Cifrele acestea de vânzări sunt concluzia logică la haosul care a început cu pandemia și este continuat de politicile bine intenționate (sper!) dar aplicate forțat și fără noimă. Și evident a crescut perioada în care fiecare ține de mașină. Ține cineva cont și de poluare rezultată de muuuulte mașini mai vechi care în loc să fie înlocuite cu versiuni cu normă de poluare mai bună sunt folosite ani buni în plus tocmai din cauza scumpirii generale generate FIX de normele astea din ce în ce mai aberante?
Și din păcate statistici detaliate care ar putea lămuri ”mistere” (cum ar fi procentul de electrice luate pentru utilizare la firmă, unde poate se pretează) sunt indisponibile, iar jumătățile de măsură sunt prezentate astfel încât să servească scopului fiecăruia.
La Jogger e simplu, 30% reducere la combustibil pentru hibridă?
Păi reducerea de costuri cu GPL sare de 40%, iar la aceleași dotări mașina costă mai puțin cu cu 5.450 euro. Din punctul meu de vedere hibrida nu merită banii în plus doar pentru cutia automată.
Ca să avem întregul context pe prima jumătate a anului la vânzări de mașini:
- SH 123.443
- noi 72.787
O observație măruntă, o mașină nouă la nici două SH, apropos de prezicerile catastrofice ale focilor care aplaudau taxa auto și deplângeau eliminarea ei.
Partea interesantă este că din cele noi ”cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de către juridice (58%), iar diferenţa de 42% le revine persoanelor fizice” !
Totalul pe 6 luni: PHEV (1884) + (mild) hibride (5562) + electrice (6983 - vedeți dl. Monenciu că ați trecut cifra de anul trecut, 4447, și nu ies procentele) = 14.429 ”electrificate”.
Presupunând proporții uniforme PF-PJ, 42% din 14.429 înseamnă 6060 ”electrificate”.
Din totalul de 123.443 (SH) + 30.570 noi pe persoană fizică cele 6060 ”electrificate” înseamnă 3,9%.
3,9% cu tot cu Spring, cu mild hibrid și cu pomenile maxime de la stat.
Poate ar trebui deci evitate exprimări ca ”interesul românilor pentru mașinile electrificate a crescut”.
Greu la deal cu unul care nu pricepe termenul DOAR. 400 milioane pentru pod, restul e suma cu taxe care include stația de taxare, drumurile de legătură și alte amenajări conexe NEELIGIBILE.
”Valoare eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala in suma de 1,696,947,365.85 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila aprobata.”
Scuză-mă, te trec la analfabeți NEfuncționali.
Spor la copy-paste și voturi multiple, atâta poți. Cât despre calificative, nu cumva te oglindesc?
Într-adevăr, cine sesizează că am forțat un adverb (în mod normal) ca adjectiv, a prins și ce am vrut eu să subliniez prin asta.
Recunosc ”invenția” chiar dacă termenul devenit clișeu avea altă construcție.
Prioritizarea podului la Brăila este excelentă. Cu sau fără noile drumuri de viteză din Moldova terminate, leagă mai bine Dobrogea de Moldova.
În loc să debitezi conspiraționisme cu SUAUE mai bine te întrebi de ce autoritățile nu mișcă un deget să demareze un pod la Călărași, sau o parte din cele 5 (CINCI) poduri peste Dunăre pe care le cer bulgarii construite și pe care UE le finanțează fără probleme. Și-apoi să ne uităm cine îi tot votează pe ăia care ar trebui să miște ceva dar mișcă doar în interes personal sau de partid.
Ultimele comentarii
882 in total