Piloţii din WRC nu vor mai avea acces la timpii intermediari pe probele speciale

de Daniel Popescu
Joi, 04.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a interzis comunicarea informaţiilor cu privire la timpii intermediari obţinuţi de piloţi pe parcursul probelor speciale din cadrul etapelor din Campionatul Mondial de Raliuri.

Începând din 2015, transmiterea datelor şi informaţiilor despre performanţe la sau de la un competitor care nu au legătură cu siguranţa este interzisă pe parcursul probelor speciale pentru a promova competiţia.

FIA
Comunicat de presa
Consiliul Mondial al FIA a anunţat miercuri seară o schimbare importantă în regulamentul Campionatului Mondial de Raliuri. Începând din sezonul 2015, piloţii nu vor mai avea dreptul să primească informaţii cu privire la timpii intermediari realizaţi de rivali pe parcursul probelor speciale.

Decizia a fost luată cu scopul de a îmbunătăţi spectacolul, întrucât până în prezent piloţii îşi adaptau viteza în funcţie de performanţele obţinute de rivali, cu scopul de a-şi conserva avantajul în clasamentul general.

"Începând din 2015, transmiterea datelor şi informaţiilor despre performanţe la sau de la un competitor care nu au legătură cu siguranţa este interzisă pe parcursul probelor speciale pentru a promova competiţia", precizează forul mondial într-un comunicat de presă.

Măsura a fost deja anticipată de mai mult timp şi a fost aspru criticată atât de piloţi, cât şi de echipe, a căror principală temere este că implementarea acestei interdicţii va fi dificil de realizat.

FIA nu a menţionat explicit care vor fi sancţiunile pentru echipele care vor furniza astfel de date piloţilor, însă Jarmo Mahonen, directorul de raliuri al FIA, a sugerat că pedeapsa va fi una foarte drastică: excluderea din campionat.

Dacă eşti prins, eşti exclus din campionat. Constructorii nu-şi vor asuma un asemenea risc.

Jarmo Mahonen
Director de raliuri FIA
"Sigur că nu putem verifica 100%, dar consecinţele vor reprezenta un mijloc suficient de intimidare. Dacă eşti prins, eşti exclus din campionat. Constructorii nu-şi vor asuma un asemenea risc", a precizat Mahonen.

Anterior, FIA a anunţat o schimbare în ordinea de start a piloţilor: în primele două zile ale unei etape (vineri şi sâmbătă), piloţii vor pleca pe traseu în ordinea din clasamentul general, după ce până acum acest lucru se întâmpla doar în prima zi a unei etape. Astfel, liderul clasamentului general va fi dezavantajat de poziţia de start în primele două zile ale unei etape. În schimb, în ultima zi a unui raliu (duminică), piloţii vor concura în ordinea inversă a clasamentului.

Această schimbare a fost adoptată cu scopul de a echilibra lupta pentru victorie, însă va reduce semnificativ şansele ca liderul clasamentului general să câştige etapele desfăşurate pe macadam.

De asemenea, FIA a publicat încă din luna septembrie calendarul sezonului 2015 al WRC:

Data Etapa
25 ianuarie Raliul Monte Carlo
15 februarie Raliul Suediei
8 martie Raliul Mexicului
26 aprilie Raliul Argentinei
24 mai Raliul Portugaliei
14 iunie Raliul Italiei
5 iulie Raliul Poloniei
2 august Raliul Finlandei
23 august Raliul Germaniei
13 septembrie Raliul Australiei
4 octombrie Raliul Frantei
25 octombrie Raliul Spaniei
15 noiembrie Raliul Marii Britanii

Via FIA

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru