Drivetest Mazda 2 (2007)

Mazda 2 (2007) zoom
de Robert Gherghe
Marti, 26.02.2008
Samuraiul orasului

Mazda2 reprezinta intruchiparea filosofiei de design Zoom-Zoom pe segmentul modelelor mici. Noua Mazda2 a starnit reactii pozitive inca de la aparitia primei fotografii oficiale. Oficialii niponi au explicat de la inceput ca noua Mazda2 reprezinta o evolutie, un pas inainte al cultului Zoom-Zoom.

In asteptarea versiunii Mazda2 MPS, promisa de niponi in viitorul apropiat, am ales sa testam cea mai puternica alternativa existenta pe piata: Mazda2 1.5i GT. Trebuie sa subliniem de la inceput ca vorbim despre modelul care a reusit sa primeasca locul 2 la COTY 2008, dupa Fiat 500 si de modelul care a primit prestigiosul premiu „Ecobest”, pentru cea mai putin poluanta masina a anului 2007.

Cu aceste trofee in vitrina si cu o infatisare iesita din comun am pornit pe aglomeratele strazi ale Bucurestiului pentru a vedea, mai intai, ce reactii provoaca micutul samurai. Designul agresiv si in acelasi timp cochet ofera un impact garantat asupra curiosilor si iubitorilor de masini. Fara nicio urma de indoiala, Mazda2 a reusit sa atraga atentia unui numar mare de persoane.

Producatorul nipon a gandit si proiectat noua Mazda2 pentru tinerii clienti, care ar putea fi atrasi de numarul impresionant al dotarilor standard si al sistemelor de siguranta, de designul postmodern si de performantele demne de luat in seama pentru un model de mici dimensiuni. Privita in asamblu, Mazda2 poate fi descrisa din prisma raportului existent intre partea frontala si cea din spate. Spoilerele laterale si cel frontal, impreuna cu fanta de admisie cu partea inferioara mai ingusta decat cea superioara, coboara vizual centrul de greutate al modelului. Designul sugestiv, sustinut de liniile puternice, clare, da o infatisarea dinamica si sportiva exteriorului.

Aceste senzatii continua si la interior, unde alaturi de prezenta sportivitatii gasim destule elemente care sa vina in sprijinul ideei de confort si necesitatii de spatiu.

Spre deosebire de exterior, in cockpit nu intalnim aceeasi imbinare intre liniile ferme si formele rotunjite. Componentele de la interior prezinta doar forma rotunjita, integrata in spatiul existent prin finisaje excelent executate.

Pozitia la volan este confortabila, accesul la comenzi se realizeaza usor, iar vizibilitatea este excelenta. Trebuie semnalate prezenta unor caracteristici aparte, cum ar fi volanul sport, imbracat in piele, cu trei spite, display-ul stereo rosu pe negru si a consolei centrale noi. Pentru a mari spatiul interior si accesibilitatea, schimbatorul de viteze este elevat, fiind montat pe bord. Acest detaliu face condusul mult mai placut si mai dinamic. Fiind vorba de interiorul unui model de clasa mica, nu trebuie sa ne imaginam un interior generos, opulent si luxos. Este un interior cuminte, suficient si destul de confortabil, daca este sa judecam dupa raportul cu dimensiunea caroseriei. Versiunea Sport are cel mai avansat pachet de dotari, care include faruri automate, stergatoare de parbriz cu senzori, geamuri spate electrice, climatizare si dispozitiv cruise control. Lasand la o parte detaliile oferite de interiorul modelului Mazda2, va sugeram sa facem o incursiune asupra performantelor oferite de modelul nipon. De la inceput merita mentionat faptul ca Mazda2 ofera o serie de sisteme de securitate, care includ ABS cu EBD, frana de urgenta asistata electric, DSC si dispozitiv de control al tractiunii.

Toate aceste tehnologii sunt marturia fizica pentru care Mazda2 a fost notata cu 5 stele la testul de siguranta EuroNCAP. Iubitorii sofatului sportiv vor fi extrem de incantati de micul model asiatic. Manevrabilitatea, suspensiile rigide si forta motorului de 1.5 litri pe benzina sunt doar cateva dintre ingredientele performantei oferite de Mazda2 GT.

Modelul masoara 3885 mm in lungime, 1695 mm in latime si 1475 mm in inaltime, ampatamentul fiind de 2490 mm. Un motor de 1.5 litri pe benzina de 103 CP si 136 Nm cuplu maxim nu pare ar fi chiar un monstru in materie de putere absoluta si nici nu are pretentia de a fi. Insa, acest motor raportat la dimensiunile modelului nipon este un furnizor sigur de adrenalina. Masina raspunde incredibil la comenzi si confera un dinamism iesit din comun. Suspensiile rigide aseaza automobilul perfect in virajele de mare viteza. In schimb, pe drumurile denivelate ale Capitalei, prezenta suspensiilor rigide se poate dovedi un dezavantaj pentru nivelul de confort.

Senzatiile oferite celui de la volan devin contradictorii in functie de specificul fiecarei pedale in parte. Mai precis, daca ambreiajul se dovedeste a fi rigid, acceleratia pare a fi mult mai dinamica si cu o perioada de raspuns extrem de mica. Un plus evident pentru sofer este amplasarea schimbatorului de viteza, care la randul lui este usor de manevrat avand o cursa scurta si o cuplare perfecta. Versiunea GT are o viteza maxima de 188 km/h si o acceleratie de la 0 la 100 km/h realizabila in 10.4 secunde.

Pretul versiunii de baza pleaca de la 9.900 de euro cu TVA. Versiunea GT, testata de Automarket, ajunge la un pret de peste 14.000 de euro cu TVA inclus. Consumul mixt pentru Mazda2 1.5i GT este anuntat de contructor in jurul cifrei de 6 litri la 100 km. Exemplarul testat de noi a ajuns la un consum mediu in traficul urban de 9.8 litri la 100 km, in conditiile unui condus sportiv.

Nu ne-a placut

  • suspensii rigide

Ultimele teste

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru