Norvegia plănuiește sfârșitul mașinilor diesel și benzină: până în 2025, toate mașinile noi vor fi electrice sau hibride

de Bogdan Mirică, Foto: www.dreamstime.com
Luni, 27.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Norvegia intenționează să introducă o serie de noi taxe pentru mașinile convenționale. Aceasta ar urma să descurajeze și chiar să elimine dorința achiziției unei mașini diesel și benzină.

Știm deja că Norvegia este una dintre țările europene care a îmbrățișat cel mai repede segmentul mașinilor electrice. Trendul ar urma să se mențină, întrucât autoritățile vor să acorde bonusuri din ce în ce mai mari pentru cei care își doresc mașini cu emisii zero sau foarte reduse.

Mai mult, intenția Norvegiei este aceea de crește atât de mult numărul vehiculelor electrice sau hibride, încât propulsia convențională să dispară de pe piața mașinilor noi până în anul 2025.

Cum vor scăpa norvegienii de mașinile diesel sau benzină actuale? Prin taxe mai mari pentru rularea prin orașe, în paralel cu încurajarea versiunilor electrice. În prezent, cei care dețin vehicule cu emisii zero sunt scutiți de plata taxelor de autostradă, pot să folosească benzile pentru autobuze, iar feribotul este gratuit.

Pe viitor mașinile convenționale vor fi restricționate în anumite zone ale orașelor și de la folosirea acestor beneficii în funcție de emisiile lor de CO2.

Esential 250.000 de mașini electrice va avea Norvegia pe străzi până la finalul deceniului.
Norvegia mai are o țintă ambițioasă.
Aceea de a avea un punct public de încărcare la 10 clienți de mașini electrice. În 2015, din totalul pieței auto, 22% dintre mașini au fost electrice. Având în vedere că apar noi produse electrice, iar opțiunile se măresc, ponderea mașinilor cu zero emisii este așteptată să dețină 30% din piață.

În aceste condiții, numărul mașinilor electrice de pe piața norvegiană ar urma să ajungă la un total de 250.000 de mașini. Prin urmare, și numărul punctelor de încărcare ar urma să atingă un număr de 25.000 de prize.

via autocar

Comentarii (19)

  • ce pot face norvegienii nu poate oricine,
    spun asta pt ca norvegia are aproape integral electricitate din surse hydro
    ar fi o ineptie sa nu profite, dar ca ar fi o ineptie la fel de mare sa incerce acelasi lucru o tara precum germania care isi trage cea mai mare parte din curent fie din carbuni ( negru si lignit ) fie din gaze naturale, si din cand in cand doar cand bate vantu foarte tare sau chiar au cate o zi cu soare mai contribuie si Renuvelabilele,
    pe pariu ca vom vedea si astfel de tari care vor vrea sa copieze modelul norvegian? ce te faci insa cand te lovesti de realitate si legile fizicii care nu tin cont de ce vor politicienii?
    15 7
  • cine vrea sa imi dea manute rosii il poftesc mai intai sa verifice aceasta harta live si interactiva care prezinta emissile sistemelor electrice din fiecare tara europeana http://www.electricitymap.org/?countryCode=NO
    9 3
  • După descurajarea achiziției de mașini pe benzină sau diesel, când piața va ajunge la aproape 100 %, vor începe să curgă taxele pe electrice, actualele electrice vor fi taxate aspru peste 10 ani. Singurul câștig real este eliminarea poluării din orașe, în rest vom vedea.
    13 4
  • As vrea sa stiu si eu sursa materialului. Nu de alta, dar ati mai publicat si anul trecut acelasi tip de material si s-a dovedit a nu fi adevarat. Pot pune linkurile din presa norvegiana in care membrii guvernului infirma aberatiile de genul celor postate in acest articol.
    7 2
  • Dar de ce vor fi taxate aspru ? Li se opresc robinetele cu apa la hidrocentrale ? Probabil ca va fi o taxa, ca asa e...obiceiul, doar ca aerul respirat va contribui la sanatatea locuitorilor. Intre noi fie vorba...la ei chiar nu era cazul, dar oamenii intai previn, apoi trateaza. In schimb, noi ne vom multumi sa respiram aer din ce in ce mai imbacsit, precum in barurile si bodegile dinaintea legii antifumat...Prefer sa dau o taxa de...plantat copaci, decat una de ars benzine si motorine
    6 5
  • @iuliohir

    Vor fi taxate pentru a se achiziționa altele noi, mai ales că la electrice sunt cheltuieli mai mici cu întreținerea, deci vor fi destui care să dorească să păstreze o electrica și 15 ani, apoi vine statul grijuliu și-ți trântește o taxă de câteva mii pe an, adică " nu-ți mai schimbi și tu mașina "? Desigur, este o speculație.
    9 2
  • E suficient sa mareasca pretul curentului de 4 5 ori,,si nu mai e nevoie de taxa de mediu!,,mai pun smecherii o taxa in aia de curent..
    5 3
  • Atata timp cat traiesti si consumi esti un beneficiu(pt. stat)
    Cum spunea Dan_grc intretinerea e chiar ieftina la o eectrica si asta va creea niste probleme 'logistice' printre marciile auto....cererea pt piese de schimb va scadea.....acesta adaugand un 'gol' major in buzunarul constructorilor si prin acestia si statul va incasa mai putine taxe...
    In 2025 sa se interzica combustia interna in Norvegia??? imposibil....deoarece milioane de masini poluatoare circula in zilele noastre pe strazi chiar si in Norvegia....si sa nu uitam ca inca milioane de masini se vor cumpara in urmatori 3-5 ani toate pe benzina si diesel......
    La vreme vor arunca Norvegeni BMW si Mercedesuri cu o vechime de 2-4 ani ca sa-si cumpere o electrica......nu prea cred...
    6 1
  • @tzenu

    E vorba de vânzarea mașinilor noi în 2025, nu că cele clasice vor fi aruncate, din acel an nu vor mai vinde mașini cu ardere internă. Cele clasice rămase atunci pe piață, destul de multe și pentru Norvegia, vor fi taxate. Mult :).
    4 1
  • bolovan
    @TheArrogantOne ai socotit cumva sa vezi cat iese ca emisii pe km la electrice? Si asta din tara cu cea mai mare utilizare de combustibili fosili? Hai sa-ti fac eu o socoteala, Opel Ampera are un acumulator de 18.6Kwh, autonomia oficiala: 85Km...noi spunem ca-i jumatate, 50Km. Asta inseamna 0.372KWh consumati/km. Polinia este tara ce foloseste cel mai mult si au 637g CO2/Kw...asta inseamna 236gCO2...the worst case scenario. Pentru DE avem 100gCo2/Km. Si asta facand abstractie de faptul ca poti sa-ti faci curentul si acasa (panouri solare etc). Ia socotiti pentru franta si alte tari.
    P.S. Statistica spune ca in fiecare an scade consumul de combustibili fosili. Acum 10 ani, se foloseau cu 20-30% mai mult combustibili fosili decat acum
    4 1
  • Orice-i posibil in tarile scandinave si-n Norvegia mai ales. Inclusiv interzicerea motoarelor cu combustie interna, desi au cele mai mari rezerve de petrol in Marea Nordului... insa acolo-i patria Barnevernet-ului si-a altor experimente sociale orwelliene.

    Nu zic ca-i rea extinderea folosirii propulsiei electrice, ba dimpotriva; nocive-s doar masurile coercitive in domenii unde evolutia "eco'" e oricum inevitabila.
    6 0
  • @bolovan
    Si lumea nu gandeste in perspectiva. Cata poluare se produce pentru cercetarea si creearea acestor tehnologii 'bio' si curate?
    Tot acolo ajungem. Dar asa e facuta societatea umana, evoluam spre autodistrugere, cu bio sau fara bio
    3 2
  • @Dan_grc
    Tinand cont ca actuala generatie serie 5 deabea sa lansat urmatoarea se va lansa prin 2023-2024......aceste masini inca tin bine de motoare cu combustie....6 in linie,V8-uri.....inca exista cerere pt asemenea masini si motoare....
    0 1
  • bolovan
    @@bolovan dar cata poluare se produce pentru cercetarea si dezvoltarea motoarelor clasice? Mai mult, un motor electric are mai putin metal in el...prin urmare, energia pentru turnare/forjare/ etc este mai mica. Deci implicit si poluarea cu productia este mai mica. Unde mai pui ca pentru rafinarea pentrolului iti trebuie energie...deci si acolo poluezi. Mai mult, se foloseste mai putin ulei intr-un motor electric...producerea uleiului este mare poluator si el. Mai mult, uleiul intr-un motor electric tine cam cat tine motorul..sau la unele 50.000 km (depinde de cum este facut motorul). Si discutam de ceva sute de ml vs ceva litri. Mai mult, motorul cu ardere interna are mult mai multe consumabile...productia lor la fel polueaza. Hai sa gandim in perspectiva...
    5 1
  • @bolovan
    Pai si bateriile alea? cata cercetare si materiale de ultima generatie sunt necesare ? si pentru softuri si alte nebunii?

    Ma rog, incercam sa dau exemplu si de dezavantaje nu numai de avantaje ale motorului electric. Daca ar fi dupa mine, as conduce v8 de 7 litri in mijlocul orasului :)))
    2 3
  • AndreiRN
    Dar Norvegia traieste din vanzarea PETROLULUI ce poluant. Cand or sa renunte la asta? Adica sa nu imi otravec copii mei ci pei ai vecinilor este filozofia.
    Hmmmmmm.
    3 1
  • Hi hi,de azi am fost consemnat la sol 30 zile..si am fost nevoit dupa multi multi ani sa merg pe jos in rezolvarea problemelor cotidiene..inclusiv sa l iau pe pici de la scoala...am fost socat sa constat ca pieton,ca pur si simplu nu am loc de masini prin oras(lasam la o parte miasmele otravitoare inhalate)..si asta intr un oras mic de provincie...titi sa se interzica masinile de miine iar noile vehicule sa aiba restrictii de dimensiuni(sa umblii cu un q7 intr o aglomeratie infioratoare si singur la volan e crima curata) incercati reteta si vedeti cum e..eu am fost socat sa constat ce mult spatiu de manevra am la dispozitie cu masina si ce limitat sint ca pieton..eu credeam ca e invers
    5 0
  • @uupss
    total de acord, si asta in conditiile in care infrastructura este la pamant, trotuarele aproape au disparut, iar in conditiile zapezilor din luna trecuta mersul pe jos era aproape sinucidere. realitatea e ca in in scurt timp ori demolam orasele si le reconstruim dupa noi standarde, ori ne urcam din nou in autobuze, si nu ca am vrea noi ci pentru ca nu vor fi alte variante. (de ex. de sarbatori sinaia-predeal 3 ore cu masina, 20 min. cu trenul si erau trenuri la cel mult o ora interval)
    2 0
  • Parerea mea este ca nu se va intampla in 2025 ci in 2030. Totusi daca stam sa ne gandim la cum a evoluat tehnologia si in doar 5-6 ani lumea a trecut de la telefoane normale la smartphone ( multi platesc 1000 Eur pe un telefon),la lcd-uri este clar ca este secolul vitezei. Oricum toate statele din Europa au inceput sa faca front comun impotriva masinilor pe benzina si motorina deoarece poluarea si incalzirea globala au atins cote destul de mari si plus de asta dominatia SUA si a altor giganti dependeti de industria petroliera o sa apuna.
    Separat analizand problema la noi in tara mai avem de asteptat si nu din pricina noastra ci a minunatilor nostrilor guvernanti care se misca cu viteza melcului. Nu stiu cate statii de incarcare avem in prezent dar cateva multinationale pregatesc proiecte de mare amploare, la fel toate magazinele mari o sa aiba statii de incarcare si etc.
    Tinand cont ca astazi 24/11/2017 un L de motorina e 5,3 in conditiile in care un baril de petrol este 60$ ( pentru comparatie acum 2 ani cand barilul de petrol era 120$ un L era 5,9) clar as spune da cu mare drag masinii electrice.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru