PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!

de Alexandru Monenciu
Joi, 18.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon.

În 2022, Mazda ia o decizie destul de îndrăzneață. Aceea de a provoca producătorii de automobile premium cu tradiție din Europa. Cu ce? Cu un SUV cu pretenții înalte. Este vorba despre CX-60. Primul model Mazda echipat cu un sistem de propulsie plug-in hybrid, cu un motor diesel cu 6 cilindri și cu un interior demn de segmentul superior.

Anul acesta, Mazda a plusat și a prezentat al doilea model dezvoltat pe arhitectura cunoscută sub denumirea Large Product Group. Ne referim aici la noul CX-80, un CX-60 cu ampatament lung și trei rânduri de scaune. Așadar, oficial, avem în față cel mai spațios model pe care niponii îl comercializează, momentan, în Europa.

Noi am zburat în Germania pentru a face cunoștință cu noua Mazda CX-80, dar din cauza unui embargou de comunicare a trebuit să ținem secretă această vizită. 

Acum, că a expirat acest embargou, îți putem arăta noul CX-80 și, mai mult, avem pentru tine 5 lucruri esențiale despre cel mai spațios model din portofoliul european al mărcii nipone. Să nu uităm de clipul cuprinzător cu care te-am obișnuit. Te invităm să dai Play și Subscribe.

NOUA MAZDA CX-80 - PREZENTARE VIDEO


1. UN SUV PREMIUM, DE APROAPE 5 METRI LUNGIME

Înainte să vorbim despre designul exterior al noului CX-80, care, să fim sinceri, nu diferă foarte mult de cel al lui CX-60, trebuie să trecem în revistă dimensiunile SUV-ului.

Mai exact, avem o lungime de 4.995 milimetri, o lățime de 1.890 milimetri, o înălțime de 1.710 milimetri și un ampatament care măsoară 3.120 de milimetri. Cu alte cuvinte, CX-80 este mai lung cu 250 de milimetri, mai înalt cu 24 de milimetri și ampatamentul a crescut cu 250 de milimetri comparativ cu CX-60.

Așa cum spuneam, aspectul exterior nu a suferit foarte multe modificări, comparativ cu fratele mai mic CX-60. Avem același limbaj de design, cu o grilă frontală impozantă, capotă mult alungită și faruri LED cu semnătură luminoasă sub forma literei L.

Din lateral se observă cel mai bine lungimea de aproape 5 metri. Jantele au dimensiunea de 20 de inch și, spre deosebire de CX-60, noul CX-80 are bare de plafon integrate.

Prezența celui de-al treilea rând de scaune este "trădată" de portierele spate mai mari decât ale lui CX-60, dar și de prezența unui geam extra, între montanții C și D. De asemenea, ornamentul din crom care înconjoară geamurile a fost extins.

În partea din spate avem un eleron discret deasupra lunetei și stopuri LED cu aceeași semnătură luminoasă sub forma literei L. Pentru un plus de eleganță, japonezii de la Mazda au ascuns terminațiile sistemului de evacuare sub spoiler.

Paleta de culori exterioare include în total 9 nuanțe. Pe șapte dintre ele le cunoaștem de la CX-60, iar aici ne referim la Negru Jet, Albastru Deep Crystal, Platinum Quartz, Alb Arctic, Alb Rhodium, Gri Machine și bine cunoscutul Roșu Soul Crystal.

Există apoi Roșu Artisan, o nuanță cu care noi ne-am întâlnit atunci când am testat Mazda6 20th Anniversary.

Ultima, dar cu siguranță nu cea din urmă, pentru că este complet nouă, este nuanța Melting Copper.

2. HABITACLUL POATE GĂZDUI PÂNĂ LA 7 PASAGERI

Nici habitaclul nu a suferit modificări mari, cel puțin în partea din față. Instrumentarul de bord digital are o diagonală de 12.3 inch, iar ecranul central al sistemului multimedia are tot 12.3 inch.

Trebuie menționat că sistemul multimedia integrează asistentul vocal Alexa. Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este wireless. Și dacă tot suntem la capitolul multimedia, clienții au la dispoziție două variante pentru sistemul audio: Mazda Harmonic Acoustics și, desigur, sistemul audio Bose cu 12 incinte.

Ca să fii sigur că nu rămâi fără baterie la telefon, în consola centrală există o zonă de încărcare prin inducție, cu o putere de 15W. Apoi, fiecare rând de scaune are porturi USB-C.

Sunt disponibile 5 niveluri de echipare: Exclusive-line, Homura, Takumi, Homura Plus și Takumi Plus. Indiferent de alegerea făcută primești 3 rânduri de scaune cu al doilea rând de scaune în configurație de banchetă. Adică poate găzdui 3 pasageri.

Opțional, însă, noua Mazda CX-80 poate fi comandată și cu 6 scaune, al doilea rând fiind compus din 2 scaune individuale. Ele pot fi despărțite de o consolă sau între ele poate exista un spațiu liber pentru un acces mai facil pe al treilea rând de scaune.

Spre deosebire de CX-60, al doilea rând de scaune al lui CX-80 glisează pe o distanță de 120 de milimetri, iar spătarul poate fi înclinat între 15 și 33 de grade.

Mai mult, pasagerii care ocupă al doilea rând de scaune au acum 1.476 de milimetri spațiu la umeri (+35 mm față de CX-60), dar și 996 de milimetri spațiu pentru cap (+12 mm).

Portiera spate se deschide la aproape 90 de grade, pentru un acces mai facil pe al treilea rând de scaune. Aici, spun cei de la Mazda, pot sta confortabil pasageri cu o înălțime de până la 170 de centimetri.

Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 258 de litri. Dacă rabatezi al treilea rând de scaune obții 687 de litri sau 1.221 de litri dacă rabatezi și al doilea rând de scaune (1.971 de litri până la limita plafonului).

Materialele și finisajele premium din habitaclu au fost preluate de la CX-60. Asta înseamnă că pe listă regăsim, printre altele, piele Nappa, ornamente din lemn de arțar, accente cromate și detalii inspirate de arta japoneză a împletitului.

Opțional, noul CX-80 poate fi echipat și cu un plafon panoramic cu o lățime de 950 milimetri și o lungime de 1.021 milimetri. O premieră pentru un model Mazda comercializat în Europa, avem și parasolare pentru ușile din spate.

3. MOTORIZARE PHEV ȘI DIESEL DE 3.3 LITRI

Gama de motorizări este compusă din două unități. În primul rând avem o configurație plug-in hybrid, compusă dintr-un motor de 2.5 litri, pe benzină, o unitate electrică și o baterie de 17.8 kWh.

În total, ansamblul dezvoltă 327 de cai putere și 500 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 6.8 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 195 km/h.

Autonomia pur electrică este de până la 53 de kilometri.

A doua motorizare este propulsorul diesel de 3.3 litri, mild-hybrid, cu șase cilindri în linie. Unitatea dezvoltă 254 de cai putere, astfel că repriza 0-100 km/h durează 8.4 secunde, iar viteza de top ajunge la 219 km/h. Consumul declarat este de 5.7 litri/100 de kilometri.

Indiferent pentru ce motorizare optezi, transmisia automată cu 8 rapoarte și tracțiunea integrală sunt standard. De asemenea, capacitatea de tractare este de 2.500 de kilograme.

Cel de la volan are la dispoziție 5 moduri de rulare care ajustează comportamentul mașinii. Este vorba despre Normal, Sport, Off-Road, Towing și EV, acesta din urmă fiind rezervat exclusiv versiunii plug-in hybrid.

Dacă tot am menționat de modul Towing, adică pentru situațiile în care tractezi, spre exemplu, o remorcă, noul CX-80 vine echipat cu funcția Trailer Hitch View. Pe scurt, este o opțiune a sistemului See-through View și facilitează conectarea unei remorci fără să mai fie nevoie de o altă persoană care să te ghideze.

4. SIGURANȚĂ ÎNAINTE DE TOATE

Pe lângă sistemele de asistență cu care vine echipat CX-60, noul CX-80 are câteva tehnologii în plus: Cruising & Traffic Support cu funcție Unresponsive Driver Support, Smart Brake Support cu funcție Head-on Collision Mitigation și Emergency Lane Keeping cu funcție Head-on Traffic Avoidance Assist.

În standard, SUV-ul nipon vine echipat cu Smart Brake Support (detectează mașini, bicicliști și pietoni pe timp de zi și pe timp de noapte), Smart Brake Support cu Front Crossing, Smart Brake Support cu Rear Crossing, Lane-keep Assist, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Monitoring și Driver Attention Alert.

O altă noutate este funcția Rear Seat Alert, care te atenționează dacă ai uitat ceva (obiecte sau copii, spre exemplu) pe scaunele din spate. Pe scurt, sistemul ține minte ce portieră spate ai deschis și închis și te atenționează dacă ai părăsit mașina fără să deschizi vreuna dintre portierele spate.

5. PREȚURI PENTRU ROMÂNIA

La noi în țară, noua Mazda CX-80 PHEV va porni de la 55.990 de euro cu TVA inclus. Pentru versiunea diesel va trebui să scoți din buzunare cel puțin 56.990 de euro cu TVA inclus.

Ca o comparație, Mazda CX-60 PHEV costă, în România, 52.390 de euro, iar CX-60 diesel pornește de la 47.690 de euro.

Comentarii (5)

  • cineva
    puterea de tractare este de 2.500 de kilograme.

    baieti, puterea se exprima in kg??
    14 0
  • irelevant
    1 4
  • oricine
    Bag samă că aplică metoda BMW din anii 80 , adică au caroserii cu același design doar dimensiunile diferă. Iar cârpa reciclată de pe bord îmi provoacă halucinații.
    6 3
  • super masina, mai ales varianta diesel cu 7 locuri
    0 1
  • 3300 cmc ? devine cel mai mare diesel de pe piata?
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru