Electrollski, ce-ai dat tu acolo de la Tezla costă într-adevăr între 1,85 și 2,05. CU ABONAMENT!
”Posesorii de mașini electrice, care nu plătesc un abonament lunar de 65 de lei, vor plăti tarife mai mari – 2.5 lei/kWh.” Iar Tezla are 8 stații de încărcare în România! OPT!
Deci la liber e prețul care e și pe piață, 2,5 lei / kWh(https://www.plugshare.com/map/bucure%C8%99ti-rom%C3%A2nia).
Eu ți-am mai făcut calculele, văd că insiști să le repet:
electric 20 kWh x 2,5 lei = 50 lei / 100 km
GPL 8 l x 3,5 lei = 28 lei / 100 km,
benzină 7 l x 7 lei = 49 lei / 100 km,
motorină 6 l x 7,1 lei = 42,6 lei / 100km
Deci cine nu încarcă acasă sau la curent alternativ (caz în care ori face 2 drumuri la stație ori doarme în mașină), iese mai scump și la combustibil, după ce oricum a dat mai mult pe troacă, și cu mama subvenției! Iar la drum lung.....cafele-cafele!
Compartimentul motor al Jogger-ului, același de pe Sandero și Logan, nu a fost proiectat să acomodeze 1.33 Tce darămite 1.7 dCi, deci în mod inexorabil nici nu ar putea să le pună fără modificări.
Reproiectare la facelift pentru motoare mari?
În contextul prețurilor și așa mărite și forțând motoare mici pe Dacia pentru a ține jos media de emisii a grupului, oare care ar fi șansele să vedem motoare mai potente pe Sandero/Logan/Jogger? Zero.
Nu cred că nu mai vedem ”accidente” cum au fost Dusterul 1.33 TCe 150 CP sau Lodgy 1.33 TCe 130 CP. Chiar și cu iminenta lansare a modelului compact de la anul.
Oricine poate constata:
Jogger 7 locuri GPL pleacă de sub 19.000 euro
Jogger 7 locuri Expression hibrid pleacă de la 25.450 euro
Că prețurile mașinilor nu mai sunt prietenoase și au decolat de câțiva ani, sunt multe motive obiective și subiective pe care nu le mai repet, s-au tot expus. Dar în acest context, Dacia RĂMÂNE cea mai accesibilă în ORICE segment activează. Am mai zis, dacă nu e așa, aștept contraoferte de mașini echivalente NOI care să ne lumineze.
Filozofia asta cu banii efemeri ar avea efect garantat la bogătanii închipuiți de comentează degeaba la orice model Dacia: ”dacie de X mii de euro.”
Satisfacțiile intenționate de producătorii Dacia sunt fiabilitatea, economicitatea și accesibilitatea. Cine are așteptări dinamice impresionante cam trebuie să se scobească de mai multe mii de euro față de orice model Dacia, marca ducând greul grupului Renault pentru media de emisii.
O fi dieselul imbatabil la nivel de km parcurși pe litru, dar este mai economică varianta cu GPL, inclusiv la întreținere. Cine vrea și consum mic și să abuzeze fără urmări motorul la viteze mari, da, înțeleg de ce vrea diesel, numai că opțiunile se cam răresc și scumpesc.
Electrollul nefudul parcă nu e destul.
Cum o ia pe coajă cum sare la jigniri și se dă cel puțin Țiriac, trebuie că e mare frustrarea doar la constatarea că amatorul de Porsche preferă sportivitatea în fața unei greoaie bune mai mult la liniuțe.
Cred că supărarea e mai mult din contextul general, iar vânzările Porsche nu par a face excepție.
Ultimele comentarii
825 in total