele unui diesel, imi place zgomotul unui diesel (mi se zburleste parul pe maini de placere acustica care mi-o provoaca zgomotul de vapor / locomotiva un Navara spre exemplu (nu si rontaitul de TDI - pe ala il urasc sincer), am condus ocazional DAR NU AM AVUT PERSONAL, NU AM SI NICI NU VOI AVEA ......dieselul pentru masini "mici" normale TREBUIE sa devina istorie, asta daca tinem vre-un pic la noi si copiii nostri........
    22 7
  • Tembelus Rex
    erata:....pe care mi-o provoaca...:)
    7 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Tembelus Rex - Poate, poate s-or destepta si vor face mai multe GPL-uri si pt masinile mai mici cu aceeasi eficienta ca cea din articolul indicat de tine. Diesel-urile chiar sunt afumatori, iar pt masini mai usoare de 1500kg, de familie, nu merita decat daca nr de km este f mare si se fac la o viteza medie de peste 60-70km, adica distante lungi.
    12 4
  • sa speram ca luna asta scade inca pe atat si tot asa.
    10 4
  • mai mult chiar, dieselurile au ajuns atat de complexe incat intretinerea lor nu mai justifice economia, din pacate politica incurajeaza motoarele mici cea ce se traduce in alte motoare complexe cu intretinere costisitoare (nu mai zic ca asa zisa economie generata de cilindreea mica secondata de turbina puternica nu este decat o poveste proasta, nimeni nu sta cu 200 de cai sub cur ca sa foloseasca doar 10).
    Alta aberatie, pentru taxa anuala care chipurile taxeaza luxul, se considera cilindreea... cu ce e mai luxoasa o masina de 3 litri si 200 cp fata de una de 2l si 300 CP? In consecinta s-a ajuns la stupida situatie in care 150000 km este o performanta, de fapt chestia asta cu economia este praf in ochi, politica nu face decat sa sustina interesele producatorilor care nu doresc altceva decat sa mareasca productia prin implementarea unor chichite care n-au nici o relevanta in viata de zi cu zi, problema e ca noi chiar consideram ca e bine asa astfel incat am ajuns sa consideram marea pata de pe chiloti ca fiind trandy...
    scuze pt. divagatie dar ma enervez cand vad cu cata nonsalanta ne prostesc astia
    6 0
  • Parte nasoala e ca, scazand cererea la Diesel-urile noi (in occident), vor scadea si preturile la ele si, ghici ce ? Romanasii isi vor lua masini ieftine , fumigene, aduse de peste tot de unde nu mai sunt dorite. Inca o data, Romanica va fi capatul de linie a tot ce se arunca de prin alte tarisoare. Veti vedea ca la noi, numarul de Diesel-uri sh cumparate va...creste, in perioada urmatoare! Noi suntem prea sanatosi, nu avem nevie de aer curat. De asta am si defrisat aiurea, ca ne intoxicam de atata oxigen...
    13 1
  • Inorogul Roz
    Ce ne mai place sa ne dam cu parerea ....

    Un diesel EURO4 -5 - 6 in stare buna de functionare nu afuma, problema este ca la noi este perfect legal sa dezactivezi dpf, catalizator si orice altceva crede fiecare ca nu merita. As vrea sa vad RAR-ul ca face controale stricte pe partea de poluare, inclusiv la turisme si sa dea amenzi usturatoare pt cei care nu respecta legea - inclusiv primariilor si firmelor de stat care mai folosesc utilaje de pe vremea lui tata Noe, cu taloane ridicate si toate cele. Vesnica noastar problema - legea este, mai e loc si de mai bine, dar noi oricum nu o respectam.

    In oras diesleul nu prea se justifica si nu ii inteleg e cei care le iau pt oras. La fel nu inteleg de ce nu este incurajat motorul pe GPL - acelasi principiu de functionare ca la benzina, poluare mult mai mica, infrastructura deja existenta, costuri de implementare relativ mici.

    Cei care sunteti sustinatori ai electricelor poate vreti sa documentati despre poluarea generata de productia acumulatorilor pt ele. Propulsia electrica este minunata dar despre cum o alimentam mai este de discutat.

    "cazanul" meu e diesel, luat 2nd ... dar e EURO5 si la ITP insist sa-l verifice si la noxe, cu un benzinar nu ma grabesc sa-l schimb dar cu o electrica l-as cam schimba, atita ca am nevoie de autonomie de 600-700km ...si de o masina mare.

    Si o chestie subiectiva - 80% din masinile electrice au un design care nu este deloc pe gustul meu.
    8 4
  • @Tembelus Rex ai dreptate. Dar motoarele mari de la 6 cilindri in sus iti ofera senzatie placuta, sunetul iti da senzatia de locomotiva, vapor, utilaj greu. Cat despre cele in paru cilindri, sa dispara cat mai repede posibil. Sunetul ala de ascutitoare e oribil.
    1 4
  • @inorogul roz
    n-ai vazut articolul recent in care mercedes euro 6 nou defapt in trafic real polueaza mai rau ca un beniznar non-euro?!!

    degeaba ai tu dizal euro 5, in trafic real e un tractor cancerigen.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru