Lista de cumpărături se îngroașă: după succesul cu Volvo, chinezii au pus ochii pe grupul Fiat-Chrysler

de Mircea Meşter, Foto: Dreamstime.com
Luni, 14.08.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii chinezi au primt ordin de la guvern să se extindă în afara Asiei. Primul pas major: achiziția Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), companie curtată de cel puțin patru constructori din China.

2017 e un an bun pentru alianțe, colaborări și achiziții majore în lumea auto. După ce PSA Peugeot-Citroen a achiziționat Opel, jurnaliștii de la reputata publicație Automotive News anunță astăzi că producătorul italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) este în vizorul mai multor companii chineze interesate să cumpere compania.

Conform jurnaliștilor americani, FCA a primit deja o ofertă de achiziție din partea unui constructor din China, însă Sergio Marchionne, CEO-ul FCA, a refuzat suma inițială, pe care a considerat-o prea mică. Deși identitatea constructorului asiatic nu este dezvăluită în mod oficial, sursele Automotive News spun că este vorba de Great Wall Motors, companie care încearcă fără succes de câțiva ani buni să penetreze piața americană și cea europeană. Alte surse susțin că FCA este curtată de Dongfeng, Guangzhou Automobile sau Geely, ultimii acționari principali ai mărcii Volvo.

1500 de miliarde de dolari pentru "cumpărături"

Ofertele constructorilor chinezi vin după ce gurvernul de la Beijing a început să preseze companiile interne să se dezvolte în afara țării și să demonstreze industriei auto globale că puterea financiară a Chinei este una imensă.

În acest sens, chinezii au un plan major de achiziții care adună 1500 de miliarde de dolari puși deoparte pentru "cumpărături". Pe listă se află, pe lângă producători auto consacrați la nivel mondial, și branduri din industriile conexe, cum ar fi italienii de la Pirelli sau germanii de la Kuka, specializați în producția de roboți industriali.

Fiat și Jeep da, Alfa Romeo și Maserati nu

Primele informații venite dinspre FCA susțin că într-o eventuală achiziție a Grupului vor intra brandurile americane ale grupului (Chrysler, Dodge, Jeep, Ram) și Fiat, dar nu vor fi incluse Maserati și Alfa Romeo, care vor rămâne în proprietatea familiei Agnelli. Acestea se adaugă faptului că Ferrari s-a desprins deja oficial de FCA acum doi ani, deci marca italiană de mașini sport de lux nu va fi nici ea inclusă în pachet.

via | Automotive News (înreg)

Comentarii (19)

  • inexorabil
    Mda! Comunismul care trebuie demonstrat lumii ca “superior oricărei alte orânduiri social-politice”, chiar și (sau mai ales!) pe căi și prin mijloace capitaliste…

    Mentalitatea și hotărârea autorităților chineze ȋmi amintesc de fosta RDG, care și-a dopat la greu sportivii, obținând, astfel, o grămadă de titluri olimpice, numai ca să se convingă Globul că uite ce capabile și performante sunt secera și ciocanul.

    Cineva ar trebui să cerceteze neȋnfricat și minuțios o ipotetică legătură ȋntre Noua Ordine Mondială și “puterea imensă” a Chinei (dar cine s-ar ȋncumeta să-și riște viața?). Oare de ce Trump repudiază această națiune? Aceea care le vinde americanilor “Buick” (Envision).

    Adevărata țintă a unei eventuale operațiuni (chipurile, privată, dar, de fapt, efectuată din “ȋnalte rațiuni de stat”) este Jeep, nu mă ȋndoiesc. Că doar toată lumea știe care este “trendul”. Numai că gălbejiții realizează că nu pot ȋnhăța ca atare faimosul producător de SUV-uri, ci obligatoriu la pachet cu “balastul” Chrysler-Dodge-Ram-Fiat.

    Cât despre Marchionne, omul se dovedește același invariabil imbecil: cică prețul i se pare “prea mic”. Foamea lui patologică de bani (ȋn folos propriu) nu mai surprinde pe nimeni. Doar un strop de bărbăție și de demnitate dacă l-ar fi ȋncercat, le-ar fi barat-o chinezilor din start, fără discuții: “Nu suntem de vânzare! Nu insistați. Pa și pusi!”.

    Una peste alta, nu sunt un admirator al lui FCA, dar sper din tot sufletul să nu ajungă pe mâinile halitorilor de orez.

    Deja intuiesc o contraargumentație acerbă ȋn sprijinul funcționalității relației Geely-Volvo. De acord că este vorba despre un succes, unul chiar palpabil pentru orișicine, dar ȋntrebarea este dacă ȋn fruntea companiei suedeze sunt oameni de teapa lui Fusione...

    PS: 1,5 trilioane de dolari…Puterile lumii ȋncă se bat cu cărămida ȋn piept că vor să stârpească sărăcia din țările “defavorizate” (defavorizate de către cine? nici guvernele, nici multinaționalele n-au un răspuns clar), Papa le ține și el isonul. Oricum, viața este frumoasă, nu?
    14 13
  • Edikkk
    pretul propus sigur a fost prea mic

    totusi cumperi o industrie europeana si americana cu nume grele in constiinta colectiva, lucru care costa enorm, pe langa toate fabricile, terenurile, robotii, utilajele si totul deja construit

    incearca tu sa faci o fabrica in SUA sa vezi cat cheltui


    Din pacate, salariile mult SUB-platite ale poporului chinez sunt ca prima baza pentru a strange bani cu surubul de la fiecare chinez in aceste fonduri mamut prin care China cumpara si cumpara diverse fabrici si industrii cheie !

    SA SPUNEM cum China a cumparat producatorul CANADIAN de centrale nucleare si care aveau si licenta constructiilor de centrale CANDU - cu care a fost construita cea de la Cernavoda !?!?

    Astfel incat ORICINE pe pamant doreste sa construiasca centrale CANDU o poate face doar cu compania CHINEZA !


    Credeti ca degeaba acum tratativele se duc cu chinezii si nu se mai duc cu canadienii ???

    pentru ca nu mai exista canadienii !! au fost cumparati !


    Eu cred ca nici-un pret nu merita sa vinzi o industrie catre China care vine, vine, cumpara tot.

    De aceea Germania a interzis cumpararea Kuka si a oricarei industrii de roboti catre companii chineze !
    Exact cand erau pe cale sa fie cumparata!


    Asa ca Sergio Moriccone pana la urma este un bun CEO pentru ca totusi a reusit cu Fiat sa cumpere Crysler si sa faca acest mare grup, care are profituri considerabile.
    20 3
  • banii chinezilor sunt facuti cu mana lor dar cu acceptul si interesele occidentalilor. Sa ii tii isonul cretinoidului de trump in conditiile in care SUA (companiile adica carora li s-a fluturat de redneck-ul american) a castigat imens din relatia cu China...hmmm...demonstreaza o usoara incapacitate de intelegere a relatiilor ce guverneaza lumea (de cand lumea). Sa numai vorbesc de "repudiuerea unei natiuni"...mentalitate de ev mediu cu ecouri mai "moderne", si cu radacini dintr-o retorica de tip hitlerist....suntem victime a venit vremea razbunarii!

    btw, Macaroni nu poate hotara de unu' singur...in spatele lui sunt niste actionari
    9 9
  • LE

    am uitat sa spun...si eu as preferea sa ramana FCA "acasa" dar asta doar dpdvd al calitatii produsului. Dar pana la urma...daca nu te pricepi mergi acasa, ii lasi pe altii sa faca afaceri. Volvo a fost lasata din brate si a fost scoasa din rahat, SAAB a fost lasata din brate si s-a dus in buda, Jaguar a dovedit ca are 7 vieti.

    Deci...sa ajungem sa ne plangem de o trecuta istorie mareata (in dulcele stil al dacopatilor) sau sa vorbim de traditiile ramase in viata pentru o istorie viitoare?
    7 6
  • @Edikkk: Cand cumperi o companie, pretul estimat nu este alcatuit decat intr-un procentaj f. mic din "pretul robotilor, a terenului" si a WCurilor anstalate! Valoarea este in primul rand brandul, IP-ul care-l cumperi si cifra de afaceri anuala.
    In plus, statul German doar acum ancepe sa-si revizuiasca atitudinea fata de Chinezi/straini care doresc sa preia industrii strategice Germane. Nicidecum nu sa anterzis cumpararea KUKA. KUKA a fost cumparata/preluata spre sfarsitul 2016!! Informarea e f. importanta anainte sa distrubuim asemenea informatii eronate!
    10 4
  • @Vianu Problema e ca produsele FCA stau foarte prost dpdv calitativ si al fiabilitatii (valabil si la Ford si se pare ca dintre Big 3 doar brandurile GM stau cu adevarat bine sau excelent):

    http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-vehicle-dependability-study-vds

    Personal as prefera FCA la chinezi si realizare de produse globale. Plus reinvierea brandului Plymouth cu care grupul ar putea concura cu Chevrolet si Ford asa cum a facut-o zeci de ani.
    4 6
  • Iti dai seama ce lovitura? sa ajunga la chinezi si sa produca mai de calitate decat pretentiosii europenii si figuratiile americanilor :)
    5 7
  • Faza cu europenii pretentiosi nu prea tine. Daca ne uitam la istoria auto, majoritatea dotarilor legate de confort sau siguranta au fost inventate de americani si-au facut debutul pe branduri americane. La asta se mai adauga si faptul ca in prezent, in SUA, doar marcile premium europene inseamna ceva, cele de volum nu. De cele mai multe ori cand o firma europeana de volum a incercat intrarea pe piata americana s-a retras cu coada intre picioare pentru ca produsele erau inferioare incepand cu dotarile si terminand cu motorizarile. Vorbim totusi de a doua piata mondiala, care doar recent a fost depasita de cea chineza.

    De acord ca prin anii 90-2000 industria auto din SUA a suferit un regres imens, insa si-a revenit bine de ceva ani.
    8 2
  • @Andy: cam gresit: cam tot ce depinde de confort a fost inventat/patentat de Americani: Aer climatizat, geamuri electrice, servo la volan, cutie viteza automata, etc In Europa, an afara de Motor, s-au "nascut" acele inventi care tin de siguranta: airbag, ABS, ESP, centura siguranta, geamuri securit, lumina Xenon samad....Systemele/piesele automotive cele mai performante, cutii de viteza, etc sunt tot an mana europenilor de la Magneti Marelli, Bosch, Hella, Siemens, Continental, ZF si multe multe altele. Cat despre patrunderea pietii americane o antrebare retorica: oare cine a patruns care piata mai mult: Europenii pe cea Americana sau vice versa?
    3 6
  • Zorbea cu ânghiile
    Bă zorbă!
    Tu esti ca o ciorbă "cu de toate", adică ştii tu ceva chestiuleţe da' nu prea le înţelegi, iar modul analfabet în care "scrii" mă zgârie pe timpan
    5 4
  • @Zorba ABS-ul modern si airbag-ul au fost inventate de americani si au debutat pe modele americane.

    Opel si Ford au insemnat mult mai mult ca volum de vanzari de-a lungul anilor pe piata europeana decat au insemnat toate firmele europene de volum pe piata americana. Sa nu uitam ca din anii '20 pana anul curent, Opel a fost detinut de GM si foarte multi ani modelele erau proiectate la Detroit si adaptate pietei europene (dimensiuni, motorizari etc.).
    6 0
  • Edikkk
    @ Zorba

    aveti dreptate, au fost cumparati de chinezi pana la urma !!

    nu stiam, nu imi vine sa cred...
    1 4
  • @Edikkk N-au fost inca cumparati de chinezi. Sunt in tratative, insa se pare ca statul american nu va accepta preluarea.
    2 0
  • @Andy: chiar nu doresc sa contrazic numai ca sa umplu partea de comentarii, dar aici nu pot altfel : cred ca din afara pare ca in Rüsselsheim doar se adapta cea ce venea din Detroit….In mare: Centrul de dezvoltare din Rüsselsheim insa chiar este, printre altele, responsabil de dezvoltarea platformelor Delta (Astra) si Epsilon (Insignia) si, in plus, si de majoritatea motorizarilor pe aceste platforme. Motoarele familiei 0 (1,0, 1,2, 1,4 incl 1,4Turbo), a familiei 1 (1,6, 1,8) incl a treia generatie a familiei 1 (MGE – midsize gasoline engine) cu injectie directa 1,6turbo si un 1,8 aspirat natural (folosit numai pt USA ca hibrid) au fost si sant dezvoltate in Rüsselsheim. Motoarele Diesel, dupa preluarea celor de 1,9l de la Fiat, auf fost dezvoltate mai departe (acum 2.0l) la Torino unde se afla centrul de dezvoltare GM/Opel pt motoare Diesel.
    Platformele si motoarele sunt atat vandute in Europa ca si an Asia, America de sud si USA (dupa un re-brand). Ar fi pacat ca Opel sa fie vazut doar ca un “adaptor” si nu ca un “generator” de technologie. Drept dovada, si dupa vanzarea catre PSA, Opel va continua sa dezvolte motoare pt GM an cadrul unei conventii PSA/GM.
    Ma bucur mai departe pe un schimb de idei…
    6 2
  • De acord cu tine legat de platforme si motorizari, insa e valabil doar pentru perioada recenta - ultimii 30-35 de ani. Eu m-am referit per total la istoria Opel sub GM, in special pana in anii '80. E mai mare perioada in care Opel primea de la GM decat perioada in care se intampla exact invers.

    Acum, Opel reia pozitia de primitor de tehnologie pentru ca e clar ca noile motorizari si platforme sunt PSA - ceea ce dupa parerea mea e un lucru bun mai ales prin prisma motorizarilor de pana in 130 cp, fie ca vorbim de benzinarele turbo sau de diesel. Deocamdata Opel isi pastreaza exclusivitatea 4x4 in grup cand vine vorba de SUV-uri - Mokka X si Grandland X - cel putin pana la aparitia 3008-ului hibrid care va avea tractiune integrala si o motorizare hibrida care va produce in jur de 300 cp, insa si pretul va fi pe masura - undeva pe la 45.000 de euro in varianta full.
    2 0
  • tot@Andy: Americanii au dat OKul (se poate citi pe Internet si anumite ziare de specialitate). Nemtii la fel… !. Kuka a trebuit sa-si vanda partea de technica de armament – a fost vanduta unei firme americane, de aici a venit motivarea pt vetoul americanilor, dupa vanzare si lau retras…si din pacate chinezii au pus mana si pe asta… !
    2 4
  • @Zorba

    http://www.nbcnews.com/business/autos/chinese-automaker-buying-detroit-s-fiat-chrysler-n792541
    2 0
  • @Andy: da, pe toate (motoare, platforme) cele dezvoltate pana acuma ca parte a GM, acesta va cere licente daca vor fi folosite dupa vanzare. Deci, si gasesc ca e logic si firesc, PSA v-a incerca sa scape de tot ce impune plata de licente catre GM. In consecinta, pe o anumita perioada, se va trece, ca in exemplele date de tine, la motoare (aici vor fi si in viitor exceptii) si platforme PSA sau platforme dezvoltate ampreuna (OpelPSA coopereaza aici deja de 5 ani sub tutela GM)
    Sunt curios cum vor arata lucrurile in urmatorii 2-3ani.
    2 4
  • @Andy: eu vorbeam de KUKA nu de FCA
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru