Pietonul are prioritate, nu trebuie să se asigure că șoferul l-a văzut. Șoferul trebuia să se asigure că nu e nimeni pe trecerea de pietoni, să nu depășească și să nu aibă mai mult de 30km/h. Cu mentalitatea asta ești pericol public.
Am o veste nasoală pentru tine: când o să omori un pieton pe trecerea de pietoni, ceea ce pare doar o chestiune de timp, bășina asta cu "trebuia să se asigure" nu ține în instanță, pentru că legea prevede că tu trebuia să te asiguri și să dai prioritate. Despre pietoni zice doar să traverseze prin locurile permise, de exemplu trecerea de pietoni.
E clar că de pieton te doare în cr, dar măcar de cr-ul tău ai grijă, ca să nu aibă alții grijă de el, vreo 5 ani la răcoare.
Cred ca faci niște confuzii. Nu vorbim doar de eficiența motorului termic ci de eficienta ansamblului.
Eficienta este procentul de energie chimică (in combustibil) folosit pentru lucru mecanic util, restul se transformă în alte forme de energie, inutile din punctul de vedere al mașinii, de obicei căldură. Dacă poți să folosești căldura pentru a încălzi cabina, de exemplu, în loc sa arzi mai mult carburant, atunci eficienta crește.
Hibridele plugin sunt mai eficiente dacă sunt folosite corect. Motorul termic în sine nu e mai eficient, ai dreptate. Dar ansamblul este pentru că motorul electric are o eficientă mult mai mare și produce lucru mecanic împreună cu cel termic.
Altfel spus, dacă sarcina ar fi împărțită 50-50, motorul termic ar avea nevoie să ardă doar jumătate din carburantul necesar dacă ar lucra singur. Dacă eficiența motorului termic e de 40% iar a celui electric de 90%, în cazul descris ansamblul are o eficienta de 65% minus diverse pierderi legate de comutarea intre cele două, frecare și greutate suplimentara etc. Cu cât folosești mai mult motorul electric cu atât eficienta ansamblului crește.
Ultimele comentarii
1016 in total