Drivetest Volkswagen Scirocco (2008-2014)

Volkswagen Scirocco (2008-2014) zoom
de Mircea Meșter
Vineri, 17.10.2008
Prieten cu acceleratia

Acum un an, cand Volkswagen scotea la iveala primele fotografii ale conceptului Iroc, industria auto a luat o mica pauza din miscarea lenesa de rotatie pe care o intretinea prin modele care incercau sa defineasca un anumit stil. Iroc era altceva: era sportiv, era extrem de dinamic, arata genial, avea o culoarea care amintea de verdele nebun al coupe-ului Scirocco - din care germanii au produs doua generatii acum mai bine de 30 de ani si pe care le-au vandut in 800.000 de exemplare - si promitea sa devina un model de serie cel putin la fel de atragator.

Si a devenit. Versiunea de serie a fost prezentata in premiera mondiala la Salonul de la Geneva din luna martie a acestui an, fotografiile oficiale ale celor de la Volkswagen reprezentand insa, inca dinaintea debutului evenimentului elvetian, una dintre principalele atractii ale presei auto mondiale. VW a decis sa renunte, pentru a limita costurile de productie, la grila trapezoidala a prototipului, optand in partea anterioara pentru o pereche de blocuri optice fara unghiuri ascutite dar cu un aspect maiestuos si extrem de incisiv in combinatie cu barele negre care formeaza o pseudo-grila si cu gura de admisie asezata intre proiectoarele de ceata. Linia dinamica a modelului este imprimata si de inaltimea coborata a caroseriei (1,4 metri) si de aspectul posterior de coupe. Nu trebuie uitate nici jantele de minimum 17 inch in dotarea de baza, indiferent de motorizare, si eleronul care completeaza imaginea sport dinamica a modelului.

Foarte interesant este faptul ca designerii Volkswagen nu au cautat sa readuca in fata motivele de design ale vechoului Scirocco, model care la acea ora a facut furori si care a fost desenat de cunoscutul creator italian Giorgio Giugiaro. Ba din contra, acestia - condusi de aceasta data de Walter de Silva, au evitat sa ii imprime lui Scirocco un design retro, optand pentru o fata care, se pare, va reprezenta o stampila VW pe urmatoarele modele care vor aparea in gama - implicit pentru noua generatie Golf. Rezultatul este extrem de atragator, prima impresie la vederea unei parcari pline cu exemplare Scirocco gata de lansare fiind identica cu cea pe care am avut-o atunci cand, in copilarie, am primit un prim set de masinute pe care le-am tocit prin casa cateva luni, fara intrerupere. Arata excelent. Si nu e doar parerea jurnalistilor prezenti acolo, ci si a trecatorilor care nu se dau la o parte din a intoarce capul dupa aparitia alba, neagra sau verde - culorile disponibile la primul test drive mondial cu Scirocco.

Automarket a testat noul VW Scirocco in Portugalia, o tara ale carei coline si peisaje reprezinta o adevarata provocare pentru iubitorii de vacante semiexotice care au loc in relativa apropiere a tarii. Volkswagen nu a ales intamplator Portugalia, Peninsula Iberica urmand sa fie locul in care se va produce modelul germanilor. Imediat dupa lansare, Scirocco va fi disponibil in doua versiuni de motorizare, ambele pe benzina, 1.4 TSI de 160 CP si 2.0 TSi de 200 CP. Am reusit sa le testam pe ambele in prima zi de incercari organizate din jurul Lisabonei si fiecare dintre acestea ne-a surprins placut dintr-un punct de vedere.

Cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte - venita in dotarea standard - TSI-ul de 160 de cai reuseste sa ii aduca lui Scirocco minima sportivitate de care un astfel de coupe are nevoie pentru a se impune ca imagine si ca performante. Ajutat si de suspensiile adaptive si de programul Dynamic Chassis Control (DCC), care ofera setari speciale pentru orice tip de rulare, noul propulsor VW reuseste sa isi impuna punctul de vedere atunci cand cel de la volan are nevoie de cuplu si de putere. E adevarat, sunetul nu emana sportivitate in modul in care o face motorul de 2.0 litri, insa performantele sale nu pot sa ii lase indiferenti pe fanii pedalei de acceleratie (calcata cu moderatie, evident): 8 secunde pentru 0-100 km/h si o viteza maxima de 218 km/h ar trebui sa ajunga pentru a va putea impune pe sosea.

In cazul in care va doriti, totusi, o masina pe care sa o scoateti din garaj cu gandul ca aveti mari sanse de a deveni un rege neoficial al soselelor, versiunea de 2.0 litri si 200 de cai va sta la dispozitie fara probleme. Aceasta are si un secret: cutia DSG cu sapte rapoarte care face ca acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora sa aiba loc in 7.1 secunde (7.2 in cazul unei cutii manuale cu sase rapoarte). In setup-ul Sport (aveti la dispozitie si modul Normal sau Comfort) masina este de neoprit pe sosea, reusind sa ajunga la performante impresionante: 233 km/h viteza maxima si depasiri efectuate fara probleme la care pun umarul serios si cei 280 Nm disponibili inca de la 1700 rpm. Sunetul motorului este superb la acceleratie - cu o toba sport special destinata acestei versiuni de motorizare - franele isi fac treaba genial la deceleratie iar directia nu lasa impersia ca ar da semne de oboseala pe virajele stranse abordate ceva mai abrupt.

Este adevarat, consumul creste direct proportional cu modul de rulare, de la un mediu de 8.5-9 litri la peste 15 litri/100 km atunci cand pedalele incep sa semene cu o claviatura de pian.

Reactiile jurnalistice la vederea interiorului au trecut dintr-o extrema in cealalta. Daca la inceput nu am fost de acord cu utilizarea aceleiasi planse de bord pe care o regasim pe Eos, de exemplu, pozitia joasa la volan, scaunele cu sustinere laterala excelenta si volanul sport, acoperit cu piele, au sters din imagine ce se intampla in jur. Practic, comenzile sistemelor legate de confort nu mai conteaza atunci cand cei 200 de cai misca aratarea de 1300 de kilograme. In acelasi registru intra, de altfel, si eventualele nemultumiri legate de spatiul din portbagaj, care desi ajunge la aproape 300 de litri este putin practic din cauza spatiului restrans de intrare/iesire. Am privit insa ca pe o surpriza placuta cele doua locuri din spate. E adevarat, un pasager de dimensiuni apreciabile s-ar putea simti incoltit in spatiul nerecomandat persoanelor cu probleme de acomodare in dimensiuni restranse, insa personal am simtit spatiul ca pe un aliat, desi intr-una dintre masini se aflau la un moment dat patru adulti.

Noul Scirocco va aparea pe strazile din Romania la inceputul lunii noiembrie a acestui an, urmand ca pretul sau de baza sa fie, cel mai probabil, asemanator celui anuntat de oficialii Volkswagen Germania la conferinta de presa: 21.000 de euro. Este pretul anuntat pentru viitorul motor pe benzina de 122 de cai, acesta urmand sa intre in scurt timp in gama alaturi de diesel-urile TDI de 140 si 170 de cai putere. Un element important care trebuie amintit aici este faptul ca versiunea de baza va include o multime de elemente de siguranta si confort care in cazul altor modele nu exista decat, eventual, ca optionale: jante de 17 inch, scaune fata reglabile vertical si pe adancime, volan sport din piele schimbator si frana de mana cu maner din piele, scaune sport, geamuri electrice, sistem de climatizare, sase airbag-uri, ESP, directie servoasistata si un sasiu sport.

Nu ne-a placut

  • Plasa de bord preluata de la Eos
  • Vizibilitate scazuta in spate
  • Acces limitat la portbagaj

Ultimele teste

Comentarii (1)

  • arata bine.......atat
    2 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru