Sambata, 22.11.2025
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Lansat pentru prima oară în 2017, Volkswagen T-Roc a devenit rapid un superstar. În ultimii opt ani au fost produse peste două milioane de exemplare, iar T-Roc a ajuns să fie al doilea cel mai popular SUV din portofoliul germanilor, după Tiguan.
În vara acestui an, constructorul din Wolfsburg a prezentat noua generație T-Roc. Vorbim despre o platformă schimbată și multe idei preluate de la frații mai mari Tiguan și Tayron.
Noi am condus noul Volkswagen T-Roc pe drumurile din Portugalia. Acum că a expirat embargoul pe impresiile de condus, îți putem spune cum se simte de la volan noul SUV al germanilor. Înainte de toate, ți-am pregătit un video cuprinzător.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI
Volkswagen T-Roc
- Pret de pornire 38.681 €
- Pret model testat 44.000 €
Motor / Transmisie
Noua generație Volkswagen T-Roc își propune să se adreseze unui număr cât mai mare de clienți. Tocmai de aceea, germanii pregătesc o serie de motorizări care vor fi disponibile de anul viitor. Este vorba despre o unitate de 2.0 litri, pe benzină, cu tracțiune integrală, disponibilă în două variante de putere, dar și o motorizare pur hibridă.
De asemenea, Volkswagen lucrează și la versiunea de performanță T-Roc R.
Până la debutul motorizărilor menționate mai sus, noua generație T-Roc poate fi comandată alături de un singur propulsor. Este vorba despre unitatea de 1.5 litri eTSI, mild-hybrid, care oferă fie 116, fie 150 de cai putere. Indiferent de alegerea făcută, primești o transmisie automată DSG cu șapte rapoarte.
Unitatea de 1.5 litri are avantajele sale, dar eu o văd mai potrivită pentru oraș și pentru acele ieșiri de weekend, prin apropierea orașului. Cu ocazia testelor internaționale din Portugalia, am condus versiunea de 150 de cai putere și, la viteze mici, propulsorul este destul de fâșneț.
Dar, pe măsură ce crești viteza, acesta își arată limitările. La peste 80 de km/h, unitatea cu patru cilindri cam rămâne fără aer, iar la viteze de autostradă nici nu are rost să o forțezi. Da, viteza va crește dacă apeși pedala de accelerație până la podea, dar creșterea nu va fi una care să te dea pe spate.
În plus, trebuie să menții o turație destul de ridicată pentru a simți ceva, având în vedere că cei 150 de cai putere sunt livrați între 5.000 și 6.000 de rotații pe minut, iar cuplul de 250 Nm între 1.500 și 3.500 de rotații pe minut. La turații ridicate, nici motorul nu mai este atât de silențios.
Transmisia automată cu dublu-ambreiaj își face bine treaba, cât timp nu o zorești. Dacă, de exemplu, adopți un stil de condus ceva mai sportiv, o vei simți cam nehotărâtă și, uneori, înceată. Și pe urcări am simțit-o la fel.
Partea bună este că poți trece cutia de viteze în modul manual și poți schimba treptele de la padelele montate în spatele volanului. În acest fel se îmbunătățește puțin comportamentul transmisiei.
Sistemul mild-hybrid la 48V nu permite un rulaj pur electric, dar ajută la scăderea consumului și a emisiilor de CO2.

*inclusiv parteneri
Consum
Dacă tot am pomenit de consum, haide să vorbim mai pe larg despre acest subiect. În cazul acestor teste internaționale, timpul pe care îl avem cu mașina este destul de limitat, iar traseele nu sunt atât de lungi, astfel că nu putem să facem un test de consum atât de relevant.
Chiar și așa, am încercat să conducem noul T-Roc atât pe autostradă, cât și pe drumuri naționale și în oraș. La finalul testului, consumul mediu indicat de bord a fost de 6.5 litri/100 de km. Pentru această motorizare, germanii declară un consum mediu de 5.8 litri/100 de km.
Lăsând la o parte rivalii din segmentul premium, Volkswagen T-Roc se duelează cu modele ca Hyundai Kona, Nissan Qashqai și Skoda Karoq. Pentru motorizarea de 1.6 litri T-GDi, cu două roți motrice și transmisie automată, Hyundai declară un consum mediu de 6.4 litri/100 de km.
Nissan Qashqai, 1.3 litri, mild-hybrid, cu două roți motrice, are un consum de 6.3 litri/100 de km, iar Skoda Karoq cu același propulsor de 1.5 litri TSI DSG, are un consum declarat de 6.1 litri/100 de km.
Performanţe
Cei 150 de cai putere ai noului Volkswagen T-Roc sunt de ajuns pentru a atinge 100 de km/h în 8.9 secunde și o viteză maximă de 212 km/h. Masa proprie a mașinii este de 1.350 de kilograme.
Hyundai Kona oferă 138 de cai putere, astfel că repriza 0-100 km/h durează 9.5 secunde, iar viteza de top se oprește la 194 km/h. Nici Nissan Qashqai, cu ai săi 156 CP nu este foarte departe: 0-100 km/h în 9.2 secunde și 199 km/h viteză maximă.
Skoda Karoq, cu același motor de 1.5 litri TSI, 150 CP, roți motrice față și transmisie DSG, sprintează până la 100 de km/h în fix 9 secunde, iar viteza maximă se oprește la 210 km/h.
Interior
Clienții s-au plâns că vechea generație T-Roc avea prea mult plastic în habitaclu, dar și că spațiul era cam limitat pe banchetă. Ei bine, noua iterație vine să corecteze ambele probleme, mulțumită noii platforme MQB Evo pe care sunt, de asemenea, dezvoltate Tiguan și Tayron.
Așadar, plasticul din habitaclu a fost redus, iar în locul său au apărut materiale moi și plăcute la atingere. Numărul lor este influențat, desigur, și de nivelul de echipare pe care îl bifezi. Noi, de pildă, am condus nivelul de top R Line.
Partea superioară a bordului este îmbrăcată într-un material textil, mai prietenos decât plasticul vechii generații. Ai apoi o inserție care imită metalul și care se întinde pe toată lungimea bordului, în partea dreaptă, iar puțin mai jos ai, din nou, o inserție din material moale. Aceleași materiale moi se întind și pe portiere.
Consola centrală include și ea materiale moi, cel puțin în partea superioară acolo unde avem o piele ecologică cu o serie de cusături contrastante.
Așa cum era de așteptat, în părțile inferioare mai regăsești plastic. Dar nu este nimic neobișnuit, mai ales pentru segmentul din care face parte T-Roc.
Scaunele sunt confortabile, dar chiar dacă plătești peste 40.000 de euro pe un T-Roc R Line, în standard primești tot scaune reglabile manual. Cel puțin au funcție de încălzire. Tot în standard vin îmbrăcate într-o combinație de microfibră, material textil și piele ecologică, cu logo-ul R brodat pe spătar.
Dacă bifezi un nivel de echipare de bază, adică Trend, primești o tapițerie din stofă.
La cererea clienților, Volkswagen a revenit la butoane fizice pe volan, iar noul T-Roc nu face excepție de la regulă. A fost păstrată, însă, zona tactilă de la baza display-ului central, de unde modifici temperatura din habitaclu sau volumul sistemului audio. Aceasta este acum iluminată pentru a fi mai vizibilă pe timpul nopții.
Toate funcțiile le controlezi din sistemul multimedia, așadar pe tunelul central nu ai deloc butoane fizice. În afară de butonul de la care pornești sau oprești motorul.
Portierele se deschid acum de la un mâner poziționat în partea din față a cotierelor de pe portiere. Nu este o deschidere electrică, așadar deschiderea accidentală în timpul mersului este posibilă chiar dacă ușile sunt blocate.
Și lumina ambientală este nouă, ea fiind ascunsă în spatele unor perforații de pe portiere.
Și acum, să vorbim despre spațiu. Noua arhitectură, MQB Evo, a adăugat 28 de milimetri în dreptul ampatamentului, astfel că noul T-Roc este mai generos cu pasagerii săi. În special cu cei din spate.
Germanii susțin că, pe banchetă pot sta confortabil persoane cu o înălțime de 1.85 metri, chiar și atunci când locurile din față sunt ocupate de persoane înalte. Eu, la o înălțime de 1.92 metri, nu mă încadrez în calculele germanilor.
Tocmai de aceea, pentru mine, spațiul la genunchi și la cap este în continuare limitat.
Cu spațiile de depozitare, Volkswagen T-Roc a stat întotdeauna bine. Cotiera centrală nu este una convențională. Ai mai degrabă un spațiu (deschis) de 5.5 litri și suporturi de pahare modulare. Și buzunarele portierelor sunt decente.
Vestea cea mai bună este că volumul portbagajului a crescut cu 30 de litri, astfel că acum ai la dispoziție 475 de litri pentru bagaje.
Hyundai Kona are un portbagaj de 466 litri, Nissan Qashqai depășește cu puțin pragul psihologic de 400 de litri (404 litri), iar Skoda Karoq este campioană din acest punct de vedere cu ai săi 588 de litri pentru bagaje.
Preţ de achiziţie
La noi în țară, noul Volkswagen T-Roc pornește este disponibil în patru niveluri de echipare: Trend, Life, Style și R-Line. Pornește de la 28.700 de euro cu TVA inclus.
Dacă te gândești la nivelul de echipare R-Line, prețurile pornesc de la 38.681 de euro. Exemplarul pe care l-am testat noi a avut câteva dotări opționale, astfel că prețul său de listă a fost de 44.000 de euro.
Hyundai Kona costă de la 24.200 de euro în sus, însă dacă vrei o transmisie automată trebuie să bifezi nivelul de echipare Premium+. Astfel, prețul de bază urcă la 25.996 de euro.
Nissan Qashqai pornește de la 30.990 de euro, iar nivelul de echipare de top Tekna Plus costă cel puțin 41.960 de euro. Primești, printre altele, o tapițerie din piele ecologică, sistem audio Bose cu 10 difuzoare, plafon panoramic și scaune față cu funcție de masaj.
Skoda oferă doar două niveluri de echipare pentru Karoq: Selection pornește de la 30.813 euro și Sportline care costă cel puțin 39.136 de euro.
Siguranţă
Noua generație T-Roc nu a fost testată de Euro NCAP, dar foarte multe dintre sistemele sale de siguranță au fost preluate de la Tiguan. Și acesta a obținut punctajul maxim de 5 stele la testele de impact.
Protecția adulților a fost notată cu 83%, protecția copiilor cu 88%, protecția pietonilor și bicicliștilor cu 84%, iar eficiența sistemelor de siguranță cu 78%.
Volkswagen T-Roc R-Line vine echipat, în standard, cu un Cruise Control Adaptiv, cu Front Assist și Autonomous Emergency, Front Cross Traffic Assist, Lane Assist, Light Assist, Park Assist Plus, Monitorizare oboseală șofer, Side Assist și Rear Traffic Alert.
Ţinută de drum
Nivelul de echipare R-Line aduce în standard suspensia sport. Chiar și atunci când este echipată cu această suspensie, Volkswagen T-Roc este o mașină confortabilă.
Suspensia nu este gălăgioasă la trecerea peste denivelări, însă jantele de 20 de inch cu care a fost echipată mașina noastră de test și-au făcut simțită prezența atunci când calitatea suprafeței de rulare s-a stricat.
Pe viraje, ruliul este prezent, dar nu este deranjant. În schimb, pe o porțiune unde autostrada era puțin vălurită, mașina a părut că nu are amortizoare și toată mișcarea caroseriei a fost preluată de arcuri. Pe românește, a avut un comportament "de barcă".
Direcția se situează în media segmentului, în sensul că nu oferă mult feedback și nu este cea mai precisă. Dar nu este nici la coada clasamentului.
Înainte să trec mai departe, trebuie să menționez că pedala de accelerație este neașteptat de "moale".
Vizibilitate
Vizibilitatea este, în general, bună. Parbrizul are o deschidere largă, astfel că montanții A nu te încurcă, oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar geamurile laterale sunt destul de generoase.
Prin lunetă, vizibilitatea este afectată de tetierele scaunelor spate, dar, până la urmă, tocmai de aceea ai o armată de senzori de parcare și o cameră video pentru mersul cu spatele, cu vedere la 360 de grade.
Tehnologie
Arhitectura MQB Evo a adus și mai multă tehnologie la bord. Instrumentarul de bord este complet digital și are 10 inch. Este destul de configurabil, iar grafica poate fi modificată cu ajutorul unui buton montat pe volan.
Acestea fiind spuse, poți opta pentru o fereastră cu vitezometru, turometru și în mijloc informații pentru condus, poți opta pentru navigație pe fundal sau pentru un instrumentar minimalist cu un turometru de dimensiuni mari. Nivelul de echipare R-Line aduce și o grafică specifică pentru această ultimă opțiune.
Display-ul central al sistemului multimedia are în standard 10.4 inch, dar poți bifa și un ecran de 12.9 inch. Este același sistem pe care îl regăsești pe Tiguan și pe Tayron, cu o grafică colorată și un meniu destul de intuitiv. Printre funcții găsești și jocuri, caz în care telefonul mobil devine controller.
Tot de la Tayron și Tiguan, noul T-Roc a preluat butonul rotativ care integrează un display de 10 centimetri. De la acest buton fie treci prin modurile de rulare, fie modifici volumul sistemului audio.
În partea din față a tunelului central ai o zonă de încărcare prin inducție, cauciucată, dar și două porturi USB-C.
Design
Odată cu noua platformă a venit și schimbarea la față. Volkswagen T-Roc a primit un design nou, asemănător cu frații săi de arhitectură Tiguan și Tayron. Nu greșești dacă îl consideri un mini Tiguan. Dar doar din privința aspectului, pentru că, de fapt, T-Roc a crescut în dimensiuni comparativ cu vechea iterație.
Lungimea a ajuns la 4.373 de milimetri (+12 cm), iar ampatamentul la 2.631 milimetri (+ 28 mm).
Revenind la aspect, grila frontală a fost mutată mai jos, fiind integrată în spoiler, astfel că imediat sub linia capotei avem noile faruri LED (standard). Dacă bifezi farurile opționale IQ.Light LED Matrix, primești un logo iluminat și o bandă LED care traversează toată partea frontală.
Jantele au dimensiuni de până la 20 de inch. În partea din spate avem un plafon plonjat, iar stopurile LED sunt unite de o bandă LED. Logo-ul de aici este și el iluminat în roșu, în funcție de nivelul de echipare bifat.
Forma caroseriei îmbunătățește aerodinamica (cu 10%), astfel că avem un coeficient Cx de 0.29.
Paleta de culori exterioare este compusă din 6 nuanțe: Alb Pure uni, Gri Wolf Metallic, Galben Canary uni, Roșu Flamed Metallic, Albastru Celestial Metallic și Negru Grenadilla Mettalic. Plafonul poate fi comandat în culoarea contrastantă Negru Uni.
Ne-a placut
- Interiorul este mai premium decât înainte
- Volumul crescut al portbagajului
Nu ne-a placut
- Prețul piperat în comparație cu rivalii
- Limitările motorului de 1.5 litri
Ultimele teste
-
Superstar -
Cameleon -
Respect -
Renault Austral
Evoluția rombului
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noua generație T-Roc. Dezvoltată pe arhitectura MQB Evo, aceasta propune un design nou, dar și motorizări pur hibride, o premieră pentru marca germană. (Miercuri, 27 August)
-
Fotografii spion au surprins în teste un prototip misterios al lui Volkswagen Golf R. Din câte se pare, ar putea fi vorba despre o nouă versiune, fie Golf R 350, fie Golf R Clubsport. (Sambata, 23 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat prima imagine oficială cu noul T-Roc pe paginile sale de socializare. Debutul este programat pentru Salonul Auto de la Munchen. (Marti, 19 August)
-
Constructorul german de automobile a atins o bornă importantă: a livrat 1.5 milioane de unități din familia electrică ID. Vehiculul aniversar este un ID.7 Tourer Pro. (Luni, 18 August)
-
Potrivit celor mai recente date, grupul Volkswagen a comercializat mai multe mașini electrice decât Tesla, pe Bătrânul Continent, în prima jumătate a anului. (Joi, 10 Iulie)



















Comentarii (0)
Adauga un comentariu