Din câte înțeleg să produci baterii auto este nevoie de o infrastructură specifică și foarte complexă, extracție și prelucrare metale (rare). Nu văd cum Europa sau chiar SUA ar putea concura cu China pe acest domeniu. China fac ce vor, dacă un munte trebuie “ras”…. asta este, no problem!
Dacă mai punem și costul forței de muncă, parcă se mai elimină din ceață.
Pe de altă parte nici în China nu este totul roz, au început de ceva luni cu reducerea programului de lucru, se mai închid fabrici etc.
Adițional aș adăuga că vânzările din ultimele luni (la export), au fost cel mai probabil artificial umflate de faptul că au “invadat” anumite piețe și în unele cazuri destul de agresiv cu reduceri de prețuri care în acest moment au cam dispărut.
Vom vedea în perioada care urmează în ce măsură China va reușii să continue să vândă aceleași volume ca în ultimele luni.
Comparația cu 2024 este prea puțin relevantă din punctul meu de vedere.
Nu sunt avocatul nimănui, dar în cazul JLR problemele sunt mari și complexe. Și totuși dacă aș forța o simplificare, s-au luat “la trântă” cu trioul german și a ieșit ce a ieșit. Vai de “identitatea” lor, la fel și de fiabilitate, jale!!!
Ai rămas fără rețetă compensată? Asta este rămâi și fără bursă “de merit”… nu-i bai, mai ai frustrările ;) și știi de ce? Nu încerc să-ți explic că nu te duce ;)
Ultimele comentarii
3541 in total