Feedback

Primăria Capitalei vrea să mărească impozitul pe mașini din 2020: vor fi afectați șoferii cu mașini cu motoare de peste 2.0 litri

Publicat Miercuri, 20.02.2019
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 21
Primăria Capitalei vrea să mărească impozitul pe mașini din 2020: vor fi afectați șoferii cu mașini cu motoare de peste 2.0 litri - Poza 1
Primăria Capitalei intenționează să majoreze impozitul pentru mașini începând din 2020, însă afectați vor fi doar șoferii care dețin mașini cu motoare de peste 2.0 litri.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primăria Capitalei a publicat în această săptămână un proiect de hotărâre cu privire la nivelul taxelor și impozitelor locale pentru anul 2020.

Actul prevede o majorare a taxelor și impozitelor cu 4.6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primăriilor să mărească taxele locale în funcție de inflația anuală din România.

Printre numeroasele taxe și impozite care ar urma să fie ajustate se numără și impozitul pentru mașini, care este calculat în funcție de capacitatea cilindrică a motorului, în praguri de câte 200 cmc.

Potrivit propunerilor făcute de oficialii Primăriei, impozitul pentru mașinile cu motoare de cel mult 1.600 cmc ar urma să rămână neschimbat, de 8 lei pentru fiecare 200 cmc. În plus, cei cu motoare între 1.601 și 2.000 cmc ar urma chiar să plătească mai puțin, și anume 19 lei pentru fiecare 200 cmc în loc de 20 de lei pentru fiecare 200 cmc.

Creșteri vizibile vor fi însă remarcate de șoferii cu mașini cu motoare de peste 2.000 cmc și în special de cei care dețin mașini cu motoare de peste 3.000 cmc. 

Prag Impozit
2019
Propunere
2020
cel mult 1.600 cmc 8 8
1.601 - 2.000 cmc 20 19
2.001 - 2.600 cmc 72 76
2.601 - 3.000 cmc 144 153
peste 3.001 cmc 290 308

Pentru moment, proiectul este în dezbatere publică până în 1 aprilie, iar apoi va fi votat în Consiliul General al Municipiului Bucureștiului înainte de a intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020. 

Via PMB (PDF)


Comentarii (21)

  • Discriminare,inegalitate in fata legii.trebuie sa platim toti la fel,exemplu 1 leu cmc. Ai 1.2 dai 1200 de lei. Ai 3.0 dai 3000lei si tot asa.daca am motor de 2.2 de ce sa platesc de patru ori mai mult fata de un 2.0?
    17 12
  • @Tatraurs nu incerca sa gasesti o logica in imbecilitatea asta gandita doar sa stoarca de bani lumea. Si asa platesti acciza pe combustibil. Impozitul e doar o retaxare.
    21 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Clique
    Serios.... tu chiar vrei impozit de 1200 lei pentru un motor de 1.2 ?
    Ai probleme grave atunci....
    7 8
  • @clique. Vreau si nu vreau dar vreau sa platim toti la fel. Daca muncesc si nu arunc banii pe prostii,nu plecc in vacante si-i strang si imi permit un pic mai mult iar de bani imi cumpar un teren de 2200m patrati,de ce trebuie sa platesc impozit cvadruplu fata de loaza aia care are doar 1990 mpatrati si si-a castigat banii din combinatii? Asa si cu masinile si cu impozitele,vreau egalitate,sa platim toti la fel.
    9 3
  • P.s. sa nu se inteleaga gresit,n.am nimic cu oamenii care au motoare mici,terenuri mici,era un exemplu,vreau doar egalitate si in taxe,m.am saturat sa tin in spate toti pomanagii,daca am mai mult trebuie sa platesc de 10 ori mai multe taxe sa aiba si gura asistatului ceanca
    6 2
  • Clique
    Diferența uriașă de taxare a motoarelor se trage de la ideea că " ah, ai motor mai mare de 2.0, înseamnă că ai bani și trebuie să cotizezi".
    Din păcate așa e la noi,

    Cea mai ok metodă ar fi să scadă puțin impozitele la motoarele mari, fiindcă, dacă ar scădea, asta nu înseamnă că toți românii vor cumpăra motoare mari.

    Vorba aia, degeaba îți cumperi un 3.0 dacă nu-ți permiți să-l întreții.
    Din păcate la noi e doar vorba de cotizare la stat, nu ca cetățeanul să mai poată respira puțin.
    8 1
  • culmea e ca un motor de pana in 2 litri acopera integral necesitatile unui sofer obisnuit. Si nu numai din Romania.

    e o vorba mai de la tara: acum danseaza Frasino dupa cum iti cant.
    5 6
  • @ clique. Aia cu ai motor mai mare si trebuie sa cotizezi sa le-o povestisti si alora putini de la tara care mai au Aro.
    5 1
  • Scuze,clique,era raspunsul pentru atotstiutorulul Vianu caruia i se rupe ca plateste doar 40 de lei la civicul lui de 1l.
    2 2
  • 1. nu e Civic
    2. 36, dar mai am timp
    2 1
  • @ Ford sau Vw up?
    0 1
  • Focus 125CP
    2 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @ vianu. Am avut o mazda de 2.2 cu fix aceeasi putere. Plateam ceva acum pe langa un 1.0.
    2 1
  • sa fiu sincer si eu initial am vrut sa merg pe o Mazda. Dar era la sfarsit de generatie (a 2 a) si, cumva presat de timp, am optat pentru Focus cu motorul asta (inclusiv datorita taxelor).
    3 1
  • O măsură imbecilă !!

    Primăria ar fi bine să sprijine instalarea de puncte de încărcare electrice şi dezvoltarea continuă a reţelei de metrou !

    Cumpărarea de autobuze full electrice !


    Nu măsuri disproporţionate şi imbecile.
    4 3
  • Anonim
    In alte orase din tara de mult se plateste impozitul diferentiat in functie de cm cubi ai masinii . Si este normal cine are motor de 3000 marca banul ca are de unde . Motor de 3000 nu este pe Dacie .
    3 5
  • Cea mai mare problemă cu taxele și impozitele este de fapt o întrebare, pe ce se duc banii ? Se pare că niciodată nu sunt suficienți, lucru normal de altfel, când se prăpădesc miliarde pentru scoaterea " satelor din noroi ", doar ca să le bage în rahat, când se încasează sute de milioane euro pe timbrul de mediu în timp ce dispar pădurile, iar exemplele pot continua intr-o listă foarte lungă, la toate ministerele, aici este problema românilor care nu mai vor să plătească nimic în plus, pentru că pare să fie în zadar, se fură mai mult decât putem noi să plătim și să muncim.
    8 0
  • Adrian
    Ce penibili sunteti ! Daca nu era PSD la conducere ati fost toti in extaz dupa o asemenea decizie. Vrem aer curat, iubim planeta, vrem un viitor fara poluare. Asta e doar un pas firesc spre diminuarea poluarii, e ceva ce se aplica bine-merci in alte tari de la care luam noi lumina. Dar acolo e bine, aici e PSD. Stupid. Gasiti tot felul de alternative, chiar daca ar insemna sa va spanzurati. Dar stati linistit, cand ne voe conduce ceilalti va veti simti ca-n Olanda, n-o sa mai avem nimic de obiectat, o sa ne plictisim cu binele.
    Asta cu plata in mod egal, desi ai crede ca tine de socialisti, e o masura pur liberala pentru ca - ce sa vezi? - ala cu traista mai mare plateste o suma infima pentru el. Dar omul cu bani a vrut vrodata sa plateasca taxe? A vrut vrodata sa umble la punga lui? Nu! Mereu a incercat sa fure, prin orice metoda posibila si la orice nivel. Vezi toate paradisurile fiscale de prin lume. Dar atunci cand se prezinta ei injura statul si acuza coruptia. Ipocriti.
    3 6
  • lasa ce un excalade de 6 litri hybrid e moca in bucuresti :)) sa faca mai multe masini cu motoare mari si sa adauge "hybrid" in nume (si un motor electic de rasnita cuplat la cutia de viteze legat de 3 baterii AAA) ca sa scapam de taxe...
    9 0
  • Clique
    Stai liniștit cu hibridele, lucrul acela este temporar, când piața auto se va umple de hibride, să vezi atunci taxări.
    5 0
  • IMPOZIT IDIOT...
    Ce legatura are capacitatea cilindrica cu impozitul ?!?!!?
    IN NICI O TARA DIN LUME NU ESTE DISCREPANTA ASTA MIZERABILA SI ABJECTA
    Rog Automarket sa prezinte un tabel comparativ cu impozitele din diverse tari, inclusiv tari cu dictatori gen rusia, turcia china.
    NU VETI GASI ASEMENEA PROSTIE NICIUNDE !!!!!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru