Managerii nu știau de soft-ul de păcălire a emisiilor. Șeful VW SUA: "Doi ingineri sunt vinovați"

de Sebastian Toma
Vineri, 09.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Michael Horn, șeful diviziei americane a Volkswagen, a declarat că implementarea dispozitivului de păcălire a emisiilor a fost decisă de o echipă de ingineri, nu de managerii companiei.

Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Michael Horn, șeful operațiunilor Volkswagen în Statele Unite ale Americii, a declarat în fața unei comisii din Congresul SUA că responsabilitatea utilizării unui dispozitiv de păcălire a testelor de emisii aparține echipei de ingineri care a proiectat și implementat sistemul. Horn a respins ideea că dispozitivul a fost implementat la cererea conducerii companiei, inginerii specializați pe partea de software fiind singurii responsabili ai acestei situații. Șeful operațiunilor Volkswagen din SUA le-a declarat autorităților că s-ar putea să aibă nevoie de mai mulți ani pentru a putea repara toate mașinile vândute în SUA care au fost afectate de scandalul Dieselgate. Pe respectiva piață, un număr mic de mașini poate fi reparat doar printr-o actualizare software.

Au echipe care proiectează și pregătesc aceste vehicule. Există un proces de verificare pentru fiecare pas, de la design și dezvoltare până la faza de testare

Joan Claybrook
fost administrator al NHTSA
Întrebat de anchetatori cu privire la mărimea echipei de ingineri responsabilă de implementarea sistemului de păcălire a emisiilor, Michael Horn a prezentat mai multe răspunsuri, de la ”câțiva” la ”trei”.
Directorul operațiunilor Volkswagen din SUA a recunoscut ulterior în fața reprezentanților congresului că nu cunoaște numărul exact al angajaților responsaibli, dar a precizat că un număr de ingineri au fost suspendați în posturile lor pe fondul acestei fraude care a afectat încrederea consumatorilor în compania germană.

Joan Claybrook,, a declarat într-un interviu pentru Los Angeles Times că nu este convinsă de explicațiile lui Horn. Un alt expert al industriei auto citat de LA Times, James Womack, și-a exprimat îndoilelile cu privire la posibilitatea ca un grup mic de indivizi să fie singurul responsabil de scandalul Dieselgate: "Te pune pe gânduri faptul că o decizie a unei echipe mici a dus la implementarea unui soft care a ajuns în 11 miliaone de mașini și întreaga companie nu știa nimic despre acesta", a declarat Womack.

Urmareste Automarket
Majoritatea mașinilor vândute în SUA care sunt afectate de scandalul Dieselgate ar putea avea nevoie de modificări tehnice semnificative.
Acestea ar putea include și montarea de sisteme care folosesc AdBlue pentru a reduce emisiile de NOx-uri. Cele mai vechi modele vizate de acest scandal sunt și cele care au nevoie de cele mai multe modificări.

Via IBTimes | LATimes | Sursă foto

Comentarii (21)

  • qwerty
    Asta va garantez ca e 100% minciuna!!!
    Si eu sunt inginer software si va spun ca e imposibil sa lucrezi de capul tau. Totul se face baza unor specificatii clare care sunt initial aprobate, ulterior, softul e trimis spre testare si intr-un final acceptate de autorii specificatilor. Un soft trece prin mana multor persoane, nu doar a inginerilor software, sunt echipe de testeri, de controlul calitatii, mai pot fi si echipe care asambleaza diferitele softuri care comunica intre ele. Toata treaba implica creearea multor documente, diagrame, cazuri de test, evidente a testarii etc care toate trebuie aprobate de superiori. O firma ca VW sau Bosch nu face software ca la scoala.
    57 4
  • Atunci inseamna ca ... VW nu primeste amenda aia uriasa, iar cei 2 ingineri fac putina inchisoare si vor primi finante de la vw dupa ce ies de acolo :)
    18 5
  • @S

    Legea din SUA are exceptie de la regula pentru urmarirea penala pentru cei care incalca normele de mediu(exceptie dedicata cum se fac si la noi). Asa ca dpdv penal nu va putea fi tras nimeni la raspundere. In schimb ii vor umfla pe cei de la VW cu foarte multe amenzi si ii vor obliga sa plateasca despagubiri tuturor clientilor care si-au cumparat masini din cadrul grupului cu motoare diesel(la fel i-au obligat pe cei de la Hyundai sa plateasca despagubiri fiecarui client pe motiv ca au mintit in datele oficiale de consum)
    13 1
  • Mi se pare absolut normal ca în ditamai concernul să fie vinovați doar doi ingineri, care bănuiesc că ajung la câteva milioane euro pe an. Rușine să le fie. Nu erau români?
    25 2
  • Mie se pare o eroare grava, asta înseamnă ca pot avea si alte probleme de care știu "numai" 2 ingineri.
    Eram fan Skoda Octavia, nu mai sunt!
    15 15
  • cineva
    Da, asa este. Erau 3. Ii cunosc si eu. Pe primul il cheama "Marmota", pe al doilea "Invelea" si pe al treilea "Ciocolata".

    Mincinosi nenorociti!
    29 1
  • Dupa ce ca au pacalit o lume intreaga mai au si tupeul sa spuna ca ei nu stiau nimic, ci doar cativa ingineri care s-au "jucat" dupa cum au vrut ei cu softurile masinilor. Astia chiar ne cred prosti? Parca ar fi politicienii nostrii! Inseamna ca mai sunt si alte probleme ce vor fi descoperite sau nu? De ce ar fi facut inginerii acest lucru? Ce beneficii ar fi avut ei ca indivizi? Nu mare lucru! Tot concernul VW a avut de castigat de pe urma acestei fraude.
    24 1
  • Directorul Volkswagen SUA: "Ştiam despre problemele de emisii din primăvara lui 2014"...
    Acum zice că ăia 2 ingineri s-au apucat de capul lor să lucreze la o rutină specifică în soft, care să altereze arderea, astfel încât motorul testat cu o procedură specifică să respecte normele din USA, iar apoi când nu e testat să funcționeze în specificațiile de putere.
    Adică ăia lucrând numai la soft, au făcut direct, ca duhul lui Aladin, să scadă emisiile de oxizi de azot exact sub normă, așa, fără nici o încercare, fără nici un test. Au lucrat softul, fără aprobare, în orele lor libere, după program, fără să-i vadă nimeni...
    Apoi s-au programat 11 milioane de mașini cu softul ăsta minune...
    Parcă aud, exact ca la un proces: Nu știam că au fost gazați și arși miloane de oameni, noi nu am dat ordin.
    16 0
  • ACARUL PAUN sigur ca da ingimerii au facut softul dar erau colaboratori cu juma de norma si l au implementat pe trenul care cara masinile de la fabrica
    7 0
  • Ma duce gandu la bancurile cu Bula si Strula. Am citit de treaba asta cu 2 vinovati acu o saptamana, tot in ceva articol din presa auto de la noi si daca bine imi aduc aminte, erau publicate si numele si functiile celor doi. Nici n-am bagat in seama stirea pentru ca nu prea am incredere in grupul respectiv. Acuma vazand ceva similar pe Automarket, imi dau seama ca astia de la VW sunt chiar foarte, foarte prosti si chiar au impresia ca toti traiesc in jungla, ca si mine. Declaratia astora imi jigneste si unicul meu neuron.

    Cine ma-sa de inginer software se apuca sa faca el o solutie care echipeaza aproape toata gama VAG, da' nu-l verifica nimeni ? Adica vrei tu sa-mi zici ca daca ala programau un soft prin care masina se opreste singura cand atinge 130km/h si ramai fara directie, asa se punea pe piata ? Niciun quality control, nici o verificare nimic ?
    Hai ma, nimeni nu misca-n front fara zeci de aprobari de la management, nu cand vorbim de viitorul unei companii de sute de mii de angajati si cifre de afaceri de miliarde de euro, sa fim seriosi.
    Si eu lucrez pentru o companie mare unde poti fi project manager, ca nu poti schimba nici macar o propozitie intr-un document, fara ca 2-3 manageri plus executivii sa-l aprobe inainte sa devina oficial si vine asta sa-mi zica ca 2 inginerasi sunt responsabili pentru "creierul" a milioane de motoare, treaba lor cum se descurca.. Asta si Zana Maseluta.
    17 2
  • eu as aRUNCA IN OALA CU VINOVATI nu ingineri ca au invatat ci 2 femei de serviciu si eventual un paznic din parcare.......pt ca incearca in continuare sa pacaleasca, ar trebiu ARSI maxim
    10 0
  • inexorabil
    Curat stil Renaissance Center! Cică niște ingineri au vrut să facă economii ȋn beneficiul corporației, dar, vai, ce omisiune, n-au considerat că tocmai capetele luminate din Consiliul Director trebuie măcar să afle, darămite să mai fie și consultate…Prin analogie, cam așa s-au petrecut lucrurile și la VAG, spre bucuria șefilor, care, iată, chiar sunt virgini, proaspăt născuți din burtica lu’ mămica. Mă rog, de curând eu am subliniat că exclud implicarea fostului CEO, Martin Winterkorn, dar na! nu pot băga mâna ȋn foc pentru nimeni ȋn ziua de astăzi. De fapt, ce naiba știu eu, din moment ce sunt departe de măruntaiele afacerii?

    Una peste alta, reacțiile cititorilor AM mi se par și juste, și pertinente. Nu știu dacă ați vizionat ultimul film regizat de Sergiu Nicolaescu – “Ultimul corupt din România” – dar merită (re)văzut după declarația fabuloasă a lui Horn, bineȋnțeles adaptând scenariul la cazul de față.

    Surprinzător sau nu, eu le recomand fanilor VAG să nu le lase cumva descurajați, fiindcă rareori se ȋntâmplă ȋn viața asta să existe concordanță și armonie ȋntre ideile/idealurile fanilor și intențiile/faptele conducătorilor mărcilor/companiilor respective.
    5 0
  • inexorabil
    Să ne lămurim un pic punând cap la cap fraze ale aceluiași personaj, Horn: “Știam despre problemele de emisii din primăvara lui 2014” – “Mi s-a spus că se rezolvă” – “Doi ingineri sunt vinovați”…Dacă ȋncă mă mai țin balamalele logicii, atunci asta ȋnseamnă, fără echivoc, că Horn nu putea afla despre clocirea ilegalității decât de la cei doi ingineri “vinovați”, care tot ei l-au asigurat că n-are de ce să-și facă griji, că iau totul ȋn cârca lor, adică “se rezolvă, boss, știm noi ce facem, fii pe pace”. Iar Horn a dat afirmativ din cap și s-a dus liniștit la culcare. Tare! Ba chiar “hot”. Suntem ȋn secolul XXI, nu uitați. Lumea chiar a evoluat…
    8 0
  • Cand ajung la capitolul ,,Minciuni pentru scapat pielea'', nu exista pasaport: toti sefii sunt la fel-trag pe unul-doi tapi ispasitori samd. Personal, pentru aceasta afirmatie , care atenteaza si la bunul simt dar si la inteligenta ascultatorilor/cititorilor, nenea in cauza ar trebui concediat.
    10 0
  • alllin
    Sigur erau romani cei doi ingineri!
    1 0
  • Gata... au gasit tapi ispasitori... mai evident de atat se putea?
    VAG ne ia de prosti in continuare vad !
    6 0
  • wv a gresit cand a instalat softul !dar asta nu a impiedicat calitatea masinilor !si asta conteaza cel mai mult ! americanii fac pe victimele ! chiar le plang de mila !de cand ii intereseaza pe ei de poluare ???? cand masinile lor micute cu motorase mititele nu polueaza mai deloc !? hai sa fim seriosi ! de cativa ani populatia america isi schimba obiceiurile de cumparare a masinilor !adica au inceput sa cumpere masini mai economice care automat polueaza mai putin ! probabil ca marii producatori americani sa-u ingrijorat de situatie si au inceput sa caute nod in papura la concurenta ! si din pacate au gasit !!! dar nici asa nu cred ca wv-urile polueaza mai mult ca echivalentul de gama ai producatorilor americani ! aici singurul scop este denigrarea unei mari !!!
    1 7
  • ha ha aha ha si fi-miu de 6 ani minte cu mai putin tupeu decit o fac jegosii astia de la vag....deci prin urmare pe ei nu-i intereseaza frate sa renasca...ei si-au planificat sa umble cu fofirlica si e mai departe...fani,duceti-va repede si rezervati niste vag-uri ca data viitoare se invirte el vw si scoate consumatorii vinovati,ba poate mai si pplatiti si niste amenzi ca nu ati fost in stare sa descoperiti minariile vw....frate asta-i cea mai tare gluma de anu asta
    2 0
  • HAHAHA
    Ba eu cred ca de vina sunt pertarii uzinelor care nu au verificat ce iese pe poarta uzinelor ..........................seriozitatea nemteasca , vrajala de doi lei .....................la fel ca in romania ..........................
    1 1
  • @dani Orice stat / tara si orice client vw de pe planeta e o victima aici.
    Nu e vorba de americani aici. Chestiunea e cat se poate de simpla daca privim obiectiv: Vw AG a capatat un avantaj competitiv prin furt / inselaciune. Amploarea problemei e mult peste americani.
    Restul e retorica.
    6 0
  • @dan_grc,

    Pai aici chiar iti dau dreptate. Iti inteleg frustrarea, rusine sa le fie celor doi ingineri care au patat la nivel mondial imaginea VW .Au umplut atat de tare de respect acest concern incat l-au facut sa stea departe de locul unu probabil pt multi ani de acum inainte. Toyota conduce detasat cu mult , iar la finele anului Locul unu va fi evident cedat celui mai buni dintre buni, constructorul cu adevarata experienta in domeniul inovatiilor auto si al tehnologiilor dezvoltate in-house, constructorului cu cea mai mare rata a satisfactiei clientilor, constructorului cu cele mai fiabile motoare din lume, asta rezulta din vanzari. Stiu e bdureros, dar asta e .
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru