Aveți dreptate cu toții, chiar dacă merge și câte un disclaimer la fiecare părere.
Ex.: dacă socotim și diversele sales-taxes, prețurile din State nu mai sunt chiar minuscule, iar dacă le-am pune și TVA se apropie de *asistata* babă Europă. Benzina rămâne în schimb o semi-pomană în veritabila țară a făgăduinței... pentru știu unii cine.
Cu prețurile Dacia umflate mioritic e însă un paradox rușinos, de xy ori disecat p-aici și tot degeaba (detaliu hazliu oarecum: nevastă-mea s-a inervat de prețurile balonate ale mărcilor *serioase* în ciuda covrigilor cu multe găuri și a mers la un showroom Dacia, ca să afle discount-ul oficial cică pe luna iulie -- 150 euroi !!! :-))
Ontopic, XC40 nu are opțiune 4WD la căluții ăștia, suficienți oricum pentru cei 180 km/h limitați. Mașina nu e rea chiar dacă stilul nu diferă mult de Suzuki Ignis, dar sare-n sus ca preț cu 4x4 și opțiuni, e și grea, deși e mic copil pe lângă obezul Jaguar e-Pace.
Nu mai zic de scorul debil în statisticile fiabilității (2,5 stele JDPower dar și la alții), că iar mă ia-n vizor colegul @Arogantu. :-P
Concluzie: BEV-ul Polestar-2 (78 kWh) rămâne după mine unul din puținele Volvo de luat în calcul, dar la 58.800 €... hai 50K cu e-pomeni, nu-i pentru orișicine nici el.
@electricu: Încă e bine la noi -- în Franța de ex., la Ionity un *plin* de baterie la Peugeot e-208 costă 28 €, pentru o autonomie medie (reală) de cca. 180 km.
După o artimetică simplistă, asta corespunde unui consum de +11 litri/100 km -- de zeamă dinozauriană, evident. :-)
Și argumentul ăsta eco-fil pică totuși, fiindcă f. curând se va demonstra... și oficial originea ABIOTICĂ a petrolului.
(n.b.: Neoficial e ca și demonstrată, dar n-are rost să vă fac capu avioane cu savantlâcuri chimico-geologice care nu interesează prea multă lume și oricum nu-s înțelese de prea mulți -- sigur însă stimabilul @inexo le va înțelege la momertul potrivit.
În registrul comic întâi, remarc că *mașina de vis* din profilul stimabilului Edikkk e taman EQC-ul ăsta scump, plicticos, nașparliu etc. :-)
La modul mai serios, electrocasnicele nu implică multe piese de schimb, cu excepția uneia importante -- BATERIA, băbăieți.
Care, în cazul kick-scooter-ului meu (ca să nu-i zic trotinetă, având 2.000 W) m-a costat cam jumate din valoarea obiectului, după nici doi ani.
OK, mă simt urbano-eco-mesianic, dar cu o motorișcă 4t m-ar fi costat mult mai puțin benzina pe aceiași kilometri.
Nu mai zic că a trebuit să-i schimb, pe lângă consumabilele uzuale, și unul din cele două controllere (ESC) -- f. scump și ăsta...
P.S. Deși @Tatraurs m-a incitat un pic cu lista actionarilor Daimler-Benz, nu mai intru în disecarea celor două *caracatițe financiare* (BlackRock și Vanguard) care ghidonează absolut toate fluxurile de fiat-money planetare, că-mi crește tensiunea.
Nu a bateriei însă. :-)
Cred că-s invidioși pe Tesla care au sărit deja la 207 miliarde $ valoare (și dujmanii moare :-)) pe bursă.
Pare exagerat de mult la doar 6 miliarde cifră de afaceri, dar să nu uităm că Apple valorează (și dujmanii turbează) +2.000 miliarde $ la 60 miliarde cifră afaceri -- cam același raport mult supraunitar-fantezist deci.
...Dar stai, parcă transpiră un trend aici, ca și cum *cineva* ar vrea cu tot dinadinsul-împinsul să fim cu toții și electrificați, și monitoriz... pardon, dumb-telefonizați cât mai rapid.
Aș mai scrie 3-4 monitoare pe tema integrării noastre ca noduri într-o rețea cu șpiluri multiple, dar mă tem că s-o-nsera. :-P
Plus că totu-i aleatoriu și fără vreo urmă de organizare, cum bine zicea și @Green_Alex, nu?!
Ei, ăsta da stil de sedan sportiv !!! Nu știu dacă doar P. Schreyer i-a *trezit* pe coreeni, dar încep să fie redutabili.
Retrag deci fostele acuzații ref. la BMW Seria 2 GC (că-i banal și ar semăna c-un Hyundai.)
...Ar vrea el să semene cu ăsta. :-)
Ultimele comentarii
2333 in total