Feedback

Honda CR-V facelift e disponibil în România: SUV-ul restilizat pleacă de la 26.000 de euro şi primeşte tehnologie de top


Marti, 07.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cel mai vândut model din gama Honda primeşte un facelift prin care modelul nipon îi spune adio motorului diesel de 2.2 litri. În locul său apare un 1.6 biturbo de 160 CP care poate fi cuplat unei transmisii automate cu nouă trepte semnate ZF.

După ce a fost prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie, noul Honda CR-V facelift se alătură din această săptămână gamei pe care importatorul oficial în România o pune la dispoziţia clienţilor în showroom-urile mărcii japoneze. SUV-ul compact al celor de la Honda primeşte o mulţime de modificări tehnice şi stilistice care au rolul de a prelungi cariera de piaţă a acestualei generaţii atrăgând în acelaşi timp noi clienţi pentru brandul nipon.

1.6 diesel biturbo înlocuieşte vechiul 2.2 diesel

Cea mai importantă modificare apărută pe noul CR-V este înlocuirea tradiţionalului motor diesel de 2.2 litri şi 150 de cai putere cu un propulsor diesel biturbo i-DTEC de 1.6 litri şi 160 CP şi 350 Nm. Acesta face parte dintr-o nouă generaţie de propulsoare dezvoltate de Honda şi reuşeşte un raport putere/consum record în segmentul SUV-urilor de aceste dimensiuni. Mai mult, noul 1.6 diesel marchează debutul unei transmisii automate cu nouă trepte care va putea fi comandată în gama SUV-ului Honda începând cu această vară. Aceasta înlocuieşte vechea cutie cu cinci trepte de pe 2.2 diesel şi aduce cu sine o îmbunătăţire a consumului, a răspunsului şi a reprizelor. Noua transmisie este produsă de ZF şi reprezintă alternativa la cutia manuală cu şase trepte pe care clienţii lui CR-V o vor primi standard la achiziţia unui exemplar al modelului nipon.

Consumul mediu mixt anunţat de Honda pentru noul 1.6 i-DTEC biturbo de 160 CP este de 4.9 litri/100 km.

FAŢĂ ÎN FAŢĂ: 2.2 i-DTEC vs. 1.6 i-DTEC Biturbo
Motorizare 2.2 i-DTEC 1.6 i-DTEC Biturbo
Putere (CP) / rpm 150 / 4000 160 / 4000
Cuplu (Nm) / rpm 350 / 2000 350 / 2000
Transmisie Man.
6 / Aut. 5
Man. 6 / Aut. 9
Acceleraţie 0-100 km/h (Man/Aut) 9.7 / 10.6 9.6 / 10.0
Consum urban în l/100 km (Man/Aut) 6.7 / 8.2 5.3 / 5.6
Consum extraurban în l/100 km (Man/Aut) 5.3 / 6.0 4.7 / 4.8
Consum mixt în l/100 km (Man/Aut) 5.8 / 6.8 4.9 / 5.1

Pe lângă motorul diesel de 160 de cai putere, Honda CR-V facelift puna la dispoziţia clienţilor alte două motoare. Este vorba de o versiune de 120 CP a aceleiaşi unităţi 1.6 diesel şi despre motorul pe benzină i-VTEC de 2.0 litri şi 155 CP, ambele deja existente în oferta CR-V dinainte de facelift. Foarte important este faptul că, spre deosebire de versiunile anterioare, toate cele trei motoare respectă acum normele Euro 6, ceea ce înseamnă că taxele de înmatriculare sunt zero.

Noul motor diesel biturbo de 1.6 litri şi 160 de cai este vedeta facelift-ului operat lui CR-V.

Premieră mondială: Cruise Control care anticipează mişcările din trafic

Esential 43.7% din vânzările Honda în România sunt reprezentate de SUV-ul CR-V.
35% din vânzările Honda la nivel european reprezintă versiuni ale lui CR-V.
Iubitorii tehnologiei accesibile vor regăsi pe noul Honda CR-V facelift un display central cu diagonala de 7 inch pe care inginerii mărcii japoneze îl compară cu o tabletă. Motivul: acceptă funcţiile pinch, zoom, swipe şi tap, are instalat un sistem de operare Android în versiunea 4.0.4. Sistemul se numeşte Honda Connect şi permite accesul la toate funcţiile vitale ale maşinii, de la navigaţia prin satelit semnată de Garmin (element opţional) la accesul la internet, conexiunea Bluetooth, camera de marşarier sau informaţiile legate de consum, de viteză sau de timpii de deplasare.
Dacă beneficiaţi de o conexiune mobilă de internet, Honda CR-V vă oferă aplicaţia preinstalată "Aha", care include servicii precum internet radio, sau căutare a punctelor de interes din jurul localizării maşinii.

Tehnologia modernă a ajuns şi în zona sistemelor de siguranţă, acolo unde cei de la Honda anunţă un sistem inteligent de Cruise Control Adaptiv care anticipează posibilele mutări ale colegilor de trafic pe autostradă, reducând sau crescând viteza în funcţie de situaţie. Sistemul este considerat o premieră mondială de către cei de la Honda, care susţin că acesta analizează constant benzile de rulare şi calculează posibilitatea ca o maşină să intre pe banda curentă dinainte de manevra în sine. Sistemul a fost dezvoltat prin teste extensive la nivel european.

Cruise Controlul Adaptiv şi celelalte sisteme de asistenţă a şoferului - cel de frânare automată, de notificare la schimbarea involuntară a benzii, de recunoaştere a semnelor de circulaţie, de avertizare pentru unghiul mort, de monitorizare a traficului perpendicular sau de păstrare a maşinii între benzi pe autostradă - fac parte din pachetul denumit oficial Honda Sensing.

De pe display-ul de 7 inch se comandă toată armata de sisteme tehnologice de pe noul CR-V.

Modificări estetice moderate

Facelift-ul operat de Honda la nivel estetic pe CR-V nu este unul major, însă reuşeşte să-i confere SUV-ului japonez o identitate modernizată vizibil. Astfel, farurile şi grila primesc elemente noi, precum luminile de zi LED integrate în forma blocurilor optice frontale şi posterioare, iar lista de culori exterioare se îmbogăţeşte cu nuanţa Golden Brown Metallic care completează paleta deja existentă pe SUV-ul Honda. Interiorul este şi el schimba uşor, apariţia display-ului de 7 inch modificând liniile precedentei versiuni a modelului nipon.

CR-V rămâne în top la capitolul spaţiu dedicat bagajelor, cei 589 de litri (1648 de litri cu bancheta rabatată) fiind una dintre valorile de vârf ale segmentului din acest punct de vedere.

Alte modificări notabile pentru CR-V în raport cu generaţia anterioară includ un ecartament (distanţa dintre roţile stânga şi dreapta) mai mare cu 1.5 centimetri, un set de suspensii reglate pentru un comportament mai bun la viteze de top şi o direcţie rafinată. Inginerii Honda anunţă şi o izolare mai bună a habitaclului, testele interne dovedind o îmbunătăţire cu 6% a insonorizării. 

Blocuri optice şi grilă modificate, proiectoare angulare în locul celor circulare anterioare.

Preţuri

Noul CR-V păstrează nivelurile de echipare ale versiuni ante-facelift - Comfort, Elegance, Lifestyle şi Executive. Preţul de pornire al noului CR-V facelift rămâne neschimbat - 26.000 de euro cu TVA inclus pentru varianta 2.0 benzină cu transmisie manuală în echiparea de bază. Preţul de bază pentru diesel este de 27.500 de euro (1.6, 120 CP, cutie manuală în echiparea Elegance), iar versiunea de 160 de cai pleacă de la 31.600 de euro. În sfârşit, un 1.6 diesel biturbo cu automată cu 9 trepte şi echipare Executive va scoate din buzunarele clienţilor 41.400 de euro.

De notat faptul că poziţionarea lui CR-V este una foarte interesantă, cei de la Honda aşezându-şi SUV-ul între zona modelelor de volum şi zona modelelor premium. Astfel, într-o comparaţie directă a versiunilor de echipare de top pe motorizarea diesel de 1.6 litri şi 160 de cai putere, notăm aşezarea dintre segmente a lui CR-V, aşa cum se poate observa în tabelul comparativ de mai jos.

MOTOR PUTERE
CUPLU
NOUL HONDA CR-V facelift
4x2 4x4
Manuală 
(€ cu TVA)
 Automată
(€ cu TVA)
Manuală
(€ cu TVA) 
Automată
(€ cu TVA) 
ECHIPARE Comfort
2.0 benzină 155 CP
192 Nm
26.027 - - -
1.6 diesel 120 CP
300 Nm 
27.515 - - -
ECHIPARE Elegance
2.0 benzină 155 CP
192 Nm
- - 30.739  32.227
(5 trepte) 
1.6 diesel 120 CP
300 Nm
29.995 - - -
1.6 diesel biturbo 160 CP
400 Nm
- - 33.219  -
ECHIPARE Lifestyle
2.0 benzină 155 CP
192 Nm 
- - - 36.071
(5 trepte) 
1.6 diesel biturbo 160 CP
350 Nm 
- - 37.064 39.171
(9 trepte) 
ECHIPARE Executive
2.0 benzină 155 CP
192 Nm 
- - - 38.303
(5 trepte) 
1.6 diesel biturbo 160 CP
350 Nm 
- - - 41.403
(9 trepte) 

HONDA CR-V facelift vs. Concurenţii direcţi

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
HONDA CR-V facelift
1.6 diesel Executive 4x4 Auto
160 5.1 10.0 41.403
FORD Kuga
2.0 TDCI Titanium Powershift
150 5.4 10.9 32.550
MAZDA CX-5 facelift
2.2 D 4x4 Revolution Top Auto
175 5.5 9.4 36.590
OPEL Antara
2.2 CDTI Cosmo 4WD Auto
163 7.9 12.0 32.570
TOYOTA RAV4
2.2 D-CAT Luxury Auto
150 6.7 10.0 38.102
VOLKSWAGEN TIGUAN
2.0 TDI Cityscape 4x4 DSG 
177 5.9 n/a 34.339
AUDI Q5
2.0 TDI EU6 STronic quattro
177 6.4 n/a 45.670
BMW X3 facelift
2.0 xDrive20d Auto 
190 5.4 8.1 44.829
MERCEDES GLK facelift
2.1 220 Bluetec Auto 4Matic 
170 6.1 8.8 46.822
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (28)

  • Ivanoff
    Motorizarea de 1.6 120 Cai nu prea are ce cauta pt acest model. Nu are un raport tocmai potrivit la masa ei. Mazda 2 chiar si de 90 CP il bate.

    On topic : Imi place ca au situat CR-V in liga cu GLK si X3 ( probabil si-au dat seama si redactorii ca astea doua nu-s asa premium in entry-level ). Cat despre acest model arata de o calitate superioara concurentei de volum in acest segment, si la egalul celei premium dar in versiuni medii.
    8 45
  • Imi place cum arata, mai ales la partea frontala, ramane de vazut daca motoarele vor mai fi la fel de fiabile, pt ca nu-i asa, parca motorizarile turbo de capacitate mai mica si putere mai mare nu sunt reteta potrivita, dar constructorii japonezi care au tinut cu dintii de motoarele aspirate mai mari si puteri mici, pana de curand, se pare ca renunta la ele, oare pt ca vechile motorizari nu mai erau eficiente? Sau doar se prostesc si japonezii? E posibil.

    Observ in tabel datele de la Mazda CX5, citisem ieri ca ofera un raport foarte bun, de orice fel, fata de Q7, astept noi minuni ale legilor fizicii si la acest articol, adica modelele cu performantele cele mai slabe sa fie peste cele cu performante mai bune, adica raportul cum ar veni, cum e raportul?
    22 6
  • Suleyman Cunoscatoru
    Ma Ivane, O sa termini pana in 2016 cu raporturile tale la greutate ? Ca deja ma disperi cu exemplele tale cu Mazda in sus si mazda in jos. Imi place mazda dar las-o naibii ca nu-i vorba de ea aici.


    ON: Este cel mai frumos CR-V din cate au existat.
    35 1
  • In sfarsit au ajuns si astia in rand cu lumea...sa vedem ce zic fanii...cu aspiratele lor impecabile si ura pt progres. De fapt acu daca fac si Honda motoare turbo, cred ca o sa fie ok, ca deh ei au 3 coae.
    Ca downsize...pret aproape de audi/bmw.Mult...prea mult
    14 12
  • toate bune si frumoase,motorizarea e de mult asteptata,dar cu sistemul de tractiune integrala au mai rezolvat o?ca pana acum era pus doar de dragul marketingului!
    iar la 41403 eur un crv e fucking expansive,mai ai foarte putin si iti poti lua q5 si x3 care is cu adevarat premium(glk nu l am trecut ca depaseste cilindreea de 2litri) iarf un quattro sau un xdrive cu siguranta nu se compara cu ceea ce are honda.ce sa mai zic de tiguan care are super pret pe langa crv si vine cu un 4motion probat si functional,nu doar de dragul marketingului
    23 6
  • Pai cumpara Tiguan, ca au o oferta super in perioada asta ; GARANTIE pana ajungi la Domiciliu ! Si cu preturi de 6j de mii .......
    17 15
  • Comportamentul 4x4 din testul ala este unul perfect normal. Sistemul de pe CRV este un amarat de Haldex ce se gaseste si pe VW Golf si nu este dotat cu diferentiale autoblocante si alte minuni.
    Este o masina gandita pt sosea nu pt carat cartofi pe camp si sistemul acesta este gandit pt a oferi un plus de siguranta.
    Daca vreti 4x4 adevarat la honda alegeti un model Acura care este dotata du SH-AWD si este cu totul altceva.
    10 10
  • Si Ford Kuga e gandita pentru carat cartofi? Adevarul e ca ai foarte multa siguranta, siguranta ca nu va functiona niciodata tractiunea integrala. O masina proasta si incepand de acum si foarte scumpa!
    9 7
  • @@bbb

    ai dat tu in bobi si deja stii ca e proasta.... :))
    10 5
  • @bbb
    nu se cheama haldex, ala e doar pt grupul VAG. poate vrei sa zici ca e ceva asemanator, asa da. dar e cel mai slab sistem dintre toate cele existente pe SUV urile din categoria sa.
    impresia mea e ca dai banii degeaba pe sistemul 4x4, mai bine urci la nivelul urmator de echipare daca vrei crv, din diferenta de pret.
    8 2
  • Eu am o nelamurire - de ce versiunea cu cutie de viteze automata este mai lenta pana la 100 Km/h si are consum mai mare?
    Zic asta deoarece modelele Audi si BMW care au cutia de viteze longitudinala cu 8 trepte de la ZF au consum mai mic si performante mai bune fata de versiunile cu aceiasi motorizare si cutie manuala.
    12 2
  • @mog - haldex este compania care produce acel tip de tractiune integrala, si nu produce doar pentru VAG.
    9 2
  • gresit. se cheama Magna firma. dar nu`i nimic, te iert ca te cunosc.
    7 1
  • petrush
    lampile din spate au ajuns la plafon. deranjeaza cand te apropii pentru depasire. cred ca intentionat.
    1 2
  • E ok estetic, mai putin teava de esapament care arata fix ca un carnat!
    6 2
  • De Haldex AB ai auzit? Este foarte simplu, poti cauta pe google dacxa nu cunosti.
    Si diferentialele haldex nu sunt doar pt VAG, le folosesc foarte multi producatori.
    Si nu va mai luati dupa toate clipurile facute pe net. Sunt prea multe variabile.
    Dovada o aveti cu masinile VAG, se cunoaste de catre toata lumea ca sunt cele mai rafinate, fiabile, cu interioare de lux, etc dar cum naiba de le sare distributia si la 19000 km, te lasa turbina, pompa de ulei, axa cu came, chiulase, interioarele alea luxoase dupa 2 ani arata ca o troaca de porci si multe altele?
    8 9
  • tata lui mafia
    un nou motor japonez care da clasa la asa zisele oferte premium germane.

    Am zis.
    4 10
  • @Alex

    imagineaza-ti teava aia pusa de aiurea in fata..... Cat de "carnat" ar fi aratat? Macar , asa, au ales sa o aseze in spate. Eu as zice ca arata ca o codita.

    Din punctul asta de vedere Honda cu Civic au fost inspirati ascunzand teava de esapament.
    5 5
  • @bbb
    haldex nu e doar un diferential si atat, e un intreg sistem de tractiune integrala.
    nu sunt asa multi producatori care folosesc sistemul asta, VAG (adaptat de ei, cu "diferentialul XDS+") apoi mai e volvo, era saab un model doua de la Ford GM, Land Rover (Evoque are haldex) si cam atat. Honda nu are sigur Haldexul asta, banuiesc ca e facut de Magna.

    recunosc, am gresit mai sus, nu e facut de Mangna, aia le fac altceva grupui Vag (nu sunt lamurit inca ce). dar Magna face un sistem similar 4x4 pt alti producatori gen Opel, Kia/Hyundai, BMW, Merc...
    1 1
  • gică contra´riatul
    Ca fost posesor de CR-V II (2,0 i-VTEC,model 2004) cu care am rulat 60.000 km în 9 ani,pot să vă spun:
    -fiabilitate = jos pălăria,nicio cheltuială ptr piese -inclusiv anvelope,plăcuţe frână,becuri,siguranţe sau alte ˝consumabile˝-cu excepţia bateriei,care nu rezista mai mult de 2 ani;
    -îmbătrânire=după 9 ani arăta impecabil,atât interiorul cât şi exteriorul,toate sistemele perfect funcţionale;
    -transmisie 4x4=de tip ˝vâscocuplaj˝,eficientă pe carosabil alunecos (fără a face minuni cu anvelope ˝all seasons˝),dar care nu se poate bloca;în schimb,uşoară şi fără întreţinere (în intervalul specificat).Totuşi găsesc noul model prea scump:5.000 euro în plus faţă de CX-5 -la dinamică,consumuri,fiabilitate,tehnologie şi imagine de marcă apropiate-este greu de acceptat.În plus CX-ul cred că este fabricat în Japonia-nu sunt sigur-deci suportă şi taxe vamale(CR-V ul se produce în Anglia,la Swindon,iar din 2017 producţia va fi mutată în Canada).
    7 4
  • “We are honored that Volkswagen has recognized the Magna Powertrain team and our contribution to their success,” said Jake Hirsch, President Magna Powertrain. “This award reflects the considerable efforts we have made to support VW globally by developing and manufacturing innovative All-Wheel Drive systems for them.”

    ca sa vezi...
    3 1
  • Sandu al-III-lea
    Masina pare interesanta ca si design exterior.Dar si cel din interior este unul reusit.Bordul este frumos desenat insa as avea o obiectie la levierul schimbatorului de viteze care puteau totusi sa-l puna in podea si nu cum se vede din imagini.Nu stiu daca le va place europenilor figura asta.Mie unul...deloc.
    0 0
  • @ gică contra´riatul
    Cum mama naibii poti vorbi de fiabilitate la 60.000 km ?
    La un rulaj de 6.500 km pe an (cum spui tu) si o Dacia 1300 era fiabila.
    3 5
  • Pretul pare sa fie marea problema in cazul acestui model Honda. Dupa parerea mea merita cumparata masina numai daca se obtine un discount de minim 10% din pretul de lista. Altfel mai bine te uiti la alte modele concurente gen CX-5, Kuga, noul Tucson sau chiar XC 60.
    3 0
  • @@gica'

    daca ai avea o masina folosita 60.000km la care n-ai avut NICIODATA probleme cum ai numi-o?

    intrebarea nu e menita a starni un schimb de replici, doar te intreb. De raspuns iti raspunzi tie.
    6 2
  • Brembo
    cu 10 clase peste varza de Tiguan
    5 7
  • @ gică contra´riatul
    Cum mama naibii poti vorbi de fiabilitate la vag cand la 15000 km sau chiar mai devreme te lasa lantul de distributie?
    4 6
  • andrei
    O mica observatie: In tabelul comparativ creat de voi, Ford KUGA are din Decembrie 2014 o noua motorizare:

    2.0 TDCi 182 CP -- Powershift, 4WD la pretul de 33,050 € cu TVA

    Eu zic ca e cel mai bun raport calitate pret si face sprint de la 0-100 Km in 9.2 secunde.

    ZI faina!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru