O altă față: Audi A5 și S5 primesc o nouă generație și un update tehnologic consistent

de Mircea Meşter
Vineri, 03.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a ridicat voalul de pe noua generație a coupe-ului A5 și de pe versiunea de performanță a acestuia, S5. Modelul german primește un design frontal și posterior nou și o armată de sisteme tehnologice de vârf.

După ce anul trecut a lansat pe piață noua generație Audi A4, cel mai vândut sedan din portofoliul mărcii, Audi plusează astăzi cu noul Audi A5 și cu versiunea sportivă a acestuia, S5, care vor apărea în showorom-uri în a doua jumătate a acestui an. Dezvăluite oficial în cadrul unui eveniment special care a avut loc la Ingolstadt, localitatea în care cei de la Audi au principala bază de producție, modelul german își propune să atace segmentul coupe-urilor medii în care BMW Seria 4 și Mercedes Clasa C Coupe sunt principalii rivali direcți.

Prima veste importantă: Audi pare că renunță la logica Matrioșka la nivelul modelelor din gama proprie. Asta pentru că noul A5 oferă un design frontal evident diferit de cel al lui A4, chiar dacă asemănările la nivelul liniilor generale sunt prezente în condițiile în care cele două modele fac parte din același segment, dar oferă practic tipuri diferite de caroserie. De altfel, ambele modele sunt construite pe platforma MLB2 a Grupului Volkswagen, deci împart aceeași bază de producție.

Audi A5.
Audi S5.

Exterior

O capotă lungă, console scurte, un profil de coupe pur-sânge plonjat spre partea posterioară, farurile Matrix LED și noile stopuri LED sunt principalele atracții estetice ale noului A5, model care scapă între generații de 60 de kilograme și-și îmbunătățește comportamentul aerodinamic, oferind un coeficient Cx de 0.25, cel mai bun din segment.

BMW Seria 4 oferă Cx de 0.28, în timp ce Mercedes Clasa C Coupe vine cu un Cx de 0.26.

Interior

Interiorul primește deja popularul Virtual Cockpit, display-ul gigant care înlocuiește clasicele ceasuri de bord și care și-a făcut apariția în premieră în gama Audi acum doi ani, pe noua generație TT. Display-ul din fața șoferului este dublat de unul central care găzduiește sistemul MultiMedia Interface (MMI) într-o planșă de bord pe care domină liniile orizontale. Audi A5 oferă climatizare pe trei zone, suporturi de centuri retractabile automat, încălzire în volan, masaj în scaune, un sistem audio 3D și un plafon panoramic care va face parte, probabil, din lista bogată de opțiuni care vor sta la dispoziția viitorilor clienți.

Motoare și tehnologie

Audi le va oferi clienților o listă de cinci motorizări pe A5: două benzine turbo TFSI și trei unități turbodiesel TDI. Acestea dezvoltă între 190 și 286 de cai putere și pot fi cuplate fie la cutii manuale cu șase trepte, fie la automate cu șapte rapoarte. Versiunea de putere de vârf TDI, 3.0 TDI V6, este comandată cu o transmisie Tiptronic cu 8 trepte și cu integrală quattro în versiunea de bază. Conform celor de la Audi, motoarele de pe noul A5 sunt cu 17% mai puternice, dar cu 22% mai eficiente decât în generația anterioară.

Aceeași transmisie performantă se regăsește, normal, și pe versiunea sportivă S5, care oferă un motor TFSi V6 de 3.0 litri. Puterea maximă dezvoltată de acest motor ajunge acum la 354 de cai putere, deci cu 21 de cai în plus față de anterioara generație.

S5 este dotat cu un sistem de tracțiune integrală permanentă quattro în standard și oferă 4.7 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 250 de km/h, limitată electronic. Conform fișei tehnice Audi, motorul poate consuma în medie mixtă 7.3 litri/100 km.

La nivel tehnic, inginerii Audi se laudă cu un sistem de direcție electromecanică complet revizuit, cu o rigiditate torsională îmbunătățită și cu suspensii care au fost și ele trecute prin analiza atentă a oamenilor care se ocupă de dezvoltarea trenului de rulare Audi. 

Comentarii (21)

  • super arata! ce sa mai discutam..audi
    40 31
  • pacpac
    seamana cu tesla
    11 59
  • carcotasu
    @pacpac da .. leit cu o tesla .. se vede ca au copiat numarul de roti, de faruri si pe pariu ca are volan in interior
    63 5
  • Sunt singurul caruia i se pare ca arata oribil?
    24 42
  • In sfarsit un Audi nou care chiar imi place cu adevarat. Si nu vreau sa las impresia ca celalalte nu-mi plac. Doar ca sunt okay si atat pentru mine. Dar asta imi place foarte mult la design-ul exterior.

    In sfarsit un Audi care are suflet! Pozele din spate parca chiar imi amintesc vag de profilul clasic al unui muscle car american. Nota 10 din partea mea pentru Audi. In sfarsit renunta la Matrioska si asta ma bucura. Pacat ca Mercedes face opusul in ultimul timp.
    32 22
  • @Nelu
    Da. Se pare ca esti singurul caruia nu ii place !
    Masina arata foarte bine atat interior cat si exterior. E o evolutie imensa fata de prima generatie. Singura chestie care nu imi place la el este continuarea gurilor de aer conditionat pana la capatul bordului. Am obs. ca e o tendinta la noile Audi treaba asta. Nu da bine....
    24 11
  • Au pastrat forma perfecta aparuta cu modelul anterior dar ceva nu e ok la faruri, nu stiu de ce imi aduce aminte de o masina japoneza.
    10 21
  • La exterior este urata rau, cel putin din fata. La interior, impecabil.
    13 16
  • Cu atâta tehnologie clientul va fi o victimă sigură pe toate planurile.
    9 19
  • Masina ca masina (OK in ansamblu, desi n-aduce dupa mine nimic realmente novator), dar cum se explica oare greseala asta scuzabila doar la gradinitza: "ecartamente (distanța dintre roți și extremitățile mașinii) scurte"??!!...

    ...Eu stiam ca ceea ce defineste - 100% gresit - autorul M.M. se numesc CONSOLE (fatza-spate), ecartamentele (tot fatza/spate, ca-s deseori diferite cu niste milimetri) fiind distantzele dintre axele de rulare ale rotilor, privind masina din plan frontal.

    Decizia logica (pt mine cel putin) ar fi sa nu mai "calc" vreodata pe un AM atit de amatoristic. Ar fi poate pripita insa concluzia, fiindca acelasi M.M. e uneori atit de... mester :-) in jocul cuvintelor inspirate, ca i se mai pot ierta scapari d-astea tehnicoceniste...
    19 4
  • marius
    e faina ,si cu motorul v6 tdi de 3.0 va fi super ,pacat de ea sa umbli in romanica pe hartoapele astea
    9 7
  • Mi se pare mie sau masina asta arata de-a dreptul infiorator de grotesc ? Partea din fata pare precum o locomotiva cu acea grila larga, numai buna de pus micii la calit in timp ce motorul e cald. Sau carnatii VW la pachet cu achizitia. La interior e discutabil, dar foarte mult plastic, mai mult plastic decat intr-un Brilliance BS6-ST. Motorizarile ca deobicei depasite de tehnologie cu norma Euro 3 REALA iar pe stand Euro 6 cand ''softul magic'' modifica parametrii Ecu.
    10 28
  • @Sergiu
    Daca A5 arata ca o locomotiva, atunci Lexus LX cum arata???

    O vechitura de toyota land cruiser, careia i-au pus fata specifica de Lexus si Gardul ala in fata pe post de grila de radiator sau o fi tot un Gratar; Li s-o fi facut si lor pofta de niste carnati nemtesti de calitate; s-au saturat de orez fiert :DDDD

    Plasticul din lexus e mat ca cel de la pixurile de 1 leu.
    19 10
  • mosquito
    Sectantii Tesla n-au liniste frate!
    7 7
  • albastru
    din fata zici ca e Volkswagen Jetta o varianta mai ascutita,nu pre ii inteleg fac la fel masinile ca desen nu mai sunt diferente doar de spatiu si atat..........O sa ii dea fum noul mercedes e coupe
    4 21
  • Pana una alta, am mai ''gustat'' din ''minunatiile'' patriei. Foarte ''civilizat'' soferul de masina ''germana'' ...ca deobicei nici o asemanare .

    http://www.trafictube.ro/putea-termina-urat/
    4 25
  • albastru
    Deja C COUPE ARATA DE 10 ORI MAI VERSAT CA ASTA si mai adevarat ca sa vb de aceeasi clasa
    8 13
  • @Kirotractor
    ..si pana la urma ati tinut post ?
    3 1
  • tot mai aproape de VW , Audi din ce in ce e mai aproape de VW , ca si cum ai cumpara o toyota cu grila de Lexus.
    3 2
  • Hidoasa masina .... nu vad mari diferente la spate cel putin fata de toate modelele audi ... ceea ce e dezamagitor . pe o scara de la 1 la 10 din partea mea ar avea 3.
    2 9
  • Era de asteptat ca interiorul sa fie impecabil, Audi a obisnuit deja cu o atentie deosebita pentru interioare; inca nu-s convins de noul lor sistem de ventilatie de la un capat la altul, parca taie intr-un mod mai putin placut aspectul. M-a surprins, intr-un mod placut, usoara distantare de A4 la exterior si profilul care aduce a muscle car. Noroc cu semnatura luminoasa de o face mai agresiva si care nu cred ca va fi aceiasi pentru echiparea standard cu xenon.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru