Mercedes-Benz CLA 180 BlueEfficiency a devenit cel mai aerodinamic model de serie din lume

de Mircea Meșter
Vineri, 08.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Graţie unor apendici care îi modifică decisiv coeficientul aerodinamic, versiunea 180 BlueEfficiency a lui Mercedes-Benz CLA depăşeşte toate modelele de serie din lume la acest capitol.

Esential 0.22 este coeficientul aerodinamic al lui Mercedes-Benz CLA 180 BlueEfficiency.
5.0 consumă versiunea germană echipată cu un motor pe benzină de 1.6 litri şi 122 CP.
Mercedes-Benz a anunţat oficial că versiunea 180 BlueEfficiency Edition a nou-lansatului CLA este cea mai aerodinamică maşină de serie din lume. Conform măsurătorilor oficiale, coeficientul aerodinamic atins de modelul mărcii din Stuttgart este de 0.22. Ca termen de comparaţie, coeficientul aerodinamic al lui CLA 180 BlueEfficiency Edition îl depăşeşte pe cel al lui Toyota Prius (0.25) şi pe cel al lui BMW 320d EfficientDynamics (0.26).

Pentru a ajunge la această performanţă, inginerii şi designerii Mercedes-Benz au ajustat uşor designul frontal al lui CLA în această versiune, modificările fiind regăsite exclusiv pe această versiune specială. Astfel, pe lângă zona de impact frontală relativ redusă (2.21 metri pătraţi), spoilerul frontal a fost complet modificat, iar zonele de decupaj din jurul blocurilor optice au fost şi ele micşorate, în timp ce grila frontală este activă şi se deschide/închide în funcţie de necesităţi şi viteza de rulare.

Nu în ultimul rând, versiunea specială a lui CLA vine cu o serie de apendici care au rolul de a canaliza fluxul de aer în zona pasajelor roţilor.

Mercedes-Benz CLA 180 BlueEfficiency vine sub capotă cu un motor 1.6 de 122 de cai putere dezvoltat împreună cu Renault care emite 118 grame de CO2/km şi care reuşeşte un consum mediu mixt de 5.0 litri/100 km. Versiunea specială a modelului german reuşeşte să scadă sub 10 secunde pe 0-100 km/h.

via Mercedes-Benz

Comentarii (10)

  • asa da... usor, usor o sa redevina iara nr 1 la vanzari... frumos!
    47 5
  • condrutz
    Iar dati stiri aiurea. Motoru de 1.6 de 122 de cai putere nu are nici o legatura cu Renault. Este un motor dezvoltat suta la suta de Mercedes.
    11 26
  • AndreiRN
    Daca ar face un pas mare si la fiabilitate si ar oferi 11 ani garantie (10 ani Hyundai) ar exploda vanzarile.
    10 44
  • Adrian
    @AndreiRN
    Cine isi cumpara un Mercedes nou, nu tine cont de garantie. Cui ii place Mercedes - Benz si are si bani de el il cumpara si gata. Poate sa nu aiba nici un an garantie.
    44 9
  • real value
    acel cx de 0.22 este o mare minciuna, chiar va rog automarket sa intrebati toti specialistii in domeniu. Doar zona de presiune mare a botului masinii reprezinta o zona destul de mare de frecare, si e Prost facuta. Masina asta nu are nico o treaba cu toyota FT BH care la concept au reusit 0.23.5 si NU poti comparaprofilul laterla, zona de preziune frontala si aria frontala a toyotei cu caramida de mercedes.

    GM EV1 avea 0.19.5 niciodata cu asa o geometrie mercu asta nu pupa 0.22.

    autobild a faut niste teste aerodnamice pe multe modele intre care CX -ul declarata de producator a coincis cu cel autobild doar in cazul lui 911, mercedes a mintit si atunci cu multe modele
    11 35
  • Motorul de Mercedes e dezvoltat impreuna cu Renault ???
    @AndreiRN: Tu chiar crezi ca se uita lumea doar la garantie ? Crezi ca cineva isi ia Hyundai in loc de Mercedes doar pentru ca ofera 5 ani garantie, asistenta tehnica si revizii gratuite ? :)) Helou, trezeste-te baiete. Suntem in secolul XXI. Chiar daca Mercedes ofera doar 2 ani garantie, tot va avea clienti, asa cum are si Volvo, tot cu 2 ani garantie. Conteaza ce face o masina, nu cata garantie iti ofera. Un hyundai cu 5 ani garantie cred ca va avea mai multe probleme decat un Mercedes cu 2 ani, deci garantia e pentru marketing si pentru cei creduli.
    15 3
  • Doar o informatie scurta pentru redactorii Automarket ...

    Zilele astea o caravana zdravana de ziaristi americani au avut probleme mari in Spania unde testau E63 AMG. MotivulÉ N-au putut sa arate nici unul macar din grup un permis international de conducere. Dupa ore lungi de dezbateri, la care au participat inclusiv 3 reprezentanti Mercedes deplasati de urgenta la fata locului, au reusit sa-i puna in libertate pe ziaristi, dar 6 masini, la peste 100 000 de dolari bucata au ramas in posesia politiei.

    Nu stiu care e statutul vostru cand mergeti la teste prin stainatate, dar ... aviz amatorilor :) Probabil fiind europeni, nu trebuie sa dovediti cu hartii in plus capabilitatea de a conduce o masina :) Desi americanilor le-a lipsit doar un International Driver's License" se pare ca era doar o simpla formalitate pe care toata lumea a neglijat s-o faca.

    Cat despre masina de mai sus si comentariile postate, doar atat. Fiecare isi da cu parerea, in functie de il duce capul. Mihai, pe unii e bine sa-i lasi sa doarma. Odata treziti, iti pare rau de timpul pierdut. :)
    5 2
  • n-am ce zice
    frumos e ba nene
    5 1
  • Masina asta demonstreaza din nou ca automobilele se impart in doua: Mercedes si restul
    3 5
  • Mircea
    @BBB asa credeam si eu cand eram mai mic, insa lucrurile s-au schimbat. Automobilele se impart in 2: cele produse de japonezi si restul.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru