Feedback

Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde

Publicat Luni, 18.05.2020
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 9
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 1
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a prezentat noua generație 911 Targa: două versiuni de putere cu până la 450 CP și soft-top acționat electric în 19 secunde - Poza 2
Porsche a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație 911 Targa. Versiunea va fi disponibilă în variantele Targa 4 și Targa 4S, ambele fiind echipate cu motorul boxer de 3.0 litri.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a întregit familia 911 prin lansarea versiunii Targa. Noul Porsche 911 Targa preia designul exterior pe care deja l-am văzut în cazul versiunilor Coupe și Cabrio, însă plusează cu plafonul soft-top (acoperă doar cele două locuri) și cu luneta uriașă.

Conform oficialilor Porsche, plafonul din material textil este acționat electric în 19 secunde (viteza până la care acesta poate fi operat nu a fost comunicată).

Noul Porsche 911 Targa va fi disponibil în versiunile 911 Targa 4 și 911 Targa 4S. Sub capota celor două versiuni se află motorul boxer de 3.0 litri cu șase cilindri. În cazul versiunii Targa 4, unitatea dezvoltă 385 de cai putere la 6.500 rpm și 450 Nm între 1.950 și 5.000 rpm. În acest caz, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.2 secunde (cu pachetul Sport Chrono), cu o zecime mai rapid comparativ cu vechea generație, în timp ce viteza de top se oprește în dreptul valorii de 289 km/h.

În vazul versiunii Targa 4S, motorul livrează 450 de cai putere la 6.500 rpm și 530 Nm între 2.300 și 5.000 rpm. Sprintul 0-100 km/h se desfășoară în 3.6 secunde (cu patru zecimi mai rapid față de vechiul 911 Targa 4S), în timp ce viteza de top se oprește în dreptul valorii de 304 km/h.

Ambele versiuni sunt disponibile cu transmisia automată cu opt rapoarte, însă în cazul variantei Targa 4S, nemții oferă (fără costuri suplimentare) o transmisie manuală cu șapte trepte. Aceasta din urmă va fi oferită împreună cu pachetul Sport Chrono.

Sistemul de tracțiune integrală face parte din oferta Porsche și va fi oferit standard împreună cu sistemul PASM (Porsche Active Suspension Management) cu amortizoare controlate electronic. În cazul variantei Targa 4, nemții oferă opțional sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), în timp ce pentru versiunea Targa 4S acesta este disponibil în echiparea standard.

Noile versiuni pregătite de Porsche dispun de jante de 19 inch pe puntea față, respectiv 20 de inch pe puntea spate. Opțional pot fi comandate și versiuni de 20 de inch (față) sau 21 de inch (spate). Versiunea 911 Targa 4 va avea discuri de frână cu diametrul de 330 de milimetri, în timp ce varianta 911 Targa 4S va miza pe discuri cu diametrul de 350 de mm. Opțional poate fi comandat și un sistem de frânare cu elemente ceramice.

Pe piața din România, noile 911 Targa 4 și 911 Targa 4S vor fi disponibile începând cu luna august. Prețul de pornire pentru varianta cu 385 CP va fi de 134.054 de euro, în timp ce versiunea cu 450 CP va pleca de la 149.529 de euro. 


Comentarii (9)

  • Ali electricul
    Oau, actionat electric!!!. edică al noastru poate fi mandru.
    15 4
  • Sistemul decapotării (practic preluat de la 991.2 Targa) e prea complicat după mine, dar who gives a shi.out :-) pe părerea mea de non-targetat nici în vise de vânzătorii de vise mecano-teutonice?!
    -Detaliu: viteza permisă la decapotare e ZERO (stați mai bine acasă deci decât să dați spectacole pe Dorobanți) din motive de siguranță (capacul culisat cu mega-luneta acoperă stopurile.)

    Pozitiv e că sigur va fi fiabil -- chestie nu neapărat garantată la alte mașini de 50K € (scuze, ăsta-i costul de producție, restul de 30K fiind TVA-ul și până la 150K profitul Porsche.:-)))
    (disclaimer) --
    Orice/cât aș fi cârcotit la apariția noii generații (tot nu diger roțile-spate mai mari de ex.) , 911 rămâne un reper în segmentul sportivelor.
    24 1
  • Design perfect dupa umila mea parere. Daca ar fi vreodata sa am bani mi-ar fi foarte greu intre un AMG GT-R si un 911 Targa. Pentru mine, singurele variante Targa care se potrivesc manusa la o masina sunt in curtea Porsche sau Corvette.

    Imi place enorm de mult "fundul" un pic ridicat fata de linia masinii, pentru a face loc motorului. Totdeauna mi-a facut impresia unui bondar suparat gata sa intepe (stiu, bondarii nu au ac, dar stapanul bondarului poate:):):)). Plus sunetul boxerului, e absolut genial.

    In orice caz, in ciuda faptului ca Porsche si-a pastrat alura neschimbata de zeci de ani, detaliile de design de la o generatia la alta mi se par perfecte. Asta inseamna arta. Sincer, n-am cuvinte sa-mi exprim extazul sincer ori de cate ori ma uit la un 911, in special din ultimii ani. Il pun fara ezitare pe acelasi nivel cu Ferrari/Lambo. Daca mai e si decapotabil, sunt un big sucker. Cuplat cu performante inegalabile atat pe strada cat si pe circuit, fiabilitate de top, valoare la revanzare excelenta, chiar nu vad, acolo unde exista posibilitatea, sa nu-ti iei o masina de-asta, macar odata in viata.

    @kiro, faptul ca viteza la decapotare e zero e un minus. Si la CLK trebue sa stau pe loc cand misc acoperisul si nu-mi place. Macar o viteza minima de 25-30km/h era binevenita. E pus si simplu vorba de conveninenta, nu de dat in stamba. Probabil acoperisul se tine in portbagaj si trebuie montat manual. Chiar si asa, lipsa unui mecanism de rabatare usureaza masina si elimina inevitabilele defectiuni, mai ales la o varsta inaintata :)

    Hai ca ma apuc iar de cumparat bilete la loto :) Un avion de vanatoare merita toti banii. :):):)
    9 0
  • @zărne: Aș fi pisălog să repet de ce nu-mi pare *perfect* designul actualei generații 992, chiar dacă varianta asta Targa (cu șanse ca la facelift să-i zică Izoleta :-)) e cea mai reușită vs. coupe/cabrio.
    Generația precedentă îmi pare deci mult mai reușită, nu doar fiindcă-i un *bondar* ceva mai zvelt și cu jante egale față/spate, ci mai ales fiindcă avea încă un boxer *aspirat* de 3,8 l sub lunetă...

    https://youtu.be/81sBT_29V4o
    e un clip de ajutor pt scoaterea din ceață apropo de mecanismul hiper-complex al decapotării la un 991.1, cel mai echilibrat ca stil -- repet, după mine (nici vorbă de montare manuală a plafonului începând cu primul 991.)

    Disecarea fenomenului 991 devenit mit au făcut-o alții de 1001 ori, așa că nu are vreo noimă să mă lăbărțez cu mega-comentarii.
    Zic doar că, de vreo 15 ani, Porsche a reușit să neutralizeze cumva miraculos hibele ținutei de drum a fostelor generații (inerente arhitecturii *antice* totul-spate) și să profite chiar de avantajul transferului de mase favorabil la frânari hotărâte.

    Pe lângă doza meritată de respect, nemții -- așa aroganți cum sînt -- demonstrează că teoria pașilor mici, dar constant progresivi nu poate fi scurtcircuitată. Nici măcar de hiper-inovatori ca Tesla.
    19 0
  • @kiro, admit, iar m-am facut de cacao. Nici macar nu m-am uitat la vreun video clip sa vad cum se "monteaza" un acoperis Targa. Io am ramas undeva prin anii '90 :) Sincer, chiar daca ingreuneaza masina, tot se merita. Acuma, daca spectacolul decapotarii e "de gustibus:, e la latitudinea fiecaruia. Dar cand esti pe vreme frumoasa si dai acoperisul jos e ceva magic care nu se poate descrie in cuvinte. Acum inteleg si de ce nu poti sa mergi cu masina cand dai acoperisul jos. Ar putea chiar sa-ti ridice jucaria de rotile din spate :):):)

    Depinde cum / cand se termina cu virusul, dar eu vara asta mi-am propus sa incerc macar o targa, sa vad cum se compara cu un cabrio adevarat. Faptul ca are mecanismul electric, in opinia mea e un avantaj, ca scapi de toata complicatia pneumatica / hidraulica. Ar trebui sa fie mult mai robust si mai fiabil.

    PS. Isoletta nu cred ca are cum sa-i zica. S-ar putea sa faca BMW scandal ca prea seamana cu ... Isetta,. :) Acum intelegi vezi bine, de la ce vine prescurtarea :):)
    7 0
  • @zărne: Go for it, stimabile! mai ales dacă și consoartei îi surâde ideea (anecdotic: un fost coleg de liceu a avut un 911 Targa - SH mai vechi dar perfect tehnic -- și glumea zicând *Nevesti-mii nu-i place să fie luată cu Targa* ::-))
    ...Însă din motive obiective, lui plăcându-i s-o calce tare și decapotată, dar nevestei deloc -- și aici o înțeleg pe tipă, fenomenul de *buffeting* fiind f. accentuat de la 100 km/h în sus, mai mult și decât la cabrio.
    Avantaj Targa însă: caroseria e mai rigidă.

    În fine, adevărul e că uneori ne trezim loviți de diverse damblale :-) dar poate-i bine și ca pasiunea să mai învingă rațiunea.
    Ex.: văzui deunăzi niște oferte de Fiat 124 Spider noi la 16K € (pe stoc că nu se mai fabrică din toamnă) și parcă-mi vine să uit de reputația Fiat la banii ăștia... fiind produs la Hiroshima.
    ...Dar stai, că motorul 1.4 Turbo vine tot de la italieni. :-P
    17 0
  • ..."însă în cazul variantei Targa 4S, nemții oferă (fără costuri suplimentare) o transmisie manuală cu șapte trepte."...
    De ce ai cere costuri suplimentare pentru o cutie manuala? De obicei variantele cu cutii automate, indiferent de marcă, sunt mai scumpe.
    Altfel este o masina superbă! Din orice punct ai privi-o este aproape de perfecțiune, ca orice 911 de aproape 60 de ani incoace.
    11 1
  • @kiro, de schimbat CLK-ul nici vorba, mai ales pe uscaciunea asta cu joburile. Inca n-am apucat sa-l gust cum trebuie si in plus nevasta zice ca cu asta ma pensionez. Hmmm, mai vedem, da nu-i zi nimic :):)

    Sincer, cel mai mult ma intereseaza cum se simte "vantul" intr-un targa . Daca zici ca-i mai rau decat in cabrio, pentru mine s-ar putea sa schimbe balanta, pentru ca mie imi place o protectie cat mai buna. la curentul de aer. Am sa fac niste cercetari pe internet sa vad cum sta treaba.

    In rest, total de acord cu pasiunea care invinge ratiunea, dar ... eu m-am ars odata rau de tot, cu ultimul SLK, si de-atunci suflu si in iaurt. Cand am luat CLK-ul am stiut aproximativ ce vreau dar am cautat foarte mult pe internet atat oferte cat si informatii despre viitoarele optiuni. Este foarte foarte important sa stii la ce te bagi, dar asta nu e nici o problema in cazul tau, pentru ca tu esti unul din cei mai informati dintre noi aici pe Automarket.ro.

    Cat despre magia unui cabriolet, fii sigur ca faci cateva test drives. Sunt convins ca ai facut si asta la viata ta. Dar cum reactioneaza consoarta la o asa masina, e de la caz la caz. Am avut in masina 2-3 tipe (cand eram fecior, ok?) care au iesit ciufulite rau de tot (de la vant :):):)) si nu cred ca le-a placut prea mult experienta. Majoritatea in schimb ... wow. Din punct de vedere al coafurii, poti sa prezinti un cabriolet ca o oportunitate de exprimare a feminitatii ei. O sa aiba o gramada de alegeri: sepci, palarii, esarfe, ochelari de soare, coafuri smechere, toalete etc. In plus, iti place sau nu, intr-un cabrio esti ca intr-o vitrina. Toti se uita la tine, macar scurt de tot, si asta poate iarasi sa placa sau nu, in functie de personalitate.

    Cat despre tine insuti, esti mult mai versat ca mine sa-ti dau sfaturi :):) Eu zic ca un Fiat nu mi-ar displace dar despre motoarele lor habar-n-am nici cat negru sub unghie. Pentru tine e un atu ca e facuta la Hiroshima, pentru mine asta ar taia-o de pe lista :):):) Still friends, ok?

    Parintii mei sunt extrem de sensibili la curentii de aer. Vara in masina niciodata nu au mai jos de 24 deg. C iar taica-meu poarta palarie doar din cauza aerului care vine de pe parbriz. Deci si asta e un considerent de luat in seama. Din proprie experienta, mi se pare mult mai suportabil curentul de aer intr-un cabriolet decat un geam deschis la masina in timpul mersului. De fapt eu deschid geamul doar daca s-a tras vreo basina in masina :):):). Altfel trapa e sfanta.

    Deci sunt cateva aspecte care de care trebuie tinut cont pe termen lung. Daca de exemplu ai acoperisul de panza, poate nu-ti convine iarna sa ti se puna un strat de gheata pe el, sau sa se imbibe cu sare de la drum. Ca a doua masina de familie merge, ca a treia e mai mult decat ok. Si mai iti trebuie si garaj.

    In fine, bafta multa si cantareste-o bine, pentru ca e sublima dar are si tepi :):):) in anumite circumstante.
    5 0
  • @zărne: Stay calm & go on writing my friend, că și sfaturile de la *amatori* pot fi utile când *experții* se pierd în detalii.
    Cum să mă supăr oricum pe anti-niponizmu tău?! -- cu sau fără el, japii rămân deasupra tuturor !!! :-)
    (Serios vb., cutia manuală de pe MX5 e inegalabilă ca precizie-rapiditate și e-n plus cuplată la motorul 1.4 T de 140 CP de pe 124 Spider, dar experiența horror a fratelui meu exact cu motorul ăsta nu mă face optimist deloc, deși scorul e tentant -- cu 11.000 € sub prețul de listă...)
    În fine, chelbos fiind nu-mi afectează curenții freza lipsă, dar pe nevastă-mea am aflat cu ocazia asta că DA, așa că... pas. Ca a doua-treia mașină mergeam totuși contra-curent dictatorial, :-) dar pe moment nu-i cazul.

    Revenind la oița noastră de 150K € *tunsă*, ca să nu zic cheală, rămîn la convingerea că doar la mâna a doua poate fi concretizabil visul pentru cei *normalos*, dar pentru mine așteptarea ar dura 15-20 de anișori, deci... pas-bis. :-)
    13 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru