Feedback

Marele ghid al anvelopelor de vară: cele mai bune anvelope în funcţie de dimensiuni

Publicat Marti, 03.04.2018
de Mircea Meşter
Comenteaza 28
Marele ghid al anvelopelor de vară: cele mai bune anvelope în funcţie de dimensiuni - Poza 1
Automarket a conspectat testele ADAC cu anvelope de vară din ultimii 3 ani şi vă prezintă o sinteză a rezultatelor pentru fiecare dimensiune testată, uşor de înţeles de orice cititor.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.

Organizația independentă germană ADAC testează anual într-unul dintre cele mai relevante comparative de pe piață cele mai populare dimensiuni de anvelope, introducând sub lupă cele mai cunoscute modele de anvelope disponibile în Europa. 

ADAC realizează atât teste cu anvelope de iarnă (clasamentele pe dimensiuni sunt pot fi analizate aici), cât și teste cu anvelope de vară pe care le puteți găsi în magazinele din Europa.

Testele realizate de ADAC anual sunt fie pentru dimensiuni încă netestate până acum, fie actualizări ale unor teste vechi, care sunt astfel aduse la zi prin analiza unor anvelope recent prezentate pe piață. În 2018, ADAC a testat anvelope de vară cu dimensiunile 175/65 R14 (populară pe mașini din segmentele inferioare), respectiv 205/55 R16 (una dintre cele mai comune dimensiuni de anvelope, regăsite des pe modelele mici, compacte și medii).

În tabelele pe care le puteți consulta mai jos sunt disponibile rezultatele pentru dimensiunile:

175/65 R14 (test 2018)
185/60 R14 (test 2015)
185/65 R15 (test 2016)
195/65 R15 (test 2017)
205/55 R16 (test 2018)
215/65 R16 SUV (test 2017)
225/45 R17 (test 2016)

Cum trebuie să citești rezultatele

Anvelopele care au obţinut calificativul "bun" (subliniate cu verde) oferă un echilibru al performanţelor. Unele au excelat la reducerea consumului de carburant, altele la manevrabilitatea pe suprafeţe ude, în timp ce altele se descurcă bine la capitolele confort sau uzură, dar nu neapărat la frânarea pe suprafețe uscate sau umede. 

În orice caz, nu există vreo anvelopă cu punctaj maxim pe linie şi nici cu punctaj minim pe linie, dar sunt câteva care se apropie, iar clientul trebuie să aleagă ceea ce i se potriveşte lui cel mai bine în funcţie de priorităţile sale în materie de şofat în sezonul cald.

Ce contează la notare

Testele ADAC notează caracteristicile anvelopelor de vară pe Asfalt uscat și Asfalt ud, celelalte note importante venind la categoriile Zgomot și confort, Consum și Uzură. 

Pe asfalt uscat, sunt notate comportamentul general (35%), siguranța oferită (35%) și distanța de frânare (30%). Pe asfalt umed, sunt notate distanța de frânare (30%), acvaplanarea longitudinală (20%), acvaplanarea laterală (10%), manevrabilitatea (30%) și comportamentul în viraje (10%). La categoria Zgomot și confort, este notat zgomotul interior (50%) și zgomotul exterior (50%). În fine, aportul la consumul mașinii și uzura sunt notate individual.

Toate anvelopele din testele ADAC sunt achiziționate anonim de pe piața liberă. Mai multe informații detaliate despre testele de anvelope ADAC găsiți aici (germană, PDF, 500 kB)

Legendă calificative 

Cu cât nota unei categorii de punctare e mai mare, cu atât comportamentul anvelopei la acea categorie a fost mai bun. Punctajul final este calculat ținând cont de importanța proporțională a fiecărei categorii pentru o anvelopă de vară. Nota maximă la fiecare categorie este 5.5, iar nota minimă este 0.5.

4.5 - 5.5 Excepțional
3.5 - 4.4 Bun
2.5 - 3.4 Satisfăcător
1.5 - 2.4 Suficient
0.5 - 1.4 Deficitar

ANVELOPE DE VARĂ 175/65 R14 T  - Testate în 2018

MARCĂ/MODEL PUNCTAJ
FINAL
ASFALT
USCAT 
ASFALT
UD 
ZGOMOT ȘI
CONFORT
CONSUM UZURĂ
Importanţă calificativ 20% 40% 10% 10% 20%
1 Falcon
Sincera SN832 Ecorun
3.7 4.4 3.8 2.2 3.7 3.5
2 Semperit 
Comfort-Life 2
3.6 3.7 4.0 2.5 3.9 3.5
3 Dunlop
Street Response 2
3.4 4.2 3.4* 2.4 4.1 3.5
4 Adhesive 
Dynaxer HP3
3.2 4.2 3.2* 1.9 3.6 4.0
5 Vredestein 
T-Trac 2
3.2 3.5 3.2* 2.2 4.2 4.0
6 Apollo 
Amazer 4G Eco
3.1 4.2 3.1* 2.5 4.4 3.5
7 Pirelli 
Cinturato P1 Verde
3.1 3.6 3.1* 2.3 4.0 3.5
8 Pneumatic 
Summer ST2
3.1 4.0 3.1* 2.4 4.2 4.0
9 Continental 
ContiPremiumContact 5
3.0 4.3 4.1 2.5 4.1 3.0*
10 Goodyear 
EfficientGrip Compact
2.9 4.1 2.9* 2.5 3.9 4.0
11 Fulda 
EcoControl
2.8 3.6 2.8* 2.6 3.9 4.0
12 Firestone
Multihawk 2
2.7 4.4 2.7* 3.0 3.6 3.5
13 Maxxis
Mecotra 3
2.6
4.5 2.6* 1.9 4.1 3.5
14 Sava 
Perfecta
2.3 4.3 2.3* 2.4 3.8 3.5
*punctaj care a contribuit decisiv la scăderea notei finale

ANVELOPE DE VARĂ 185/60 R14 H  - Testate în 2015

MARCĂ/MODEL PUNCTAJ
FINAL
ASFALT
USCAT 
ASFALT
UD 
ZGOMOT ȘI
CONFORT
CONSUM UZURĂ
Importanţă calificativ 20% 40% 10% 10% 20%
1 Continental
ContiPremiumContact 5
3.8 4.2 4.1 2.5 3.8 3.7
2 Goodyear 
EfficientGrip Performance
3.8 4.4 3.9 2.0 4.0 3.7
3 Nokian
Line
3.8 3.9 3.7 2.1 3.7 4.7
4 Dunlop 
Sport BluResponse
3.7 4.2 3.8 2.0 4.1 3.7
5 Vredestein 
Sportrac 5
3.7 4.1 3.6 2.2 4.1 4.2
6 Hankook 
Kinergy Eco K425
3.6 4.2 3.6
2.4 3.9 3.5
7 Firestone 
Firehawk TZ 300 Alpha
3.4 4.2 3.4* 2.3 3.8 3.7
8 Michelin 
Energy Saver+
3.4 3.4* 3.4* 2.3 4.1 4.7
9 Sava 
Intensa HP
3.4 3.4* 3.4* 2.0 3.4* 4.5
10 Pirelli 
Cinturato P1 Verde
3.3 3.9 3.5 2.4 3.3* 4.7
11 Infinity 
Ecosis
3.0 3.0* 3.3 2.5 4.0 3.2
12 Yokohama
BluEarth AE-01
2.9 4.0 2.9* 2.4 4.2 4.0
13 GT Radial
Champiro Eco
2.6
3.2 2.6* 2.5 3.8 3.7
14 Semperit 
Comfort-Life 2
2.6 3.1 2.6* 2.0 4.2 4.5
15 Kumho
KH27 Ecowing ES 01
2.1 3.9 2.1* 2.7 4.5 5.0
16 Matador
MP 16
1.2 2.9 1.2* 2.5 4.2 4.2
*punctaj care a contribuit decisiv la scăderea notei finale

ANVELOPE DE VARĂ 185/65 R15 H  - Testate în 2016

MARCĂ/MODEL PUNCTAJ
FINAL
ASFALT
USCAT 
ASFALT
UD 
ZGOMOT ȘI
CONFORT
CONSUM UZURĂ
Importanţă calificativ 20% 40% 10% 10% 20%
1 Vredestein
Sportrac 5
3.9 4.2 4.0 2.7 3.9 4.0
2 Continental 
ContiPremiumContact 5
3.8 4.4 3.7 2.6 4.0 4.0
3 Dunlop
Sport BluResponse
3.8 4.3 3.7 2.4 4.2 4.0
4 Goodyear
EfficentGrip Performance
3.8 4.0 3.9 2.1 3.9 4.0
5 Hankook 
Kinergy Eco K425
3.8 4.3 3.8 2.9 4.0 3.5
6 Nokian 
Line
3.7 4.3 3.7
2.4 4.2 3.5
7 Kumho 
Ecowing ES01 KH27
3.6 4.1 3.6 2.8 3.9 3.5
8 Sava 
Intensa HP
3.3 3.3* 3.8 2.1 3.8 4.0
9 Infinity
Ecosis
3.2 3.4 3.2* 3.5 3.7 3.5
10 Michelin 
Energy Saver+
3.2 3.9 3.2* 2.5 4.4 5.0
11 Barum 
Brillantis 2
3.0 3.5 3.0* 2.8 3.8 4.5
12 Bridgestone
Turanza T001
3.0 4.4 3.0* 3.2 4.3 4.0
13 Nexen
N Blue HD Plus
2.9
4.4 2.9* 2.2 4.1 4.0
14 Semperit 
Comfort-Life 2
2.8 3.9 2.8* 2.1 3.9 4.5
15 Nankang
Green Sport Eco 2+
2.2 3.6 2.2* 2.7 3.6 4.0
16 GT Radial
Champiro VP1
0.5 2.8 0.5* 2.7 3.8 4.5
*punctaj care a contribuit decisiv la scăderea notei finale

ANVELOPE DE VARĂ 195/65 R15 V  - Testate în 2017

MARCĂ/MODEL PUNCTAJ
FINAL
ASFALT
USCAT 
ASFALT
UD 
ZGOMOT ȘI
CONFORT
CONSUM UZURĂ
Importanţă calificativ 20% 40% 10% 10% 20%
1 Pirelli
Cinturato P1 Verde
3.9 3.9 4.0 3.1 3.7 4.5
2 Bridgestone 
Turanza T001
3.8 4.3 3.9 2.6 4.1 3.5
3 Continental
ContiPremiumContact 5
3.8 4.2 4.1 2.9 3.6 3.5
4 Goodyear 
EfficientGrip Performance
3.8 4.4 3.9
2.5 4.1 3.5
5 Esa-Tecar 
Spirit 5 HP
3.5 3.5 3.7 2.8 4.0 3.5
6 Dunlop 
Sport BluResponse
3.4 4.5 3.4* 2.8 4.1 3.5
7 Nokian 
Line
3.4 3.8 3.4* 2.5 3.7 4.0
8 Vredestein 
Sportrac 5
3.2 3.4 3.2* 2.8 4.0 5.0
9 Aeolus 
PrecisionAce 2 AH03
3.0 3.5 3.8 2.9 3.5 3.0*
10 Kumho
Ecowing ES01 KH27
3.0 3.7 3.3 2.8 4.2 3.0*
11 Michelin 
Energy Saver+
3.0 4.1 3.0* 2.8 4.2 5.5
12 Sava
Intensa HP
3.0 3.8 3.0* 2.8 3.9 4.5
13 Semperit
Comfort-Life 2
3.0 3.1 3.0* 2.6 4.2 4.0
14 Hankook 
Ventus Prime 3 K125
2.7 4.2 2.7* 3.0 3.8 3.5
15 Maxxis
Premitra HP5
2.5 4.1 3.7 2.8 3.7 2.5*
16 GT Radial
Champiro FE1
2.0 3.1 2.0* 3.2 4.4 4.5
*punctaj care a contribuit decisiv la scăderea notei finale

ANVELOPE DE VARĂ 205/55 R16 V  - Testate în 2018

MARCĂ/MODEL PUNCTAJ
FINAL
ASFALT
USCAT 
ASFALT
UD 
ZGOMOT ȘI
CONFORT
CONSUM UZURĂ
Importanţă calificativ 20% 40% 10% 10% 20%
1 Michelin
Primacy 3
3.9 4.3 3.5 2.9 4.1 5.0
2 Bridgestone 
Turanza T001 Evo
3.7 4.1 4.0 2.6 3.9 3.5
3 Continental
ContiPremiumContact 5
3.7 3.8 3.8 2.7 4.3 3.5
4 Firestone 
Roadhawk
3.7 4.3 3.8 2.3 4.0 3.5
5 Hankook 
Ventus Prime 3 K125
3.6 4.4 3.5 2.6 3.9 3.5
6 Semperit 
Speed-Life
3.6 3.6 3.9
3.6 3.8 3.5
7 ESA Tecar 
Spirit 5 HP
3.4 3.9 3.4* 2.3 4.0 3.5
8 Kumho 
Ecsta HS51
3.4 3.4* 3.5
2.8 3.8 3.5
9 Pirelli 
Cinturato P7 Blue
3.4 4.3 3.4* 2.1 4.3 4.5
10 Fulda 
EcoControl HP
3.1 3.4 3.1* 2.6 3.8 4.5
11 Giti 
Premium H1
3.0 3.3 3.0* 2.7 3.8 3.0
12 Goodyear
EfficientGrip Performance
3.0 4.0 3.2 2.8 4.2 3.0*
13 Nexen
N'blue HD Plus
3.0 3.8 3.3 3.0 3.6 3.0*
14 Cooper 
Zeon CS8
2.8 2.8* 2.8* 2.8 3.7 3.5
15 Infinity
Ecosis
2.0** 2.9 2.8 2.8 4.0 3.0
16 Vredestein
Sportrac 5
2.0** 4.3 3.3 2.9 4.3 4.5
*punctaj care a contribuit decisiv la scăderea notei finale
**depunctate pentru că au picat testul ADAC de viteză realizat pe bancul de testare

ANVELOPE DE VARĂ 215/65 R16 H SUV  - Testate în 2017

MARCĂ/MODEL PUNCTAJ
FINAL
ASFALT
USCAT 
ASFALT
UD 
ZGOMOT ȘI
CONFORT
CONSUM UZURĂ
Importanţă calificativ 20% 40% 10% 10% 20%
1 Goodyear
EfficientGrip SUV
3.9 4.0 4.0 3.0 3.7 4.0
2 Cooper 
Zeon 4XS Sport
3.5 3.8 3.5 2.9 3.7 3.5
3 Firestone
Destination HP
3.2 4.3 3.2* 2.9 3.9 3.5
4 Nokian 
Line SUV XL
3.2 3.9 3.4
2.8 3.2* 3.5
5 Pirelli 
Scorpion Verde XL
3.2 4.1 3.2* 2.9 3.9 4.5
6 Semperit 
Comfort-Life 2 SUV
3.1 3.6 3.1* 2.8 4.1 4.0
7 Uniroyal 
Rain Expert 3 SUV
3.0 3.0* 4.0 2.9 3.9 3.5
8 Barum 
Bravuris 4x4
2.9 2.9* 3.3
3.0 3.9 4.0
9 General 
Grabber GT
2.9 3.7 2.9* 2.9 4.0 4.0
10 Apollo 
Apterra H/P
2.7 2.8 2.7* 3.0 4.0 4.0
11 Hankook 
Dynapro HP2 RA33
2.7 3.7 2.7* 3.2 4.1 4.0
12 BF Goodrich
g-grip SUV
2.6 4.0 2.6* 2.8 4.5 4.0
13 Bridgestone
Dueler H/P Sport
2.5
4.4 2.5* 3.1 4.0 4.0
14 Michelin 
Latitude Tour HP
2.1 3.7 2.1* 2.9 4.1 5.5
15 Yokohama
Geolandar SUV
0.5 3.1 0.5* 3.1 4.3 4.5
*punctaj care a contribuit decisiv la scăderea notei finale

ANVELOPE DE VARĂ 225/45 R17 Y  - Testate în 2016

MARCĂ/MODEL PUNCTAJ
FINAL
ASFALT
USCAT 
ASFALT
UD 
ZGOMOT ȘI
CONFORT
CONSUM UZURĂ
Importanţă calificativ 20% 40% 10% 10% 20%
1 Continental
ContiSportContact 5
4.0 4.8 4.1 2.7 3.9 4.0
2 ESA Tecar 
Spirit 5 UHP
3.8 4.3 3.5 2.9 4.7 3.7
3 Pirelli
P Zero
3.8 4.1 4.0 2.9 3.9 3.7
4 Vredestein 
Ultrac Vorti
3.7 4.7 3.5 2.9 3.5 3.7
5 Hankook 
Ventus S1 evo2 K117
3.4 4.2 3.4* 2.7 4.1 3.7
6 Sava 
Intensa UHP
3.4 3.8 3.4* 3.0 3.6 4.2
7 Nokian 
zLine
3.3 3.8 3.3* 2.5 4.0 3.7
8 Yokohama 
Advan Sport V105
3.3 4.8 3.3* 2.5 3.3* 4.5
9 Uniroyal 
RainSport 3
3.2 3.2 3.5 2.5 4.3 3.5*
10 Michelin 
Pilot Sport 3
3.2 4.7 3.7 3.0 3.8 3.2*
11 Toyo 
Proxes T1 Sport
3.1 4.4 3.1* 2.7 3.6 3.2
12 Firestone
Firehawk SZ90
3.0 3.8 3.0* 2.2 3.8 4.0
13 Fulda
SportControl
3.0
3.1 3.0* 3.0 4.2 4.7
14 Semperit 
Speed-Life 2
3.0 3.5 3.0* 2.6 4.4 4.2
15 GT Radial
Champiro HPY
2.8 4.5 2.8* 2.8 4.0 3.2
16 Maxxis
Victra VS01
2.2 4.4 2.2* 2.6 4.0 3.7
*punctaj care a contribuit decisiv la scăderea notei finale

Comentarii (28)

  • mircea badea
    eu nu cred in performante diferite in functie de marime. poate in functie de talon! cele prezentate aici au talon foarte inalt dupa mine, bune "pe la tara".

    alta chestie, doar nota pe asfalt uscat conteaza, aia e performanta anvelopei. pe ploaie etc oricum mergi preventiv, iar traficul e criminal de incet oricum.

    avand in vedere si legea aberanta cu anvelope de iarna pe polei, lapovita etc...deja multi trebuie sa se uite doar la cele all season, daca vor sa circule linistiti in cele 2-3 saptamani de iarna.
    9 33
  • Ma bucur ca ti-ai ales numele mircea badea
    22 22
  • Marcel: Toyota Lexus CT 200h are doar tractiune fata, sau exista si versiunea cu un... Raspunde
  • normal, nu e pt taloane inalte..
    6 13
  • Nu ma iau nuciodata dupa ADAC, astia sunt aia care au falsificat voturile sa iasa Vw pe locuri fruntase la fiabilitate. Ei si Dekra sunt mari mincinosi in clasamentele lor. De ce nu dati clasamente facute de evaluatori independenti? Poate pentru ca altii au clasamente foarte diferite?
    37 10
  • @ADAC
    Poate pentru ca si evaluatorii independenti sunt sponsorizati. Nimeni nu-si permite sa cumpere atatea anvelope din propriul buzunar ca sa nu fac eu acelasi lucru.

    Cele mai bune anvelope sunt cele pe care ti le poti permite.
    17 22
  • Primacy 3...in 2 ani au devenit extrem de zgomotoase, tari si inconfortabile.

    @mircea badea...anvelopele de iana m-au scos dintr-un mare kkt evitand un accident in lant (eram al treilea, ploaie marunta, drum cu denivelari, o caruta lenta, in viraj dreapta in panta, pietris adus din santul colmatat) Nu stiu daca masina, nu stiu daca anvelopele sau o combinatie stiu doar ca daca ar fi fost aberant (cum spui tu) acum as fi fost facut armonica.

    in conditiile date, de bun simt, este condusul preventiv dar situatiile ca cele de mai sus cu o rata de aparitie insignifianta se pot lasa de la pagube usoarepana la raniti sau si mai rau. Si atunci...decizia luata cu 2 saptamani inaintea evenimentului, cand vremea inca era foarte buna, de a schimba pe anvelope de iarna, a fost aberanta?

    parerea ADAC e de pus la gunoi..."clasamentele" si chiar parerile subiective ale utilizatorior sunt cele care chiar conteaza.
    14 18
  • @vianu
    si daca adevarul e ca ar fi fost si mai usor de evitat cu cele de vara/all season (desigur, la fel de noi si de scumpe ca cele de iarna)? eu as paria pe varianta asta.

    ps: michelin ia doar CC data viitoare, altfel alege alte firme.
    3 14
  • nu prea ti-am inteles comentariul...topica si niste semne de punctuatie lipsa....

    nu stiu cum s-ar fi comportat cele de vara ori all-season...tu , in schimb, faci doar o presupunere. In conditii de sub 15*C cred ca anvelopele de vara erau ca si cum as fi mers in slapi pe zapada. Din ce am inteles/citi all-season sunt un compromis acceptabil...din nefericire anvelopele de vara au un singur sezon, deci e posibil sa continui pe 2 seturi dedicate
    4 9
  • Parere
    Primacy 3 mi s-au parut mult mai bune comparativ cu Continental premium contact 5. Continental-urile devin zgomotoase dupa un timp si se aud deranjant. Primacy-urile parca au mai multa "carne" pe ele, se vede ca au mai mult cauciuc natural in compozitie.
    5 12
  • @vianu
    tu "crezi" deci sigur faci doar presupuneri. eu nu cred, eu am condus destul pe zapada si gheata, nu doar ploaie marunta, cu cele de vara.

    si nu eu mi-am luata teapa dupa cum spui cu primacy 3, crezand ca daca dai bani stai in fata. deci ai fi inca o data deluzionat daca ai testa realitatea cu cele de vara/all season,
    3 11
  • @@vianu

    calm down...

    1. STIU care au fost conditiile si ce anvelope aveam. Bunul simt iti spune ca cele de vara, in conditiile concrete de acolo (viteza, directia masina, unghiul rotilor, umiditate, conditiile de drum) ar fi fost ca slapii iarna. Poti sa ma contrazici cu argumente logice si mai putin cu "am condus destul"?

    2. nu am dat bani pe Michelin sa stau in fata ci au venit odata cu masina. Nu a fost alegerea mea.

    3. clar esti pilot, si nu un oarecare ci unul meserias, cu anvelope de vara pe timpul iernii si foarte descurcaret. Atat de descurcaret ca incerci sa-i convingi pe altii ca e algerea optima.

    4. tot o freci cu all-season de parca ai avea un fetish cu ele. Cum ti-am spus, cat se poate de civilizat si de simplu, nu cunosc anvelopele si nu sunt nici impotriva lor.

    timpul de discutii cu tine s-a incheiat. Nu te mai obosi sa raspunzi....esti prea bun
    7 12
  • Hankook Ventus Prime 3 K125 , 205/55/16 , luate la 240 lei bucata, sunt foarte multumit de ele, se ridica la nivelul unor michelin-uri , continetental care nu le-am gasit sub 310 lei. Am economisit 70lei pe bucata = 280lei.
    Ca uzura, in 10k km s-au uzat un pic pe laterale, insa am avut un mers agresiv de cele mai multe ori (curbe, plecari de pe loc, etc).
    5 10
  • Marcel: Toyota Lexus CT 200h are doar tractiune fata, sau exista si versiunea cu un... Raspunde
  • ce isi permit majoritatea romanilor sunt jeguri vechi de 7 ani luate din Germania (logic) cu 20 de Euro. Crezi ca aia le vand cu 20 de Euro de bune ce sunt?
    3 10
  • Arogantul
    experienta mea
    Pirelli sunt gunoaie, dar rezista bine in timp, cu conditia sa nu conduci pe ploaie serioasa si drumuri proaste in avelasi timp, ca o sa iti iei teapa.

    Michelin sunt mediocre, nu exceleaza la nimic dar nici nu au probleme majore
    Continental , cam la fel ca Michelin

    Uniroyal sunt EXCELENTE pe ploaie, dar se uzeaza al dracu de repede, dupa 12000 de km au trebuit schimbate.
    7 17
  • someone
    nu cred ca exista multi pe aici care sa nu creada ca anvelopele sant cea mai importanta piesa a masinii. sau daca nu cea mai importanta, atunci a 2-a cea mai importanta.
    despre care din ele e cea mai buna, nu discut pentru ca intervin prea multi factori ca pret, stil de condus, masina, rulaj etc
    3 7
  • @AM : ma puteti lamuri pe ce criterii au fost alese anvelopele testate ? Sau , ca sa ma fac mai bine inteles, de exemplu vad ca Dunlop Blue Response apar printre primele locuri pana pe la R15 inclusiv si apoi dispar total din clasament. Asta e din cauza ca pe roti mai mari nu se mai claseaza intre primele 16 deloc (cu toate ca ar fi greu de crezut o asemenea cadere) ? Sau pur si simplu nu au mai fost testate ? Chiar ma intereseaza raspunsul vostru.
    3 8
  • octav71
    Nokian iarna si Vredestetin vara.
    Ma "feresc" de numele mari din domeniu, deoarece cumpar ceva mai bun de diferenta de bani pentru nume/marketing.
    In rest, fiecare cu ce vrea si ce isi permite!
    3 7
  • @pipo

    Conform ADAC:

    "The test group decides on the choice of products. The tire manufacturers have no influence on this.

    The tire dimensions to be tested are discussed and defined together. Criteria such as market strength or timeliness of previous tests play an important role here. The decision is based on the majority decision of all test partners.

    The choice of tire models also depends on the conditions on the market. The aim is to depict the entire price range from the premium brand to the low-priced price segment.

    When choosing a product, only tire models are considered that carry the category "C" or better on the EU tire label in the "wet grip" criterion. This is to avoid that tires participate in the comparison test, which does not seem to meet minimum requirements in this important criterion".

    "The purchasing process ensures that the tested tires are in line with the production standard. A total of 28 tires per model are purchased in public stores, in smaller quantities at up to 5 different dealers. By using multiple sets of tires for the same test criterion (eg wet brakes) purchased from different dealers and sometimes at different times, it is possible to check whether the quality of the series is the same. If there is any doubt, additional tires will be bought face down and additional tests will be carried out. In a third step, additional samples can be purchased shortly before publication and retested in the decisive meaningful criteria. If tires were made separately for the test,

    Basically, only tire models are tested that are widely available and generally available at the time of purchase."

    "The test consortium decides on the products and the test methodology. This consortium consists of the European automobile clubs and consumer protection organizations. The tire manufacturers are not in this consortium. The tire dimensions to be tested are discussed and determined by the consortium. Criteria such as market strength or timeliness of an earlier test play an important role here. The decision is taken by majority decision of all present test partners. The test methods are based on years of specialist know-how of the ADAC in the service of safety. For changes in the test methodology, there is a long-term schedule, which is also presented and discussed at each meeting. Again, all test partners present decide together. The purchasing process at different locations and quality management ensures that the tested tires are in line with the production standard. A total of 28 tires per model will be purchased in public stores. "
    2 16
  • @mircea : thank's anyway ,but.. nu prea m-am lamurit daca s-au testat aceleasi branduri pe toate dimensiunile. Din ce inteleg eu NU, sa testat cam ce e disponibil pe piata lor in mod usual in functie de dimensiuni si in asa fel incat sa acopere toate nivelurile de pret. Destul de confuze criteriile totusi. Dar nu inteleg chestia cu "28 tires" , adica au ales cate 28 branduri ( si daca DA, de ce apar numai 15-16 in test) sau chiar 28 "bucati" ?
    2 10
  • Ha ha ha adac...parca spui dragnea sau basescu..no comment
    2 9
  • Frate, parca e concurs de dat manute rosii la articolul asta. Chiar nu va dati seama cat de subiective sunt alegerile noastre, mai ales la cauciucuri.

    Cum zicea @mowgli odata (oare pe unde o mai fi:):) ), cea mai buna investitie in siguranta masinii sunt cauciucurile de calitate.

    Eu in general prefer de departe marcile europene, pe primul loc as pune Continental si Michelin. N-am incercat Nokian, desi am auzit ca sunt fabuloase.

    Momentan pe masina mea am Pirelli Nero PZero, ceva de genul asta, si nu m-au dat pe spate. Nu-s proaste, dar am vazut si mai bine la viata mea. Ca si la Goodyear, rup aderenta destul de repede. In general prefer Michelin de departe, pentru ca au cea mai faina "medie" in toate. Continental sunt urmatoarele daca te axezi pe performanta si accepti un compromise la durabilitate.

    In rest putem vorbi pana maine despre caucioace. Chiar ma intereseaza parerea fiecaruia, experienta personala, pentru ca astea sunt de fapt probele realitatii.

    Cat despre kamikaze cu cauciucuri de vara pe timp de iarana, pur si simplu dau cu ignor si trec mai departe. Mai ales pentru cei din zone cu climat extrem de rece.
    8 7
  • @pipo

    În regulamentul de testare scrie mai multe, dar e un PDF în germană și nu vreau să vă îmbuimb capul cu lucruri tehnice. În general, dacă există 10 anvelope premium mai noi pe o anumită dimensiune, le testează pe alea în fața unora mai vechi.

    În ceea ce privește cele 28 de anvelope, e vorba de 28 de anvelope identice din același model. 7 seturi, practic. Și măsurătorile se fac de mai mutle ori în cadrul fiecărui test, cu seturi diferite. Ca să fie siguri că toate-s la fel. Ultra profi, dacă mă întrebi pe mine.
    3 8
  • Clara Gheocov: Pentru cati kilometri sau cati ani sunt garantati acumulatorii folositi de... Raspunde
  • Un singur lucru important nu este precizat Rezistenta de Rulment (Rulare). Un pneu cu RR 8,9 (clasa D) se va comporta mult mai bine la frânare, asfalt ud/uscat uzura, zgomot, uzura decât un pneu cu RR 6,5 (clasa A), pe când un pneu RR 6,5 va diminua consumul.
    Încă un lucru foarte important pneul este un contribuitor foarte important la CO2 cu noua regula WLTP pneurile vor avea un RR din ce in ce mai mici.
    Deci fără precizarea RR cotația din tabel compara capra cu varza
    5 2
  • Mecanicu'
    Conteaza foarte mult calitatea anvelopei atat pentru vara cat si pentru iarna.
    Cele all season nu intra in calcul pentru mine...M-am bucurat foarte mult cand s-a dat lege ca iarna sa se circule cu anvelope speciale!

    Si testele din mai multe surse sunt un reper...

    Tinand cont ca anvelopele sunt schimbate o data la cativa ani, chiar nu conteaza +/- 100 ron, cand e vorba de siguranta mea, a familiei si de viata oamenilor care circula pe strada, in general,,,,
    6 1
  • ca idee, NOKIANurile de iarna pe 15' (initial, bridgestone) sunt pe Prius, sic! si se simte diferenta...in bine. Anu' asta le voi incerca si pe Focus

    am o banuiala ca totusi, retetaru' cauciucurilor depinde si de piata destinatara
    2 3
  • Mocanu
    Pireli 205/55 locul 9 si Michelin locul 1 ... haha buna gluma...
    0 3
  • Eu dupa ce am facut accident cu Matador de vara pe ploaie, imi cumpar anvelope doar pe baza acestui top. Am avut Vredestein Sportrac 3 de vara pe jante de 15 (alea desenate de Giugiaro), au fost excelente dar s-au mancat cam repede, nu m-au tinut 50000 km. Pe cele de 16 am avut de vara doar Continental, au fost foarte ok si pe ploaie si pe uscat, acum am Contact5 pe 205/55/16, pe uscat sunt delicioase ca feeling si aderenta, pe ploaie nu am avut inca ocazia sa le conduc. Eu cred ca orice anvelopa din Top 5 merita banii, la capitolul asta si la frane nu as face economie.
    5 0
  • Octavian
    Un set de anvelope de vara + un set de anvelope de iarna = ~100.000km
    Deci in medie cam cat tineti si masina poate chiar mai mult.
    Daca dai pe o masina 15-20k EUR ce mai conteaza 100euro in plus pentru niste anvelope mai bune. La masinile mai scumpe creste si pretul rotilor din cauza dimensiunii jantelor dar proportia se pastreaza.
    Nu va mai zgarciti si alegeti anvelope de calitate.

    Eu am ales si recomandat mereu prietenilor Continental si Michelin. Recunosc ca aici exista si o doza de patriotism. Continental are in Romania mii de angajati care isi iau salariul si platesc taxe aici.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru