400 km cu Taycanu? -- poate doar dacă îl cumperi pt. rășini & fițe prin oraș ori ca să... stai acasă. :-)
Serios acu, forjat ca lumea, ȘI Taycanul înțepenește în câteva minute, ca dealtfel toate pretinsele uber-sportive electrice, aberante ca segment (suficient să împărțiți 70-80% din kW motoarelor cu kWh din baterie și aflați exact minutele, înainte să vă cruciți. :-))
Back ontopic, diferențele incredibile între consumurile medii efective mărturisite aici (sincer înclin să cred) -- de la 6,5 l la 12-15 l/100 km -- nu pot fi imputate exclusiv cutiei automate, ci și stilului de condus al fiecăruia.
D-aia prefer să compar consumurile obținute de ACELAȘI tester cu variante diferite ale aceleiași mașini, din care obligatoriu trebuie scăzute însă 10-15 procente -- prietenii știu de ce...
@fan_skoda: Putea fi mai fâșneață, ba și ceva mai economică, dar numai cu un DSG nu tocmai fiabil, deși optimizat... VAG lately.
...Încă nu-s lămurit totuși dacă nu conduci cumva o Skoda Octavia RS la cât de nemulțumit ești cu puteri din astea *debile*. :-)
Rămâi oricum simpatic cu obsesia ta... portbagajistă -- calitate reală a Skodelor, dar factor decisiv pro-cumpărare doar pentru unii hiper-pragmatici (ca să nu zic pro-moartea auto-pasiunii, :-)) care uită de existența dubelor pt cărat Ikea-frigidere odată la 3-4 ani.
P-o notă mai serioasă, nu-s fan SUV gen CX30 cu tentă exhibiționistă și nu off-road-istică, dar aș miza și mâine pe Skyactiv-X, cu condiția să fie pus p-o Mazda-2 de 130-140 CP din 1,5 litri, care mi-ar fi de-ajuns la cât de ușoară e mașina.
Încă aștept părerile complete prromise-n septembrie de colegul chibiț @DLP, posesor al tipului ăstuia de CX30.
Chiar dacă testul lui Cornel e bine scris și destul de informativ (fostul cu Mini JCW rămâne totuși notabil prin plusul de fantezie verbală... dar și hot-mașinuța l-a incitat cred la tot felul de excese :-))
Totuși, un consum mediu (mixt) de +10 l/100 nu cred că rimează cu 7,3 l urban. Plus că masa proprie apare cu vreo sută de kile mai mare ca aici în alte teste.
Nu mai cârcotesc de ce în testul cu manuala calificativul a fost *silențioasă* și aici *medie* că-s 1001 factori variabili în joc, de la marca de pneuri la granulația asfaltului.
Merita poate precizat și că e vb de o cutie automată cu convertizor de cuplu, ceva mai gurmandă decât DSG-EDC-urile la modă (7.0 consum WLTP vs. 5,9 manuala), dar mai puțin *consumabilă*...
Cât despre *benzodieselul* Skyactiv-X, rămâne cum am stabilit: n-o fi el *stratosferic*, dar tot e un punct de cotitură tehnică -- și clar că poate fi perfecționat în continuare.
Unii pot spune că Mazda e ca frizerul ăla nonconformist care frizează absurdul. :-)
Alții pot subscrie la zicerea lui Einstein (citat din memorie: Fără nonconformiști, evoluția / progresul ar fi moarte.)
Și, în fine, cei mai mulți i-ar critica fiindcă așa au auzit ei la ultimele ședințe de spălare pe creieri, că anti-downsizingul e câh și provoacă buba. Eco-buba lu tanti Gaia, clar
OK, Skyactiv-X n-o fi sistemul ideal, dar nici mai rău nu e decât râșnițele actuale care una promit pe hârtie și alta livrează odată ieșite din prăvălie. Plus că e doar la început și sigur va fi rafinat în continuare.
Nu mai zic de revenirea la soluția clasică a propulsiei, nu aiurea păstrată de mai toate mărcile serioase în segmentele superioare.
Concluzie: go for it, Mazda !!!
@inexo: Adevăr grăiești, stimabile, pe marginea adeveririi unor previziuni la fel de geniale, deși emise la distanță de 5 secole.
Zic și de cele ale lui Philip K. Dick, a cărui povestire SF *Aminitiri garantate* a stat la baza scenariului Total Recall.
...Temă la care merită revenit, dar acu-s în criză de timp -- trebuie să completez o declarație de justificare a motivului pentru care încă respir. :-)
Ultimele comentarii
2333 in total