Cred ca faci niște confuzii. Nu vorbim doar de eficiența motorului termic ci de eficienta ansamblului.
Eficienta este procentul de energie chimică (in combustibil) folosit pentru lucru mecanic util, restul se transformă în alte forme de energie, inutile din punctul de vedere al mașinii, de obicei căldură. Dacă poți să folosești căldura pentru a încălzi cabina, de exemplu, în loc sa arzi mai mult carburant, atunci eficienta crește.
Hibridele plugin sunt mai eficiente dacă sunt folosite corect. Motorul termic în sine nu e mai eficient, ai dreptate. Dar ansamblul este pentru că motorul electric are o eficientă mult mai mare și produce lucru mecanic împreună cu cel termic.
Altfel spus, dacă sarcina ar fi împărțită 50-50, motorul termic ar avea nevoie să ardă doar jumătate din carburantul necesar dacă ar lucra singur. Dacă eficiența motorului termic e de 40% iar a celui electric de 90%, în cazul descris ansamblul are o eficienta de 65% minus diverse pierderi legate de comutarea intre cele două, frecare și greutate suplimentara etc. Cu cât folosești mai mult motorul electric cu atât eficienta ansamblului crește.
Zarnesteanu trăiește în SUA sau Canada. Acolo temperaturi de -30C se întâmplă (SUA doar Alaska, cred). Și în Europa găsești temperaturile astea: Suedia, Finlanda, Rusia și unele zone locuite din Alpi.
Felicitări că ții minte ce temperaturi erau când eram mici, unii susțin că încălzirea globală nu există.
Și în UK a fost aceeași discuție. Hibridele cu încărcare la priza beneficiau de reduceri de taxe dacă le luai ca beneficiu de la locul de muncă, în ideea ca poluează mai puțin.
Dar studiile au arătat că majoritatea nu se sinchiseau să le încarce. Motivul principal e că trebuie încărcate în fiecare zi, sau, dacă faci naveta mult, și acasă și la birou.
Așa că le-au scos facilitățile. Acum sunt disponibile doar la EVs.
S-a uitat dar boul era în prima bandă când s-a uitat, în spatele unor mașini care opriseră ca sa o lase sa treacă.
Tu asa faci când traversezi? Dacă s-au oprit mașinile și te așteaptă sa treci tu stai și analizezi dacă a 4-a mașină din coloana oprită are de gând să depășească?
Mai uită-te la video de 10 ori pana pricepi de s-a întâmplat, dar fără ochelari de cal.
Îți explică imediat niște rebuturi umane cum că de vină e mama care alerga și nu s-a asigurat dacă nu cumva e vreun cocalar cu BMW pe rază de 100m. Plus bebelușul care a gângurit fix pe trecerea de pietoni.
Ultimele comentarii
1017 in total