Studiu Bosch: 60% dintre şoferii intervievaţi cred că maşinile autonome sunt o idee bună

de Sebastian Toma
Luni, 18.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bosch a realizat un studiu în Europa pentru a afla părerea şoferilor referitoare la vehiculele autonome. Majoritatea şoferilor intervievaţi consideră că acestea reprezintă o idee bună.

Esential 3000 de şoferi au fost intervievaţi de reprezentanţii Bosch în cadrul acestui studiu.
Bosch, un furnizor important de componente auto, a derulat un studiu pe piaţa din Europa privind automobilele autonome. Nemţii de la Bosch doreau să afle părerea şoferilor în privinţa automobilelor care se pot conduce singure, compania având deja un sistem de conducere autonomă pregătit pentru producţie. Dintre cei 3.000 de şoferi intervievaţi de Bosch, 60% au spus că vehiculele autonome reprezintă "o idee bună". Însă, majoritatea respondenţilor consideră că aceste sisteme ar trebui să integreze şi posibilitatea deconectării sistemului de conducere autonomă atunci când doreşte şoferul.

Italienii au fost cei mai încântaţi de ideea vehiculelor autonome, 65% dintre respondenţii din această ţară menţionând că sunt de acord cu această idee. Francezii s-au clasat pe locul doi, 63% dintre respondenţii din acestă ţară spunând că sunt de acord cu ideea autovehiculelor autonome.

Germanii sunt încă divizaţi din acest punct de vedere, doar 52% dintre respondenţi fiind de acord cu această idee, însă 56% dintre respondenţii din Germania consideră că următorul pas în materie de sisteme de asistenţă a şoferului este reprezentat de automobilele autonome.

Primul sistem de conducere autonomă de la Bosch este un asistent de aglomeraţie, care ar prelua controlul în traficul aglomerat. Potrivit unor surse, Mercedes-Benz S-Klasse şi Audi A8 ar putea primi un asemenea sistem în viitorul apropiat. Mai mulţi constructori de automobile pregătesc sisteme similare, alături de sisteme care să preia parţial construlul autovehiculului, cum ar fi sisteme care să preia controlul autovehiculului în cazul unui impact iminent.

Via Autoactu

Comentarii (12)

  • Studiu efectuat pe 3000 de soferi si acei soferi probabil sunt soferii cel mai putin interesati de sofat din intreaga Europa.Eu am discutat pe tema asta cu destul de multi oameni(prieteni,colegi,prieteni de-ai colegilor s.a.)si inca pe nimeni nu am auzit sa fie incantat de idee.
    14 6
  • autonom(ia)...auto
    @adycd11...ala e un studiu facut de o companie de Studii de piata pe un esantion de 3000 de persoane. Numar standard pentru un studiu rezonabil.
    Tu ai vorbit cu prietenii (sic!).....si foarte probabil ca sunt soferii cei mai interesati din intreaga Europa. Doar sunt prietenii tai iar tu buricul Europei.
    Se stie!
    7 13
  • edrany
    E bine sa ai disponibil un sistem autonom la drum lung sau in orase cu un trafic bara la bara. Problema e ca aceste sisteme cu timpul s-ar perfectiona si ar conduce mai bine si mai sigur decat multi soferi, iar companiile de asigurari ar putea sa profite de asta astfel incat condusul propriei masini sa devina foarte scump sau in caz de accident sa nu te mai despagubeasca daca in momentul respectiv tu conduceai masina, chiar daca nu esti vinovat de producerea accidentului.
    5 3
  • Cloud-based? Aha, sa inteleg ca SIRI o sa-mi conduca masina in care sunt eu si copii pe drum catre scoala si apoi servici.
    Probabil peste vreo 30 de ani, pana atunci, doamne fereste!

    Drum bun si sa auzim de bine!
    5 1
  • inexorabil
    Si iata cum incet, dar sigur, revine in actualitate "Povestea unui om lenes" a lui Creanga. Omul modern credea cu tarie in conceptul de confort activ, dar omul postmodern ar vrea sa-i fie rasfatata pasivitatea in mod total......adica total iresponsabil; OK, nu-l mai intereseaza soarta semenilor si evolutia lumii, dar nici macar sa stea cu mainile permanent pe volan si comenzi nu mai admite?! Sau viseaza la manevrarea din ochi a e-tehnologiei, fiindca nici implicarea digitala nu i se pare comoda? Nu stiam ca moartea spiritului ar fi mai placuta decat superficialitatea trupului.
    Hm, nici macar nu-l poti califica pe acest "om" ca fiind leguma sau vierme, caci si acestea folosesc la ceva. O eroare aleatorie a unei istorii zbuciumate.
    9 8
  • Si avioanele pot decola/zbura/ateriza singure si cu toate acestea, pilotul automat e folosit doar la zborul de croaziera, in conditiile in care traficul aerian e infinit mai mic si mai sigur decat traficul auto de pe autostrazi (de orase nu mai zic).
    Mi se pare imposibil cu masini personale. Poate doar daca fac masini pentru 2-3 familii...
    3 3
  • romanul increzut
    1. in tara cu cele mai multe accidente din europa, romanii au incredere maxima in propriile forte. Lor nu le trebuie sisteme moderne....
    2. in mod normal romanilor ar trebui sa li se permita sa conduca numai carucioarele de butelie. Sau cercu'.
    7 11
  • Nicu T
    Eu de abia astept. Nu o sa mai fie depasiri prin dreapta pe acostament, nu o sa mai fie incompetenti care blocheaza o banda cu avariile aprinse, nu o sa mai aud claxoane, nu o sa mai vad depasiri de coloane, nu o sa mai risc sa mor din cauza unui incompetent care conduce bmw din 1900 toamna. O sa fie o circulatie perfecta. :)
    1 3
  • MDA CIND O SA AM 70 de ani(daca ii mai apuc) o sa fiu interesat....poateer
    3 2
  • cata manipulare frate.......
    toate studiile astea sunt doar o vrajeala la nivel mondial ca uni sasi vanda 'marfa'
    nu cred ca exista sofer(caruia i place sa conduca cu adevarat)care ar vrea sa stea in masina asa aiurea sa se plictiseasca
    parerea mea e ca si BMW a mintit prin declaratia ca 60% din posesori de serie 1 credeau ca masina are tractiune.........doar o vrajeala sa creada lumea.....
    tare ma tem ca cei care isi doresc masinile autonome vor plange cand se vor simti prizonieri in masina.......
    daca vor aparea cu adevarat masinile care merg 'singure' in 10 ani (sa zicem)se va face iara un studiu care va zice asa.......100% din accidente sunt produse de soferi(ca cica computeru nu greseste)si uite asa nu vom mai avea dreptu de a conduce.......
    8 4
  • @tzenu
    Eu nu cred ca era vrajeala cu seria 1, erau 80% in primul rand, majoritatea posesorilor de seria 1 ( modelul vechi) , sau macar jumatate, au fost de sex feminin, fara sa fiu absolut misogin de felul meu, tu crezi ca daca intrebi o femeie cu seria 1 pe ce punte are tractiunea sunt sanse mari sa stie? Eu ma indoiesc ca stie si nu cred ca nu i s-a spus cand a cumparat-o, dar sunt chestii secundare si neimportante la femei:) si sunt si barbati care habar n-au, stai calm, au luat seria 1 de fite.
    6 0
  • Eu cred ca marile companii de asigurari nu vor permite prea curand (sau cel putin nu vor fi incantate) de astfel de inovatie. Daca doua astfel de masini se ciocnesc, cum se stabileste cine e vinovat? Si daca nu exista un vinovat, cine repara masinile? RCA-ul in conditiile astea va fi pentru a despagubi in cazul in care masina se defecteaza si o ia razna... Sau ITPul va deveni obligatoriu in fiecare luna... :)
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru