Centrul de greutate mai sus și masa mai mare afectează mult manevrabilitatea și comportamentul dinamic, fizica nu se poate contesta cu filmulețe pe youtube.
Și să nu ne mințim, unele mărci mai scumpe compensează cu jante late, suspensii adaptive și frâne supradimensionate că prețul e oricum în stratosferă, da, dar doar așa păstrează o ținută de drum comparabilă cu un break să zicem.
În plus, singura contestație la costurile mari de rulare / întreținere ”argumentul" a fost: cine vrea SUV ”își permite”.
Aici se vorbea de dezavantaje strict, nu e despre vulpe și struguri și nici despre afișat ”valoarea” în ciuda dușmanilor, pentru genul ăsta de alegeri nu m-aștept la înțelegerea termenilor de mai sus.
A propos de Duster, portbagajul (ca și la alte SUV-uri) e ridicat fiind proiectat să permită amplasarea diferențialului spate, probabil cu orice platformă era nevoie de spațiu pentru trenul de rulare 4x4.
Corect enumerate dezavantajele SUV, dă-mi voie să completez:
- centru de greutate mai ridicat și instabilitate - care înseamnă siguranță activă mai slabă, că tot se simt unii mai în siguranță cocoțați
- roțile mari înseamnă pasaje și protecții mai mari care fură din spațiul interior (asta e eexplicația pentru care un break echivalent are mai mult spațiu)
Cât despre poziția înaltă la volan, aia e mereu un plus, dar se poate întâlni și la unele break-uri. La fel și garda mai mare care de exemplu la Jogger e 20 cm, suficientă de ieșit un pic și de pe asfalt, evident cu anvelope potrivite.
Există 3 variante de motorizare:
- 1.5 benzină turbo 163 de cai, mild hybrid, cutie automată CVT, tracțiune (4x2);
- hibrid cu un motor electric pe puntea față, a cărui baterie o încarcă un motor 1.5 benzină - 204 cai, 4x2;
- hibrid cu 2 motoare electrice (câte unul pe fiecare punte și probabil cu același generator pe benzină) rezultând un 4x4 cu 213 cai.
Cât a fost Drulă s-au mișcat majoritatea proiectelor, iar acum s-a reușit performanțele uluitoare:
- bucata lipsă A1 - Holdea Margina, de 9 km!!!, nu va fi gata în 2026!!!
https://newsweek.ro/economie/a1-lugoj-deva-nu-va-fi-gata-in-2026-termenul-limita-impus-de-pnrr-poate-in-2030
- A3 Nușfalău - Poarta Sălajului - blocat
https://newsweek.ro/economie/a1-lugoj-deva-nu-va-fi-gata-in-2026-termenul-limita-impus-de-pnrr-poate-in-2030
- A8 - Tg. Mureș - Ungheni nu are nici traseul final stabilit, SF-ul are peste 2 ani !!!
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/se-pregatesc-psd-si-pnl-sa-ingroape-autostrada-a8-moldova-ardeal--324628.html
- A7 - Drulă a lăsat 39 de oferte în septembrie 2021 pe secțiunea A3 - Buzău și le-a luat un an să semneze contractele!
în plus, abia s-a licitat Buzău - Focșani, restul, la ”iarnă”
- A3 - Ploiești - Brașov este blocată, P$D dorește din nou PPP, fondurile europene sunt greu de furat
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25755257-autostrada-metrou-sau-cum-blochezi-proiectul-ploiesti-brasov-intr-cost-9-miliarde-euro-zeci-tuneluri-aberante-inclusiv-campia-langa-ploiesti.htm
Performantă tare molusca premier a lui Dragnea, nu?
M-am uitat acum, Jogger cu GPL și 7 locuri, teoretic cea mai grea, are 1252 kg.
Față de primul MCV cu motor de 1.4 aspirat e OK, dar dacă au eliminat alternativa dCi era bun un 1.33 TCe ca pe Lodgy.
Problema e că mașina asta e un Săndel alungit, iar compartimentul motor nu e proiectat să acomodeze TCe-ul în 4 cilindri, așa că au trântit doar varianta cu injecție directă a lui 1.0.
Practic mașina asta vine un singur motor în 2 variante apropiate, în schimb i-au pus un preț gogonat. Totuși se pare că le ține, văd că vânzările merg.
Ultimele comentarii
883 in total