Drivetest Audi A8 (2007-2010)

Audi A8 (2007-2010) zoom
de Dragoș Băltățeanu, AUTOCAR
Marti, 03.04.2007
Confort prezidential

Audi A8 nu este un model nou. Ani au trecut, dar nava admiral a flotei Audi si-a pastrat appeal-ul. Este un concurent serios pentru S-Klasse si seria seria 7. La noi in tara, mai ales, Audi se bucura de o imagine de marca excelenta si A8 a contribuit din plin la acest lucru. De ceva vreme, A8 poate fi comandat si cu cel mai puternic motor diesel disponibil in banca de organe a constructorului din Ingolstad. Este vorba de propulsorul V8 4.2 TDI ce dezvolta 326 CP si “doar” 650 Nm. Acest motor aproape ca face inutila motorizarea similara pe benzina. Nu am crezut, pana nu am mers cu modelul dotat cu motorul diesel, dar este la fel de rafinat si silentios ca omologul sau pe benzina. Doar la relanti si la rece, poate, sunetul specific unui motor diesel este prezent. In rest, numai de bine. In plus consumul de carburant ramane in niste limite mai mult decat decente.

Practic problema lui Audi A8 4.2 TDI este faptul ca este mai bun decat V8-ul 4.2 pe benzina. Dieselul de peste 320 CP ofera performante fara efort in orice conditii. Enormul cuplu motor este livrat la cele patru roti pe o plaja destul de mare de turatii, mai precis intre 1600 rpm si 3500 rpm.

Pentru a eficientiza transmisia puterii, Audi a ales o cutie automata cu sase trepte ZF ce isi face treaba excelent. Astfel, motorul 4.2 TDI impinge cele aproape doua tone in 5,9 secunde pana la 100 km/h. Si asta in conditiile in care consumul mediu comunicat de constructor nu depaseste 9.4 l/100 km. In conditii de trafic bucurestean, consumul se va situa probabil in jur de 13-14 l/100 km. Acest motor va fi prezent in curand si pe modelul Q7.

Despre dotari putem vorbi o saptamana. Masina de test avea, pe langa dotarile de serie, o lunga lista de optionale. Incepem cu trapa cu celule fotovoltaice. Nu este un lucru nou, dar este util. Energia solara este folosita pentru a ventila si a raci habitaclul automobilului. Avem apoi jaluzele electrice pentru luneta si geamurile laterale spate. Urmeaza scaunele incalzite, ventilate si cu masaj. Portbagajul avea deschidere automata din buton sau telecomanda. Sistem de pornire cu cheie inteligenta si amprenta pentru activarea setarilor memorate in MMI (climatizare, scaune, coloana volan, radio). Sistem cu avertizare acustica la parcare “Plus” fata-spate cu afisarea distantei pe monitorul din bord.

Lumini adaptive. Sistem acustic Bose. Climatizare cu patru zone. Sistem de navigatie si DVD. Receptor TV analog si digital cu redare pe monitorul central. Jante aliaj 19 inch. Anvelope 225/40R19. Reglaje electrice inclusiv pentru tetiere, centuri si volan. In total, masina testata avea optionale in valoare de 33.343 euro, pret cu TVA. Confortul la bordul unui asemenea automobil este la cu totul alt nivel. Indiferent daca esti la volan sau pasager, esti cu mult mai relaxat. Chiar si in Bucuresti. Trebuie doar un pic de obisnuinta cu dimensiunile. In rest, aerul conditionat, masajul din scaune si sistemul audio fac restul. La destinatie, cobori mult mai relaxat si odihnit decat dintr-un automobil normal. Aceasta este clasa lux si este normal sa fie asa la un pret de lista de 77.176 euro fara TVA sau 91.839 euro cu TVA.

Nu ne-a placut

  • Pret

Ultimele teste

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru