Drivetest Ford Tourneo Connect (2013-prezent)

1.6 Diesel Turbo (TDCI) 115CP Man6 LWB Titanium
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 22.05.2014
Sala polivalentă

Am testat utilitara medie de persoane Ford Tourneo Connect acum ceva vreme, în cadrul lansării internaţionale ce a avut loc în Germania. Am pus atunci la încercare o versiune cu ampatament scurt, cinci locuri şi motor pe benzină Ecoboost de 1.0 litru. A fost o experienţă interesantă, dar cel mai probabil majoritatea clienţilor vor alege un motor diesel. Aşa că am luat la test versiunea cu ampatament lung echipată cu motorul 1.6 TDCi de 115 CP. De data aceasta am avut la dispoziţie şapte locuri şi mult spaţiu pentru pasagerii din spate, plus cel mai puternic motor diesel din ofertă, un TDCI de 1.6 litri ce dezvoltă 115 CP.

Bineînţeles, trebuie să mai clarificăm odată sistemul de denumire a modelelor utilitare folosit de Ford. Între timp familia s-a mărit cu Tourneo Curier, utilitara mică bazată pe platforma tehnică a modelului Fiesta. Noul model a fost testat în versiunea de persoane de către colegul Bogdan, iar concluziile sale pot fi citite AICI

Fird şi-a împărţit familia de modele utilitate în două secţiuni. Automobilele destinate transportului de marfă se numesc Transit, iar cele pentru pasageri Tourneo. Apoi, fiecare subfamilie are la rândul ei câte trei membri bazaţi pe platforma folosită. Utilitară pe platforma de clasă B se numeşte Courier, cea de clasă C - Connect, iar cea pe platforma mare - Custom. Pentru modelele de pasageri, căci despre ele vorbim, avem Ford Tourneo Courier, Ford Tourneo Connect şi marele Tourneo Custom.

Ford Tourneo Connect (2013-prezent)
1.6 Diesel Turbo (TDCI) 115CP Man6 LWB Titanium

  • Pret de pornire 18.612 €
  • Pret model testat 28.570 €
  • Taxa auto 120 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Tourneo Connect a venit echipat în testul nostru cu cel mai puternic motor diesel care se poate monta în acest moment pe acest model. Este vorba de clasicul 1.6 TDCi în varianta sa de 115 CP. Cei 115 CP sunt dezvoltaţi la 3.600 rpm, iar cuplul maxim este de 270 Nm la 1.750 rpm. Pentru a transmite puterea către puntea faţă, Ford foloseşte o cutie de viteze manuală cu şase trepte, bine etajată şi plăcută la utilizare. Reprizele sunt însă destul de lente, masa maşinii de peste 1.6 tone spunându-şi cuvântul.

Motorul este eficient şi atât, iar dacă căutăm senzaţii sport cu Tourneo Connect va trebui să ne orientăm către motorul pe benzină Ecoboost 1.6 litri de 150 CP. Avantajele dieselului sunt autonomia, consumul de carburant şi rezervorul de 70 de litri, acestea făcând din Tourneo Connect partenerul ideal pentru un drum lung. Dacă traseul nostru ar fi inclus mai puţină autostradă şi mai multe drumuri naţionale, consumul mediu ar fi scăzut până undeva spre 6.5 litri/100 km. 

Consum

Oficial, un Tourneo Connect 1.6 TDI consumă în medie 4.6 litri. În realitate, cifra este ceva mai mare. Am ales un traseu mixt de peste 600 km care a inclus autostradă, drumuri naţionale şi pasaje urbane. Connect în versiunea de 7 persoane a fost încărcat cu cinci pasageri plus bagaje pentru o minivacanta de câteva zile. De-a lungul celor 600 km, media de consum indicată de computerul de bord a fost de 7.0 litri/100 km. Trebuie menţionat că aerul condiţionat a fost pornit pentru o bună parte a drumului. 

Dacă comparăm cifrele oficiale, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi are una dintre cele mai mici cifre de consum din segment. Este întrecut doar de Renault Kangoo 1.5 dCi 110 CP, cu un consum mediu de 4.5 litri/100 km. 

Performanţe

Ford Tourneo Connect este o bună alternativă la un monovolum, dar nu trebuie să uitpm faptul că maşina este la origine un automobil utilitar. Asta înseamnă un profil mai înalt şi o rezistenţă sporită la înaintare. Ca şi restul automobilelor din segment, modelul Ford nu a fost gândit pentru condus sportiv ci pentru unul calculat şi eficient. Astfel, nu o să speriem pe nimeni cu acceleraţiile de la zero, cei 115 CP fiind suficienţi pentru a atinge 100 km/oră 13.8 secunde mai târziu. Este o cifră decentă în segmentul său, dar Renault Kangoo 1.5 dCi şi Volkswagen Caddy Maxi sunt mai rapizi. Kangoo face sprintul în 12.3 secunde şi are doar 110 CP, iar Caddy Maxi este sportivul segmentului, cu 10.9 secunde, pentru asta folosind însă un motor 2.0 TDI de 140 CP.

Interior

Spaţiul. Ultima frontieră. Cam asta îţi trece prin minte când te uiţi la un episod din Star Trek. Dar şi când te urci la bordul unui Ford Transit Connect. Mai ales unul cu ampatament lung. Cu aproape 4.9 metri lungime, 2.2 metri lăţime şi 1.9 înălţime, Transit Connect este una dintre cele mai mari utilitare din segmentul mediu. La dimensiuni externe este concurat doar de Volkswagen Caddy Maxi, restul concurenţilor fiind semnificativ mai mici. 

Marele atu al modelului Tourneo Connect sunt uşile culisabile extrem de ample şi cele trei rânduri de scaune modulabile. Toate scaunele culisează şi pot fi rabatate şi pliate în funcţie de nevoie. Sistemul este destul de simplu şi e nevoie doar de puţină atenţie la ordinea manetelor. Scaunele de pe ultimul rând pot fi pliate perfect orizontal pentru a elibara spaţiul pentru bagaje, dacă călătorim doar cu cinci pasageri. Pentru obiecte de mari dimensiuni putem plia două rânduri de scaune, iar atunci avem un spaţiu imens pentru bagaje. Indiferent dacă avem de transportat oameni şi bagaje sau doar cutii de dimensiuni mari, Tourneo Connect se achită fără probleme de sarcina dată. 

În faţă, spaţiul este la fel de mare, iar cel de la volan are la dispoziţie foarte multe spaţii de depozitare, inclusiv unul ascuns în spatele ceasurilor de bord. Indicatoarele sunt familiare celor care au mai avut contact cu modele din familia Ford. Volanul este identic cu cel al modelului Focus, iar consola centrală are comenzile plasate intuitiv. Display-ul central este poate o idee prea mic, dar avem la dispoziţie mufă USB şi climatizare automată. Modelul testat de noi a venit în echiparea de top Titanium, plus o serie de opţionale. Al treilea rând de scaune este disponibil ca opţiune pentru suma de 496 euro, la fel ca şi senzorii de parcare faţă.

Preţ de achiziţie

Dacă comparăm preţurile de listă, Ford Tourneo Connect în varianta sa cu ampatamentul lung şi motor diesel de 115 CP este cam cea mai scumpă din segment. Singurul model care îl concurează la acest capitol este Volkswagen Caddy Maxi. Însă Ford oferă acest model la un preţ special în acest momnt. Astfel, preţul de listă al modelului testat de noi este de 26.548 euro la care se adaugă preţul opţionalelor. Preţul total este de 28.570 euro. Ei bine, dealerii Ford oferă o reducere de peste 3.000 de euro pentru ca preţul de vânzare să fie de 25.177 euro pentru exemplarul din fotografii. Ce-i drept, lista de dotări este destul de bogată pentru o utilitară, având printre altele un sistem care permite frânarea automată în caz de impact iminent în oraş, parbriz încălzit, computer de bord, faruri adaptive, cruise control automat, plafon panoramic din sticlă, o mulţime de prize de 12 volţi, sistem Sync, bluetooth şi USB.

Siguranţă

Ford Tourneo Connect stă extrem de bine la capitolul siguranţă. A fost testat de către experţii de la EuroNCAP anul trecut şi a reuşit să obţină un scor general excelent, de cinci stele. Mai mult, gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi este de 94%, iar pentru pasagerii infanţi este de 85%. 

Lista de dotări pentru siguranţă este completă, cu şase airbaguri plus sistemele ABS, EBD şi ESP. Mai avem asistare la pornirea în rampă şi la frânarea de urgenţă plus deja celebrul City Safety ce permite evitarea unui impact la viteze mici dacă cel de la volan este distras. 

Ţinută de drum

Ford Tourneo Connect, mai ales varianta cu ampatament lung, este destinată celor care au nevoie de automobil polivalent. O maşină care să poată transporta o familie numeroasă, iar apoi să se transforme într-un vehicul utilitar care să transporte diverse obiecte. De aceea suspensia a fost gândită spre latura confortabilă, Tourneo Connect nefiind deloc un automobil sportiv. Este destul de înalt şi ruliul îşi face simţită prezenţa, dar este bine ţinut în frâu de suspensia bine reglată. Direcţia comunică excelent cu cel de la volan, iar drumurile lungi sunt chiar o plăcere la volanul acestui automobil. 

Vizibilitate

Datorită suprafeţelor vitrate ample şi mai ales a parbrizului de dimensiuni impresionante, vizibilitatea este excelentă la bordul modelului Tourneo Connect. Montanţii pot ridica mici probleme la viraje, dar nu vorbim de probleme excesive. Luneta este imensă şi oglinzile retrovizoare oferă o foarte bună vizibilitate de jur-împrejur. Oglinzile retrovizoare externe sunt împărţite în două şi, pe lângă oglinda clasică, există şi o porţiune concavă ce permite manevrarea cu precizie lângă borduri.

Un set complet de senzori dublează siguranţa în cazul manevrelor în spaţii strânse, senzorii având şi reprezentare grafică pe display-ul central. 

Tehnologie

Pentru a face din Tourneo Connect o alternativă viabilă la un monovolum cu şapte locuri, Ford şi-a dotat automobilul cu tot ce a avut mai bun. Pe lângă lista de sistem de siguranţă preluată de la modelul Focus unde regăsim Active City Safety şi sistemul Sync, care poate suna automat la serviciile de urgenţă în caz de accident dacă există un telefon conectat prin Bluetooth, Tourneo Connect mai oferă toate sistemele moderne pe care te aştepţi să le regăseşti în orice automobil: parbriz încălzit, climă automată, USB, scaune încălzite oferite opţional şi un sistem audio decent.

Singurul lucru la care Ford mai are încă de lucru este sistemul de navigaţie pe care îl oferă doar ca sistem opţional şi în combinaţie cu diverse pachete de dotări. Ar fi fost mult mai interesant dacă sistemul de navigaţie ar fi fost oferit standard pentru nivelul de echipare Titanium. 

Design

Ford a decis ca modelele sale utilitare să nu mai arate ca nişte dube şi a pus la bătaie un design agresiv gândit în conformitate cu restul familiei de modele Ford. Tourneo Connect nu face excepţie şi poate fi recunoscut instant datorită farurilor înguste şi grilei specifice modelelor din gama constructorului de origine americană. Din spate, stopurile înguste şi lungi îl fac uşor de recunoscut în trafic. Silueta este subliniată de ramele geamurilor cu colţ tăiat, o trăsăture de design specifică modelelor din diviza automobilelor comerciale Ford. Designul noul model este plăcut şi reuşeşte chiar să întoarcă capete pe stradă, fiind un automobil ce poate sta fără ruşine în garajul oricărei familii numeroase. 

Nu ne-a placut

  • Hayon amplu dificil de manevrat în spaţii înguste
  • Reprize motor diesel
  • Preţ mare
Date tehnice - Ford Tourneo Connect (2013-prezent) 1.6 Diesel Turbo (TDCI) 115CP Man6 LWB Titanium
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1560
Lungime mm
4818
Putere maxima CP (rpm)
115 (3600)
Latime mm
2137
Cuplu maxim Nm (rpm)
270 (1750)
Inaltime mm
1845
Viteza maxima km/h
165
Greutate kg
1604
Acceleratie 0-100 km/h s
13.8
Ampatament mm
2662
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
1529
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Tourneo Connect (2013-prezent)

Ultimele teste

Comentarii (7)

  • uimitor


    pretul, uimitor pretul ... incredibil chiar :)
    12 5
  • stiu ca nu e chiar aceasi masina, dar un Lodgy diesel in varianta de top e la 50 % din pretul Fordului . 50 % !!!
    unde naiba vor astia sa ajunga cu preturile ?
    in zece ani , un Golf o sa atinga pragul de 50000 EU ?
    18 2
  • legionarul
    e adevarat ca pretul e cam piperat de aici probabil si oferta de reducere de care are parte....dar sa compari masina asta cu un Lodgy tinand cont mai ales de dotari....e ca si cum ai compara Octavia cu C-classe....probabil si varianta entry-level a lui Tourneo e mai dotata ca Lodgy....arata si mai bn....e adevarat ca daca era cv mai ieftina dar tinand cont ca e vorba de varianta de top care cam la orce model ajunge sa fie piperata....de ex Loganul 1.5 dCi Laureate full ajunge aproape de 14.000-15000 de euro! ar da careva atata pe un Logan?eu unul nu
    10 6
  • Suleyman
    28.000 uratenia asta ? La jumatate pretul imi cumpar o Dacia Dokker care arata mult mai bine si are motorizari pe care si Mercedes le-o pus pe Citanul lor. Pana si 1.2tce cred ca e mai bun ca 1.0 de la Ford, deoarece are 4 cilindrii !
    11 14
  • pana la urma rezervorul are 70 sau 60 de litri ? iar pretul sa ma ierte dumnezeu foarte mare .
    5 2
  • antonny
    domne scump 25000 euro .......pai hai sa ne uitam prin curtea altora la pretul asta gasim parbriz incalzit ,plafon panoramic din sticlă , s.a.m.d ???
    5 7
  • nasu_bz
    inspaimantator de mare pretul. I-mi place Fordul, dar pretul????? sa fim sinbceri.... nu merita
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru