România a produs 5% din mașinile vândute în Uniunea Europeană, în 2024

de Tiberiu Safta
Luni, 03.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cel mai nou raport furnizat de JATO Dynamics dezvăluie faptul că 5% din mașinile noi vândute anul trecut în UE au fost produse în România. Mașinile produse în țara noastră s-au vândut în numere mai mari decât cele produse în China, Japonia și chiar Marea Britanie.

În 2024, cele mai multe mașini noi vândute pe Bătrânul Continent au fost produse în Germania. Mai exact, motorul economic al Uniunii Europene a produs 21% din totalul mașinilor noi comercializate, potrivit unui nou raport al celor de la JATO Dynamics. Pe locul 2 este Spania, care a produs 14% din totalul mașinilor noi vândute.

Cehia este pe locul 3, care a produs 9.7% din totalul vânzărilor europene de anul trecut. Aceasta este urmată de Franța, responsabilă pentru producția a 6.7% din totalul vânzărilor.

Pe locul 5 se află România, care a produs 5.1% din totalul de mașini vândute în Europa anul trecut. Această valoare este ușor mai mică față de 2023, atunci când producția auto din România a fost reprezentată cu 5.2% în vânzările totale europene.

Țara noastră este în fața unor alte state care produc de regulă mai multe mașini. De exemplu, China a produs 4.9% din mașinile vândute anul trecut în UE. Turcia a fost responsabilă pentru 4.8% din totalul vânzărilor, fiind urmată de: Japonia (4.6%), Marea Britanie (4.2%) și Slovacia (4.1%).

via Economica

Comentarii (31)

  • Jian de la Calafat
    E clar ca lumina zilei.
    Fără dCi, Dacia începe să se scufunde.

    Este (si) de datoria mea sa semnalez acest aspect, dar intreaga responsabilitate in a transmite atat de necesarul mesaj MAYDAY ii revine lui De Meo.
    11 11
  • @jenele
    revino baiatule cu picioarele pe pamant. apropo, marfa pe care o fumezi nu e buna, iti spun sigur. te face sa vorbesti scalambait si cu exagerat de mult dci si dizal in vocabular, ca o placa stricata, cu alte cuvinte.
    7 10
  • Mărgineanu
    Jiane, las-o naibi de Dacie, ia-ți bemveu că i-au pus din nou motor diesel.

    https://piataauto.md/Stiri/2025/01/VIDEO-Noua-generatie-BMW-X3-primeste-motor-diesel-6-cilindri-in-linie-pentru-ca-inca-mai-exista-cumparatori-care-cauta-o-asemenea-reteta/
    4 3
  • Sa nationalizam ca prea merge bine :))
    4 1
  • "Este (si) de datoria mea sa semnalez acest aspect"
    Haaaaa, haaaaa, haaaaa!
    M-ai făcut praf : ))))) Auzi la el!
    Datoria ta, zici... Mesia eliberator fugi, tată, cu cercu' d-aci că scot ăștia dizelache și de la rabla și tu o ții una și bună cand el e pe făraș.
    4 6
  • Jian de la Calafat
    @Mărgineanu
    Recomandarea ta nu-i tocmai rea, dar este preponderent burgheza.

    Am convingerea ca 318d este cea mai echilibrata versiune, atunci cand facem vorbire de BMW si titulatura 3.
    2 3
  • ce poate fi mai penibil decat un coate-goale cu nasul pe sus?

    unii n-au deloc simtul ridicolului, auzi la el "face vorbire", are convingeri si semnaleaza aspecte, ca doar e si de datoria lui, pai cum altfel?

    ba baiatule, asa ceva... macar o minima tangenta cu realitatea daca ar avea, as mai zice, dar sa tot trambitezi de diesel indiferent de subiectul articolului, cand el, pentru autovehicule de pasageri cel putin, e ca si mort, nu stiu ce sa zic, are probleme grave tipu'
    4 9
  • @ds
    Lasa deoparte retardatii decidenti de la noi care credeau ca salveaza planeta daca dau 11k euro subventie pentru cumpararea de electrice intr-o tara care n-o ducea foarte bine cu banii. Acum nici atat.
    Si nu vad nici o problema ca cineva pe barba si in bula lui sa sustina ca dieselul trebe reintrodus. Intr-o discutie onesta toate motorizarile ar fi inca pe masa iar electricele ar fi la nivel de curiozitate pregatite pentru un viitor cu electricitate "too cheap to count".

    Mai nou vezi ca i s-o inmuiat ciocu lu tanti Ursula si se gandeste ca nu-i o ideea foarte buna sa impingi zeci de miliarde amenzi catre producatori doar pentru ca scot prea multe curcubee de CO2.

    Personal chiar risc un pronostic ca tanti Ursula nu mai prinde vre-un revelion in actuala functie. Sau daca nu, se va converti in cea mai apriga sustinatoare a fosilelor. Drill Ursula Drill!!
    Ha ha, glumesc. Mai degraba prima varianta dar mai dramatica: scoasa din functie cu furci si topoare si (doar in cel mai negru scenariu) pusa sa-si sape groapa cu cazmaua cu care a sapat la temelia economica a UE, cazma imprumutata de la Zelenski ca are stoc baiatu.
    Cine isi face iluzii ca moare cineva de dragul ei prin Europa, se inseala (valabil si pentru Zelenski). A fost pusa si sustinuta de regimu sorosist de peste ocean, regim care s-a facut praf si pulbere la cateva minute dupa inscaunarea bronzatului care le-a luat tampoanele din toaletele barbatilor.
    10 4
  • @alex_....

    Fan dilimache georgescu, nu? Că semănați în discurs.
    3 9
  • @ds
    Poti folosi in exprimare ceva mai mult decat onomatopeele de mai sus?
    7 6
  • @alex_cu_creier_mic

    Stai rău cu inteligenta, nu. Mai simplu de așa nu e decât să-ți desenez. Hai, succes!
    1 2
  • Alex tu pentru noi ești inexo 2. Dar cu mai puțină școală.
    3 5
  • Una peste alta Dacia este în zona low cost, deși nimic nu-i mai low cost în UE. Dacia este o alegere de buget și nu are legătură cu performanță, confort, tehnologie etc. Altfel spus, atâta se poate.
    Subscriu la faza cu Ursula și în fapt am menționat în repetate rânduri (de peste 3 ani), ca în UE vs fi nasol din cauza celor care sunt de mult desprinși de realitate… dar nu-i așa dau directive europene. Concluzie, etapa nasoală a început, și va fi mult mai rău… dar nu-i așa? “electric” :(
    PS când îi mai aud și pe uni cu dieselul, parcă revăd documentarele cu adepții lui Hitler… moarte evreilor, evreii sunt răul lumii!!!!
    1 6
  • Duță, și tu pentru noi ești tot inexo 2, dar cu și mai puțină școală.

    Voi vă dați seama că în secolul XXI ăștia vorbesc de furci și topoare și săpatul propriei gropi?
    Omenirea și-a atins apogeul, acum ne întoarcem în întuneric.
    3 2
  • Jian Dizelean
    Cât de obsedat să fii de motoarele de tractor, ca să ceri întruna (de parcă te-ar lua cineva în seamă), să se revină la motoarele Diesel?
    Înțelege odată pentru totdeauna că s-a terminat.
    Dar pentru tine, încă mai există ”băieți” care aduc pe platforme tot felul de rable care ar trebui interzise la intrarea în țară și returnate de unde au plecat.
    Așa că până la ”marea trecere” vei putea să te tot dai cu aceste relicve.
    Dar te rog să nu ieși din Calafat, că nici noi nu vom călca pe acolo câtă vreme scrii pe aici.
    4 4
  • Vai Matei, jur ca nu ai suflet .. te sucesti ca o fata mare.
    Mi-ai declarat mai sus ca sunt inexo 2 .. imediat mai jos i-ai zis lui Duță ca e inexo 2 .. mi-ai frant inima :x
    3 3
  • Alex, sunteți amândoi niște erori ale evoluției. Inexo are o scuză, e sărit de pe fix. Voi doi nu știu ce scuze aveți.
    2 0
  • pai reciteste-ti comentariul sa vezi ca @matei a fost chiar finut.

    nu ca ar conta pentru tine, dar esti o mare dezamagire pentru mine sa te vad balacindu-te vesel in discurs sosocar, pentru ca anterior ai produs si comentarii in care se intrezarea o urma de echilibru si deschidere catre progres.

    insa tot ce sustii in ultima vreme sunt ideile retrograde ale paturii celei mai de jos ca educatie si cultura, fie ea din RO sau de oriunde altundeva. tu numesti asta realism. eu o numesc baltire in submediocritate, lipsa de ambitie, viziune si curaj de a progresa si nu in ultimul rand cinism si lipsa de coloana vertebrala.

    lasa-l pe zelenski si cazmaua lui, ca tu n-ai trecut prin ce a trecut el. nici n-ai fi putut de altfel, ca ai alta constructie. tie ti-e gandul doar sa nu pierzi beneficii (bani, obisnuinte sau confort), lui ii e gandul sa nu piarda vieti si libertatea, fara de care viata n-ar avea rost. asta e diferenta dintre un erou si un sclav tradator. sclavul e indiferent care bocanc il striveste, cata vreme isi primeste blidul, insa e adevarat ca-l prefera pe ala rusesc si ortodox-manipulator, fiindca miroase a saracia si primitivismul cu care e deja familiarizat.
    5 4
  • Îl iei pe latura sensibilă dar cred că îți răcești gura de pomană.
    4 2
  • @@alex 11.45

    Excelent comment!
    4 3
  • Jian de la Calafat
    @ora 08:29

    Nu esti doar un veritabil obstrucționist al opiniilor, ci un autentic terorist al verdictelor !

    Paraseste-ti propriul borcan, numai astfel poti capta elementele care sa te aduca la realitate.

    Taman Volvo, cel care sustine ca lupta asiduu si pe toate fronturile impotriva asa-zisei poluari generate de magistrala inventie a lui Rudolf Diesel, ofera si la aceasta ora motoare cu aprindere prin compresie in toate clasele produselor sale.
    Intelegi cat esti de obtuz ?!?
    Oare reusesti sa percepi la adevarata dimensiune gradul de opacitate care-ti guverneaza stravezia cultura auto ?!?

    Poftim dovada:

    https://ofertevolvo.ro/cars?sortBy=price_desc&dealerships=Excellence%20Cars%20-%20Bucuresti&fuel=Diesel


    .....Iar Dacia, din cauza iresponsabilului de De Meo, ramane si la aceasta ora vaduvita de motorul Diesel.
    E o decizie dreapta ?!?
    Asta-i justitie ?!?

    Eu o percep doar ca o imixtiune cu consecinte deosebit de grave a diletantismului/imbecilismului managerial in bunul mers al produselor Dacia.

    Aceasta anomalie trebuie corectata cat mai curand, orice taraganare in a refuza motorizarile Diesel pe produsele Dacia nu face altceva decat sa erodeze si mai mult falia intre producatorul de la Mioveni si consumator.
    5 6
  • @jenel de la Caracal
    E bine că speri, e important să ai un motiv sa trăiești.
    5 0
  • @ Zorro de la calafat

    Ce să vezi, atât de mare e falia că Dacia e în top 3 de câțiva ani, fără motorizare fumigenă. Acu' nu stau să caut, dar prin 2022 și 2023 țin minte că era în fața vw care atunci aveau și pe golf 8 și pe T Roc variante diesel. Era, dacă nu mă înșel, și opelul pe undeva pe locurile 8-9-10, și aia aveau Corsa 1.5 tdi.

    Și atunci? Ai simțul ridicolului? Cred că nu? Dacă era/este așa cerută varianta diesel, de ce nu au rupt vânzările ăștia care au așa ceva în gama? Dacă ar fi vândut doar diesel și tot au fost la j-de mii de exemplare vândute în urmă Dacia.

    Hai, mă, citiți, gândiți! V-am zis că nu doare. O țineți una și bună: Batman, Batman...
    4 5
  • Jian de la Calafat
    Acum sunt convins ca multi dintre voi n-ati avut decenta sa parcurgeti intreaga stire, ci doar titlul.

    "Pe locul 5 se află România, care a produs 5.1% din totalul de mașini vândute în Europa anul trecut.
    Această valoare este ușor mai mică față de 2023, atunci când producția auto din România a fost reprezentată cu 5.2% în vânzările totale europene."

    E VORBA DE SCADERE daca raportam 2024 la 2023.
    Care-i obtuzul dintre noi, va las pe voi sa stabiliti.

    P.S. Incercati sa deveniti onesti cu voi insiva !
    2 4
  • Citești, dar nu înțelegi. Cunoști a cui definiție e? Lăsând la o parte faptul că 0,1% e fix-pix, scăderea a fost cauzată de apariția noului Duster și, normal, vânzările scad in anul in care apare un model nou, la fel s-a întâmplat cu Sandero cu vreo doi ani înainte.
    4 0
  • Să argumentezi cu Jian Constantin e ca și cum ai fi actor într-o comedioară de revelion.
    3 3
  • Pe autocar și autoexpress comentariile la noul Bigster sunt foarte pozitive. Dacă nu apar probleme majore în review-urile lor cred ca la anul se va vinde masiv. Posibil și sa scadă Duster dacă unii din clienții se îndreaptă spre fratele mai mare și mai bine dotat.
    5 3
  • @11.45
    Nu stiu daca ar trebui sa ma obosesc sa raspund dar o s-o fac de data asta.

    Daca m-ai fi urmarit, ai fi stiut ca frazele contondente (furci, cazmale) sunt glume si le-ai fi tratat ca atare. N-am glumit insa la faza cu Ursula. Femeia a dovedit ca e decuplata de realitate si ia decizii fara o minima consultare cu oameni competenti pe domeniile asupra carora ia decizii. Deciziile CE nu sunt supune niciunui vot si niciunei forme de cenzurare sau opozitie. Cum zice doamna asa se face, daca nu se intalneste din intamplare cu vre-o baricada sau vre-o coloana de tractoare si camioane cum s-a intamplat anul trecut pe langa Bruxeles. Apropo, tanti are un plagiat dovedit in anii 90. Asta nu a impiedicat-o sa fie "aleasa" de doua ori in fruntea comisiei. La noi, cand a fost nevoie, s-a cautat la virgulita, la tanti Ursula nu. Iar de ales a fost aleasa de Partidul Democrat prin "metode specifice".

    Nu vad nimic retrograd in a evalua corect, complet si la rece toate solutiile pentru a rezolva o problema asa cum e poluarea din orase sau energia pe baza de hidrocarburi. O sa vedem in curand evaluari "la rece" pe unele solutii care pana mai ieri erau incontestabile si nu era voie sa vorbesti de ele. Dupa toata inverzeala am ajuns sa avem zilnic importuri de energie si uneori cand nu sufla soarele si nu bate vantul importam pana aproape de capacitatea maxima. La noi Burduja junior deja a inceput sa ciripeasca ca ne ducem in groapa cu toate tehnologiile "verzi" care se ofilesc imediat ce dispare finantarea guvernamentala.

    Cat despre Zelenski, la instigarea deep state-ului american a facut tot cea a fost necesar ca Ucraina sa fie atacata de Rusia. Chiar zilele astea noua administratie SUA a recunoscut senin ca Ucraina a fost mintita ca poate castiga o confruntare cu Rusia. Dupa 3 ani Ucraina de razboi a castigat -20% la suprafata -1 milion de barbati, -5 milioane de plecati din tara, datorii de 200 de miliarde si distrugeri de alte sute de miliarde.

    M-am lungit inutil de mult. Pana una alta eu nu zic decat ce cred cu adevarat. Nu cred in 2035, nu cred in 2055, nu cred in Green Deal. Nu cred ca sunt realizabile. Cred ca ideile sunt bune dar bagate pe gat fara discutie si fara legatura cu realitatea.
    4 4
  • @alex cu creier mic
    Nu te mai obosi. Ești un primitiv cu ifose de deștept. Hai sictir.
    2 5
  • Cum era de așteptat, cum a câștigat alegerile retardatul portocaliu, cum au ieșit aurolacii din canale să aplaude.
    Toată pleava frustrata de propria lor neputință are impresia ca dacă vine dreapta extremistă la putere o să iasă soarele și pe strada lor. Însă ei fiind foarte inculți nu știu că fasciștii aveau niște politici speciale pentru handicapații de toate felurile.

    In fine, cum e vorba aceea: 4 ani ca mâine trec, canalele îi așteaptă sa revină acasă.
    2 5
  • V-o ars tare cu tampoanele alea. Nu pare ca v-ati revenit.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru