Cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 8 luni, este Dacia Sandero. Modelul constructorului de la Mioveni s-a vândut în 166.009 exemplare de la începutul lui 2025 până la finalul lui august, potrivit noilor date ale celor de la Data Force. Asta reprezintă, totuși, o scădere de 9.4% a vânzărilor comparativ cu același interval din 2024.
În spatele lui Dacia Sandero a venit Renault Clio, al doilea cel mai vândut model în Europa. În cazul modelului francez, au fost vândute nu mai puțin de 149.768 de exemplare în ultimele 8 luni, o creștere de 5.8% față de anul trecut. Podiumul este completat de Volkswagen T-Roc, cu 141.600 unități vândute și o scădere de 1.7%.
Clasamentul primelor 10 cele mai vândute modele este completat în felul următor: Volkswagen Tiguan (131.338 exemplare), Peugeot 208 (129.366 mașini), Volkswagen Golf (129.311 vehicule), Toyota Yaris Cross (124.380 bucăți), Dacia Duster (120.552 unități), Peugeot 2008 (118.195 mașini) și Opel Corsa (115.866 exemplare).
via Data Force










-10 % ! ....in nicimacar 3 trimestre?!?
Practic, Dacia se scufundă.
Clio Mk V, aflat pe ultima suta de metri a carierei, continua sa duduie in vanzari si la aceasta ora, dar beneficiaza de un atu urias, are acces nestingherit la dCi, iar Sandero Mk III, aflat abia la jumatatea ciclului de viata, se topeste sub ochii nostri dintr-un motiv pe care oamenii rationali nu si-l pot explica sub nicio forma:
lipsa acuta a dCi.
Ce-i de retinut:
Lipsa dCi face ca, si la aceasta ora, gama Dacia sa fie alcatuita din modele betege.
Poate ca am rostit adevarul intr-un mod mai brutal decat se impunea, dar sunt convins ca-i scuzabila ofensiva mea atunci cand se prioritizeaza lealitatea, deoarece vremea jumatatilor de masura a trecut.
De mult.
Dacia Sandero, în topul preferințelor europenilor SARACI după ultimele 8 luni
Fix așa se întâmplă când ai iq apropiat de numărul de la șlapi, citești chestii simple dar nu ești in stare să faci niște conexiuni, apoi stai si te uiți ca la poarta nouă si ai convingeri.
Simplu: programul rabla din România ar mai fi crescut vânzările cu niscaiva mii de unități. Acu' te-ai prins, sau să-ți explic că și vânzările din țară contrează?
Zic sa nu pedalăm mai mult decat s-ar impune cu vanzarile Sandero /Stepway in România prin Rabla, asta deoarece bazinul autohton al Dacia este suficient de retrograd si-n 2025, certificand inca destula reticenta la abordarea in *doar* doua volume in segmentul B.
Dacă vânzările de mașini noi sunt pentru ”săraki” (să sune ca de la unul care vrea doar produse ”calitative”), să-nțelegem că topul preferințelor bogaților, baștanilor, preajmecheriților e reprezentat de vânzările din târg de la Vitan și de la dealerii orientali ”dă pă” Germania? Aia e realitatea, cea a scursurilor pentru care viața ”fraerilor” de pe banda alăturată e mai prejos de harfele și orgoliul lor premium?
E STRICT LEGAT DE SENSUL CUVANTULUI SI LOGICA, NU ANTI DACIA
@nobody
dacă nu ești capabil să faci diferența dintre vânzările unui model și vânzările totale e mai bine să nu vorbești de IQ.
@@ds
@ds are dreptate și s-a referit la scăderea vanzarilor Sandero vs creșterea la Clio. 9.4% din 168k sunt fix câteva mii, care s-ar putea justifica parțial prin întârzierea programului Rabla și parțial prin faptul că e un model învechit, spre deosebire de Clio.
Înainte să acuzi pe alții că nu trec de titlu, și tu grija să înțelegi textul pe care îl combați agresiv. Vorba ta, "pumnul este arma prostului".
Ești același, sau un altul la fel ca el?
Ce calcule de mere cu dude faci omule? Scrie clar ce și cum, nu cai verzi pe pereți, deducții de doi lei și alte baliverne.
"Modelul constructorului de la Mioveni s-a vândut în 166.009 exemplare de la începutul lui 2025 până la finalul lui august, potrivit noilor date ale celor de la Data Force".
Punct! Și nimic mai mult. Scoți niște cifre care nu au absolut nicio legătură cu discuția și pe baza lor faci tu niște deducții de-a-npulea...
Stii cumva care-i raportul la vanzari pe Romania intre Logan si Sandero ?
Pe anul curent, sau, si mai bine, si pe anii precedenti.
Aici este miezul problemei...
Cauta aceste date si, ulterior, o sa ai parte de imaginea de ansamblu justa.
Diferența vine, în mare parte, de la UK, unde Sandero nu se vinde. Nici în Norvegia.
Eu nu cred că tu ești capabil să înțelegi nicio analiză, așa că te las să te dumirești singur.
Din câte știu, in2024 s-au vândut peste 45.000 de unități Dacia iar Logan a fost între primele 3 modele alături de Sandero/Stepway și Duster.
Nu văd relevanța in contextul discuției de mai sus, vorbim despre cifre pe care nu le știm.
Sustineai ca regresul Sandero la nivel european (-10%) este generat de intarzierea programului Rabla in Romania.
Eu nu-s deloc de acord.
Sandero nu realizeaza volume in Romania, fiindca pe aceste meleaguri sunt inca apreciate alte declinari ale caroseriei.
In 3 volume!!!
Adica Logan are mare trecere.
Cifrele seci ale Sandero/Stepway in Romania sunt relativ modeste.
In alta ordine de idei, Clio 6 nu-i inca disponibil la vanzare nicimacar in Franta, deci nu-i contabilizat in acel clasament european.
Tot ce-i contabilizat in acel clasament european este preluat de Clio 5.2
Nu știu ce limbi știi, dar un lucru e clar. Româna n-o prea pricepi.
Cum dracu poți crede că făceam referire la un model Clio care, nici măcar, nu a fost lansat. Chiar atât te duce mintea?
Clio (a cincea generație, să fie clar!), în iunie 2025 a fost cea mai bine vândută mașină din Europa și era cât pe aci să fie cel mai bine vândut vehicul pe toată perioada celui de-al doilea trimestru. N-o zic eu, o zice Automotive News Europe. Și asta pentru că au introdus un nou nivel de echipare, „Generație”, mai accesibil și de o cerere mai mare pe piața din Franța.
1. Vanzarile de masini noi in scadere in toata Europa
2. Anuntul unui face-lift sau o faza 2 al masinii. Banuiesc (sau am speranta) ca vor pune motoarele de 1,2 si 1,8 HEV de pe Duster
Subiectul Rabla, nu trebuie luat in calcul, Romania nu prea conteaza in vanzari pentru DACIA. Bag mana in foc ca un 1,2 GPL pus pe Sandero va rupe in vanzari in Europa. Daca pun si o automata dublu ambreaj (CVT actual este slabut) sa te ti la vanzari!