Perioadă neagră pentru Tesla: americanii amână pentru martie obiectivul de a produce 20.000 de unități Model 3 pe lună

de Petre Barac, Foto: Tesla
Joi, 02.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a raportat cele mai mari pierderi din istorie și a anunțat că amână pentru martie 2018 obiectivul de a produce 20.000 de unități Model 3 pe luna, ca urmare a unor probleme la fabrica de baterii.

Tesla traversează una dintre cele mai provocatoare perioade din întreaga sa istorie, ca urmare a unui lanț de evenimente negative. Constructorul american a anunțat pierderi uriașe atât pentru trimestrul al treilea (671 de milioane de dolari), cât și pentru primele 9 luni din 2017 (1.4 miliarde de dolari). Compania americană reușea anul trecut, în aceeași perioadă, un profit de 22 de milioane de dolari.

Tesla susține că pierderile au fost generate de problemele înregistrate de lansarea noului Model 3 pe piață. Compania a reușit să producă doar 260 de unități din cele 1.500 de unități planificate, iar acum a anunțat o schimbare radicală de stategie.

Anterior, Tesla intenționa să producă 20.000 de unități pe luna începând din decembrie, însă acum a anunțat amânarea acestui obiectiv pentru luna martie. Aceasta amânare are potențialul de a genera neîncrederea celor aproximativ 500.000 de oameni care au plătit un avans de 1.000 de dolari pentru noul Model 3 începând din martie 2016. 

Motivul principal ar fi fost fabrica de baterii Gigafactory din Nevada care nu a reușit să producă necesarul pentru Model 3.

Soluția temporară, pentru a crește ritmul de fabricație al Model 3 a fost reducerea volumului Model S și Model X cu 10%.

Elon Musk a vorbit în ultima perioadă despre problemele pe care le-a avut cu furnizorii săi, pe care a dat vina pentru ritmul slab al producției. Tesla a trecut în octombrie și printr-un program de evaluare a personalului, iar circa 700 de persoane au fost date afară din companie.

Via Reuters

Comentarii (8)

  • Il vreau pe Musk sef la CNADR. Ar construi la fel de repede autostrazile promise. Si s-ar pricepe sa gaseasca scuze.
    15 4
  • Musk vinde viziunea, nu tehnologia în sine, la fel ca-n cazul rachetelor, zburăm pe Marte, colonizam, zboruri în spațiu intre New York și Făurei, dar de pus în practică toate astea este infinit mai greu.

    Oricum, încrederea investitorilor va rămâne ridicată pentru că n-au încotro.
    11 4
  • asta e bataie de joc pt cei juma' de milion de clienti care isi asteapta deja de 1 an masinile....
    Omu asta se joaca cu rabdarea clientiilor ceea ce nu e bine....poi bai derbedeule....te bati cu pumnu in piept ca poti schimba industria auto si chiar acuma cand poti so faci iti dai cu stangu-n dreptu....ai miliarde de dolari avere....Compania Tesla e ta(in mare parte)si deci bani iti vor intra tot tie in cont....deci fa acuma cat mai poti....
    de la bun inceput ai vazut ca ai jumate de milion de precomenzi.....trebuia din prima sa investesti direct 5 miliarde de dolari in 2-3 Gigafactory's ca sa poti sa-ti onorezi comenzile.....
    E simplu....ai comenzi...iti anuci 'inventar'(caterialele propriu zise)....si te pui pe construit masini si gata......
    Ca o mica paranteza...daca doar de la anu se vor apuca pe facut 20.000 de bucati pe luna......o sa mai dureze inca 3 ani pana majoritatea o sa-si primeasca masina mult visata.....asa daca nu sa mai apara inca vreo intarziere.....
    Si sa dai afara 700 de angajati in momente deastea cand ai nevoie de personal la greu e cam penibil....astea is scuze de 2 lei.....
    Ma bucur ca nu sunt client Tesla si oricum no sa fiu veci pururi....
    Si el mai vrea sa trimita si oameni pe Marte in 12-13 ani......cum plm sal iei pe asta in serios frate....
    3 7
  • Cum am mai spus, Tesla este o gogoașă super umflară. Greul nici nu a venit. Din mai anul viitor vor apărea mașinile electrice ale concurenței din gama medie/ premium și din acel moment bye bye Tesla. Mosk ar fi trebuit să vândă tehnologie celorlalți, un fel de ZF al motorizărilor electrice, nu sa se chinuie cu platforme, uși fluture etc.
    Sa vedem cat îl mai tine bursa la suprafață.
    3 5
  • Frate tzenu, stai asa si bea un ceai sa nu-ti plezneasca vreo vena.
    Intarzierile in livrarea modelului 3 sunt deranjante pentru clienti (nu vad de ce pentru bagatori de seama) pentru ca intradevar au dat niste bani si pentru ca au fost niste promisiuni facute.
    Pe de alta parte insa, niste intarzieri fata de program sunt oarecum de asteptat la o companie atat de noua (neexperimentata) si la un produs atat de diferit (asta ca sa nu spun revolutionar ca-mi sare lumea in cap). Ce ofera Model 3 este oricum la diferenta de ani lumina fata de ce ofera restul producatorilor auto consacrati.
    Musk are increderea investitorilor pentru ca s-a avantat pe un teritoriu necunoscut unde nici macar greii industriei (aia cu 100 de ani experienta) nu au avut curaj sa se duca si acum vin unii sa critice ca nu a respectat programul.
    Singurele critici acceptabile mi se par de la cei care au dat banii (nu doar avansul ci suma completa) si acum asteapta masina, restul sunt chibiti.
    7 3
  • se face o confuzie GRAVA intre averea lui Musk, lichiditati, valoarea companiei la Bursa si sumele atrase din imprumuturi bancare. Tesla nu e chiar ca buticul satesc unde patronu' poa' sa bage bani cand nu are bautura in galantar sau sa vina cu banii de acasa sa repare buda si acoperisu' cosmeliei.

    @green...hai sa lasam scuzele astea scoase din palarie la orice ora. Tesla NUMAI ESTE la inceputuri. Au ceva ani in spate au pornit-o usurel si cu bun simt. Doar ca incep sa se intinda mai mult decat le este plapuma. Posibil ca frica sa piarda trenul electrificarii si spectrul unei concurente reale il face sa accelereze inconstient. Trist, dar ideea de a construi masini deosebite a fost lasata pe planul doi, iar acum Musk mai mult vinde...vorbe. Pe de alta parte reusitele si le trece in cont, se urca pe piedestal ajutat de fani si e cel mai tare antreprenor. Esecurile, in schimb, le pune pe seama furnizorilor incapabili, a angajatilor cu gura mare, a razelor de luna si a papucilor de guma. Ma leshi?

    Fara sa critic, ar fi spre binele companiei ca Musk sa faca un pas inapoi si sa iasa mai putin la rampa. Prietenia cu Trump e explicabila in acest sens....amandoi se simt datori sa fie ei cei care informeaza lumea despre momentul eclozarii puilor de testoasa braziliana ori sa mai dea un like pe twiter atunci cand nu ii intreaba nimeni nimic.
    7 2
  • cristi
    Oare cat va mai tine bula numita Tesla pana sa se sparga?
    0 1
  • @cristi
    Pana maine. Multumit?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru