PSA Peugeot-Citroen caută salvarea în China: Dongfeng ar putea cumpăra 30% din acţiunile francezilor

de Bogdan Mirică
Joi, 10.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
PSA Peugeot-Citroen caută soluţii disperate de supravieţuire. Partenerul din China al francezilor, Dongfeng Motor ar putea fi salvarea. Asiaticii sunt dispuşi să preia 30% din acţiunile PSA.

PSA Peugeot-Citroen nu se află într-o situaţie financiară fericită încă de anul trecut, când a pierdut o sumă fabuloasă, de peste 5 miliarde de euro. În aceste condiţii dramatice, oficialii îşi mai pun speranţa doar în noua generaţie de modele, menită să revigoreze vânzările. Soluţia de salvare ar putea veni însă de ceva mai departe, nu chiar din curtea dealerilor.

Potrivit Autocar, publicaţie care citează la rândul ei surse din China, constructorul asiatic Dongfeng Motor intenţionează să cumpere 30% din acţiunile grupului francez. Interesul chinezilor nu este întâmplător, având în vedere că Dongfeng este partenerul oficial PSA în Ţara Marelui Zid şi constructorul alături de care francezii operează trei uzine.

Esential 1.2 miliarde de euro ar urma să plătească chinezii de la Dongfeng pentru 30% din acţiunile PSA.
7 procente din totalul acţiunilor PSA Peugeot-Citroen sunt deţinute de General Motors.
5 miliarde de euro a pierdut PSA în anul 2012.
Deşi ziarele din China susţin că Dongfeng este gata să plătească aproape 1.2 miliarde de euro pentru cele 30 de procente, oficialii producătorului chinez susţin că discuţiile sunt încă la stadiul investigativ şi nu a fost luată o decizie finală.

O astfel de mutare ar pune în pericol parteneriatul dintre PSA şi GM.

Americanii din Detroit deţin 7% din acţiunile PSA şi tocmai au anunţat că vor să dezvolte viitoarea generaţie Opel Meriva pe o platformă a monovolumelor Peugeot-Citroen.

Detalii despre viitorul monovolum creat de Opel şi Peugeot-Citroen

De asemenea, finalizarea unei înţelegeri cu Dongfeng ar crea nelinişte şi în relaţia cu sindicatele. În prezent, PSA încearcă să ajungă la o înţelegere cu reprezentanţii muncitorilor. Constructorul vrea să reducă plata orelor suplimentare şi să îngheţe anumite salarii în schimbul unor investiţii în producţia uzinelor din Franţa.

via autocar

Comentarii (10)

  • Se vorbeste de "solutii de salvare" , dar eu nu-i vad bine pe cei de la PSA daca nu trec la fapte si n-au o directie clara...
    16 5
  • Rover s-a dus la chinezi, Jaguar la indieni...urmeaza PSA se pare (incet, incet pentru daca iau 30% vor avea 51% peste 10 ani). Traditia, calitatea, imaginea marcii nu fac doi bani daca nu te adaptezi la piata si nu oferi ce se cere. Mai ales in perioadele de criza.

    Sa vedem pe la cine o sa ajunga si Opel in 4-5 ani.
    11 2
  • Ca posesor de Peugeot m-as bucura daca chinezi ar investi ceva bani in PSA. Pana acum investitiile asiaticilor in brandurile europene au fost un succes(Volvo, Jaguar-Land Rover)
    10 2
  • Serios?
    Eu zic sa stati relaxati ca nu vor ajunge nici un 30/ 50/ 80% din actiunile PSA la chinezi sau la GM, cum se mai specula acum ceva timp sau cum le place ziaristilor sa exagereze.Grupul are multe patente si multe colaborari cu diverse grupuri din industria auto.Nici daca prin absurd nu vor mai vinde masini nu vor da faliment.
    5 10
  • Andy, Jaguar si Land Rover inca mai tin la traditii. In cazul lui Volvo, la fel. Incet dar sigur incepe sa-si recapete identitatea. Deci faptul ca ar ajunge la chinezi si PSA... nu ar fi neaparat rau. Oricum se pare ca se pricep mai bine chinezii sa coordoneze astfel de afaceri in comparatie cu americanii. Probabil si decat francezii insisi.
    11 0
  • @Serios?
    "Nici daca prin absurd nu vor mai vinde masini nu vor da faliment."

    aaaa... sa-ti reamintesc ca ei din asta traiesc? e nevoie?!! Citroen Peugeot sunt producatori AUTO pt numele lui Dumnezeu, crezi ca-si permit sa tina mii de angajati degeaba??
    8 1
  • @LauCalin
    Nu e bine sa generalizezi. Producatorul nr.1 in Franta - Renault - nu va ajunge pe mana chinezilor.
    Peugeot si Citroen vor ajunge. Nu stiu deocamdata daca e bine sau rau, dar cu siguranta se pierde ceva.
    7 4
  • @FD, preconizai acum 10 ani ce se va intampla cu PSA? Preconiza cineva o criza economica mondiala, in care GM (ca exemplu, in acele vremuri bugetul lor era de doua ori mai mare ca al Romaniei) sa ajunga sa se imprumute de bani? Se gandea cineva ca Fiat va cumpara Crysler sau ca Toyota va face un recall de peste 8 milioane de masini, ii va lovi si un tsunami si totusi vor ajunde destul de repede din nou pe primul loc? Renault, intr-adevar e ok acum. Insa... imbarligate sunt caile viitorului. Eu zic sa nu generalizam pentru ca s-a dovedit de-a lungul timpului ca orice are o perioada de apogeu, are si o perioada de decadere.
    5 3
  • marius
    absolut normal, china e o tara mare cu o istorie fara egal care probabil si-a propus sa fie cea ce a mai fost - cea mai tare civilizatie din lume. Cred c-ar fi oportun sa invatam cantoneza.
    P.S. cat despre calitate, chinezii fac cea ce le ceri, sa nu uitam ca ifonul e asamblat in china
    2 2
  • @marius

    Eu am un telefon G-tide micut, copie dupa Vertu. Facut de chinezi bineinteles. Mda, sa stii ca nu le-am cerut sa mi se dezasambleze (mi-a cazut capacul si inca o bucata din zona difuzorului), nu le-am cerut sa deruleze agenda haotic ca si cum are o "minte proprie", sau softul sa nu raspunda deloc la comenzi cand eu am nevoie de acest lucru.
    In fine, cu toate astea chinezii sunt mai avansati in zona digitala, insa in ceea ce priveste industria auto mai au muuuult de lucru. Cel putin 10-15 ani de acum incolo. Si asta doar pentru a nu mai starni hohote de ras.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru