Drivetest Ford EcoSport (2015-2017)

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP Man5 Titanium
Ford EcoSport (2015-2017) zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 03.11.2015
Reluare

Imediat după Revoluția din `89, micul întreprinzător din România a prins curaj. Fie că vindea blugi sau biscuiți turcești, afacerile mergeu, susținute de dorința autohtonă de consum.

Unul dintre cele mai mari ”tunuri” din istoria capitalistă a țării noastre a fost dat însă de un lichid concentrat, cu diverse arome, stors din celebrele aparate TEC. S-a născut ideea de franciză și toți visau să se îmbogățească peste noapte. S-au vândut peste 10.000 de aparate TEC în toată țara, sub pretextul că prețul unui dozator se amortiza în zece zile. Încasările erau mari, însă nu toți au descoperit rețeta succesului.

Pentru a atrage publicul aveai nevoie de o diversitate de arome: kiwi, mango, mandarine, caise, ananas, papaya. Și de un vad comercial. Și de multe sticle goale pe care să le umpli. O rețetă simplă și nu foarte exigentă.

La fel de simplă pare și rețeta SUV-urilor mici, un adevărat succes de piață în ultimii cinci ani. Inaugurat de Nissan Juke, segmentul s-a aglomerat asemenea capetelor cu sirop și sifon al dozatorului TEC. Cât mai multe arome, cât mai multe oferte, o dilemă tot mai mare pentru clientul obișnuit.

Un client obișnuit care ar vrea să încerce și kiwi, deși copiii și soția preferă mai mult mango. Ar putea să le combine, sau ar putea să plătească în plus o sticlă.

Indiferent de decizie, dozatorul TEC va scoate bani. Indiferent de decizie, segmentul SUV-urilor mici va fi în continuare un succes.

Așa a gândit și Ford, care s-a grăbit să lanseze anul trecut micul Ecosport pe piața din Europa. Vânzările dezastruoase i-au convins însă pe americani că există și excepții nefericite. Motiv pentru care a aplicat rapid un facelift crossover-ului, în speranța că îi va aduce din nou pe oameni în showroom-uri.

Am mers la Koln pentru a vedea ce s-a schimbat și ce șanse are modelul Ovalului Albastru în lupta cu granzii segmentului.

Ford EcoSport (2015-2017)
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP Man5 Titanium

  • Pret de pornire 17.850 €
  • Pret model testat 19.850 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a se putea face auzit într-o piață atât de aglomerată și gălăgioasă, Ford a apelat la cel mai bun instrument al său de propagandă: propulsorul Ecoboost de un litru, premiat ani la rând cu titlul de ”Motorul anului”.

În cazul lui Ecosport el a fost pregătit să dezvolte 125 de cai putere și un cuplu motor de 170 de Nm. Pe hârtie nu pare nimic impresionant. Cu toate acestea, motorul de un litru se achită de tot ce înseamnă resurse necesare. Cuplul motor se simte de la 1400 de rotații, ceea ce face ca mașina să devină vioaie devreme.

Motorul trezește repede la viață simțurile și se dovedește decent în raport cu pretențiile celui din spatele volanului. Vivacitatea pălește ușor la viteze mai mari, când e nevoie de ceva mai multă răbdare.

Unitatea de un litru este asociată unei transmisii cu cinci rapoarte, a cărui timonerie nu este tocmai precisă și nici scurtă. Etajarea sa este însă în perfectă armonie cu așteptările oricărui șofer: primele rapoarte sunt scurte, pentru a favoriza accelerația, iar ultimul a fost lungit considerabil pentru a favoriza consumul.

Consum

În ceea ce privește consumul, Ford Ecosport ne-a indicat o medie de 7.5 litri/100 de kilometri de-a lungul rulării noastre prin apropierea orașului Koln. A fost o rulare alertă, în jurul a 3000 de rotații pe minut, fără menajări ale cutiei de viteze.

În fișa oficială, crossover-ul garantează un consum mediu de 5.4 litri/100 de kilometri, ceea ce face ca el să fie mult mai economic decât Opel Mokka, Dacia Duster, Ssangyong Tivoli și Mazda CX-3. Nissan Juke și Honda HR-V se apropie cu un 5.6 litri, iar Renault Captur egalează valoarea americanului chiar și cu o cutie automată.

Cele mai bune valori din segment aparțin modelelor Peugeot 2008 (are însă un benzinar de 110 cai putere) și lui Suzuki Vitara (deși vorbim despre un motor clasic, aspirat normal).

Poate dacă Ecosport ar fi beneficiat și de un sistem start-stop, valorile de consum ar fi fost unele record în acest segment.

Performanţe

La capitolul performanțe, Ecosport nu reușește să aștearnă cum trebuie cei 125 de cai putere aflați sub capotă. Asta pentru că are nevoie de 12.7 secunde pentru a atinge 100 de km/h. Este cea mai slabă performanță, dacă ne uităm la toți rivalii din segment enumerați mai sus. Doar Suzuki Vitara și Opel Mokka pot fi considerate aproape la fel de slabe, cu 11.5, respectiv 12.3 secunde.

Culmea, viteza maximă a noului Ecosport ajunge la 180 de km/h, ceea ce înseamnă o performanță destul de bună, însă nu suficientă pentru a bate toți rivalii din segment.

Interior

Faceliftul i-a adus noului Ecosport o mulțime de îmbunătățiri la nivel interior. Se presupune că vei începe să le observi imediat ce deschizi portierea. Parțial adevărat.

Le vor observa cel mai bine clienții modelului anterior, pe al căror feedback a și fost dezvoltat faceliftul. Ford a ascultat de vocea clienților săi, de obiecțiile acestora, de nemulțumirile lor și a corectat Ecosport.

Mașina beneficiază acum de un plafon diferit și de 30 de elemente noi care se presupun că asigură o antifonare mai bună. E drept că motorul este silențios, însă zgomotul de vânt este prezent dincolo de 110 km/h.

Materialele au fost și ele îmbunătățite, însă plasticul de pe planșa de bord este tare și neprietenos, iar finisajele sunt perfectibile. Aparențele sunt salvate de o nouă piele pe volan, de o tapițerie mixtă textil și piele, de un plastic lucios pentru zona planșei de bord și de o serie de elemente cromate la nivelul gurilor de ventilație și al portierelor.

Ergonomia este și ea perfectibilă, având în vedere că vorbim despre același amalgam de butoane ca în cazul lui Fiesta. Din fericire, cele pentru climatizare sunt ceva mai ordonate și intuitive.

Ce nu comunică foarte bine Ford atunci când promovează Ecosport? Faptul că vorbim despre unul dintre cele mai spațioase modele din segment. Exceptându-l pe nou venitul Honda HR-V, EcoSport este una dintre cele mai generoase propuneri în acest sens. Mașina oferă spațiu suficient pe locurile din spate, chiar și pentru pasageri adulți.

Portbagajul, chiar dacă are printre cele mai modeste valori din segment (doar 333 de litri), este ajutat de o deschidere amplă a ușii. Portiera are o deschidere neconvențională, care ar putea da unele bătăi de cap în parcările aglomerate sau înguste, însă, atunci când există suficient loc pentru deschiderea ei completă, gura de încărcare este foarte bună.

În ceea ce privește spațiile de depozitare, 20 la număr, Ford a gândit totul foarte bine. Există suficient spațiu la nivelul ușilor față și în consola centrală.

Preţ de achiziţie

Noul Ford Ecosport are un preț de pornire de 17.850 de euro, din care se pot scădea o primă acordată de stat pentru prima mașină (750 de euro), valoarea unui tichet Rabla (1500 de euro) și o reducere pe care Ford este gata să o ofere clienților români: 1650 de euro.

După aceste socoteli prețul de achiziție al mașinii ajunge la 13.950 de euro. Pentru acești bani, clienții primesc motorizarea de 1.5 litri benzină și dotări standard ca lumini LED diurne, șapte airbaguri (inclusiv pe cel pentru genunchii șoferului), volan îmbrăcat în piele, aer condiționat, ESP și geamuri electrice. Pentru 1250 de euro, clienții primesc echiparea Titanium, mult mai generoasă. Există și opțiunea unor pachete Trend și Titanium, la rândul lor generoase, care au un preț simbolic de 150 de euro.

Să ne referim însă și la versiunea testată de noi, adică motorul Ecoboost, de un litru, cu 125 de cai putere. Socotelile încep de la 18.350 de euro dacă vreți nivelul de echipare Trend. Pentru un Titanium pregătiți 19.850 de euro. Bineînțeles, aceste valori pot fi reduse cu cele trei instrumente amintite mai sus: tichet Rabla, tichet Prima Mașină și o reducere de 1650 de euro.

Dacă ne raportăm însă doar la prețul de listă, vedem că Ecosport 1.0 Ecoboost Titanium este mai scump decât un Dacia Duster, decât un Renault Captur cu transmisie automată, decât Peugeot 2008, decât Nissan Juke, decât Suzuki Vitara și ușor mai piperat decât Opel Mokka. Doar Mazda CX-3 și Honda HR-V rămân niște opțiuni mai scumpe decât Ford Ecosport.

Siguranţă

Ford Ecosport a fost testat deja de EuroNCAP. Deși vine cu ESP și șapte airbaguri în dotarea standard, modelul americanilor a primit doar patru stele din partea organizației.

Protecția oferită pasagerilor adulți a fost ridicată (93%), ca și cea a pasagerilor copii (77%). Scorurile înregistrate însă pentru protecția pietonilor și pentru sistemele de asistență au tras în jos punctajul final.

Ţinută de drum

Ford Ecosport nu trebuie privit ca o mașină de teren. Deși are o gardă la sol ceva mai înaltă, modelul Ovalului Albastru ar trebui privit ca un junior al off-road-ului, un profan care nu beneficiază nici măcar de tracțiune integrală. Cu excepția piețelor din America de Sud și Rusia.

Locul lui Ecosport este pe asfalt, iar inginerii s-au străduit să le ofere celor de la volan o experiență apropiată de cea pe care o ai într-un Fiesta. Motiv pentru care au înlocuit mare parte din componentele sistemului de rulare, încercând să amplifice sportivitatea.

Cu ruliul n-au prea avut ce face. El există în fiecare viraj abordat cu aplomb. Este caracteristic unor astfel de modele, care au o gardă la sol ceva mai înaltă.

Nici direcția nu poate fi acuzată de prea mult feedback, pentru că se simte de multe ori artificială. Șoferul care își dorește un SUV cu un comportament sportiv se va bucura să găsească în Ecosport o alternativă ceva mai bună decât alte modele din segment, însă, chiar și așa, crossover-ul este departe de etalonul Mazda CX-3.

Vizibilitate

Noul Ford Ecosport îi asigură celui de la volan o poziție de condus înaltă, prin urmare și o vizibilitate bună. La aceasta se adaugă un set de oglinzi laterale extrem de generoase, care încadrează bine posteriorul. Despre lunetă nu trebuie să spunem prea multe. Este îngustă, dar lată și ajută în manevrele efectuate în marșarier. Primul rând de montanți poate crea probleme de vizibilitate în curbele strânse.

Tehnologie

La capitolul tehnologie, Ford a vrut să le ofere clienților un Ecosport echipat cu de toate. În mare parte a reușit, însă trebuie să ținem cont că segmentul SUV-urilor mici este în continuă mișcare, iar noi tehnologii apar frecvent în lista de echipamente a rivalilor.

Ecosport vine cu un ecran de 5 inch, dedicat sistemului multimedia, cocoțat în vârful planșei de bord. Nu este o soluție tocmai fericită, mai ales dacă ne gândim că tinerii preferă ecrane mai mari, tactile, care facilitează interacțiunea.

Ecosport rămâne puțin în urmă și dacă privim la ceilalți rivali din segment: Juke, Vitara, 2008, Captur și chiar low-cost-ul Duster vin cu opțiuni mult mai generoase și mai inteligente.

Ecosport urmează să primească navigație abia din ianuarie 2016, deci încă un minus în lupta cu ceilalți. Până atunci, clienții vor avea un sistem multimedia SYNC 1, cu funcții clasice, destul de greu de accesat din amalgamul de butoane. Avem însă pe lista de dotări scaune încălzite, lumini LED pentru rularea pe timp de zi, control vocal, cruise control și acces și pornire fără cheie.

Design

În ceea ce privește designul, Ecosport a devenit o alternativă interesantă, care se înscrie în filosofia de design a brandului, mereu atrăgătoare.

Partea frontală beneficiază de un spoiler și de ornamente noi, iar luminile LED pentru rularea pe timp de zi pot constitui un adevărat plus estetic. Dacă optați pentru pachetul Titanium primiți și o serie de bare pentru acoperiș, care contribuie la sublinierea ideii de SUV.

Există și un nivel de echipare Titanium S, care adaugă geamuri fumurii și un acoperiș contrastant, care poate fi vopsit în culoarea neagră. Tot negre sunt și oglinzile laterale și jantele din aliaj. Prin urmare, o intenție bună de personalizare, care trebuie dezvoltată.

Era să uit de roata de rezervă fixată pe ușa portbagajului. Ea apare sau dispare, gratis, asemeni lui Aladin, în funcție de opțiunea clientului.

Nu ne-a placut

  • Performanțe
  • Preț ușor piperat
Date tehnice - Ford EcoSport (2015-2017) 1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP Man5 Titanium
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
999
Lungime mm
4273
Putere maxima CP (rpm)
125 (6000)
Latime mm
1765
Cuplu maxim Nm (rpm)
170 (1400)
Inaltime mm
1648
Viteza maxima km/h
180
Greutate kg
1350
Acceleratie 0-100 km/h s
12.7
Ampatament mm
2519
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
333
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford EcoSport (2015-2017)

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • hazard
    vai de capul eu de masina! Si mai vor si aproape 20 mii de euro pe ea. AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA
    25 8
  • Cornel
    La capitolul dezavantaje trebuie trecut cu litere uriase : cel mai urat suv existent in ultimii 15 ani. arata ca un broscoi umflat
    27 7
  • Nu e chiar o frumusete de masina,totusi arata mai bine decat oribilitatea pe roti numita Juke.
    25 21
  • Masina asta este proiectata la centrul Ford din Brazilia parca, sau undeva in America de Sud. O adus-o in Europa pentru ca mai salveaza din costuri. Deci nu poti avea asteptari prea mari de la o masina proiectata in Brazilia in principal pentru piata sud-americana.
    15 1
  • @Juke e "Miss Crossover B segment" fata de EcoSport. Dupa cum zicea si Sam, e un model realizat pentru pietele emergente (India, America de Sud etc.) care sunt mult mai putin pretentioase fata de Europa, SUA sau Japonia si Coreea.

    Ford doreste sa vanda din modelul respectiv 800 de bucati in Romania anului urmator ...Greu de crezut. Va avea soarta B-Max-ului, atat in Europa cat si in Romania.

    Oricum sunt de felicitat. VW, Seat, Skoda si Toyota nu au reusit nici pana azi sa ofere macar un crossover de clasa mica (B), in timp ce toti producatorii mari de volum au asa ceva de cativa ani.
    10 4
  • @Andy,

    As mai adauga si grupul Kia-Hyundai, care nu au in acest moment in lista de modele un crossover de clasa mica. Totusi, B-Max se vinde binisor avand in vedere ca la noi ''dubitele'' ( de clasa mica in cazul asta ) nu sunt prea agreate.
    6 0
  • @Mada Au ix25/Creta pe unele piete. E pe aceeasi platforma cu i20. De precizat ca aceasta clasa din care fac modelele amintite are doua nume: suv-uri de clasa mica (B) sau crossovere compacte (denumirea din ce in ce mai acceptata si folosita). E de fapt un artificiu sa zici compact unei masini de clasa B, dar na..., marketingul trebuie sa-si faca si el treaba.
    7 1
  • Aveam asteptari mai mari de la acest EcoSport. Din pacate nu exista nici optiune de 4x4. Cat despre pret... ciudat de mare!
    Design-ul imi place, dar nu conteaza doar asta la o masina, mai ales de la o varsta.
    Asteptam 1.5 ecoboost si 4x4, asta era o combinatie buna, ceva mai dinamic, totusi masina arata bine, merita ceva mai multa performanta!
    5 1
  • Pentru carcotasi, am de vanzare una la 0 km cu 5000 eur.
    Cine o doreste?
    5 2
  • Mai intai cumparati si apoi vorbiti de aceasta masina!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru