O da, acuma văd că le-au scumpit pe toate.
Observ însă două lucruri:
- se scrie doar de electrică;
- scumpirea chinezăriei e mai mare......și subvenția statului român e mai mare însă.
Din păcate cam ai dreptate, noul MCV deși vine pe șasiu de Logan și cu motorul TCe (cu / fără injecție directă și cu GPL: 110 / 100 cai) este vândut cam la același preț cu Lodgy înainte de mazilire, tot în echipare medie și 7 locuri, adică undeva la 16.500 de euro.
Numai că Lodgy venea cu TCe 130 sau diesel, și cu un pic mai mult spațiu.
Și da, cred că tot Loganul e cea mai bună ofertă, la niște bani pe care nici măcar cu tot cu subvenție nu merită să-i arunci pe pachețelul ăsta chinezesc de primăvară (Spring roll).
Subscriu, și mie mi se pare foarte exagerat să pui egal între consumul unui 0,9 TCe și al unui 2,5 aspirat, oricare ar fi el.
Persoana care susține că un consum de 12-15 l /100km e normal pentru un motor de 898 cmc eu aș trimite-o la școala de șoferi, poate și pe la cursurile lui Titi Aur.
Am impresia că băieții vor să pună în context favorabil gurmandul motor boxer de la Subaru și îl pun alături de-o minciunică de-asta, deși asta numai jurnalism nu e.
Nu cred că sărăcesc cetățenii, doar au crescut mai mult și mai repede prețurile mașinilor față de salarii și față de puterea de cumpărare.
Și s-au scumpit din mai multe cauze:
1. discontinuități în asigurarea componentelor, din motive de pandemie și război;
2. pretențiile din ce în ce mai exagerate și extravagante ale UE: impunerea pe mașinile noi de la tot felul de gadget-uri mai mult sau mai puțin utile (modul de apel automat la 112 în caz de accident, frânare automată, sisteme de păstrare a benzii de circulație, antidemaraj cu etilotest sau alte electronice) până la inconștiența cu care insistă să ne umple (doar) de mașini cu baterii.
În atare condiții prețul mașinilor crește susținut de ani de zile și a accelerat recent și mai mult, timpii de livrare deturnând mulți clienți către piața SH, care a cunoscut și ea o creștere de prețuri semnificativă.
Și-atunci nu puțini cumpărători și-or fi pus problema dacă merită să dea pe o mașină folosită o sumă mai mare decât ar fi dat acum un an (mai ales că e cultivată incertitudinea pentru viitor a motoarelor clasice), sau să renunțe la o parte din pretenții și să ia una nouă și fără griji (investiție mică), care vine repede, comparabilă la bani cu multe SH-uri.
Vinde Dacia, dacă-i lăsa Renault să păstreze și dCi-n ofertă și la cele mici, vindea și mai mult.
Ultimele comentarii
884 in total