Premieră pentru Alianța Fiat-Chrysler: Jeep a depășit vânzările Fiat în prima parte a anului

de Daniel Popescu
Vineri, 13.07.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jeep a comercializat 670.000 de mașini la nivel global în primele 5 luni ale anului și a depășit în premieră Fiat, care se confruntă cu scăderi semnificative pe toate piețele, cu excepția Americii de Sud.

Fiat traversează o perioadă modestă din punct de vedere al vânzărilor și pregătește deja o restructurare majoră a gamei de modele, astfel că se va concentra în Europa doar pe modelele de oraș 500 și Panda, în timp ce subcompacta Punto și compacta Tipo vor fi eliminate.

Consecința directă este că Fiat a comercializat doar 630.000 de unități la nivel global în primele 5 luni ale anului, concomitent cu o creștere spectaculoasă a vânzărilor Jeep, un alt brand din cadrul Alianței Fiat-Chrysler. Astfel, Jeep a atins pragul de 670.000 de unități vândute la nivel global și, pentru prima oară în istoria Alianței, a depășit cifrele înregistrate de Fiat.

Datele raportate de compania de analiză Jato Dynamics arată că vânzările Jeep din regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) au crescut cu 62%, la 78.000 de unități, în timp ce în regiunea NAFTA (SUA, Canada și Mexic) a înregistrat o creștere de 23%, la 452.000 de unități.

În paralel, vânzările Fiat au scăzut cu 9% în regiunea EMEA, la 450.000 de unități, și cu 41% în regiunea NAFTA, la 11.000 de unități.

Singura regiune în care Fiat a înregistrat creșteri este America de Sud, însă cele 170.000 de unități comercializate aici nu au fost suficiente pentru a menține Fiat în fața Jeep.

Succesul celor de la Jeep se datorează popularității în creștere a unor SUV-uri precum Renegade, Cherokee și Compass, prin care brandul american a schimbat în bună măsură percepția clienților obișnuiți anterior doar cu modele off-road.

Problemele celor de la Fiat au condus inclusiv la speculații cu privire la o eventuală achiziție din partea Hyundai, dar și la amenințări cu greva la o uzină din Italia după ce acționarul principal a investit 105 milioane de euro pentru a-l transfera pe fotbalistul Cristiano Ronaldo de la Real Madrid la Juventus.

Via Caradisiac

Comentarii (10)

  • Ținta pentru 2018 este de două milioane unități, puțin probabil s-o atingă, dar chiar și așa Jeep merge bine, singura marcă din grup, FCA supraviețuiește cu ajutorul Jeep.

    Despre Fiat ce să mai spunem, vor scadea si-n America de Sud în maxim doi ani, dacă vor păstra actuala gamă, fără modele noi.
    15 3
  • someone
    de acord cu tine daane, nu este prea greu nimanui sa bata ( doar ) fiat la vanzari, avand in vedere gama lor si planurile de viitor
    10 2
  • altfel spus: "FIAT a scazut chiar si sub Chrysler"
    CR7 stie si de ce... : "DUSMANII IMI POARTA PICA..., DA' N-AU VALOAREA MEA"
    7 5
  • Fiat lux!
    FCA a vândut 1300000 de mașini în primele 5 luni ale anului, ceea ce face ca ținta de 2 milioane/2018 să fie perfect realizabilă.

    ...nu mai ai loc de experți auto pe AM...
    5 8
  • Domnu' expert, este vorba de Jeep, ținta lor pe 2018 este de două milioane unități, vânzările FCA sunt altceva.
    12 3
  • fiatent
    Lasă-l!
    Şi-a luat tipo şi e convins că-i lux!
    4 3
  • @dan_grc: Cred ca este o mica confuzie aici. FCA doreste sa vanda 2 milioane de unitati pe ani, nu Jeep. Adica tot grupul, nu doar o subsidiara.
    3 2
  • http://www.automarket.ro/stiri/vanzarile-jeep-au-fost-sub-asteptari-in-2017-tinta-pentru-acest-an-este-de-82333.html.
    5 0
  • FCA nu a vandut niciodata sub 4 mil de unitati deci terminati cu prostiile. 2 mil e pentru jeep. Nu e neaparat realitatea cum si alfa trebuia sa vand anul asta 500.000 de unitati dupa planul din 2014.

    https://www.statista.com/statistics/411415/vehicle-shipments-of-fca/
    2 1
  • Nu vă mai contrați pe acest subiect că actualmente nu este o problemă majoră. Vânzările grupului FCA vor fi cu siguranță importante chiar dacă nu ating cifra preconizată ( care fie vorba între noi este optimistă pentru piață actuală respectiv 4 milioane de unități ) dar lucrurile nu stau chiar așa de rău că pe ansamblu vânzările sunt ok mai ales dacă suntem obiectivi si recunoaștem că Jeep este un...Fiat în viziune americană.
    Oricum mr. M este orientat si înțelege că Marcă Fiat trebuie poziționată pe ceea ce știe să facă si clar are imagine ( respectiv segmentul A ) că în celelalte segmente B si C nu poate avea rentabilitate datorită decalajul mare al producătorilor germani, francezi si asiatici în totalitate lor. Nici o vânzare a grupului nu este de rău augur mai ales că dacă se va realiza va fi în ansamblu ( cu bune si rele ) iar Hyundai este un partener solid cu viziune si cu....bani de dezvoltare, exact ce nu are FCA.
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru