Fuziunea Volkswagen - Fiat-Chrysler, din nou în cărți? Marchionne anunță că va face primul pas în negocieri

de Daniel Popescu
Joi, 23.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne susține că îl va căuta pe Matthias Muller, CEO-ul Volkswagen, pentru a discuta despre o posibilă fuziune a germanilor cu Fiat-Chrysler.

Imediat după ce Grupul PSA Peugeot-Citroen a anunțat preluarea mărcii Opel de la General Motors, Grupul Volkswagen și Alianța Fiat-Chrysler au declanșat un joc de-a șoarecele și pisica cu privire la o posibilă fuziune prin care să contracareze ascensiunea francezilor pe piața europeană.

După ce jocul a fost deschis inițial de Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat-Chrysler, replica celor de la Volkswagen a fost destul de prudentă, însă CEO-ul Matthias Muller nu a exclus varianta unor negocieri. În replică, Marchionne a precizat că Fiat-Chrysler este cea mai bună opțiune pentru Grupul Volkswagen pentru o posibilă fuziune, însă a insistat că nu îl va contacta personal pe Muller, întrucât nu are niciun interes.

Urmareste Automarket
Iată însă că, la o distanță de numai câteva zile, Marchionne își schimbă radical opinia și afrmă că îl va căuta pe omologul său german cu scopul de a discuta despre un posibil parteneriat care să conducă la o fuziune.

"Așteptăm.

Sunt 4-5 constructori ca noi la nivel global. Dacă trebuie să facem ceva, vom face. Nu l-am mai văzut pe Muller de 6-7 luni, dar voi merge să-l caut cu prima ocazie", a precizat Marchionne în cadrul unui interviu acordat publicației Automotive News.

Dintre cei doi constructori, Fiat ar avea cel mai mare interes pentru o fuziune, mai ales că Volkswagen este în continuare cel mai mare producător chiar și după trecerea Opel la Peugeot-Citroen.

Via Carscoops

Comentarii (9)

  • Misterioase sunt caile Domnului!
    8 0
  • vezi @inexorabil?

    biznisu' se face cu "mai lasi tu, mai dau eu" nu e cu pumnu'n masa si nici cu aere de fata mare ori domni vanitosi.

    oricum...baietii sunt in faza tatonarii...acum la un ceai, maine o cafea. Peste cateva saptamani poate si un pahar de tarie iar intr-un an isi fac selfie-uri.
    12 2
  • Se întâlnesc la un grătar, apoi Marchionne va face o conferință: " Am luat un preț bun pe Alfa Romeo".
    17 1
  • bata-te peste gura! :)

    ce vrei, sa ajungi sa-i recunosti modelele doar dupa sigla?

    ca vezi ca mai vine un pletos si iti explica cum sta cu identitatea de marca si designul atemporal "rigla, barda si cutitu' "
    10 6
  • inexorabil
    Despre Marchionne…Nu merită nicio osteneală de a concepe vreo opinie! Omul are pe conștiință sfârșitul oribil al Lanciei…Iar afirmațiile sale se cunună cu stupiditatea ȋn stare pură, naturală. Plus că una zice azi, alta fumează mâine. N-are cum să se dezică de el ȋnsuși. A rămas ceea ce este ȋn fapt: Fusione. Fuziunile pot ajuta, dar nu țin loc de competență…Un personaj sinistru, cum nici măcar ȋn RC n-a existat vreodată.
    6 0
  • cel mai slab ceo din domeniul auto ............... in loc sa salveze Lancia, el omoara tot.

    nu va fi nicio fuziune, va vinde alfa romeo, maserati si............. poate lancia.............are nevoie urgenta de lichiditati.....
    6 1
  • Nu vad vreun grup cu scaun la cap sa faca fuziune cu FCA. Poate doar sa cumpere Jeep, brand care vinde 1.4 mil auto la nivel mondial si eventual RAM si Dodge pentru piata americana, fiecare avand vanzari de peste 500.000 bucati/an. In total cele trei branduri americane vand peste 2.5 mil auto, reprezentant mai mult de jumatate din vanzarile totale FCA.

    Dupa cum ziceau si cei dinaintea mea...pacat de Lancia. Nu sunt prea sigur ca Alfa isi va reveni cu toate lansarile si anunturile din ultimii doi ani.
    1 1
  • Trebuie luat de buna ideea de FUZIUNE sugerata de titlu? Eu zic sa nu....

    Nici achizitia unui brand din FCA nu e o idee prea buna in conditiile in care "curtatul" german e cam in gaura cu banii ....mai ales ca scandalul in urma caruia mai are de platit niste verzisori nu s-a incheiat. In alta ordine de idei in Australia sunt baietii astia stransi cu usa ....niste amenzi de care nu se scrie nimic pe Automarket.

    Cum o eventuala fuziune e scoasa din carti ca si o achizitie de brand din curtea macaronarului, mai realista mi s-ar parea o alianta restransa in urma caruia cei "2 frati cu bube-n cap" sa-si imparta costurile, nemtii sa aiba un acces la piata americana iar italienii la niste platforme mai rasarite.

    ...zic eu
    4 1
  • johnny
    Sergio a reusit o fuziune cand nimeni nu-i dadea nicio sansa, de asemenea tine pe profit compania de ani buni. Declaratiile aiurite pe care le face in presa fac parte din carisma lui, nu-l vad un manager asa prost...
    toate brandurile FCA vand sub asteptari insa nu doar CEO-ul e vinovat pt asta, e greu sa schimbi toti managerii intr-o corporatie, incompetenta se mosteneste in firmele mari.
    Germanii sunt f interesati de branduri americane intrucat e singura piata importanta pe care nu vand deloc grozav si nici nu vor vinde masini germane.
    FCA ar trebui sa aiba interes intr-o retea mai buna de dealeri si acces in China. Platforma Alfa e mai buna decat cea universala a VAG menita strict sa reduca costurile indiferent ca vorbim de masini de zeci si sute de mii de eur. Un schimb de marci ar fi solutia ideala pt ambii.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru