Toyota nu-şi va atinge ţinta de producţie pe anul 2012

de Sebastian Toma
Miercuri, 24.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota Motor Group nu îşi va atinge obiectivele de producţie anunţate pentru 2012, anunţă publicaţia niponă Nikkei. Japonezii estimau că vor produce 10.5 milioane de unităţi în 2012.

Esential 10.5 milioane de unităţi estimeau cei de la Toyota că vor produce în anul fiscal 2012, la nivel de grup.
Toyota Motor Group nu-şi va atinge ţinta de producţie pentru 2012, informează Just Auto citând publicaţia niponă Nikkei. Concernul Toyota anunţa în luna august a anului curent că estimează producţia a 10.5 milioane de unităţi în decursul anului 2012, dar această valoare s-ar putea să nu fie atinsă. Constructorul nipon a fost afectat de o dispută în China, legată de insulele Senkaku/Diaoyu şi de o scădere a vânzărilor pe această piaţă, alături de o reducere de 30% a producţiei pe piaţa din China.

Vânzările de pe piaţa din China erau estimate iniţial la un milion de unităţi pentru tot anul 2012, dar reprezentanţii citaţi de publicaţia Nikkei estimează că nu va fi atins nici măcar nivelul din 2012, de 900.000 unităţi. În primele opt luni ale anului, cei de la Toyota au produs 6.9 milioane de unităţi, la nivel de concern.

Până la finele anului, grupul Toyota va produce între 9.8 şi 9.9 milioane de unităţi, depăşind recordul anterior de producţie, stabilit în 2007, de 9.5 milioane de unităţi.

Toyota şi Lexus au sărbătoit vânzarea a patru milioane de automobile hibride în luna mai a anului curent. În prezent, Toyota şi Lexus oferă 18 modele hibride pe 80 de pieţe din lume, care reprezintă 15% din vânzările globale ale Toyota Motor Corporation. Potrivit estimărilor interne ale celor de la Toyota, vehiculele hibride construite de ei au salvat planeta de 26 de milioane de tone de CO2, emisii care ar fi fost degajate de clienţii săi dacă ar fi cumpărat modele cu propulsie convenţională de dimensiuni şi performanţe comparabile.

Via JustAuto (înreg.)

Comentarii (13)

  • terorist_win
    Ce mai stire,pt fani.Sunt curios ce va spun mafitu de user,care tot abereaza despre Toyota.
    16 11
  • Lexmark
    Unii nu-si ating tintele de productie,altii saracii din dorinta de a detrona Toyota de pe primul loc produc ca orbii insa le tin "la gheatza" spre pastrare ca vanzarile nu prea pusca cu estimarile facute...
    Eu zic ca e o mica-mare diferenta.
    @terorist: In schimb tu Achmed, sunt convins ca nu ai priceput o boaba din stirea asta!
    8 11
  • camry_cea_urata
    nu-i asa ca sunt cam ciudati "fanii" astia ?
    cea mai iubit brand auto din istorie, wtf.. :)
    8 2
  • AndreiRN
    Oarecum gresit titlul deoarece sunt sigur ca daca Toyota doreste chiar ar putea depasi planul.
    In realitate nu ar vinde cat ar putea ei produce datorita situatiei economice prezente.
    Dar asa ei acuma lucreaza la eficienta productiei si la cresterea calitati.
    7 11
  • Asta chiar a fost buna Andrei, pai toti ceilalti care scad, DACA ar avea mai multe comenzi nu ar putea sa produca mai mult? Fabricile din Europa care risca sa se inchida pt ca lucreaza la 40-50% din capacitate , daca ar fi alta situatie economica, n-ar putea sa produca inca pe atat? Iar depasirea planului il poate face oricine, daca produce pe stoc, dar dc sa faca acest lucru.
    10 2
  • AndreiRN
    Toyota, ca si alti producatori japonezi, lucreaza pe sitemul JIT (Just In Time) adica produc in asa fel sa nu stea pe stock mai mult decat este nevoie. Este bine si nu prea deoarece daca apare o problema naturala la una din liniile de productie a unui component tot sistemul se oprete datorita lipsei aparute.
    Exista totusi un avantaj sa lucrezi pe stock si mai ales la componentele pe care chiar daca nu le vinzi intr-o luna vor intra pe stockul de piese de schimb cand modelul este oprit.
    A fabrica numai atunci cand ai comenzi imediate poate deveni atat costisitor cat si un handicap.
    Dar ce ma pricep eu ca nu sunt nici contabil si nici economist ci doar inginer asa ca ............
    Acasa am deja motoare si tranzmisi si injectoare si roti/cauciucuri cumparate cu ani inainte ca ale mele sa se strice.
    Lasa sa stea ele pe stock.
    5 8
  • JIT este un sistem care asigura reducerea stocurilor. Stocurile sunt doar putatoare de costuri si de accea se incearca reducerea lor, eliminare nefiind practic realizabila.
    Referitor la stocurile personale, in afara de situatia in care poti cumpara foarte ieftin, la o valoare de 10 000 lei, pierderea anuala este de aproximativ 600 lei. Aceasta pierdere este doar financiara pentru ca nu am luat in calcul degradarea pieselor sau chiar uzura lor morala (anvelope depozitate pentru mai mult de 1-2 ani, se cam duc).
    Totusi, pe banii liu fiecare este sef :).
    11 2
  • AndreiRN
    Vezi cum poti fi exact pe invers cu realitatea daca nu cunosti datele reale.
    Stocul de piese la masini clasice creste in valoare anual si nu scade. Un mustang care sa vandut now cu $2800 candva acuma se vinde cu $28000.
    O transmisie de camion mare luata de mine cu $90 acum 3 ani acuma valoreaza $1900 la unul care are nevoie sau $200 la fier vechi.
    Ce spui tu se aplica la marfa noua chinezeasca sau care nu are o valoare reala functionala si se deterioreaza.
    Motoarele de Toyota de pe stock facute la serie mare automat costa aprox $1000 dar daca nu sunt la indemana cand asamblezi masina noua te va costa $1000 pe ORA.
    Panouri spatiale de lithium fabricam si daca mi se rupe o scula de $200 si nu am alta pe stock pierd $125 pe ora asa ca tu crezi ca ar fi bine sa investesc $600 in 3 scule?
    E si mai amuzant ca multi au cazut in plasa ta si ti-au dat aprobare fara sa se gandeasca practic un pic.
    2 6
  • Stimate coleg,

    Daca tu lucrezi in domeniul masinilor de epoca sau rare atunci poate ca ai dreptate (nu oricine face stoc de piese de Mustang)...

    Nu vreau sa intru in polemici cu tine dar imi este greu sa cred ca ceva care a valorat acum 3 ani 90 de $ acum valoreaza 1900 $ DOAR pentru ca au trecut 3 ani. Practic asta inseamna o crestere de 2111%.... si cu tot respectul nici macar aurul nu s-a apreciat atat in ultimii 3 ani. Chiar si la valoarea de fier vechi nu este realist. In afara de situatia in care ai cumparat (aprope) pe nimic transmisia, in mod normal nu este posibil asa ceva.

    Cum am mai scris... daca poti cumpara ieftin si vinde scump este ok si este treaba ta... dar din punct de vedere financiar stocurile sunt pierderi. Ca de fapt de aici am portnit :).

    Iar referitor la like-uri.... stai linistit. Dar ca nu este corect sa ii consideri prosti si creduli pe cei care si-au exprimat o parere...

    Sa ai un weekend fain.
    6 0
  • AndreiRN
    Exprimarea unei pareri este dreptul fiecaruia dar continutul pareri clasifica pe individual in anumite categorii.
    Vei fi uimit de cresterea valori in timp in anumite domeni daca faci putin studiu.
    Si acum inapoi la valoarea stocului.
    Daca incep un model nou nout care va tine 5 - 7 ani atunci am tot interesul sa mentin productia de componente la maxim, unde eficienta este cea mai mare, pana cand am un stock de 6 - 12 luni de asamblare. Schimbarea si oprirea/pornirea unei lini de productie sunt foarte costisitoare.
    In ultimii 2 ani de productie a acelui model liniile de componente deja au fost schimbate pe urmatoarea generatie.
    Dar eu trebuie sa am stoc de piese pt urmatori 10 - 15 ani si piesele pe care o sa le vand peste 10 ani or sa aiba un pret triplu.
    0 4
  • 1. Eu am lucrat pentru cu tier 1 si 2 care lucreaza pentru cativa constructori majori. Nimeni, luat individual, nu face stocuri mai mari de 14-20 de zile (din ce am intalnit eu). Tu iti dai seama despre ce valori vorbesti daca te referi la stocul de componente pe 6 luni de la Dacia?!? (exemplu luat la intamplare)...

    6 luni x 22 zile lucratoare x 1400 de masini / zi x 5000 euro cost mediu estimat/masina = 924 milioane euro DOAR in stocuri... iar daca calculam pe 12 luni totul se dubleaza.... :) Cine finanteaza asa ceva ?!? si mai ales pentru ce?!?

    2. Pe langa JIT, japonezii au mai inventat ceva. Se numeste SMED. Cu aceasta metoda, timpul de incepere al fabricatiei unei piese este de obicei sub o ora (asta la noi, la cei care au inventat sistemul este sub 10 minute).

    3. Toate manualele actuale despre productivitate vorbesc depre seriile mari ca nu sunt eficiente. S-a demonstrat ca loturile mici sunt cele cu eficienta maxima.

    4. Presupunerea ca peste 10 ani vei vinde un stoc vechi de 10 ani la pret triplu.... ma da peste cap. Trebuie sa imi spui si mie cum este posibil ca am sa ma apuc de treaba.....Poate merge la opere de arta, vin vechi sau ceva asemanator...

    Inca o data. Nu vreau sa spun ca in ce faci tu, este gresit sa faci stocuri. Nu stiu ce faci asa ca nu ma pot pronunta. Dar in industria auto (ca de aici am plecat), stoc = pierdere.
    4 1
  • AndreiRN
    1. Dacia nu exista ca firma ci este Renault.
    Se pare ca tu nu intelegi ce citesti si asta spune multe. Eu nu am zis de masini asamblate ci de componenti necesari si uni chiar au termen lung de obtinere. Fa tu socotelile aritmetice cat ar costa oprirea unei lini de productie din lipsa de ......... radiatoare.
    2. TU sa faci un motor sub 10 minute si apoi tot TU sa cumperi masina aia.
    3. De aceea Renault produce doar loturi mici de Daci?
    4. Pai cumpara acuma cateva mii de garnituri de chiulasa pt 5 lei bucata si peste 5 ani o sa le vinzi cu 15. Se fac mult mai multi bani cu piese de schimb decat cu masini noi daca esti un pic mai atent.
    Pai noi aveam pe stoc 100+ de panouri pt Naveta Spatiala si timp de 7 ani de zile am primit bani de stocare plus costul lor.
    1 4
  • Am inteles. O seara buna.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru