Noul SUV compact Lexus NX nu mizează pe diesel în Europa, dar propune în schimb un sistem hibrid de vârf

de Mircea Meșter
Vineri, 23.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota şi Lexus continuă să marşeze pe propriul drum în Europa şi odată cu lansarea lui Lexus NX, noul rival al lui BMW X3. Acesta va avea o versiune hibridă şi una pe benzină, diesel-ul fiind "uitat" din lista de motorizări disponibile.

Lexus Europa a publicat astăzi pe site-ul oficial o serie de informaţii legate de versiunile de motorizare pe care crossover-ul NX, cel mai nou membru al familiei producătorului premium nipon, le va adopta pentru lansarea sa europeană. Noul Lexus NX va intra în zona SUV-urilor medii premium de pe piaţă, urmând să-i aibă concurenţi direcţi pe BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benz GLK şi Volvo XC60. Inspirat din desenul spectaculos al conceptului LF-NX, prezentat anul trecut, noul model se bazează însă pe linii agresive şi angulare care contrastează serios cu design-ul "cuminte" afişat de rivalii săi germani.

Hibrid de top: 195 CP, emisii infime

Aşa cum ne-a obişnuit constructorul nipon, noul model nu va dispune de o versiune diesel, Lexus preferând să marşeze pe echivalentul hibrid al unui motor de acest tip. Noul Lexus NX 300h va fi, de altfel, şi prima versiune disponibilă a noului model, aceasta urmând să fie comandată în showroom-urile europene începând cu toamna lui 2014.

Conform primelor informaţii oferite de Lexus, NX 300h va avea 195 CP şi va fi disponibil în două versiuni de tracţiune - faţă sau integrală, diferenţa fiind făcută atât de modul în care este transmisă puterea la roţi, cât şi de complexitatea sistemului de propulsie.

Astfel, versiunea 4x4 va avea două motoare electrice care vor complementa un motor pe benzină de 2.5 litri, în timp ce varianta cu tracţiune faţă va dispune doar de un motor electric cuplat aceleiaşi unităţi Atkinson de 2.5 litri. Scopul celor de la Lexus este de a atinge un nivel de emisii care să coboare sub 120 de grame CO2/km, sensibil mai puţin decât emisiile afişate de cel mai puţin potent motor diesel de pe noua generaţie BMW X3 (2.0 sDrive 18d, 150 CP, 131 de grame CO2/km).

În versiunea de echipare F Sport, noul Lexus NX primeşte câteva tuşe şi mai agresive cu ajutorul unor elemente adiţionale de caroserie.

2.0 litri turbo, 235 CP

Esential 195 de cai putere va dezvolta ansamblul hibrid de sub capota versiunii Lexus NX 300h.
235 de cai putere este maximul promis de noul motor turbo de 2.0 litri al celor de la Lexus şi Toyota.
Al doilea motor care-şi va face apariţia pe Lexus NX va fi unul pe benzină. Acesta va intra în echiparea versiunii denumite 200t şi va fi o unitate turbo de doi litri care dezvoltă 235 CP şi 350 Nm şi care este în curs de dezvoltare. Noul motor va intra în echiparea lui lexus NX în luna februarie a anului 2015 şi va fi disponibil doar în variantă cu tracţiune integrală şi în echiparea de top F Sport.
Cutia de viteze automată cu şase rapoarte este dezvoltată special pentru NX.

Informaţiile preliminare oferite de Lexus includ listarea unor sisteme tehnologice interesante care-şi vor face apariţia pe noul crossover al brandului japonez. Astfel, NX îşi va răsfăţa clienţii oferindu-le posibilitatea de a-şi încărca telefoanele wireless prin intermediul unei tăvi speciale care-şi face loc pe consola centrală sau de a utiliza cruise controlul activ care funcţionează la orice viteză,. Acesta este o noutate absolută în segment şi ajută maşina să frâneze până la oprire dacă este necesar în cazul în care aceasta detectează pe autostradă că maşina din faţă a frânat complet.

Celelalte noutăţi includ o interfaţă touch de ultimă generaţie, display care afişează implicit forţele G care apasă asupra maşinii, head-up display şi senzori pentru detectarea traficului pe benzile autostrăzii sau la ieşirea cu spatele din parcare. Tot la capitolul confort se încadrează şi informaţia care anunţă cel mai încăpător portbagaj din clasa sa.

via Lexus

Comentarii (16)

  • A calcat cu stangu din start! In EU trebuie sa ai diesel la gip nu conteaza ce, cum , de ce!
    12 9
  • @AutoMArket.....prin intermediul unei tăvi speciale... a unei TAVI?..nu suna mai bine prin intermediul unei SUPRAFETE?

    intreb si io nu dau cu paru'

    cat despre lipsa dieselului in oferta....tinand cont de politica EU fata de diesel si punand la socoteala si alianta aia cu privire la emisiile motoarelor e posibil ca Toyota sa renunte total (in cativa ani) la oferta pe motorina

    zic si io nu dau cu paru'
    7 7
  • cum sa`ti iei q3 sau x3 cand ai bujuteria asta ca si varianta!?!?!?
    14 13
  • q5*
    6 12
  • stati asa sa inteleg, daca x3 si q5 intra la categoria suvuri compacte, atunci x1 si q3 intra la subcompacte?
    si q1 ce mai e?
    ma pierd prin clase acuma ...
    4 1
  • Q1 nu exista deocamdata
    4 0
  • mircea
    @vianu

    Păi nu e corect. Suprafaţa trebuie să ţină de ceva, de exemplu de o tavă. Mai ales că Lexus fix aşa-i zice. Tray.

    @eee
    Până la apariţia celor mici (X1, Q3), le numeam SUV-uri compacte pe cele mai mari. Acum sunt medii, dacă vrei, dar tot compacte ca dimensiuni. Au luat-o razna cu toţii cu segmentele în ultimii ani :)
    8 0
  • @mircea...multumesc. Am citit si eu pdf-ul cu pricina.

    E, Lexus are acum si o tipsie in dotare pentru incarcarea wireless :)) sa nu se planga nimeni ca nu ofera tehnologie de ultima ora:)
    3 5
  • Futurist design-ul...seamana cu modelele Mazda din ultima vreme insa liniile sunt mai agresive. Piata in care se va realiza grosul vanzarilor ramane cea americana asa ca sincer nu vad vreo problema in alegerea motorizarilor. Si acum sincer, chiar si un european care plateste 50-70k euro pe o masina are suficienti bani ca sa nu se planga de consum nu? Ca la urma urmelor 2-3 litri la suta de km in plus chiar nu conteaza pentru un asa client.

    Interiorul rosu e superb!
    5 6
  • CINE DA 50K PE O MASINA CRED CA PREFERA RAFINAMENTUL EFICIENTII.
    E REGRETABIL CA IN EU DOAR NEMTII AU CEVA DE SPUS IN DOMENIUL 4X4, RESTUL STRUTOCAMILE, E MAI UTIL UN GOLF 4X4 DECAT UN 3008 CU TRACTIUNE FATA SI SPUN ASTA DIN PERSPECRTIVA UNUIA CARE NU AGREEAZA MARCILE GERMANE.
    2 6
  • @eee
    Q1 nu exista deocamdata....daca ar exista, ar intra in clasa suv-urilor mini.
    4 0
  • titisnickers
    @ Automarket - asta înseamnă ca oa sa dispara RX-ul? Ca ala e competitlr pentru X3 and compania. Eu cred ca NX o sa fie un rival pt. X1 and co.
    1 5
  • @titisnickers
    FALS ! RX este concurent cu ML, X5 etc.
    5 0
  • Andrei
    @ mog depinde de gusturile fiecaruia, cu Lexusul asta poti iesi in evidenta mai mult decat cu o masina de la concurenta,insa o masina nu o cumperi doar pentru a avea niste lumini mai albastre si un design mai modernist,o ei si pentru performanta motorului,cutiei de viteze s.a.m.d...nu zic ca Lexus nu ar avea tehnologie de cel mai inalt nivel,insa exista multe variabile atunci cand alegi sa iti cumperi o masina....eu daca as avea banii de o astfel de masina,as face drive test intai cu fiecare si apoi as alege,totusi nu costa cat un frigider...sunt zeci de mii de euro...dar in Romania putini isi permit astfel de masini...iar cei care aleg probabil o fac fara prea mult studi,unii le cumpara dupa preferinta proprie si fara a analiza prea mult.
    3 0
  • titisnickers
    @Scorpionul.negru pai si atunci GX si LX cu cine mai concureaza? FALS e ce spui tu si ce spun si cei de la Lexus, care se pricep la marketing. Daca un model nu este pe piata europeana nu inseamna ca este inlocuit de altul. Dovada ca sunteti paraleli o aveti chiar aici:

    http://www.automarket.ro/masini-noi/lexus/rx-facelift-35-450h-limited-edition-e-cvt-105715/specificatii.html

    http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/x5-30-258cp-xdrive30d-steptronic-109943/specificatii.html

    http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/x3-2014-30-258cp-xdrive30d-auto-100480/specificatii.html

    ATENTIE la dimensiuni bajeti. De cand 650 este egal cu 496?
    2 1
  • sper sa fie concurent cu Kia Sportage la pret.... sper...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru