Tesla Model X se prezintă în varianta de serie: autonomie de 413 kilometri și zero emisii

de Sebastian Toma
Miercuri, 30.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Americanii de la Tesla Motors au prezentat noul Model X în varianta de serie. SUV-ul are tracțiune integrală, portiere spate cu deschidere verticală și o autonomie de 413 kilometri.

Esential 510 CP are motorul din spate al lui Tesla Model X P90D.
263 CP asigură motorul din față al lui Tesla Model X P90D.
2.449 kilograme cântărește varianta de serie a SUV-ului american.
Tesla Model X, primul SUV electric de serie disponibil la vâanzare, a debutat pe piața din Statele Unite ale Americii. Acesta va fi comercializat în viitorul apropiat și în Europa, iar modelul americanilor reușește să impresioneze prin păstrarea unor trăsături excentrice de la concept, cum ar fi portierele spate cu deschidere verticală. Mai mult decât atât, varianta de bază are o autonomie de 413 kilometri, în timp ce modelul de vârf poate să parcurgă un total de 402 kilometri. Varianta de bază a SUV-ului electric, numită 90D, este capabilă să accelereze de la 0 la 96 km/h în 4.8 secunde, în timp ce versiunea de vârf, P90D face același lucru în 3.2 secunde. Ambele au tracțiune integrală și șapte locuri.

Suspensia lui Tesla Model X este pneumatică cu cinci setări predefinite, garda la sol maximă fiind de 230 milimetri. În plus, modelul are banchetă spate cu trei scaune glisabile independent, trei rânduri de scaune destinate pasagerilor adulți (al treilea fiind pliabil in portbagaj), sistem de parcare automată Autopilot și anunță o capacitate de tractare de 2.268 kilograme. Fabricantul anunță și un sistem de prevenire a rostogolirii și se așteaptă la punctajul maxim la toate testele de siguranță standardizate la care va fi supusă mașina.

Model X are cel mai mare parbriz oferit vreodată pe un automobil de serie.

Urmareste Automarket
Tesla Model X are un sistem de climatizare cu mod de apărare împotriva armelor biologice, capabil să oprească bacteriile și virușii să intre în habitaclu, iar plafonul panoramic este legat de parbriz, o premieră în clasa SUV/crossover.
Portiera șoferului poate să se închidă și să se deschidă singură atunci când se apropie proprietarul de mașină, iar portierele din spate au un set de balamale speciale care permit deschiderea acestora și în spațiile înguste. În plus, acestea au senzori ultrasonici care detectează cât de mult se pot deschide portierele.

SUV-ul americanilor are trei rânduri de locuri.

Americanii de la The Verge au avut ocazia să testeze noul Model X. Iată primele lor impresii.

Elon Musk prezintă noul Tesla Model X

Via Jalopnik | Tesla

Comentarii (17)

  • cred ca vremea pentru o electrica vine mai repede decat ma asteptam. In Olanda deja majoritatea taxiurilor sunt Tesla, si pe autostrada e imposibil sa nu vezi una la 5 minute. Practic, e plin de ele. Si cu un SUV cred ca dau lovitura definitv.
    Singurul concurent real acuma e renault zoe si nissan leaf, nici un constructor premium nu e in stare sa vina cu o contraoferta electrica, si cererea e enorma.
    44 13
  • Un automobil exceptional. Inginerie de ultima ora, design efficient, curat si modern si tehnologii pe care multi nici nu le miros la ora actuala.

    Bravo lor. Sper sa rupa odata trendul combustibililor fosili si macar pe sosele sa scapam de fum, ulei si zgomot. Le tin pumnii.
    31 11
  • Masinile sunt absolut geniale, punct!
    Singura problema este lipsa de infrastructura care sper sa se rezolve cat mai repede. Fingers crossed!
    23 14
  • Cea mai inovativa masina a secolului.Ma mir ca mafiotii turbo-downsizing l-au lasat pe Musk sa-si puna in practica ideile.Sau poate aveau nevoie de idei.
    15 12
  • Frumos, frumos totul. Insa pretul de pornire e 132.000 $ in SUA. A fost anuntat de curand. Ramane o marca premium la care majoritatea doar vom visa. Vom visa mult si dupa o compacta electrica la un pret decent, la 20.000 de euro intr-o echipare medie.
    21 3
  • Scrooge
    Ce mi se pare tare totusi.....si nu am vazut pe nimeni sa faca legatura...e ca lipsa infrastructurii impinge producatorii sa dezvolte intr-un timp relativ scurt (cativa ani raportat la istorie nu mi se pare mult) acumulatori cu autonomie din ce in ce mai mare.
    12 2
  • arogantul
    sa o lase mai moale cu cel mai sigur suv
    cand o sa il depaseasca pe xc 90 la siguranta imi mananc palaria
    13 13
  • @scrooge
    Tesla nu dezvolta acumolatori. Range-ul a crescut datorita calitatii acumulatorilor. Au ales acumulatori de cea mai buna calitate la fel cum face si Apple pentru Iphone.Cifrele sunt intr-adevar impresionante.4-500 km cu o incarcare e impresionant.
    Consumul transformat in echivalent benzina iese undeva sub 3% pentru o masina de 2 tone. Fantastic.
    4 7
  • Scrooge
    @Ilici....ok nu dezvolta personal Tesla....dar in calitate de vanzator de acumulatori prin intermediul autoturismelor sale poate pune mai departe presiune pe producator.....si oricum cred ca legatura dintre ei e mult mai stransa in privinta dezvoltarii acumulatorilor decat una normala de vanzator-cumparator.
    7 2
  • Autonomie in ciclu nedc 413, adica 270 - 300 km autonomie reala.

    Problema e pretul care va trece lejer de 50.000 EURO pentru o marca de care ieri nu auzise nimeni.
    11 7
  • Şi cretinii încă trăiesc cu ideea că americanii nu ştiu să facă maşini. Sau dacă le fac merg doar în linie dreaptă. Nu-i aşa ?
    12 9
  • @NEDC, mergand pe principiul ca "50.000 EURO pentru o marca de care ieri nu auzise nimeni." , desi are vreo 12 ani in spate, ar insemna ca abia peste vreo 50-100 de ani sa fie bagat in seama, iar 50.000 euro... nu stiu de unde i-ai scos. Masina asta face mult mai mult si chiar merita fiecae banut.
    Pina una-alta poti ramane la beamveu ursulet din '92, neaparat tdi. Are istorie si nici nu costa mai mult de 500 de euro.
    8 9
  • qwerty
    $130.000 e mult dar cand te gandesti ca are 770cp parca nu mai e asa mult. Varianta "ne-sport" care are "doar" 500cp si autonomie mai mare probabil e vreo $100.000
    5 5
  • clausss
    super tare! respect!
    3 5
  • Ati fost dezinformati :) 132.000$ este cea mai scumpa varianta, de baza e sub 100.000.
    Alffel, o masina minunata, cel putin estetic vorbind.
    7 4
  • tesla chiar au masini frumoase aerodinamice ... uitati`va la restul cat de ciudate sunt
    1 4
  • Florin
    Mie nu-mi place. Imi aduce aminte de hidosenia aia de Pontiac Aztek de acum 15 ani.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru