Drivetest Toyota RAV4 (2010)

2.2 D-CAT Luxury 4WD Auto
Toyota RAV4 (2010) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 29.07.2010
Lifting facial

În ultimii 20 de ani, Toyota se poate lăuda cu multe realizări de ordin tehnologic, dar şi cu multe modele noi, care au urcat brandul pe prima poziţie în topul celor mai mari constructori auto. Japonezii au meritul de a fi inaugurat două segmente foarte importante pe piaţa auto mondială. Primul ar fi cel al hibrizilor, unde pionierul Prius este deja un best-seller. Cel de-al doilea este cel al crossover-elor, pe care Toyota a debutat în 1994 cu RAV4, primul vehicul din Europa şi Asia gândit ca un SUV compact, un crossover. RAV4 a deschis noi orizonturi pentru toţi constructorii auto, fiind un produs complet nou pe Bătrânul Continent şi Japonia, care se vinde extrem de bine. Caracterizat de sintagma "Vehicul activ recreaţional cu tracţiune integrală", crossover-ul nipon a devenit rapid un succes, silind constructori cu renume să lanseze competitori peste noapte, chiar dacă planul de dezvoltare nu includea astfel de modele. Generaţia actuală, a treia la număr, se află pe piaţă încă din 2006, timp suficient pentru a convinge publicul mondial. De teamă ca modelul să nu îşi piardă strălucirea, Toyota a decis că este timpul unui facelift, capabil să alinieze crossover-ul la noua direcţie de design. Deşi dimensiunile au rămas aceleaşi, RAV4 a primit o nouă faţă, mult mai atrăgătoare, şi o serie de îmbunătăţiri gata să readucă clienţii în showroom.

Toyota RAV4 (2010)
2.2 D-CAT Luxury 4WD Auto

  • Pret de pornire 24.952 €
  • Pret model testat 38.120 €
  • Taxa auto 619 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am avut ocazia de a vedea cum arată şi cum se simte un RAV4 facelift vreme de câteva zile, în tot acest timp fiind acompaniaţi de o unitate diesel D-CAT de 2.2 litri. Cei patru cilindri sunt capabili să producă 150 de cai putere la 3600 de rotaţii şi un cuplu motor suficient, de 340 Nm. Momentul motor este resimţit la capacitate maximă atunci când turometrul indică 2000 de rpm, însă se stinge relativ rapid, pe la 2800 de rpm. Chiar dacă plaja de turaţii nu este foarte generoasă, RAV4 dă impresia unui model dinamic, care se mişcă repede şi bine, indiferent de suprafaţa de rulare. Resursele sunt suficiente pentru a pune în mişcare cele 1500 de kilograme, fără a da impresia că modelul gâfâie atunci când este încărcat sau când are de urcat pante cu înclinaţie mare. Unitatea D-CAT este tot ceea ce îi trebuie SUV-ului compact, fiind capabilă să se adapteze uşor traseelor urbane sau extraurbane. Cei patru cilindri sunt asistaţi de o cutie de viteze automată, care uşurează sarcinile şoferului în mediul urban, dar creşte în schimb consumul şi influenţează performanţele. Etajarea celor şase rapoarte se face bine, cutia fiind orientată către obţinerea unui consum mic. Răspunsul este însă o problemă, nu puţine fiind situaţiile în care apăsarea la podea a acceleraţiei aduce un răspuns abia după câteva clipe. Din fericire există un mod Sport şi două padele poziţionate în spatele volanului, care îmbunătăţesc răspunsul cutie şi măresc implicarea şoferului. Chiar dacă vorbim despre un diesel, compartimentul motor este bine antifonat şi nu transmite din zgomotul şi vibraţiile sale habitaclului.

Consum

Consumul unui crossover cu cutie automată nu poate fi decât îngrijorător pentru cei care au ales un diesel şi s-au trezit cu valori de benzină. Mai exact, vorbim de aproximativ 10 litri/100 de kilometri în mediul urban, o valoare destul de mare dacă o punem pe lângă cea anunţată oficial, de 8.8 litri/100 km. Pe autostradă sau pe orice drum naţional, o rulare cu peste 100 de km/h poate aduce pe computerul de bord o valoare de aproximativ 7 litri/100 de kilometri, apropiată de cea a oficialilor, de 6.2 litri/100 km. Pentru a obţine însă o asemenea de performanţă, e nevoie de o exploatare grijulie a pedalei de acceleraţie. Folosirea aerului condiţionat în această perioadă va urca, cel mai probabil, valorile consumului cu cel mult un litru.

Performanţe

La capitolul performanţe, clienţii unui RAV4 D-CAT automat vor fi nevoiţi să se mulţumească cu o acceleraţie de la 0 la 100 de kmh în 10.8 secunde, o valoare decentă, care nu impresionează dar nici nu dezamăgeşte pentru un model din această clasă. Viteza maximă se opreşte la 185 de km/h, cu 15 km/h mai puţin decât ceea ce promite versiunea diesel de top, de 177 de cai putere.

Interior

Faceliftul nu a adus modificări majore la nivelul interiorului, japonezii preferând să se rezume doar la modificarea materialelor, care, bineînţeles, au crescut mult calitativ. Plasticul a devenit mai prietenos, mai moale, animat pe alocuri de inserţii argintii şi de elemente cromate. Apar mici retuşuri la nivelul instrumentelor de bord, iluminate acum în culori mai calde şi mai odihnitoare. Ergonomia rămâne la fel de bună, toate comenzile sitemului audio şi de climatizare fiind la îndemâna şoferului. Scaunele rămân aceleaşi, fără un suport lateral adecvat, dar foarte confortabile pe distanţe lungi, semn că Toyota pune mare preţ pe o călătorie agreabilă, pentru toţi cei cinci pasageri. Spunem agreabilă, pentru că spaţiul interior este mai mult decât suficient, pasagerii de pe bancheta spate dispunând de suficient spaţiu pentru picioare. Nici la nivelul capului nu există probleme, linia plafonului fiind generoasă chiar şi pentru cei care depăşesc media de înălţime. În portbagaj vor încăpea toate lucrurile utile sau mai puţin utile ale unei familii, cei 400 de litri fiind depăşiţi în segment doar de cei 591 de litri ai coreeanului Hyundai ix35. Ceea ce trebuie apreciat la RAV4 este deschiderea laterală a uşii portbagajului, care favorizează încărcarea obiectelor voluminoase.

Preţ de achiziţie

Lupta în segmentul crossover-elor este deosebit de strânsă, constructorii fiind decişi să se impună prin orice mijloc. Tocmai pentru asta, Toyota a gândit bine preţul lui RAV4 facelift şi lista de opţionale cu care modelul vine în România. Crossover-ul pleacă de la 24.578 de euro cu TVA inclus, preţ valabil pentru versiunea pe benzină de 2.0 litri şi tracţiune 4x2. Pentru cei care se gândesc la un diesel entry-level, RAV4 vine cu o etichetă de 28.757 de euro, atârnată versiunii D-4D de 2.2 litri, în nivelul de echipare Comfort. Versiunea D-Cat testată de noi vine cu un preţ destul de piperat, clienţii brandului nipon fiind nevoiţi să scoată din buzunar începând cu 34.428 de euro. Din fericire, în această sumă intră şi cutia automată şi toate celelalte dotări de bun-simţ. Dacă ne aruncăm ochii în segment vedem că cel mai ieftin Ford Kuga pleacă de la 25.275 de euro, preţ valabil pentru versiunea diesel de 140 de cai putere, dar cu tracţiune 4x2. O versiune similară celei testate de noi poate urca până la 29.797 de euro, incluzând aici un nivel de echipare superior, tracţiunea integrală şi cutia automată PowerShift. E drept că americanului îi lipsesc 10 cai putere în plus pentru a se putea măsura cu japonezul nostru. Un rival deosebit de puternic se dovedeşte şi Volkswagen Tiguan, care pare să câştige tot mai mulţi adepţi în România. Modelul german pleacă de la 23.071 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea 1.4 TSI de 150 de cai putere şi tracţiune faţă. O versiune diesel cu 4Motion şi 140 de cai putere, asistată de o cutie automată DSG, poate urca preţul până la 28.354 de euro cu TVA inclus, cu mult sub ceea ce vrea Toyota. Nu trebuie să uitam nici de cel mai nou concurent din segment, Hyundai ix35, care pleacă de la 19.716 euro şi se vrea a fi cea mai ieftină alternativă din eşalonul superior. Cea mai scumpă versiune a coreeanului, mai exact cea propulsată de motorul 2.0 CRDi de 184 de cai, asistată de cutie automată şi de o tracţiune integrală urcă până la 31.000 de euro, iarăşi cu mult mai puţin decât RAV4 testat de noi. Dacă stăm să ne gândim că în segment există şi alternative mult mai ieftine, cum ar fi Nissan Qashqai şi deja celebrul model autohton, Dacia Duster, supremaţia lui RAV4 pare a fi serios zdruncinată.

Siguranţă

Toyota îşi menţine standardele de siguranţă şi în cazul versiunii revizuite. RAV4 propune pasagerilor săi o perdea de airbaguri frontale cu SRS, laterale, cortină şi chiar pentru genunchii soferului. La capitolul elemente de siguranţă activă amintim prezenţa unor sisteme ca ABS cu EBD şi BA, TRC (sistem de control al tracţiunii), VSC (sistem avansat de control al stabilităţii) şi HAC (sistem de asistenţă la pornirea din pantă). Chiar dacă a fost catalogat cu patru stele la testul EuroNCAP din 2006, din cauza unor probleme de declanşare a airbagurilor, RAV4 nu face compromisuri, Toyota revizuind imediat sistemul electronic pentru a obţine un punctaj maxim.

Ţinută de drum

Deşi vorbim despre un model care prin esenţă presupune o gardă la sol ceva mai mare, RAV4 promite o ţinută de drum sigură, mulţumită prezenţei sistemului de tracţiune integrală permanent. Acesta îşi arată avantajele pe drumurile cu viraje pronunţate, acolo unde şoferul este tentat să forţeze limitele modelului, care nu se vrea a fi deloc unul sportiv. Cu toate acestea, tracţiunea integrală menţine o aderenţă optimă indiferent de viraj, singurele minusuri fiind trecute în dreptul ruliului, care se simte oarecum deranjant, dar explicabil pentru un model din această clasă. Cei 18 centimetri care despart RAV4 de sol, precum şi unghiurile de atac şi degajare, de 28 respectiv 24 de grade, nu îi permit japonezului să emită aceleaşi pretenţii off-road ca ale fratelui mai mare, Land Cruiser. Văi nu foarte adânci, cursuri de apă nu mai mari de 50 de centimetri, şleauri croite prin noroi sau zăpadă, sunt doar câteva din situaţiile în care RAV4 poate face faţă. Cu toate acestea, RAV4 nu rămâne decât un simplu crossover, destul de limitat în teren accidentat, chiar şi atunci când alegeţi să blocaţi diferenţialul spate.

Vizibilitate

Dimensiunile lui RAV4 nu ar trebui să creeze probleme nici măcar şoferilor neeexperimentaţi, modelul fiind uşor de condus chiar şi în mediile urbane ceva mai aglomerate. Secretul este manevrabilitatea bună, asociată cu o vizibilitate la fel de potrivită. Oglinzile laterale sunt suficient de mari, luneta este şi ea generoasă, nefiind îngrădită de montanţi prea mari. Singurele probleme pot apărea din cauza montanţilor faţă, care se pot dovedi un obstacol atunci când ai viraje în urcare sau coborâre, însă aspectul este unul general, des întâlnit la modelele din acest segment. Pe timp de noapte luminile frontale asigură o bună vizibilitate, graţie în mare parte înălţimii de la care acţionează.

Tehnologie

Toyota încearcă să ofere un confort sporit pasagerilor, indiferent de timpul pe care aceştia trebuie să-l petreacă în maşină. Pentru asta, japonezii oferă clienţilor un sistem de climatizare pe două zone, care face faţă cu brio temperaturilor extreme de vară sau de iarnă, un sistem audio cu şase difuzoare, la care pot fi conectate diferite medii de stocare, cum ar fi iPod sau MP3 Player. Pentru a uşura viaţa celui de la volan, Toyota a introdus senzori de ploaie, lumină şi parcare, un pilot automat cu reacţii bune la accelerare şi comenzi pe volan pentru sistemul audio şi computerul de bord. Vin să completeze pachetul de dotări volanul şi schimbătorul îmbrăcate în piele, volanul reglabil pe înălţime şi, probabil deliciul celor cu spirit tânăr, padelele cutiei automate.

Design

Paleta de revizuiri gândite de designerii şi inginerii japonezi pentru RAV4 caută să alinieze modelul la noua filosofie a companiei. Practic, mezinul 4x4 preia faţa fratelui mai mare Land Cruiser, pentru a inspira acelaşi respect, aceeaşi sobrietate şi aceeaşi tradiţie. Modificările aduse părţii frontale sunt destul de importante, imaginea generală a modelului fiind clar îmbunătăţită, dovadă şi privirile pe care crossover-ul le atrage pe stradă. Faceliftul a adus cu sine un spoiler uşor revizuit, o capotă cu nervuri noi, blocuri optice frontale modificate şi o altă grilă. În partea posterioară vorbim de o oarecare asimetrie, aici creionul designerilor niponi fiind ceva mai cuminte. Şi modelul jantelor a fost modificat, pentru a oferi o perspectivă mai dinamică modelului. Abundenţa elementelor cromate reprezintă un nou detaliu prin care Toyota încearcă să sublinieze evoluţia crossover-ului.

Nu ne-a placut

  • Răspunsul cutiei automate
  • Ruliul pe viraje
  • Preţul piperat
Date tehnice - Toyota RAV4 (2010) 2.2 D-CAT Luxury 4WD Auto
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2231
Lungime mm
4335
Putere maxima CP (rpm)
150 (3600)
Latime mm
1815
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (2000)
Inaltime mm
1720
Viteza maxima km/h
185
Greutate kg
1610
Acceleratie 0-100 km/h s
10.8
Ampatament mm
2560
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
410
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota RAV4 (2010)

Ultimele teste

Comentarii (16)

  • Ivanoff
    Piperat? Fata de ce?...
    Stimati redactori,cand ati depunctat pt pretul "piperat",sunt curios,cu ce ati comparat RAV-ul,cu Tucson?
    Dc da...nu e bine,nu e bine deloc fiindca masina aceasta cu acest motor si acest nivel de echipare se poate bate fara jena cu multe alte modele premium si ca bani si ca marca.
    PS:Si chiar nu a fost o intrebare retorica,astept un raspuns corect si pertinent.
    Multumesc!
    21 8
  • Ivanoff
    Si inca ceva...
    Si inca ceva,poate cel mai important lucru:
    Modelul discutat este "full options",incluzand piele si incalzire in scaune,trapa,navigatie (si surpriza,are si Romania),absolut tot,dotari pt care la VW sau la altii la care poti sa-ti iei doar un sasiu,un motor diesel si un DSG si care dc le mai pui tot ce are RAV-ul (ca dotare standard,repet),ajundge la lejer la 40.000 euro.
    Ar fi dragut din partea voastra sa faceti aceste precizari.
    Cu stima!
    22 10
  • Dallas
    Bogdan Mirica&Sebastian Toma&Mircea Mester observ ca in general masinile care le-ati testat dumneavoastra cu cutie automata au un punct negativ comun-Răspunsul cutiei automate.
    Imi puteti explica si mie de ce? Chiar asa de rau este cu cutie automata? Americanii cam la toate masinile au asa ceva.
    17 6
  • kim_vl
    Mitsubishi ASX
    Nu uitati nou intrat-ul in segment Mitsubishi ASX. De exemplu un 1.8 diesel 150 CP, MT6, 4x4(nepermanent, spre deosebire de multe alte marci) Intense (penultima versiune din varf ca dotari) ajunge cu discount la 24700 euro.
    8 2
  • ...............
    .................
    mult mai fain duster
    6 17
  • :)
    prieteni nu v-ati obisnuit inca ca lumea cauta nod in papura?e japoneza e firesc daca era ceva VAG avea numai cuvinte din lauda...
    16 5
  • lamuriri
    @Ivanoff
    Toate motivele pentru care am afirmat că Toyota RAV4 are un preţ piperat sunt subliniate în test la capitolul "Preţ de achiziţie". Nu am negat că RAV4 nu vine din start cu multe dotări, chiar am scris asta în text : "Din fericire, în această sumă intră şi cutia automată şi toate celelalte dotări de bun-simţ."
    În altă ordine de idei, "modelul discutat", adică versiunea testată de noi, este un D-CAT 2.2 cu nivelul de echipare Executive, ceea ce înseamnă că dotări pe care le-ai enumerat tu "piele si incalzire in scaune,trapa,navigatie (si surpriza,are si Romania),absolut tot", nu există. Ca dovadă, te rog să răsfoieşti galeria foto.
    Mulţumim pentru comentariu!


    @Dallas
    Am taxat de multe ori comportamentul cutiilor automate pentru că doar câţiva constructori se pot lăuda cu un răspuns bun. Modelele de volum primesc o cutie automată doar pentru a uşura viaţa celui de la volan în traficul urban. Sunt într-adevăr mai relaxante, dar au dezavantajele lor. Cât despre publicul american, nu are rost să vorbim despre preferinţele lor (complet diferite de ale europenilor) şi despre capacităţile acestora la volan.
    Mulţumesc!
    8 3
  • Dallas
    Mersi Bogdane pt raspuns! O zi faina sa aveti voi din redactie!
    4 1
  • rav 4
    un tiguan echipat ca si rav-ul asta ii mai scump.oricum rav 4 ii o masina foarte fiabila si chiar poate mult in off road tinand cont ce fel de automobil ii.eu am fost cu modelul anterior si motorul de 136cp cu manuala si era super ok.masina robusta,fiabila,la consum manuala statea chiar bine,mai putin usa portbagajului care are deschiderea discutabila.in rest,o masina care isi merita banii.pacat ca nu ati testat varianta D-CAT de 177 CP.nu am fost cu acel motor,dar am inteles ca-i foarte ok.are un vecin de al meu si a spus ca merge foarte bine,dar si consuma :)).
    6 2
  • oare este si alt motiv de a pune o cutie automata in afara de a usura viata celui de la volan in orice trafic ca inca nu avem autostrazi...?
    4 1
  • cutie automata
    conduc un LC 120 D, cutie automata 4 trepte, sunt foarte multumit de cutia automata, a nu este spotiva -ok , dar schimba mult mai repede decat as schimba eu in regim manual intr-o cutie normala. Banuiesc ca este cel putin similara daca nu mai rapida cea de pe rav.
    Care este oare masura corecta ? Ce inseamna cateva clipe? - o secunda , doua, trei ? Poate ar fi indicat un articol special pe aceasta tema, articolul iti da o nota negativa despre o cutie automata care in practica eu nu o simt...si conduc destul de sportiv.
    11 2
  • RAV 4 D-CAT
    am RAV4D-CAT din feb 2008...43.000km....full...adus de nou..3 km...pe rampa din germania. e super , cunsum mediu 10.9l , la 150km /h incarcat la maxim calci acceleratia si simti ca zbori...pe autostrada in grecia .service-ul din splaiul unirii e super , nu dai 1 leu spaga , ieftina intretinerea . La un drum afara de 2000km scazi consumul mdiu la 8.9 l .Singura problema a avut-o la senzorul de perimetru la alarma...l-am reglat...tipa la ploaie.
    2 1
  • ROMANIA
    DOMNULE MIRICA VAM MAI ADRESAT UN COMENTARIU DA VAD CA LATI STERS DINTRU UN LS600H SI S CLASS HYBRID SI NU PUTETI COMPARA DVS DUSTERU CU RAV 4 HAI SA PUNEM SI PANADA 4X4 NUH
    3 1
  • dragoscst
    s-a terminat cu mitul ... TOYOTA
    Cate vor fi rechemate in ... service ?!
    Spunea cineva aici de ... Tiguan. Ce este asta ?!
    Uitati-va intr'adevar la MITSUBISHI ! Sincer va spun nu se compara. Am modelul 2,2 diesel, full options din octombrie 2008, cumparata NOUA din Germania, de la distribuitor autorizat. Inainte sa ma decid asupra marcii am TESTAT tot ceea ce inseamna la aceea data SUV japonez pe piata din Romania (din toate punctele de vedere, doar ei conteaza). Singura marca care intra in discutie la aceea data era Subaru Outbak diesel. Modelul respectiv avea cateva minusuri, care au disparut la noul model.
    4 3
  • @dragoscst
    Am fost foarte atras si de pajero si de outlander. Am inchiriat trei zile si un forester...La toate trei n-a nemultumit tinuta de drum. In special la Mitsubishi parte frontala balanseaza nepermis de mult pentru gustul meu, iti da impresia de masina greoaie. Interiorul lui out este sterp si pare iefin, la fel forester. Pajero este ok pe interior. Forester este magistral pe macadam, dar mediocru pe asfalt denivelat, are un balans f. mare. Fiind benzinar 150 cp MT se simte lipsa cuplului ai ales la depasirile rapide si la reprizele pe autostrada. Consumul mediu pe 1400 Km mixt a fost de 10,2. Reductorul este bestial...
    Intr-un final am ales un LC....Tu cam ce ai testat la ele ???
    5 0
  • vasile
    ce masina este aceea LC 120D caci eu nu prea ma stiu la masini dar vreau sa-mi iau un suv.singura masina care am condus si este dupa inima mea si nu as da-o este c clase dar ma ispiteste sa-mi iau un suv si nu stiu ce sa iau
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru