...Chiar așa să fie, AM? (*motor aspirat pe benzină de 1.6 litri de origine Nissan, care generează 140 CP.*) -- eu știam de 91 CP.
.
Plus că nu-i vorba de vreun mild-hybrid, ci de sistemul KERS adoptat-adaptat de francezi de la mașinuțele lor din f1, cutia de viteze nefiind nici eCVT, nici EDC, ci una automată cu... craboți dacă știți ce-s ăia, deși mă îndoiesc până la pământ. :-)
...Pe Clio E-Tech, evident, fiindcă Sandero nu se știe sub ce formă va fi *hibridizat* (zvonurile vb. oricum de 130 CP, dar iarăși am dubii.)
În orice caz, devansarea prezentării noii generații are zic eu cauze simple, legate de uzura morală avansată a actualei.
@zărne: Go for it, stimabile! mai ales dacă și consoartei îi surâde ideea (anecdotic: un fost coleg de liceu a avut un 911 Targa - SH mai vechi dar perfect tehnic -- și glumea zicând *Nevesti-mii nu-i place să fie luată cu Targa* ::-))
...Însă din motive obiective, lui plăcându-i s-o calce tare și decapotată, dar nevestei deloc -- și aici o înțeleg pe tipă, fenomenul de *buffeting* fiind f. accentuat de la 100 km/h în sus, mai mult și decât la cabrio.
Avantaj Targa însă: caroseria e mai rigidă.
În fine, adevărul e că uneori ne trezim loviți de diverse damblale :-) dar poate-i bine și ca pasiunea să mai învingă rațiunea.
Ex.: văzui deunăzi niște oferte de Fiat 124 Spider noi la 16K € (pe stoc că nu se mai fabrică din toamnă) și parcă-mi vine să uit de reputația Fiat la banii ăștia... fiind produs la Hiroshima.
...Dar stai, că motorul 1.4 Turbo vine tot de la italieni. :-P
@zărne: Aș fi pisălog să repet de ce nu-mi pare *perfect* designul actualei generații 992, chiar dacă varianta asta Targa (cu șanse ca la facelift să-i zică Izoleta :-)) e cea mai reușită vs. coupe/cabrio.
Generația precedentă îmi pare deci mult mai reușită, nu doar fiindcă-i un *bondar* ceva mai zvelt și cu jante egale față/spate, ci mai ales fiindcă avea încă un boxer *aspirat* de 3,8 l sub lunetă...
https://youtu.be/81sBT_29V4o
e un clip de ajutor pt scoaterea din ceață apropo de mecanismul hiper-complex al decapotării la un 991.1, cel mai echilibrat ca stil -- repet, după mine (nici vorbă de montare manuală a plafonului începând cu primul 991.)
Disecarea fenomenului 991 devenit mit au făcut-o alții de 1001 ori, așa că nu are vreo noimă să mă lăbărțez cu mega-comentarii.
Zic doar că, de vreo 15 ani, Porsche a reușit să neutralizeze cumva miraculos hibele ținutei de drum a fostelor generații (inerente arhitecturii *antice* totul-spate) și să profite chiar de avantajul transferului de mase favorabil la frânari hotărâte.
Pe lângă doza meritată de respect, nemții -- așa aroganți cum sînt -- demonstrează că teoria pașilor mici, dar constant progresivi nu poate fi scurtcircuitată. Nici măcar de hiper-inovatori ca Tesla.
Sistemul decapotării (practic preluat de la 991.2 Targa) e prea complicat după mine, dar who gives a shi.out :-) pe părerea mea de non-targetat nici în vise de vânzătorii de vise mecano-teutonice?!
-Detaliu: viteza permisă la decapotare e ZERO (stați mai bine acasă deci decât să dați spectacole pe Dorobanți) din motive de siguranță (capacul culisat cu mega-luneta acoperă stopurile.)
Pozitiv e că sigur va fi fiabil -- chestie nu neapărat garantată la alte mașini de 50K € (scuze, ăsta-i costul de producție, restul de 30K fiind TVA-ul și până la 150K profitul Porsche.:-)))
(disclaimer) --
Orice/cât aș fi cârcotit la apariția noii generații (tot nu diger roțile-spate mai mari de ex.) , 911 rămâne un reper în segmentul sportivelor.
Silueta pare reușită sub *machiaj*, dar și motoristic va sta bine -- un gen de Alfa 4C upgraded.
Totuși, cu un astfel de model de nișă slabe șanse ca Maserati să-și revină pe linia de plutire -- ca și Alfa de fapt... păcat.
Ultimele comentarii
2333 in total