Ford Mustang - a şasea generaţie este aici

de Bogdan Mirică
Joi, 05.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a dezvăluit astăzi noua generaţie a modelului Mustang, în ambele variante de caroserie, coupe şi cabrio. Muscle-car-ul american, programat să debuteze şi în Europa, se vrea a fi un model global, cu motorizări eficiente şi o suspensie îmbunătăţită.

Ford a dezvăluit astăzi, oficial, noua generaţie a modelului Mustang, muscle-car-ul legendar american, care îşi începe astfel sărbătorirea a jumătate de secol de existenţă.

POVEŞTI AUTO: Ford  Mustang - 50 de ani de legendă

Spre deosebire de vechile modele, Ford a decis ca noul Mustang să fie un produs global, gata să fie vândut pe orice piaţă, motiv pentru care lansarea s-a făcut concomitent în şase capitale ale lumii. Europa a fost reprezentată de Barcelona, Automarket fiind prezent în cadrul evenimentului oficial.

Design agresiv cu influenţe tradiţionale

Aşa cum era de aşteptat, noua generaţie vine cu un design mult evoluat, cu un caracter agresiv, sugerat de grila mare trapezoidală, de blocurile optice mai ascuţite, de parbrizul uşor mai înclinat şi de aripile spate extrem de evazate. Posteriorul este dominat de un deflector în care stau înfipte două ţevi de eşapament cromate, fără a altera însă spiritul tradiţional al vechilor modele prin adoptarea unor stopuri sub forma a trei baghete, toate echipate cu lumini LED.

Esential 300 de cai putere oferă motorizarea entry-level V6 de 3.7 litri.
305 cai putere oferă motorizarea intermediară, un Ecoboost de 2.3 litri turbo.
420 de cai putere garantează versiunea de top cu motor V8 a noului Mustang.
Pentru cei care vor să simtă vântul prin păr, Ford a pregătit şi varianta decapotabilă a modelului, echipată cu un acoperiş textil ce coboară mult linia plafonului faţă de generaţia anterioară.

Interiorul păstrează influenţele aviatice, însă plusează cu materiale superioare calitativ.

Instrumentele de bord au fost redesenate, iar în centrul planşei de bord a fost instalat un sistem multimedia ce găzduieşte aplicaţii, MyFord Touch, SYNC şi un sistem audio performant. Nu în ultimul rând, modelul a fost echipat şi cu acces inteligent fără cheie.

Motor turbo Ecoboost cu patru cilindri

Motorizarea entry-level va fi un V6 de 3.7 litri, capabil să livreze 300 de cai şi 365 de Nm. Pentru cei care îşi doresc ceva mai multă eficienţă, dar la fel de multă putere, Ford s-a gândit să aducă sub capota lui Mustang şi un motor turbo Ecoboost de 2.3 litri, cu numai patru cilindri. Fanii muscle-car-urilor adevărate nu au de ce să se îngrijoreze: unitatea livrează 305 cai putere, deci mai mult decât V6-le, şi un cuplu extrem de generos, de 406 Nm. Versiunea de top va fi animată de popularul V8 de 5.0 litri, dispus să ofere 420 de cai şi 528 de Nm.

Resursele sunt transferate, în mod tradiţional, punţii spate. Totul se face fie cu ajutorul unei cutii manuale, fie prin intermediul unei transmisii automate, cu padele montate în spatele volanului.

Suspensie independentă şi launch control

Am fixat deja un standard înalt pentru dinamica lui Mustang atunci când am introdus versiunea Boss 302. Motiv pentru care am decis să depăşim aceste standarde odată cu noua generaţie.

Dave Pericak
inginer şef Ford Mustang
Şi pentru ca ecuaţia să fie pefectă, Ford a decis să modifice radical şi suspensia.
Acum vorbim de legături independente pe puntea spate şi de o conexiune MacPherson pe cea faţă. Totul pentru o stabilitate superioară vechilor generaţii şi pentru un ruliu estompat. Conexiunea cu asfaltul se va face prin intermediul unor jante de 19 inch, din aluminiu, oferite standard pe versiunea europeană.

Tot la capitolul ţinută de drum trebuie menţionat şi sistemul electronic de control al stabilităţii (ESP), recalibrat pentru a „exploata la maxim capacităţile dinamice ale maşinii”, după cum se arată chiar în comunicatul de presă.

Şi pentru că Ford a simţit nevoia să ancoreze noul Mustang în progresul tehnologic contemporan, versiunea de top Mustang GT vine echipată în standard şi cu un sistem „launch control”, menit să dozeze rafinat şi eficient cei 538 de Nm la plecarea de pe loc.

Noul Mustang va ajunge în showroom-urile din Statele Unite şi din Australia în toamna anului viitor, urmând ca debutul european să se consemneze oficial abia la începutul lui 2015.

Comentarii (25)

  • Arata foarte bine,design-ul e modern,dar are si influente retro,pot sa spun ca e cea mai frumoasa masina sport pe care am vazut-o in ultimii ani.
    Good job,Ford!
    44 18
  • sapphire
    la ce rost au anunțat-o acum dacă debutul pe piețele lor are loc abia la anu' ? o să se plictisească puștanii de ea dinainte să o vadă pe bulevard circulând cu 30 la oră.
    13 15
  • ciurik
    Versiunea de top va fi animată de popularul V8 de 5.0 litri, dispus să ofere 420 de cai şi 528 de Nm

    menit să dozeze rafinat şi eficient cei 538 de Nm la plecarea de pe loc.

    You're welcome
    7 7
  • Superb ! Imi place ca au revenit la stopurile clasice iesite in evidenta si modernizate in acelasi timp.
    Ecoboost de 2.3 litri turbo suna foarte bine ! Alegi 2.3 ori V8 de 5.0 litri. Practic 3.7 litri nu isi are rostul.
    Nota 10++
    Pacat ca o sa il vedem pe strazi peste cativa ani pe la noi.....
    32 13
  • razorsbk
    Au luat cate putin de la fiecare: fata aduce a Maserati Ghibli, iar din spate daca nu luam in considerare farurile tinde la seria 6.
    4 36
  • un mustang chiar frumos..
    24 2
  • George
    Nu mi se mai pare asa agresiv...sa respire a muscle car cum o facea odata. Poate fi la fel de bine lansarea unui Mondeo Coupe. Sau reeditarea modena a lui Ford Capri (asta daca te uiti si la conceptul Evos care anticipa acest lucru).

    Nu zic ca nu e frumoasa, de dorit, ca nu e sportiva...dar poate o scoate Shelby ceva mai "salbatic".

    In rest, motoare si puteri pot baga in el americanii cat pot si cum stiu ei mai bine...dar ca atitudine pare mai imblanzit...poate din cauza asta a mondializarii modelului.

    Ma asteptam la un design mai SF, mai indraznet, mai tupeist, mai a desene animate daca vreti :) Mustang nu a fost niciodata (ma rog cu unele exceptii) in "liniile de design ale gamei Ford" si asta o facea dezirabila oriunde in lume.

    Le dorim succes, dar e de vazut acum daca un posibil client va alege pe acesta sau un Bumblebee.
    9 9
  • Cred ca este o greseala sa se renuntate la designul de masina "bruta" care a definit acest model. Formele rotunjite ale caroseriei o duc in marea masa de masini japoneze.
    6 7
  • Design-ul atat exterior cat si interior arata perfect in opinia mea. Acesta generatie e clar o evolutie a design-ului primei generatii in combinatie cu cea anterioara. Nu stiu cum automarket stie puterea pe care o sa o aiba motorizarile asa exact cand pe autoblog scrie ca Ford inca nu le-a anuntat oficial in consumul nici puterea motorizarilor. 2.3 se speculeaza ca va avea 305 cai dar e posibil sa aiba si mai mult. V8-ul cred ca va avea cel putin 430 de cai. Impresionant daca luam in considerare ca masina ii umpic mai lata, cu suspensie mult imbunatatita si cu 100 de kg mai usoara. Cred ca performantele vor fi cu mult superioare generatiei anterioare.
    13 5
  • Intradevar, deja pentru ce au mai pus si V6-le ??
    Imi place partea fin spate si interiorul.

    Iar despre propulsorul de 2.3 litri - pot sa spun ca e chrstie de MARKETING. Ma intreb pe de alta parte, cine si-ar lua MUSTANG cu motor de 300CP si 2.3 litri ??? Lor li se pare ca o sa se vinda bine??
    2 10
  • Iar CUPLUL, este mic, nu este mare. Un vuplu mare pentru 305CP ar fi cam 500+ Nm. Chiar di motorul de pe GT ofera un cuplu mic, pentru ai dai 420CP. Un cuplu mare pentru 420CP ar fi 600+ Nm ...
    2 8
  • mustang
    sincer sa fiu e frumoasa insa pentru un Ford Mondeo GT si mult cam departe de Muscle cars. Agresiv nu prea vad.. Daca va dau un exemplu care as spune ca ar fi inca in TOP inca posibil vreo 100ani(cea rosie si galbena):
    http://careta.net/iskrivlenie-prostranstva-s-ford-mustang.html
    3 7
  • Dacia Plant
    Se adapteaza designului din generatia Ford de acuma (Fiesta, Focus, Mondeo), chiar daca pana acuma Mustang era cu totul diferit de gama Ford la capitolul design. Motorul de 2.3 este o ,,binecuvantare" cand vine vorba de taxe. Ce-mi vine acuma in minte este ca: sotia sa conduca Focus 1.0Ecoboost, eu Mustang 2.3Ecoboost, iar pentru senzatii tari Mustang V8. Chiar mi le-as dori.
    9 0
  • @Dacia Plant
    Da...e in linie cu noile modele Ford. Farurile aduc a Ford Taurus
    5 2
  • voltaj
    Pana acum nu am gasit vreun element care sa nu-mi placa la masina asta. Consider ca are un aspect chiar mai agresiv decat generatia anterioara. Acum e mai scund,mai lat si mai usor,sunt sigur ca are o manevrabilitate excelenta.Si la interior e o evolutie serioasa.
    4 1
  • inexorabil
    Hm, Ford mi se pare cea mai complexa companie din istoria automobilului! Probabil va ganditi ca o consider o calitate...Nu, ma damblageste la cap!! Nu stiu de unde sa iau acest muscle-car...aproximativ. Interiorul se vrea olecuta mai sofisticat decat cel al rivalului Camaro, iar exteriorul...imi starneste nehotarare! Pur si simplu. In final, aleg...editia limitata Ford GT, chiar daca acesta joaca in alta liga (supercar) !!! Belea de masina, pe toate partile si din toate unghiurile. Ii rupe picioarele batranului cal Mustang la orice capitol. Piesa de rezistenta sau elementul de senzatie este vitezometrul plasat...ezoteric, pe diagonala dreapta fata de sofer. In definitiv, habar n-am de ce aceasta bijuterie pe roti n-a fost destinata productiei de serie. Ar fi implicat cumva costuri exorbitante? Sau din cand in cand adie dinspre RC un vant care poarta vreun microb molipsitor de prosteala?...
    PS: Si da, Mustang-ul actual arata odios de...european (uf, bine ca doar pe dinafara).
    3 7
  • Unde e agresivitatea? Unde sunt muschii? Din "The Rock" a ajuns un "Justin Bieber"
    5 9
  • Spatele arata exceptional. Fata are un design european. Cred ca daca in anii '70 se facea un film SF a carui actiune sa se petreaca peste 40 de ani, in care sa fie prezent un Mustang ,,din viitor", acel Mustang asa ar fi aratat. Mie imi place foarte mult masina, dar nu la fel de mult ca cele de acum 40 de ani. Cu adevarat dezamagitoare mi se par cele din anii '90.
    10 1
  • Catalin
    Superba masina ! Numai americanii puteau sa scoata asa ceva, cu totul diferit de ce e pe piata europeana. Sper ca preturile sa nu difere prea mult de cele din State. Anticipez ca modelul 2,3 ecoboost cu aprox.310 cp va fi in jur de 35,000 euro iar v8- ul cu aprox.430 cp va fi in jur de 45,000 euro. O masina germana cu puteri similare costa cu cel putin 50 -60 % mai mult ! Desigur, se vor gasi destui sa spuna ca au alta calitate, manevrabilitate, etc. Justificari emotionale si artificiale, pentru ca in realitate Mustangul nu va avea rival ca raport calitate-putere-pret. Decat poate pe superbul si co-nationalul Camaro. Cu toate ca va avea si 10% taxe vamale. Ca nemtii au grija, prin politica UE, sa nu fie in concurenta libera cu americanii si japonezii ( de ce oare ?). Oricum, le-a intrat un morcov acum nemtilor. Se schimba putin regulile jocului in cazul masinilor sport. In special Mustangul de 2,3 litri le va lua din piata. Pariez ca vor aparea in presa tot felul de teste comparative - gen Nurburgring - etc care sa incerce sa demonstreze ca tot masinile germane sunt mai bune. Nu mai tine fratilor, va trebui sa aveti mai multa creativitate ca sa va vindeti masinille cu pret de vila. USA - you have done it your way ! Again...
    8 3
  • Spatele e bestial, o rEvolutie!!Profilul ,ok.Dar din fata...nu stiu, farurile de Mustang sunt sfinte(daca permiteti). E ca la Porsche, daca schimbi forma farurilor, nu mai e ce trebuie!!! Interior butucanos, prea...,,muscle,, volanul nu e lucrat pt. 2013, doar l-au fatuit un pic si atat.
    2 3
  • ControlT
    gusturile nu se discuta....mie nu-mi place, e japonizata
    2 7
  • guerilla
    Cel putin ca design e cu mult peste orice germana sau japoneza.
    Are acel ceva care incanta privirea si pe care nu o sa-l gasesti la masinile europene sau asiatice.
    6 1
  • Razvan
    Masina arata foarte bine. Ma intreb totusi de ce nu pun si motorul V6 3.5 EcoBoost 365 CP, care e disponibil in State pe F 150, Explorer, etc. Motorul 2.3 EcoBoost 305 CP am inteles ca o sa fie pe urmatorul Focus RS.
    3 0
  • Fatza e leit aia de la Mazda 6, =))))))))))))
    3 10
  • rotila
    ecuatia sa fie peRfecta
    se da fara reteta lecitina
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru