Drivetest Porsche Boxster (2012-2016)

3.4 315CP Man S
Porsche Boxster (2012-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 21.09.2012
Reuşita

În sfârşit, Porsche a reuşit să creeze primul Boxster cu adevărat agreabil. Este primul Boxster care arată cu adevărat bine şi care se conduce la fel de bine. Pentru multă vreme Boxster a fost privit ca cel mai accesibil model din gama Porsche. Aşa şi era, dar nu era poate cel mai atractiv automobil produs la Stuttgart. Cea mai recentă generaţie repară aproape toate elementele pentru care nu ai fi cumpărat un Boxster. Designul este inspirat acum de fratele mai mare, modelului 911, iar interiorul are influenţe de la Panamera. Ca şi până acum, Boxster se declină în două variante: cea normală cu motor de 2.7 litri, şi varianta S cu propulsor de 3.4 litri.

Porsche Boxster (2012-2016)
3.4 315CP Man S

  • Pret de pornire 54.745 €
  • Pret model testat 96.400 €
  • Taxa auto 1.062 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Porsche a mizat mereu pe motorul boxer când vine vorba de modelele sale sportive. A renunţat la acest concept doar pentru limuzina Panamera şi SUV-ul Cayenne. Familia Boxster, Cayman şi 911 folosesc doar propulsoare boxer cu şase cilindri opuşi. În cazul modelului Boxster, motorul este amplasat central-spate, între cele două locuri şi puntea spate a automobilului. Este o soluţie chiar mai bună decât cea folosită pentru 911, unde motorul este amplasat în spate. 

Motorul amplasat central-spate permite eliberarea spaţiului pentru două spaţii pentru bagaje, astfel că Boxster are practic două portbagaje. Porsche a ales două propulsoare pentru noul Boxster. Primul are 2.7 litri şi dezvoltă 265 CP, dar modelul testat de noi era dotat cu motorul de 3.4 litri şi 315 CP. Puterea maximă este atinsă la 6.700 rpm. Cuplul maxim motor este de 360 Nm la 4.500 rpm. Este un motor excelent, suficient de puternic pentru a da Boxsterului un caracter foarte sportiv. Sunetul este impresionant, la fel şi reprizele oferite de cei 315 CP. Dar mai importantă este cutia automată PDK cu două ambreiaje şi şapte trepte. Schimbările de treaptă sunt fulgerătoare, iar modelul nostru a venit dotat cu volanul opţional cu clapete amplsate corect. Adică plus în dreapta şi minus în stânga. O plăcere de acţionat mai ales în modul Sport Plus. Poarta manuală a levierului a rămas însă inversată, trebuie să împingi ca să urci o treaptă şi să tragi pentru a retrograda.

Consum

Porsche a făcut progrese imense la capitolul consum de carburant. Tehnologia modernă şi adoptarea sistemelor Start-Stop au făcut ca consumul să scadă simţitor în condiţii de utilizare normală, chiar dacă cilindreea este 3.4 litri. Consumul mediu oficial Porsche este de 8.8 litri/100 km, iar cel urban este de 12.2 litri/100 km. Am utilizat Boxsterul atât la drum lung cât şi în mediu urban şi am reuşit să obţin un consum real de 11.5 litri/100 km. Dacă ne dezlănţuim şi folosit toţi cei 315 CP la maxim în modul Sport Plus, atunci consumul se duce în zona 18-20 litri/100 km.

Performanţe

Faţă de generaţia anterioară a modelului Boxster S, motorul a câştigat doar 5 CP. Este greu să sesizezi diferenţele date de cei cinci cai-putere, însă Boxster rămâne cel mai perfomant roadster din gama Porsche. Ca reper din partea concurenţei am ales cu ajutorul configuratorului Automarket, modelul Audi TT RS. Acesta beneficiază de un motor de 2.5 litri supraalimentat ce dezvoltă 340 CP la 5.400 rpm. Noul Porsche Boxster S accelerază de la 0 la 100 km/oră în 5.1 secunde, iar viteza maximă este de 280 km/oră. Audi-ul TT RS are ceva mai mulţi cai putere, dar diferenţa la acceleraţie este mică. TT RS atinge prima sută de km/oră în 4.7 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/oră. 

Interior

Porsche a creat mereu interioare aproape perfecte. Iar noul Boxster nu face excepţie. Spaţiul interior a crescut, iar pentru cei doi ocupanţi este mai mult loc. Spaţiul îmbunătăţit este o consecinţă a ampatamentului mărit cu 60 mm. Modelul nostru a venit cu finisare spectaculoasă cu piele naturală roşie. este o opţiune ce costă 3.500 euro, dar merită. În combinaţie cu exteriorul negru al maşinii, interiorul roşu contrastează în mod plăcut. Toate materialele sunt de calitate foarte bună, iar comenzile sunt acolo unde te aştepţi. Excepţie face, bineînţeles, cheia de contact care este amplasată tradiţional în stânga volanului. Din păcate şi Boxster-ul a adoptat cheia în formă de maşinuţă, un obiect care este iubit sau urât în funcţie de gust. Personal, aş fi preferat o cheie clasică. 

A dispărut şi frâna de mâna clasică, frâna de parcare fiind acum acţionată electrohidraulic prin intermediul unui buton amplasat în partea din stânga a volanului. Consola centrală este acum mai curată şi mai aerisită, în partea centrală regăsim acum butoanele pentru decapotarea automobilului. 

Boxsterul se dovedeşte a fi chiar o maşină practică pentru două persoane, datorită celor două portbagaje. Spaţiile de depozitare sunt acum ceva mai mare, volumul combinat fiind de 280 litri.

Preţ de achiziţie

Este capitolul unde vom întâlni cel mai mare minus al acestui model: preţul. Ştim cu toţii că Porsche nu face maşini ieftine, dar Boxster a fost mereu cel mai abordabil model din gamă. A rămas cel mai abordabil model din oferta Porsche, dar preţurile au crescut semnificativ. Biletul de intrare în clubul Porsche costă acum 54.745 euro (TVA inclus). Aceste este preţul de bază pentru un model Boxster. Pentru varianta mai puternică Boxster S, preţurile încep de la 66.443 euro (TVA inclus).

Însă nu este suficient. Dacă dorim ca maşina noastră să arate ca cea din imagini, mai trebuie să adăugăm o listă lungă cât o foaie A4 de opţionale. Preţul total al maşinii de test este de 96.400 euro. De pe lista de opţionale spicuim: culoare negru Basalt 889 euro, interior piele naturală roşu Carrera 3.579 euro, scaune sport electrice 2.451 euro, pachet Sport Chrono 2.149 euro, asistenţă la parcare 955 euro, sistem de ventilaţie în scaune 1.006 euro, cutie de viteze PDK cu şapte trepte 3.064 euro. 

Interesantă este comparaţia cu rivalul său de la Audi. Un TT RS standard costă 59.909 euro (TVA inclus), mai scump ca un Boxster normal, dar mai abordabil faţă de un Boxster S.

Siguranţă

Porsche a avut mereu maşini ce au excelat la capitolul siguranţă. Iar Boxsterul nu face excepţie. Fiind vorba de o maşină decapotabilă, siguranţa pasagerilor este primordială, mai ales în caz de răsturnare. cei doi ocupanţi ai habitaclului sunt protejaţi de celula de siguranţă creată de rama parbrizului şi de arcele de securitate amplasate în spatele tetierelor. În plus, avem şase airbaguri şi o lungă listă de sisteme electronice de asistare.

Ţinută de drum

Aici este teritoriul Boxsterului. Inginerii Porsche au reuşit să rafineze ţinuta de drum a noului Boxster încât acum poate rivaliza fără probleme cu fraţii săi de gamă. Este practic un Cayman decapotabil, dar faptul că are un plafon din pânză nu afectează ţinuta de drum. Caroseria este incredibil de rigidă pentru un roadster, iar suspensia este perfectă. Suficient de fermă pentru un stil sportiv pe viraje, dar nu te omoară atunci când treci peste denivelările clasice din orice oraş românesc. Singurul minus ar fi poate direcţia electrohidraulică, acelaşi sistem împrumutat de la 911. Puriştii se vor plânge că feelingul în volan este artificial. Însă, poate fi condus zi de zi fără probleme, dimensiunile exterioare fiind potrivite chiar şi pentru uzul citadin. O simplă apăsare pe butonul sport sau sport plus transformă instant caracterul maşinii. Sunetul se ascute, puterea este livrată imediat şi poţi exploata pilotul din tine. De preferat pe un circuit închis. Boxster este perfect însă şi pentru un drum de munte, iar senzaţia de cockpit deschis este inegalabilă. Poţi rula decapotat chiar şi la viteze mari graţie paravântului din spatele scaunelor, dar vântul devine o problemă peste 100 km/oră. Este incredibil însă cât de uşor poate livra sportivitatea acest model. Totul este foarte natural, motorul nu pare că se chinuie nici o secundă, urcând în ture fulgerător. Este cel mai bun Boxster construit vreodată, fără îndoială. Este Boxsterul pe care l-am aşteptat cu toţii. 

Vizibilitate

Boxterul este un roadster adevărat, iar poziţia de condus este specifică acestui tip de caroserie, adică foarte joasă. Scaunele sunt confortabile, dar la unele manevre cu spatele este un pic mai dificil să apreciezi distanţele. Din fericire există un sistem de senzori de parcare faţă-sapte care te ajută să eviţi eventualele obstacole. 

Tehnologie

Avansul tehnologic al noului Boxster începe cu caroseria. Mai mult de jumătate din elementele metalice sunt fabricate din aluminiu, iar restul este magneziu şi oţel foarte rigid. Acest lucru se traduce printr-o rigiditate torsionala cu 40% mai bună faţă de generaţia anterioară. Apoi, Porsche s-a adaptat trendului actual şi a început să reducă cilindreea motoarelor pentru a obţine emisii polunate mai mic, dar nu a compromis la capitolul putere. Propulsorul cu injecţie directă de pe Boxster S este asociat acum cu sistem Start-Stop care permite atât scăderea consumului de carburant cât şi reducerea emisiilor de CO2. Cutia PDK ajută şi ea enorm la exploatarea eficientă a motorului. Se adaptează stilului de condus şi schimbă până în treapta a şaptea dacă este nevoie pentru a reduce turaţia motorului. Pentru cei care apreciază gadgeturile electronice, Porsche oferă sistemul multimedia complet PCM ce conţine inclusiv sistem de navigaţie. Mai avem mufă USB în torpedou şi conectivitate Bluetooth pentru telefonul mobil. Opţional se mai pot alege diferenţialul spate blocabil cu PVT (Porsche Torque Vectoring), suspensia activă PASM cu două moduri (normal şi sport), sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, faruri bi-xenon şi sistem audio Bose cu surround.

Design

Pentru prima dată în istoria sa de trei generaţii, modelul Boxster arată cu adevărat bine. Designerii Porsche au reuşit să dea acel look clasic agresiv inspirat parcă de noul 911 cât şi de Cayman. Boxster se integrează mai bine acum în familia de modele sport Porsche şi este incredibil de plăcut indiferent de unghiul din care l-ai privi. Chiar şi capotat, noul Boxster are o siluetă de invidiat. Porsche se poate lăuda acum cu o gamă completă de modele sport noi. Noul 911 are acum doi fraţi mai mici, Boxster şi Cayman ce pot privi fără ruşine în ochii oricărui client. 

Nu ne-a placut

  • Butoane mici pe consola centrală
  • Preţ
Date tehnice - Porsche Boxster (2012-2016) 3.4 315CP Man S
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Boxer
Nr. locuri
2
Cilindree cmc
3436
Lungime mm
4374
Putere maxima CP (rpm)
315 (6700)
Latime mm
1801
Cuplu maxim Nm (rpm)
360 (4500)
Inaltime mm
1281
Viteza maxima km/h
279
Greutate kg
1395
Acceleratie 0-100 km/h s
5.1
Ampatament mm
2475
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
64
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
280
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Porsche Boxster (2012-2016)

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Mircea
    Butoane mici pe consola centrala ? mie mi se par a fi la o marime perfecta
    23 0
  • Jucaria perfecta! Are traditie, putere, design dar si pretul e unul astronomic daca pui diferite optionale!
    Acest Boxter e unul din putinele motive pentru care vrei sa fii bogat!
    22 1
  • @slv83
    Pai un singur motiv daca ai sa fii bogat, atunci merita sa incerci sa fii :D
    12 0
  • 97 de mii pentru un Boxster fara frane ceramice si vopsea PTS? Cei de la Porsche merita pe deplin Oscarul daca reusesc sa vanda aceasta masina, la acesti bani.
    9 11
  • kumite
    Fii tu sigur @nume,o vor vinde.Despre frane?Mai gandeste-te.
    In alta ordine de idei.Ce bine este,ca de cateva zile bune,nu am mai vazut pe nicaieri aceiasi termeni stupizi:hibrid,fiabilitate,nerasturnabila, masini de bun simt samd.E bine de tot.
    Inca mai este adevarata chestia aia ,cum ca prostia se autoelimina singura.Ups!Pleonasm!
    12 1
  • @kuminte,ai f mare dreptate.Totusi..........cumintenia ,se vrea a fi una nedescurajabila pt tine ;) Conteste pe prietenul tau mafia.
    5 5
  • Mafia_mafia
    @kuminte,ai mare dreptate.....totusi........''cumintenia'' ,se vrea a fi una responsabila pt tine ;) .
    4 4
  • Interesant cum acest Boxter are 0-100 km/h ca si noul Audi S3, cel din urma fiind la jumatate din pret. Stiu nu se compara ca si look si feeling dar totusi :)
    Just my 2 cents.
    4 2
  • TT RS atinge doar 250km/h cu limitaarea din fabrica dar fara? :)
    TT S Line de 224 CP fara limitare atinge 270 km/h, marturie unui posesor, si eu am avut unul; deci cu atat mai mult poate un TT RS de 340 CP :)), plus tractiunea integrala, deja masina este mult mai manevrabila ...
    dar Porche Boxter este Porche, alta eticheta, mai pleaca spatele, .... acum depinde ce vrei .... :P
    0 4
  • kumite
    Pe bune! Nu se poate intelege nimic din ce ai incercat sa scrii acolo.Acum ati descoperit alt cuvant nou:cumintenia.Iar ai tras ceva wasabi pe nas?
    3 6
  • Performant dar urat. Niciodata nu mi-a placut design-ul Porsche.
    Plus ca toate modelele seamana intre ele si nu-ti dai seama ca e unu' si care e celalalt.
    7 13

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru