P.S. Haldex (și nu Torsen... prietenii știu de ce ;-)) aveau și atunci Scout-urile, Haldex au și acum.
Și, să nu uit, ARCURILE au fost dintotdeauna un punct slab al Skodelor (inclusiv... sau mai ales la Superb), crăpând din senin după nu f. mulți ani și în special pe vreme geroasă... dar nu la versiunile Scout și nici la cele 4x4.
...Paradox? Da și nu prea, însă nu mai intru-n analize inutile, că ajungem iar la concluzia *Cât dai, atâta face*.
Întâmplător am testat efectiv (în Cehia) o Octavia Scout acum vreo 10 ani pt auto-motor-si-sport, deși oficial eram responsabil pt revista moto a Motorpresse -- în fine, nu contează detaliile, ci faptul că, pe vremea aia cel puțin, erau ceva diferențe inclusiv între versiunile 4x4 și Scout.
...4x4 pe care nu le văd (încă) disponibile pe configuratorul Skoda, dar care aveau și ele o gardă la sol majorată vs. variantele standard, plus un gen de semi-scut pt baia de ulei (din plastic, similar pachetului opțional *drumuri grele*.)
Curios fiind din fire (spre deosebire de majoritatea jurnaliștilor d-acu -- O tempora, dar degeaba m-or boscorodi în gând :-)), i-am descusut pe cehi și despre plusurile Scout-ului vs. 4x4 care ar putea justifica și banii ceruți în plus.
...Plusuri care nu se rezumau la plastice, ci includeau, pe lângă o echipare mai completă de serie, și diverse protecții pt. conductele de frână, brațele punții (și diferențialului-spate), un scut metalic pt motor și alte chestii pe la bucșăraie :-) pe lângă arcuri + amortizoare mai lungi... și mai solide.
Posesorii de Skoda Yeti cu Offroad-Pack înțeleg însă cel mai bine ce zic.
(n.b. Aștept numeroase mânuțe roșii, la fel ca la commentul de la ë-C4 cu ë de la Citroën, evident.)
Doar nicio faptă bună = informație utilă -- nu poate rămâne la noi nepedepsită... :-)))
Toate bune și frumoase (nu chiar fără motiv Octavia e nr.1 la vânzări în Elveția), dar *compacta* VAG cehă de 4,70 x 1,83 m se apropie tot mai mult ca dimensiuni de VW Passat (4,78 x 1,85 m)...
Țin minte că fostul meu A4 Avant *mediu* (de doar 4,48 m) abia încăpea într-un garaj standard (tip Granitul parcă-i zicea), dar nici trotuarele nu mai sunt chiar libere lately. ;-)
P.S. Și ca preț se apropie acum periculos de mult de Passat dacă nu mă-nșel, așa că o canibalizare fratricidă nu pare exclusă.
@PMC Eforturi în van de analiză logică, stimabile -- talibanizmu pro-VW nu e deloc diferit de al eco-planetarilor.
Nu e totuși un fenomen pur românesc, ci VAG generalizat, având explicații mai psihanalitice așa...
Dar nu prea complicate, izvorând din posesia unui VW-Seat-Skoda care automat le schimbă percepția și-i face orbi la defecte-belele (uneori doar la mașinile altora, clar) că deh, omulețu standard mai niciodată nu recunoaște c-a greșit în alegeri și preferă să se mintă singur.
Trăim oricum într-o distopie continuă, așa că nu mă mai consum când unii amici îmi reproșează obiectivitatea la modul *Cum, ai lucrat pentru VW și îi critici ?!* :-P
Schepsisul de marketing constă în denumirea *ë-C4* (da, stimabili AM-iști, iar ați uitat alea două punctulețe de la... Citroën), plus silueta similară celebrului GS / GSA, de la care mai toată lumea se aștepta să preia și sigla.
Rămâne de văzut dacă din poziționarea mai spre low-cost din ultima vreme a mărcii Citroën în cadrul PSA va rezulta și un preț mai mic decât al lui e-208 sau chiar al lui e-Corsa.
Ultimele comentarii
2333 in total