Lexus RX primeşte o nouă generaţie: avem primele imagini și informații oficiale

de Sebastian Toma
Joi, 02.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
RX, cel mai bine vândut model din istoria Lexus, a ajuns la a patra generaţie. Acesta a debutat la Salonul Auto de la New York în varianta de serie.

Date tehnice Lexus RX
  • Combustibil Benzină
  • Motor / cilindri V6
  • Nr. usi 5
  • Nr. locuri 5
  • Lungime (mm) 4.890
  • Latime (mm) 1.895
  • Inaltime (mm) 1.690
  • Ampatament (mm) 2.790
Lexus RX, cel mai mare SUV din oferta mărcii premium nipone, a ajuns la a patra generaţie. Lansat în cadrul Salonului Auto de la New York, modelul cel nou vine cu un ampatament mărit, un habitaclu mai generos şi cu nivel superior de confort şi dotări tehnologice. Japonezii oferă şi o variantă F Sport a lui RX, la fel cum fac şi în cazul altor modele din ofertă. Indiferent de varianta aleasă, RX este oferit cu o motorizare V6 benzină de 3.5 litri sau cu un sistem de propulsie hibrid bazat tot pe un motor V6. Varianta europeană a acestui model va fi prezentată până la finalul anului curent şi va avea modificări minore faţă de modelul destinat americanilor.
După 2.1 milioane de unităţi RX vândute, noua generaţie vine cu un aspect inspirat din cel al fratelui său mai mic, NX, dar adaptat la gabaritul SUV-ului mare din oferta Lexus.

Şeful diviziei europene Lexus: "Maşinile noastre nu trebuie să fie pe placul tuturor"

Motorizarea V6 de 3.5 litri alimentată cu benzină este aşteptată să asigure în jur de 300 CP şi să fie oferită în compania unei transmisii automate cu opt trepte. Varianta hibridă a lui Lexus RX are tot un motor V6 de 3.5 litri, dar care funcţionează în ciclul Atkinson şi dezvoltă mai puţină putere, dar sistemul electric din dotare compensează şi cele două asigură împreună aproximativ 300 CP. Indiferent de motorizarea aleasă, Lexus a lucrat la optimizări serioase la nivelul reducerii consumului de carburant şi al emisiilor de CO2 în contextul măririi performanţelor.

Partea frontală a noului RX aminteşte de fratele său mai mic, NX.

Noul SUV compact Lexus NX nu mizează pe diesel în Europa, dar propune în schimb un sistem hibrid de vârf

Urmareste Automarket
Tot în materie de performanţe, noua generaţie a lui RX promite o manevrabilitate comparabilă cu cea a unui autoturism convenţional, totul datorită unei structuri mai rigide şi a sistemului electronic de control al stabilităţii care prezintă noi setări de funcţionare.
Suspensia SUV-ului de la Lexus este independentă pe toate punţine şi are o configuraţie MacPherson pentru puntea faţă, respectiv cu braţe duble pentru puntea spate. Cei de la Lexus se aşteaptă să vândă multe unităţi ale modelului în compania sistemului de suspensie variabilă adaptivă, care reglează suspensia şi direcţia în funcţie de condiţiile de drum şi de stilul de conducere abordat.

Via Lexus

Comentarii (27)

  • Lexus activeaza pe un segment superior concurentei premium. Nu degeaba a fost cel mai vandut SUV din SUA, iar cu acest model Lexus isi va mentine pozitia. Modelul arata foarte atragator, si ca orice Lexus se va conduce foarte placut si rafinat . Calitatea interioara din Lexus este ca deobicei peste concurenta. Lemnul e lemn, pielea e piele , iar finisajele sunt lucrate manual in cele mai mici detalii .
    16 9
  • Cam futurist designe-ul. X6 are zile grele :)))
    14 6
  • Au adoptat un design mai extrem pentru modelele lor,dar imi place:)
    13 9
  • In grila aia de radiator parchezi lejer un Fiat 500
    21 3
  • @ady,si lemnul de bambus e lemn adevarat.Eu stiam ca bambusul e buruiana.
    11 12
  • @Lache - bambusul e copac adevarat, nu stii tu! Mafia de acolo posteaza comentarii, inca n-a coborat! :)
    13 4
  • @lache
    din bambus se face si parchet...de calitate superioara...povestea cu buruiana ta are alta conotatie care in acest caz nu-si are locul...precum comentariul tau care s-a dovedit irelevant...
    11 7
  • Imi placc modelele Lexus. Ofera multa exclusivitate. Dar la 25 de mii o poate face si Mazda 6. DC sa dau 80-90 de mii pe RX ?
    5 9
  • @Lache
    Buna gluma, dar 1.aprilie tocmai a trecut. Bafta !
    7 2
  • @12 exclusivitatea vine la preturi mari nu mici unde vor exista mai multi clienti...sau poate nu stii ce inseamna exclusivitate?

    P.S. Nu cred ca esti atat de naiv sa crezi ca Mazda ofera premium la preturi de volum. In economia de piata preturile reflecta calitatea. Niciun producator nu e nebun sa vanda un produs premium la preturi de volum pentru ca asta ar insemna pierderi foarte mari...
    13 6
  • Pai la cati clienti de mazda sunt aproape unul :)))))) , nu are relevanta argumentul tau . Mazda nu e o marca premium, dar sentimentul de premium exista, si asta cu ocazia in care incepi sa pipai materialele de la interior. La pretul pe care il cere, e o laternativa la premium . Iar ca exclusivism, pai nu vrei vedea zilnic pe strazi Mazda 6 cum vezi Passat :))))) .... la asta m-am referit eu . Este exclusivista ca un Lexus, fiindca nu-l vezi una odata la 2 zile , si asta doar daca iesi undeva prin Piata Romana, Dorobanti, etc. :)))))
    8 8
  • Exteriorul este o copie aproape identica după NX, adică prea agresiv după părerea mea, încă încearcă sa-și găsească o identitate cei de la Lexus, nefiind un lucru rău neapărat, problema o găsesc la interior( vor apărea și aici poze cu interiorul), anume stilul, în afară de volan și ceasurile de bord, restul pare demodat, cu tot cu lemnul de bambus, lemn de bambus care este foarte ieftin în Asia, dar și foarte rezistent, astea sunt principalele calități, pentru exclusivism există alți arbori.

    Așadar la interior consider ca se află în spatele concurenței, care concurență? Toată, mai ales față de ultimii veniți, Q7 și XC 90.
    16 15
  • deja l-am vazut pe strada,,,in ELVETIA,,,arata ca un altfel de masina.....
    2 16
  • @dan_grc
    Despre care interior vb schizofrenicule ? Nu a aparut nici o imagine cu acesta, iar delirezi ?
    11 14
  • iar a scapat @mafia la 6 PC-uri ca sa dea el voturi negative/pozitive... esti jalnic, mai baiete!
    16 8
  • Ivanoff
    Si iata si noul Lexus RX . Cam greu cu stirile domnilor redactori Automarket. Dupa cateva priviri pe care le-am tras de ieri pe ''netcarshow'' , am ajuns la o concluzie : Design exterior deosebit de exclusivist si SF, ceea ce-i va oferii autenticitate fata de rivalii premium care cam schiopata la acest capitol. Gama de motorizari, a ramas aceeasi, insa Lexus ofera cele mai fiabile motoare puse vreodata pe o masina premium la nivel global. Pt Europa e posibil sa apara o noua unitate turbo benzina, care inglobeaza din nou tehnologie avansata peste concurenta, cu doua cicluri de functionare + optimizare in functie de gradul de solicitare al motorului. Revenind la interior, nu stiu ce tot viseaza Dan Grecu mai sus, insa pozele cu interiorul nu sunt atat de detaliate, si sunt facute din unghiuri greu accesibile in care cu greu iti dai seama . Dar se remarca nivelul ridicat de calitate interioara mult peste concurenta, iar display-ul de bord este luat de pe GS si LS, adica cel de 12,3 inch care va fi si cel mai mare din acest segment pus vreodata pe un SUV de acest gen. Asteptam si unitatea pe hidrogen, care va face din acest model o vitrina tehnologica a viitorului. Felicitari Lexus, cu acest model care a fost cel mai vandut SUV la nivel mondial in SUA, ( care nici un alt SUV de la BMW sau Marsadas Bantz nu-i poate depasii recordul ), ma astept ca Lexus sa revina LA VANZARI in SUA prin acest RX multi ani de acum inainte. Americanii nu-s asa batuti in cap.
    5 17
  • @Ivanoff cu alte cuvinte, RX-ul asta este taticul tuturor masinilor si le da fum la toate. Mai taie ma din ele, da-le dreacu...

    "cel mai vandut SUV la nivel mondial in SUA" din Kentucky, pe Strada Democracy and Freedom nr 73b/2

    "Americanii nu-s asa batuti in cap". =)) really ? Sa inteleg ca Japonezii sunt niste cretini, ca ei nu prea cumpara Lexus.
    14 3
  • Ivanoff
    @mowgli amice. Tu mai bine povesteste-ne de ''cea mai tare limuzina din lume S class'' aia cu 15 mii de LED-uri colorate la interior ca la ''fun club'' . Arta tiganeasca tata ! :))))))
    9 15
  • Ivanoff
    ps: poate ai vrut sa spui ca ''imigrantii'' sunt niste cretini, fiindca japonezii nu prea cumpara altceva in afara de marcile proprii.. :)))))
    6 16
  • Cosmin
    Sa vedem cum vor comenta ahtiati de japoneze, tableta aruncata peste bord(design copiat 90% de la BMW) si acel mouse ridicol de acum 10 ani care e cel mai prost instrument de control multimedia. Slabut interiorul! Exteriorul un mix din restul modelelor Lexus, nimic nou. Poze cu interiorul sunt inca de ieri si sunt la calitate inalta, mai cititi si voi si alte site-uri de specialitate.
    11 8
  • mishazaitev
    Asa e bre Ivanoff, nu cumpara decat marcile lor proprii. In al doilea razboi mondial in loc sa importe de la aliatii lor germani rachete V1 si V2, preferau propria lor tehnologie. Adica se lua una bucata galbejit fanatic se punea la mansa unui avion sau a unei rachete primitive si se trimitea ansamblul respectiv in capul americanilor. Stai ca am uitat sa-ti spun ca diliului i se mai dadea si un ceasca de sake inainte ca sa poata sa strige mai cu foc "Banzai"! Daca era doborat pana sa dea cu avionul in vaporisca americana, tembelul cadea in depresie! Tu un admirator infocat al aceste natii de extraterestrii poti numi asta devotament, determinare, simt al datoriei etc etc etc. Eu nu pot sa-i zic altfel decat tampenie!
    13 5
  • Ivanoff
    @mishazaitev, misto ! ai imaginatie bogata :)))))))), daca mai povesteai mult pe bune ca ma lua somnul in fata pc-ului :))))))
    7 12
  • @Ivanoff, daca vrei somnifer, mai baga una cu tehnologia NASA de la Lexus si pielea de delfin, deasupra oricarei oferte premium si turbo-premium de pe piata Galaxiei de pe Terra din Botswana.
    Sa vezi cum adormi, cat ai zice Banzai!
    13 7
  • mishazaitev
    Da, da Ivanoff ... ca sa visezi frumos iti mai spun ca, daca tembelu' din rachetuta s-ar fi nascut 300 de ani mai devreme de momentul kamikakaze, s-ar fi confruntat cu alta problema existentiala. Ar fi suferit o imensa cadere psihica de teama ca subcomba stapan'su' fara-i sa-i faca onoarea suprema de a-i ordona sa-si autoinfiga katana in burdihan, bre! Iti dai seama ce jale pe bietul om ? Da' si ala, frate, ce nesimtit!!! Auzi la el! Sa crape si sa uite sa-i zica lu' asta micu' sa-si ia glanda! N-ai mai vazut asa ceva ...
    11 1
  • de bun simt e ca atunci cand susti ceva macar o documentare minimala sa fie facuta

    In 2014, in ordinea volumului de vanzari, in Japonia
    1. Mercedes
    2. BMW
    3. Lexus

    Da, marcile locale sunt in top 10 (9 din 10) apoi VW si urmeaza ...Mercedes, cum ar veni e primul brand de lux ce urmeaza pleiadei de volum.

    La subiect...am zis de la inceput ca nu imi place designul (l-am injurat cat am putut) nu imi schimb parerea dar in realitate e ceva mai digerabil. Si e clar altceva, ca tot erau frecati la oo ca Lexus semana prea mult cu Mercedes. Eh...acum si-au gasit calea. Buna rea se va vedea in vanzari.
    10 0
  • Bamboo Listeni/bæmˈbuː/ (Bambuseae) is a tribe of flowering perennial evergreen plants in the grass family Poaceae, subfamily Bambusoideae, tribe Bambuseae; although, the forestry services and departments of many countries where bamboo is utilized as a building material consider bamboo to be a forestry product, and it is specifically harvested as a tree exclusively for the wood it produces, which in many ways is a wood superior in strength and resilience to other natural, fibrous building materials. In fact it is often referred to as a tree by cultures who harvest it as wood. Giant bamboos are the largest members of the grass family. In bamboos, the internodal regions of the stem are hollow and the vascular bundles in the cross section are scattered throughout the stem instead of in a cylindrical arrangement. The dicotyledonous woody xylem is also absent. The absence of secondary growth wood causes the stems of monocots, even of palms and large bamboos, to be columnar rather than tapering.[1]

    Bamboos are some of the fastest-growing plants in the world,[2] due to a unique rhizome-dependent system. Certain species of bamboo can grow 35 inches within a 24-hour period, at a rate of 0.00003 km/h (a growth of approximately 1 millimeter (or 0.02 inches) every 2 minutes).[3] Bamboos are of notable economic and cultural significance in South Asia, Southeast Asia and East Asia, being used for building materials, as a food source, and as a versatile raw product. Bamboo has a higher compressive strength than wood, brick or concrete and a tensile strength that rivals steel.

    Nu a fost nici o gluma.Este buruiana.Si stiu foarte bine parchetul laminat din bambus.Mai bine folosesti teapa lui Tepes decat sa te apuci sa pui parcht din asta.Ai nevoie de un sac plin cu panze de taiat pentru fierastrau.

    Natura este cel mai mare inginer. De panza de paianjen ce ziceti.O fi cel mai rezistent material care exista?
    5 0
  • Mazda e masina saracului in SUA. Comparabila cu Hyundai, Kia si alte asiatice. Auzi, sentiment de premium...ha ha ha....bata-te Dumnezeu sa te bata de glumet!
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru