Nicu, după ce ai scris 3 pagini de detalii tehnice și nu s-a referit măcar la o virgulă de-a ta, îți dai seama că nu poți să ai pretenții de la un anonim care dă replici la care doar el râde și e la nivelul la care se amuză că-și dă singur + și te înroșește pe tine în lipsa oricărui argument...era să zic neuron :)
Interesant, Franța oferă familiilor cu buget redus maxim 7.000 de euro pentru o mașină electrică de MAXIM 47.000 de euro.
România acordă NERESTRICTIV chiar și 11.500 de euro, oricărui individ care-și dorește ȘI mașină de oraș electrică, indiferent dacă e vreun Spring sau vreun SUV de lux.
Altă observație: ”costurile pentru materii prime, precum nichel, cobalt și litiu sunt în creștere”.
Aștept cu interes momentul în care inteligenții decidenți UE se vor trezi din adormire și vor corobora această situație cu efectele crizei energetice și poate vor reconsidera imb€cilele măsuri restrictive din domeniul auto.
Care poluare la ”reciclarea sistemului de propulsie termic”? Adică toate componentele metalice care pur și simplu sunt retopite și e recuperat aproape 100% din material?
E mare tupeu să consideri asta ”poluare” când procesul periculos, complex și energofag de reciclare PARȚIALĂ a acumulatorilor bazați pe litiu nici măcar nu ajunge să aibă loc pentru multe vahicule electrice.
https://www.washingtonpost.com/nation/2022/06/22/tesla-fire-sacramento/
Oamenii din orașe, pentru sănătatea lor, ar trebui să-și mai miște din mașini și să meargă pe jos până-n stația de tramvai / troleibuz și să folosească singurele electrice fezabile: alea cu fir.
De fapt piața europeană a scăzut cu 9,9% pe primele 9 luni, a crescut doar în septembrie.
Iar dacă ne referim la UE + EFTA + Marea Britanie, hai să ne și uităm la al doilea tabel, adică nu să cităm cifrele din primul, care sunt doar pentru UE.
Printre altele să constatăm că Dacia a vândut 348.820 de mașini în primele 9 luni și tot așa.
Este chiar puțin, dacă ne raportăm la ce era acum niște ani, când raportul mașinilor înmatriculate noi / SH era 1 / 7.
Pe 2022 este sub 1/3 și tendința e să crească, asta în condițiile în care prețurile au decolat iar timpii de așteptare sunt în mare majoritate insuportabili.
Bine, era util să știm câte din alea noi sunt luate de firme și câte rămân pentru persoane fizice....
Ultimele comentarii
883 in total