Feedback

Teste de siguranță pentru toată lumea: americanii au inventat manechinele obeze și bătrâne

Publicat Vineri, 12.05.2017
de Mircea Meşter
Comenteaza 0
Teste de siguranță pentru toată lumea: americanii au inventat manechinele obeze și bătrâne - Poza 1
Teste de siguranță pentru toată lumea: americanii au inventat manechinele obeze și bătrâne - Poza 2
Pentru a testa corect efectul unui test de impact, o companie americană a decis să construiască manechine care simulează un bărbat obez și o femeie în vârstă.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Unul dintre pilonii testelor de siguranță este reprezentat de manechinele din ce în ce mai avansate care "suportă" toate efectele crash-testelor realizate de organizațiile de profil de pe toate continentele. Ei bine, "păpușile" din plastic pline cu senzori care imită comportamentul uman în caz de impact sunt gata să devină și mai apropiate de profilul fizic al șoferilor.

Compania americană Humanetics a anunțat că a dezvoltat o serie de manechine care nu imită doar caracteristicile fizice generale ale corpului uman, ci merg mai departe, simulând perfect rezistența încheieturilor în funcție de vârstă și chiar și masa corporală. Altfel spus, Humanetics a dezvoltat primele manechine de vârsta a treia și, de asemenea, primele manechine supraponderale.

Conform companiei americane, cele două tipologii ale fizicului uman cu care manechinele completează peisajul existent reprezintă o femeie de 70 de ani cu un indice al masei corporale (Body Mass Index sau BMI) 29 și un bărbat de 40 de ani cu BMI 35. 

"Există diferențe-cheie între modurile în care se comportă diferitele forme corporale într-un crash-test", susțin reprezentanții Humanetics. Iar cercetările acestora sunt confirmate de un studiu realizat în 2013 de Universitatea din California care arată că șoferii supraponderali și obezi sunt cu 78% mai predispuși la deces în cazul unui accident din cauza faptului că centurile sunt construite pentru alt tip de tipologie corporală. În cazul șoferilor grași, acest lucru crește riscul efectului submarining, adică de alunecare a corpului pe sub centură.

via CarThrottle


Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru