Feedback

Toyota anunţă că benzina şi diesel-ul au zilele numărate, dar nu prea: "În 2050 vom vinde doar maşini hibride sau electrice"

Publicat Luni, 19.10.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 8
Toyota anunţă că benzina şi diesel-ul au zilele numărate, dar nu prea: "În 2050 vom vinde doar maşini hibride sau electrice" - Poza 1
Toyota anunţă că benzina şi diesel-ul au zilele numărate, dar nu prea: "În 2050 vom vinde doar maşini hibride sau electrice" - Poza 2
Japonezii de la Toyota fac promisiuni interesante care ne dau indicii legate de evoluţia pieţei auto în viitorul apropiat şi mediu. Conform unui document oficial al mărcii, anul 2050 nu va mai aduce în gama mărcii maşini care merg doar pe benzină sau doar pe motorină.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota este primul mare constructor al lumii care face un pas în faţă în discuţia despre combustibilii fosili versus electricitate, anunţând oficial că nu va mai avea în gamă în 2050 nicio maşină care va funcţiona doar pe diesel sau doar pe benzină. Asta nu înseamnă însă că benzina şi motorina vor dispărea, ci că vor fi utilizate exclusiv în combinaţie cu motoare electrice pe modelele hibride.

"Provocarea ecologică 2050" se numeşte documentul oficial în care Toyota afirmă răspicat faptul că nu va mai folosi decât maşini hibride, electrice sau pe baza altor tehnologii eco. Tot în acest manifest aflăm că planurile mărcii nipone sunt de a elimina până în anul 2050 nu mai puţin de 90% dintre emisiile maşinilor în raport cu anul 2010. 

Esential 2050 este anul în care Toyota anunţă că nu va mai avea în gamă niciun model clasic pe benzină sau diesel.
Atacul eco al celor de la Toyota se va baza pe creşteri exponenţiale ale vânzărilor maşinilor care dispon de motoare electrice cu sau fără aportul unui motor termic suplimentar. Astfel, constructorul nipon şi-a stabilit un obiectiv interesant pe termen mediu: 1.5 milioane de hibrizi vânduţi anual (în 2014, cifra totală a fost de 1.2 milioane), suma maşinilor de acest tip vândute de Toyota urmând să ajungă la 15 milioane în 2020.

Aceeaşi bornă 2020 este setată şi pentru atingerea unor vânzări de 30.000 de unităţi pe an pentru Mirai, primul model electric de serie care în loc de baterii utilizează pilele cu hidrogen pentru producţia electricităţii. Din aceste 30.000 de unităţi, aproape jumătate sunt prevăzute în Japonia. Interesant este faptul că obiectivul vizat de Toyota pentru Mirai în 2017 este de doar 3000 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă că niponii mizează pe o explozie a infrastructurii în materie de puncte de alimentare cu hidrogen.

via autoactu


Comentarii (8)

  • Este o concluzie cat se poate de logica, dat fiind faptul ca bateriile nu se dubleaza in capacitate la fiecare 5 ani ... si nici pretul nu se injumatateste in aceiasi cinci ani.

    Eficienta sistemelor hibride si consumul total al masinilor sunt o poveste destul de complexa si, in anii care urmeaza, o sa vedem progrese ale eficientizarii lor ... si speram ca nu doar din soft :))
    18 3
  • Pana in 2050 se pot intampla atat de multe lucruri incat o proiectie pe termen atat de lung este prematura. Nu doar ca 35 de ani nu inseamna deloc "zile numarate", daca stam sa ne gandim ca sunt domenii in care dispozitivele devin perimate dupa doar un an de zile. Insa, avand in vedere zornaitul de arme care se intampla pe plan mondial, este tot atat de posibil ca in 2050 cel mai raspandit mijloc de locomotie sa fie calul si sa se vorbeasca despre cei mai mari producatori de sarete. Spun "sa se vorbeasca", insa nu pe net, fiind foarte posibil sa ne intoarcem la caligrafie.
    23 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @misha
    japonezii intodeauna au avut o perspectiva pe termen lung, dealtfel "cincinalul" (ca tu stii despre ce vorbesc) a fost un termen foarte cunoscut industriei japoneze. Ar trebui pomenit si acel "consiliu" al constructorilor auto ce supervizau aparitia, patrunderea si activitatea noilor veniti in automotive?

    cum bine ziceai, zornaitul de arme poate duce la strategii de mobilitate ce acum sunt inca supuse tirului haterilor (cel putin in ro)

    Acum ceva timp spuneam ca toyota pare sa renunte la dezvoltarea de diesel pentru ca semnalele din piata (si mai ales actiunile oficialilor) nu duc la incurajarea unei astfel de tehnologii. Parca am avut gura "haurita"....ultimul scandal parca vine ca o manusa niponilor.

    mai pun la socoteala si faptul ca sistemul hibrid de la prius apre sa fie cel mai eficient din punct de vedere al randamentului din industrie....

    deci....in 2050 mergem cu sareta si ne legam bidivii de teava de gaz de la scara blocului :))
    12 7
  • Dle. Vianu,
    Japonezii au avut multe strategii castigatoare, dar si perdante.... Pearl Harbor fiind una dintre ele....

    Legat de ultlima dumneavoastra previziune, stiu eu ce sa zic ....? In viziunea mea, daca o sa ajungem sa mergem calare din necesitate, ma tem ca nu vom avea blocuri ...
    8 4
  • mecanicul vesel
    Eu sper ca Toyota pe care o detin sa ma tina pana in 2050 ... dupa aceea , nu ma mai intereseaza nimic !!!
    5 4
  • Pana in 2050, multi dintre noi ne vom curata deja. inclusiv japonezii care au ghicit ei viitorul. Normal ca se va trece treptat la electrica. Iar la partea cu zornait de arme...armele au zornait mereu, doar ca telenovelele si Kapatos v-au atras mai mult atentia..unora.
    7 3
  • @iuliohir

    Se pare ca telenovelele si Capatos sunt menite sa-ti atraga tie atentia. Nu ne reprosa noua ca avem aceleasi pasiuni.
    Asa e, armele au zornait mereu. Dar trebuie sa fii, fie orb, fie sa ai ca unice pasiuni telenovelele si pe Capatos, ca sa nu pricepi ca acum zornaie mai tare. Acum 30 de ani zona Golfului era, in cea mai mare parte una vizitabila. Pana acum 15 ani Raliul Paris-Dakar chiar se tinea intre Paris si Dakar. Daca circulai in Europa Occidentala nu vedeai atatea minarete si nici atate fete acoperite cu voaluri islamice. Daca tu consideri ca realitatile astea nu-s menite sa ne ingrijoreze si ca a le semnala inseamna sa fii fan Capatos, e fix problema ta. Asa au crezu si cei de la Charlie Hebdo.
    9 0
  • Pana la vara ori moare magarul,ori pierde samarul!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru