O să rog pe domnul Safta ori să fie mai atent din ce tabel ia datele ACEA ori să mai arunce un ochi la comentarii.
I-am atras atenția și acum 2 luni, dacă articolul se referă la ”piața auto din Europa” atunci tabelul cu cifre mai apropiat de realitate e cel care relevă vânzările pe grupuri și modele în ”EUROPEAN UNION + EFTA + UK”.
Nu de alta dar nu cred că interesează strict piața din zona euro, ci dintr-o zonă cât mai extinsă pe continent.
Stres că scade temperatura și mai trebuie o alimentare.
Stres că e priza ocupată sau defectă.
Ce stres în service.... cum e stresul că NU ai service în oraș....sau în țară?
Cam mult stres pentru o mașină la preț dublu.....
Mama ei de matematică, e foarte relativă pentru fani (interesați presupun).
La un consum în jur de 20 kWh, aș vrea să văd eu cine se aventurează să facă 389 km fără încărcare și să ajungă cu 2-3% la temperaturi care fac unii acumulatori pe litiu să dea chix și la peste 20% din capacitate.
Mulțumim Gabriel pentru cifrele de consum nefardate, 20 kWh înseamnă 42-50 lei / 100 km parcurși, asta pentru cine are posibilități pe traseu și nu adoarme lângă o priză de curent alternativ.
O compactă turbo la jumătate din prețul electricei poate scoate un 7% pe benzină adică în jur de 46 de lei. Cu GPL, 100 km pot costa în jur de 34 lei. Ambele fără stres și cu o încărcare de 2 minute (dus-întors!), fără cafele prelungite nedorite și reconfigurări de traseu din motiv de prize defecte sau ocupate.
Te-a dat de gol Edică una din exprimările împiedicate de care ai tot abuzat: ”cumpara tarile nordice”.
Și te trădează evident turbarea cu care exagerezi. Când o termică pe frig extrem sau cu AC din greu poate consuma chiar și cu mama GPL-ului un plus de aproximativ 10% față de medie, la temperaturi extreme o electrică poate trage din bateria aia stresată pe litiu și 100% în plus față de consumurile clamate de producător, cu toată pompa de căldură sau alte încercări de marketing de a atenua grozăvia.
Deci plusul la extreme e în jur de 10% la termice și poate fi de 10 ori mai mare la electrice.
Și miră-te de ce oamenii nu ”trec la electrice”, cât timp nici cu pomana maximă a statului român (peste 11.000 euro), electrica ajunge să fie și cu 50% mai scumpă față de modele pe combustibil lichid FĂRĂ dezavantajele electro....casnicelor (ca să subliniem și ”avantajele” autonomiei).
Nu știu cine și pe la ce dealeri a căutat prețurile concurenților dar secțiunea de comparații e praf.
M-au frapat niște scoruri prezentate acolo, am intrat pe dacia.ro sau opel.ro și prețurile diferă.
Aș vrea să văd și eu Clio ăla de la 13.580 euro, când Sandero începe de la 13.650 (turbo, nu aspirat) iar pe renault.ro Clio pleacă de la 14.080 sau 22.030 euro varianta E-Tech.
Nu insist, diferențe am găsit și la Fabia sau Corsa, mai mult mă frapează că la spațiu interior e scris cu subiect și predicat că Fabia are portbagaj mai mare decât Sandero (foarte frumos) dar la comparația de preț Sandero e omis.
Da, există scuza convenabilă, că Dacia n-a pus dublu ambreiaj pe Sandero ci doar CVT, dar e evident nu dădea bine o diferență de aproape 4000 de euro între variantele cu automată ale Sandero și Fabia.
Acum mai scumpă și decât Clio, mă-ntreb când naiba a fost Fabia vreun chilipir, în trecut existând prețuri mai bune la modele mult mai spațioase gen Dacia Logan, Kia Ceed sau Fiat Albea.
Ultimele comentarii
883 in total