Drivetest Audi A3 Sedan (2012-2016)

1.8 TFSI 180CP Aut Attraction
Audi A3 Sedan (2012-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Marti, 02.07.2013
Micul prinţ

Audi A3 este modelul compact din gama constructorului german din Ingolstadt. Este extrem de important pentru Audi, fiind preferat de majoritatea clienţilor europeni şi nu numai. Noua generaţie a venit acum un an de zile şi, deşi iniţial a fost criticată pentru imaginea prea clasică, a primit ulterior aprecierea presei de specialitate fiind un automobil cu numeroase calităţi. Primul sosit în gama A3 a fost hatchback-ul cu trei portiere, urmat apoi de versiunea Sportback, cea cu cinci portiere.

Acum a venit rândul sedan-ului, o berlină de clasă compactă cu patru portiere ce completează acum gama modelului A3, ţintind către clienţi care preferă automobilele cu o siluetă clasică. Audi spune că principalele pieţe pentru noul A3 Sedan sunt China şi Statele Unite al Americii, dar nici Europa nu este de neglijat. Tocmai de aceea, Audi A3 Sedan este construit integral în Ungaria, la uzina Audi de la Gyor. Este primul model Audi fabricat complet aici, de la presajul elementelor de caroserie până la controlul calităţii final. Noul Audi A3 Sedan va sosi oficial în showroom-urile din Europa şi din România în luna septembrie a acestui an. 

Vestea interesantă: după dispariţia lui Volvo S40, noul A3 sedan devine singura berlină compactă premium de pe piaţă. Cu două uşi mai avem modele şi variante, însă sedan cu patru uşi găsim doar la Audi. Să vedem ce ne rezervă berlina germană...

Audi A3 Sedan (2012-2016)
1.8 TFSI 180CP Aut Attraction

  • Pret de pornire 29.381 €
  • Pret model testat 33.680 €
  • Taxa auto 307 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a vedea ce poate să facă noul Audi A3 Sedan, ne-am deplasat în ţara vecină, Ungaria. Aterizaţi la Budapesta, am făcut cunostiinţă cu limuzina compactă în parcarea aeroportului. Am putut alege între patru motorizări, trei urmând să fie disponibile încă de la lansarea oficială din septembrie. Cei care preferă diesel-ul vor putea alege pentru început clasicul 2.0 TDI de 150 CP, iar ulterior va fi disponibil şi mai economicul 1.6 TDI de 105 CP. Pentru amatorii de benzină, noul Audi A3 sedan debutează cu două motorizări: 1.4 TFSI 140 CP şi 1.8 TFSI de 180 CP. 

Am avut ocazia să încercăm toate cele patru motorizări disponibile, pe trasee scurte. Dieselul de 150 CP are suficient cuplu pentru a face din A3 Sedan un automobil cu pefromanţe respectabile, în timp ce cel de 1.6 este mai anemic, dar promite un consum foarte scăzut. Iar motorul TFSI de 1.4 oferă performanţe decente, dar este un compromis între economia de carburant şi perfromanţe şi acest lucru se poate observa mai ales la viteze mari.

Pentru performanţe demne de un Audi, am ales pentru testul nostru varianta cea mai puternică: 1.8 TFSI 180 CP împreună cu tracţiunea integrală quattro şi transmisie automată S-tronic cu şapte trepte. 

Este un motor omogen şi rafinat ce livrează reprize excelente şi are resurse suficiente de putere în orice treaptă. Puterea este disponibilă de la turaţii joase. Puterea maximă de 180 CP este dezvoltată la 5.100 rpm, în timp ce cuplul maxim de 250 Nm este disponibil încă de la 1.250 rpm. Modelul nostru de test a venit echipat cu transmisie integrală quattro şi cutie de viteze automată S-tronic. Sistemul quattro trasnmite 59% din tracţiune către puntea faţă şi 41% către cea din spate. Cutia S-Tronic se dovedeşte a fi foarte rapidă în a schimba treptele atât în modul manual cât şi în cel automat, iar opţional se pot monta şi padele în spatele volanului.

Singurul element negativ al acestei cutii de viteze este perioada lungă de gândire în cazul unui kick-down. Dacă apăsăm la fund pedala de acceleraţie, cutia de viteze are un moment de ezitare înainte de a retrograda câteva trepte şi a oferi acceleraţia de care avem nevoie. 

Consum

Fiind un motor pe benzină de 180 CP, ne aşteptam ca setea acestui propulsor să fie pe măsură. Ei bine, Audi a reuşit să-l îmblânzească, raportând următoarele cifre oficiale de consum: 5.6 litri/100 km consum mediu, 7 litri/100 km consum urban şi 4.8 litri/100 km consum extraurban. Noi am supus exemplarul nostru de test unui ritm sportiv, iar împreună cu tracţiunea integrală şi cutia automată, putem raporta că computerul de bord afişa un consum de 10 litri/100 km. Ceea ce este mai mult decât decent în condiţiile date. 

Interesant este că concurenţa are consumuri medii oficiale chiar mai mici, dar acestea sunt pentru variante hatchback: un exemplu este 5.2 litri pentru Alfa Romeo Giulietta 1.4 turbo 170 CP. 

Performanţe

Cei 180 CP şi 250 Nm livraţi de motorul 1.8 TFSI sunt suficienţi pentru performanţe sportive. Măcar pâna la momentul când va apărea versiunea S3 Sedan de 300 CP, model confirmat de către Audi pentru o lansare viitoare. Până atunci, Audi A3 Sedan 1.8 TFSI 180 CP poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 7.3 secunde, iar viteza de top este de 235 km/oră. Comparând cu modele compacte premium similare, Audi-ul se dovedeşte a fi cel mai rapid.

De fapt, concurenţa directă aproape că nu există. Mercedes-Benz CLA 200 de 156 CP este cel mai apropiat concurent, deşi CLA-ul este semnificativ mai lung. Dacă facem abstracţie de forma caroseriei, BMW 118i se apropie de performanţele Audi-ului, cu 7.4 secunde, în timp ce Volvo V40 T4 şi Alfa Giulietta 1.4 Turbo au nevoie de 7.7 secunde. 

Interior

Dacă este un aspect unde Audi exceleză, acela este cel al finisărilor interioare. Ce-i drept, modelul pus pa dispoziţia noastră a venit în echiparea de top plus pachetul S-Line. La prima vedere, interiorul îţi transmite o senzaţie ciudată minimalistă, butoanele şi comenzile fiind reduse la numărul minim. După câteva minute de acomodare, am ajuns însă să apreciez interiorul noului A3 Sedan. Butoanele de pe consola centrală sunt extrem de bine poziţionate şi plăcute la utilizare, iar gurile de ventilaţie rotunde cu rame de aluminiu scot un sunet plăcut atunci când le închizi sau deschizi. În plus, display-ul de dimensiuni apreciabile se retrage în bord atunci când oprim maşina, pentru a nu tenta pe nimeni. 

Deşi avem de-a face cu un sedan, spaţiul interior este o idee mai redus faţă de cel din interiorul hatchback-ului. Acest lucru se datorează faptului că sedanul este cu un centimetru mai scund. În schimb, avem un portbagaj adânc şi foarte încăpător, cu un volum de 425 litri.

Preţ de achiziţie

Audi încă nu a publicat preţurile pentru gama noului A3 Sedan pentru piaţa din România. Acestea vor veni în câteva zile, urmând să actualizăm imediat această secţiune. 

Audi ne-a comunicat între timp preţurile pentru noul A3 Sedan pentru piaţa românească. Preţurile pentru versiunile cu motor 2.0 TDI pornesc de la 29.380 euro (TVA inclus), în timp ce pentru motorizările pe benzină, 1.4 TFSI preţurile pornesc de la 30.749 euro. Pentru motorizarea testată de noi, 1.8 TFSI preţul este de 32.180 euro (TVA inclus).

Siguranţă

Audi a trimis la EuroNCAP versiunea hatchback a noului A3. Aceasta a fost testată în cadrul unei sesiuni care a avut loc anul trecut, iar noul A3 a obţinut scorul maxim general de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 95%, în timp ce pasagerii copii sunt protejaţi în grad de 87%. Rezultatul obţinut la testul de protecţie al pietonilor a fost de 74%. Scoruri bune, pe măsura reputaţei constructorului german. În plus, Audi oferă în echiparea standard a noului Audi A3 Sedan şapte airbaguri, inclusiv unul pentru genunchii celui de la volan, şi sistem de control al stabilităţii (ESC). Pentru siguranţa ocupanţilor, Audi oferă şi sistemul Pre Sense, care detectează şi avertizează şoferul asupra unui impact iminent. Iniţial, avertizările vor fi vizuale şi auditive, iar apoi intră în funcţiune sistemul City Emergency Braking, ce poate opri automobilul fără intervenţia celui de la volan dacă viteza de rulare este sub 30 km/h.

Ţinută de drum

Unul dintre cele reuşite aspecte ale noului A3 Sedan este suspensia. Perfect adaptată oricărui tip de drum, este greu să îi găseşti un defect. Fermă, dar fără a fi inconfortabilă, suspensia lui A3 sedan este unul din atuurile acestui model. În plus, Audi plusează cu deja celebrul sistem Magnetic Ride, care îi permite celui de la volan să îşi aleagă modul preferat de setare pentru suspensie şi direcţie: comfort, dynamic sau automatic, plus încă două setări suplimentare: Efficency şi Individual. Direcţia este precisă şi aproape perfect asistată, noul A3 Sedan având toate calităţile unei berline copacte foarte dinamice. De aceea, prezicem încă de pe acum faptul că viitorul S3 Sedan va fi un automobil foarte, foarte interesant. 

Vizibilitate

Având în vedere că Sedan-ul este un pic mai scund faţă de hatchback, vizibilitatea este puţin afectată. Dacă în faţă nu sunt probleme mari în afara clasicului montant stânga, luneta este destul de îngustă şi nu oferă o perspectivă prea mare asupra traficului din spate. Audi a prevăzut acest lucru şi şi-a dotat maşina cu oglinzi retrovizoare suficient de mari, plus un sistem de avertizare foarte eficient asupra automobilelor aflate în unghiul mort. Un set de LED-uri amplasate în raza privirii celui de la volan te avertizează dacă există o maşină acolo unde oglinda nu mai poate reflecta, iar dacă intenţionezi să semnalizezi şi să schimbi direcţia, LED-urile vor clipi violent şi vizibil. 

Tehnologie

Audi nu face rabat la capitolul tehnologie. Şi-a dotat noul A3 Sedan cu toate sistemele la care te poţi gândi. Amatorii de internet şi gadget-uri vor fi foarte fericiţi, pentru că la bordul noului A3 Sedan se poate crea un hotspot prin intermediul sistemului de infotainment MMI, dacă acesta este dotat cu sistemul Audi Connect. Audi îmbină perfect calităţile sistemului audio Bang&Olufsen cu display-ul de 5.8 inch şi sistemul de navigaţie bazat pe Google Maps. Imaginile afişate pe disply-ul color sunt de o calitate deosebită datorită unui procesor grafic T-20 din serie Tegra 2 şi produs de Nvidia. Din toamnă, Audi va fi primul constructor auto ce va folosi conectivitatea 4G sau LTE pentru a oferi celor de la bord internet la viteză mare. 

Pe lângă sistemele bazate pe interent, A3 Sedan oferă şi o serie de asistări ceva mai clasice. Avem un tempomat adaptiv (Adaptive Cruise Control), ce poate menţină automat viteza şi distanţa faţă de automobilul din faţă. De asemenea, Audi Side Assist îl ajută pe cel de la volan să nu părăsească accidental banda de rulare. Bineînţeles, Audi mai oferă o serie de sisteme pentru a face parcarea mai uşoară, un set complet de senzori şi o cameră pentru mersul cu spatele. 

Design

Audi A3 Sedan este o prezenţă interesantă şi, deşi se înrudeşte strâns cu verii săi hatchback, nu împarte cu aceştia niciun element de caroserie. Din faţă este greu însă să îţi dai seama dacă ai de-a face cu un A3 sau un A4, stilul Audi de a uniformiza partea frontală îndiferent de model fiind deja integrată în stilul mărcii. Din lateral, lucrurile se schimbă. Faptul că varianta sedan este mai joasă decât modelele hatchback face din A3 Sedan o prezentă mai sportivă şi mai impunătoare. Deşi abordează un stil clasic, A3 Sedan a întors suficiente capete pe străzile Budapestei pentru a ne da seama că avem de-a face cu un design reuşit. 

Nu ne-a placut

  • Răspuns lent la kick-down
  • Design uniform
  • Spaţiu mic pe bancheta din spate
Date tehnice - Audi A3 Sedan (2012-2016) 1.8 TFSI 180CP Aut Attraction
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1798
Lungime mm
4456
Putere maxima CP (rpm)
180 (5100)
Latime mm
1796
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (1250)
Inaltime mm
1416
Viteza maxima km/h
235
Greutate kg
1295
Acceleratie 0-100 km/h s
7.3
Ampatament mm
2637
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
425
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi A3 Sedan (2012-2016)

Ultimele teste

Comentarii (27)

  • Masina premium cu interiorul ala???!!!!
    Chiar si la Renault am vazut interioare mai frumoase.
    24 34
  • va fi extrem de greu sa alegi dintre un A3 sedan si un A4.....
    sunt chiar prea apropiate.......probabil ca doar dimensiunile difera in rest aceeasi masina........aceleasi motoare aceleasi transmisi aceeasi calitate(exceptionala)a interiorului.......
    nu mai exista o diferenta clara intre segmente
    32 12
  • Scrooge
    va fi foarte usor sa alegi cand te vei uita in portofel....A3 sedan raportat la A4 e la fel cum Skoda Rapid se raporteaza la Octavia. Se vede clar ca la exterior e mai "inghesuita" decat A4, iar interiorul de A3 e mult mai sarac in detalii.
    37 2
  • 10 l/100 un consum decent???? De cand???
    35 24
  • frumos review, excelent motor! nici nu e de mirare nota pe care a scos-o avand in vedere nivelul de echipare si motorul ales la test.
    Am sa va rog totusi sa corectati sectiunea "consum", sunt 2 greseli gramaticale acolo, cacofonii. Dupa care puteti sterge acest paragraf. va multumesc
    16 5
  • probabil vei alege bmw sau mercedes :)
    18 7
  • @ tzenu_bmw:

    Nu e aceeasi masina. A3 si A4 sunt construite pe platorme diferite (cu motor amplasat transversal, respectiv cu motor amplasat longitudinal). Nici feeling-ul nu este acelasi, char daca au acelasi motor.
    27 2
  • andrei
    "Vestea interesantă: după dispariţia lui Volvo S40, noul A3 sedan devine singura berlină compactă premium de pe piaţă. Cu două uşi mai avem modele şi variante, însă sedan cu patru uşi găsim doar la Audi. Să vedem ce ne rezervă berlina germană." Nu prea e asa. CLA de la Mercedes tot in aceeasi clasa intra.
    13 5
  • In 2014 apare noul A4, cu un design total diferit. Nu-i greu deloc de ales, bani sa fie.

    Masina din test e un deliciu: putere mare, cilindree relativ mica, portbagaj incapator si tractiune integrala pe de-asupra!
    12 3
  • Vasilica
    Cat baga asta?Nu pot sa imi iau o masina japoneza si sa imi mai ramana bani si de casa?
    16 6
  • Adrian
    Din comenmtarii vreiese ca daca ai bani de vf de gama A8, Q7 si R8 cumpara si lasa A3,4 6 etc. :)).
    Pt. mine in afara de A3 si TT toate modelele Audi sunt la fel de calitative si apropiate ca performante si design. Difera dimensiunea care fiecare o alege in functie de nevoi si de buget. (daca e foarte mare si gras sigur va alege un Q7). Daca e independent si are bani R8. Daca e familist A6 Allroad si tot asa...
    Sa revin la subiect, A3 sedan daca il scoti la un pret bun este ceva mai rafinata ca un Passat sau alte modele concurente din clasa ei.
    10 3
  • Adrian
    Scz. greselile...m-am uitat doar la tastatura cand am scris si nu am mai corectat textul.
    6 1
  • @Adrian - Eu cu 1.92m/105kg stau nasol in Q7, cu scaunul max in spate .... in al meu mercedes nu ajung la pedale daca il dau in spate la maxim

    in general iti iei masina mare daca esti "mic" :)
    13 5
  • Audi a3 e singura berlina compacta premium. Chiar singura singura; chiar, da chiar nu mai exista si altceva.
    8 2
  • @Radu

    Mai este si CLA, chiar daca e putin mai mare...
    11 0
  • antonny
    Cum marketindul lor le merge bine .....Se ia o Skoda Rapid sau SEAT Toledo se mai facem ceva modificari si scoate ceva PREMIUM numit Audi A3 SEDAN
    8 5
  • Scrooge
    Am vazut CLA-ul in showroom. E wow, dementiala masina. Destul de greu de comparat cu acest A3. Oricum e si masi scump.
    22 1
  • Adrian
    @Scrooge....da. Nici nu se poate compara. Arata prea bine pe langa A3. SI finisajele sunt ceva mai bune. + ca e un BENZ.....
    20 4
  • sunteti siguri de descrierea pe care ati facut`o sistemului quattro?
    puterea impartita 59-41 %?
    mai mult ca sigur e haldex, iar alea avea 95 - 5 % raportul in mod normal.
    ma voi informa....
    1 3
  • pai daca ati testat cutai automata, de ce pozele arata una cu cutie manuala (se vede clar ambreajul) ?
    3 0
  • patent
    33.680 euro???!!!...pffffffffffffff pai mai pun 3000 si imi iau Mercedes clasa C NOU !!!!Consum :10% ???????
    11 1
  • inexorabil
    @tzenu, mai bine te-ai numi tzenu_audi :) Nu-i bai, motorul este chiar puternic, daca nu si fiabil, iar masina este foarte manevrabila, dar problema la Audi, dupa umila mea parere, raman carcasa banala si interiorul rece......Si nu inteleg! In anii' 80, Audi iti topea ochii, din toate punctele de vedere. Mi se parea cea mai "intelectuala" marca din Europa. Si nu se adresa oricui......Astazi, in afara de botul lui A7, care ma electrizeaza, nu vad decat o fantoma......
    5 3
  • Traian
    La TDI pica in continuare la greu injectoarele si turbina.
    13 4
  • Sa alegi un 'Golf' la 30 de mii, mi se pare pur si simplu un snobism. VAG stie asta, si mizeaza pe o piata de continua sa scoata model dupa model pe aceeasi platforma. La modul cel mai serios acum, Octavia nu are rival aici, pentru ca nici SEAT, nici VW si nici Audi nu ating practicabilitatea maxima, asa cum o face Skoda. E uneori greu de crezut ca Octavia si A3 ar trebui sa aiba aceleasi dimensiuni.
    Iar argumentul ca 'Audi ofera calitate, nu cantitate', nu tine, pentru ca la 30 de mii Skoda vine echipata full.
    11 2
  • Unde ati vazut voi da Passat sau Octavia ar fi in acelasi segment cu A3 sau CLA? mere vs pere...
    In clasa premium sunt deocamdata numai A3 si CLA.
    Audi, daca ma intrebati pe mine, vine cu o politica de preturi inteligenta spre deosebie de Mercedes, adresand astfel o gama mult mai variata de potentiali cumparatori (nu neaparat premium). Mercedes vine cu o oferta cam scumpa ce-i drept insa inca de la veriunea de baza se simte premium mai ales la interior.
    Daca e sa fac o paralela intre A3 sedan si CLA amandoua modelele au plusuri si minusuri, unul mai aratos, altul mai ieftin, amandoua cu entry level motorizari praf, etc.
    Parerea mea ese ca daca ai banii mai bine mergi pe CLA, altfel poti alege fara retinere A3-ul.

    Curios e ca BMW inca nu a dat vre-un semn, la fel nici Volvo...
    2 2
  • In primul rand as dori parerea forumistilor despre injectoarele Vw TDI,cine ce si cum a patit..
    In alta ordine de idei Audi nu mai e ce a fost altadata,cu exceptia Q3 si allroad care sunt mai sanatoase,pt tara noastra..
    Au devenit mult mai scumpe si concurenta e acerba pe piata...
    Cine e istet merge pe fiabilitate si pret..iar din Asia vin oferte care bat si Skoda...care,actualmente,bate campii.. iar isi da cu stangul in dreptul...dar e alt subiect..

    Hyundai,Kia si chiar Chevrolet,produs in Coreea ..la care,ai garantie 5-7 ani si sunt teribil de rezistente,iarla CEE"D motorul CRDI de 1.6 cu 135 cp are un consum mixt de 5,8 litri/100km,dar la nevoie trage de rupe,si nu te lasa in depasiri..insa ai in oferta si de 128 cp cu 4,1 mixt,iar la 24.000 euro ai dotari full..

    Revenind la Audi...a devenit masina de fite..cu intretinere scumpa..la care scade dramatic pretul in timp...
    0 2
  • @alehandro69
    Se vede clar ca esti fan coreene, dar daca iti dedici atata timp scrierii unui comentariu atat de lung, denota o frustrare notabila.
    Singura problema cu masinile germane (sau derivate din germane) e ca sunt dorite, dezirabile si usor de gasit/cumparat/vandut.
    Asta genereaza pe de o parte frustrare celor care nu le detin sau detin altceva (dar si le doresc undeva in adancul inimii) sau mandrie excesiva celor care le detin.
    In rest sunt niste masini normale cu parti bune si rele, la fel ca si cele coreene sau japoneze.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru