Mercedes știe ce vrea: „Vehiculele alimentate cu hidrogen nu mai sunt o prioritate. Ne vom concentra pe electrice pure”

de Bogdan Mirică
Joi, 06.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dieter Zetsche, președintele Mercedes, a afirmat că segmentul vehiculelor alimentate cu hidrogen nu mai reprezintă o prioritate pentru compania pe care o conduce.

Chiar dacă Toyota și Honda ne-au dovedit că ideea unei mașini alimentate cu hidrogen poate deveni realitate, Mercedes preferă să se retragă din acest segment „verde”.

În cadrul unei conferințe recente, susținute la Stuttgart, Dieter Zetsche, președintele Mercedes-Benz, a anunțat că propulsia electrică alimentată cu hidrogen nu mai reprezintă o prioritate pentru companie. Proiectul nu va fi abandonat complet, întrucât actualul GLC va avea o versiune alimentată cu hidrogen, programată să debuteze în intervalul 2017-2018 și să ajungă la companiile de car sharing.

Zetsche susține că, deși compania deține o tehnologie de vârf în acest domeniu, avansul vehiculelor cu hidrogen față de cele electrice alimentate la priză este în scădere.

Urmareste Automarket
Eforturile Mercedes-Benz se vor concentra asupra vehiculelor electrice convenționale întrucât ecartul dintre acestea și mașinile alimentate cu hidrogen se va reduce considerabil în anii următori.
Și mașinile electrice încep să ofere acum o autonomie decentă (peste 400 de kilometri), costul bateriilor scade, iar timpul de încărcare a fost redus considerabil.

Prin urmare, avantajele propulsiei bazată pe hidrogen se diminuează, iar tehnologia nu poate ține pasul cu acest ritm. Mai mult, producția unor astfel de vehicule este foarte costisitoare.

via insideevs

Comentarii (8)

  • Buna dimineata, Daimler!
    Sunt oameni care zic de ani de zile ca tehnologia hidrogenului e moarta, inclusiv pe acest site.
    3 3
  • ....Totusi hidrogenul e o sursa...hai sa nu zic inepuizabila dar personal cred ca ar fi mult mai ok...stiu, problema e desfacerea legaturilor chimice care ,inca ramane o problema.
    7 3
  • @q si cam cum crezi ca se obtine Hidrogenul ala? Din apa? Cumva utilizand curentul electric pentru desfacerea legaturilor chimice?
    Adica...transformi electricitatea in hidrogen...ca sa o transformi iar in electricitate...cam care-i eficienta?
    5 6
  • q,

    Ce vrei să spui? Desfacerea legăturilor chimice ale... ?
    1 1
  • Da, am mai spus-o pe aici: treaba asta cu hidrogenul în transporturi auto nu e viabilă, nici în prezent, nici în următorii 10-20 de ani. Dar n-am zis niciodată că e moartă definitiv. Și după Daimler vor mai fi și alții care vor pune tehnologia asta la păstrare. Încă nu e momentul ei.
    4 3
  • Pai dati si voi un search pe google si aflati...H2O...Acum ...ce sa zic ?separarea H de O presupune ,din cate-mi amintesc niste procese fizico-chimice ....gen hidroliza cum amintea bolovan si care are dreptate intr-adevar...insa eu ma refeream la cu totul altceva, adica la o metoda inovatoare ...nu stiu un fel de fisiune nucleara care sa nu necesite o cantitate mai mare de energie ca randamentul sa fie pe minus...e vorba ca din apa un urma unui proces sa obtii hidrogen pur....pri metode neconventionale si necostisitoare....in sensul acesta ar fi mai benefic daca firmele auto s-ar uni si ar face ceva SI pentru aceasta planeta...
    4 3
  • @q

    tu ai dreptate in cazul apei, dar hidrogenul se obtine la nivel industrial ca materie secundara dintr-o multime de procese chimice. Nu se apuca nimeni sa scoata hidrogenul din apa doar de dragul de a avea hidrogen si oxigen separat.
    2 0
  • ,,Nu se apuca nimeni sa scoata hidrogenul din apa doar de dragul de a avea hidrogen si oxigen separat.,,exact aici gresesc oamenii...daca ma intelegi...
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru