Alonso a doborat recordul lui Massa de la Valencia

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 03.02.2010
Fernando Alonso a stabilit miercuri dimineata cel mai bun timp din aceasta saptamana pe circuitul de la Valencia, reusind astfel sa doboare recordul stabilit marti de Felipe Massa.

Fernando Alonso a debutat miercuri la Scuderia Ferrari si s-a adaptat rapid la noul monopost F10.

Dublul campion mondial a avut nevoie de numai cateva tururi pentru a-si intra in forma si pentru a stabili cel mai bun timp al saptamanii de pe circuitul Ricardo Tormo. Astfel, dupa ce a fost cronometrat cu 1:11.470, Alonso l-a devansat pe coechipierul sau Felipe Massa, care cu numai o zi in urma stabilise timpul de referinta la 1:11.722.

BMW-Sauber a continuat evolutiile bune din aceasta saptamana, Pedro de la Rosa stabilind din nou al doilea timp al diminetii, in timp ce topul primilor trei piloti a fost completat de Michael Schumacher, care a revenit la volanul unui Mercedes GP dupa experienta de luni. Toro Rosso si-a imbunatatit semnificativ rezultatele si a stabilit al patrulea timp al diminetii prin Jaime Alguserusuari.

Un alt punct de referinta al zilei este debutul lui Jenson Button la McLaren, insa britanicul nu a impresionat prin timpii sai si a obtinut doar locul 5. Intre timp, Nico Hulkenberg si Vitaly Petrov au ocupat ultimele doua pozitii pentru Williams si, respectiv, Renault.

Primele ore ale sesiunii de miercuri au adus si un incident minor intre Hulkenberg si de la Rosa, ale caror monoposturi s-au atins usor provocand blocarea pe circuit a pilotului BMW-Sauber.

Iata clasamentul complet al timpilor valabil pana la ora 14:00:

 Loc  Pilot  Echipa  Monopost  Timp  Tururi
 1  Fernando Alonso  Ferrari  F10  1:11.470  56
 2  Pedro de la Rosa  BMW-Sauber  C29  1:12.094  28
 3  M.
Schumacher
 Mercedes  W01  1:12.438  30
 4  Jaime Alguersuari  Toro Rosso  STR5  1:12.576  37
 5  Jenson Button  McLaren  MP4-25  1:12.951  23
 6  Nico Hulkenberg  Williams  FW32  1:13.669  72
 7  Vitaly Petrov  Renault  R30  1:14.009  29

 

Testele continua pana la ora 18:00, cand vom publica un raport complet al zilei.

Taguri: Valencia, teste2

Comentarii (46)

  • evident...
    stiu ca or sa sara multi in capul meu, dar eu il vad campion deja pe Alonso... cred ca setea de victorii este infinit mai mare decat a oricui, chiar si decat a lui Schumi.
    0 0
  • vrem spectacol
    prevad o competitie frumoasa anul acesta
    0 0
  • Alonso
    Fernando mai are un drum lung, insa daca Ferrari vor avea o masina de top are prima sansa.La prima "citire" reuseste sa adapteze foarte bine. Impreuna cu Schumi sunt cei mai completi piloti de F1.Vestea buna pt Ferrari este ca au cea mai in forma linie de piloti.
    0 0
  • alonso
    E greu cu Alonso asta...nu stiu cine poate sa-l mai bata. Asta e consolare pt ceilalti piloti, echipe si fani.
    0 0
  • ctlnmihai
    Alonso a doborat recordul lui Massa de la Valencia
    E doar prima sesiune de teste...circuitul nu e unul complicat, nu se stie cata cantitate de benzina a avut alonso, nu se stie consumul de benzina al motorului Ferrari, nu se stie ce au testat altii, mai sunt echipe care nu si-au prezentat monoposturile etc etc eu inteleg fanii Ferrari ca sunt insetati dupa victorii dar putina prudenta domnilor....pana si alonso intr-un interviu spunea ca timpii din teste nu au relevanta asa ca putina rabdare ....
    0 0
  • dmd
    Massa, Hamilton, Vettel, Schumacher, opozantii de clasa pentru Alonso.
    0 0
  • ctlnmihai
    as vrea ca toate testele sa fie asa pt Ferrari si Alonso..eu zic ca daca din trei incercari iesi foarte bine asta nu poate sa spuna decat un lucru. Pentru Ferrari vin vremuri bune. Ferrari suna bine. Crezi ca Ferrari au testat doar cu rezervorul gol, iar adversarii doar cu plinul facut? Te-am mai intrebat, e de bun simt si se duce inspre retorica.
    0 0
  • ctlnmihai
    Alonso a doborat recordul lui Massa de la Valencia
    Nu stiu cum si ce au testat Ferrari dar prea mare diferenta..si eu ti-am raspuns tot cu bun simt :) ma rog bucurati-va de momentul asta :)
    0 0
  • ..
    Sunt relativ curios, ce vei mai spune daca cumva Ferrari va merge la fel la Jerez..:)diferenta mare?Pai anul trecut cum a fost?Parca a fost dubla.5 zecimi nu e diferenta prea mare..In fine.F10 arata bine iar Fernando s-a integrat si asta este ceea ce ma intereseaza deocamdata.
    0 0
  • diferente..
    Am uitat..apropo de diferente mari..mie mi se pare mare diferenta dintre timpii lui Button fata de cei ai lui Hamilton:)..unul sa fi avut benzina si altul nu?
    0 0
  • alonso
    Massa si Vettel se vor bate cu Alonso,dar va fi greu pt. ei.Alonso e mai motivat ca niciodata.
    0 0
  • ctlnmihai
    Alonso a doborat recordul lui Massa de la Valencia
    Daca Ferrari o sa mearga bine in toate testele atunci o sa fiu primul care o sa-ti zica : diesel ,jos palaria ptr. tine si Ferrari :) dar si atunci o sa am un dram de prudenta deoarece pana la urma momentul adevarului il reprezinta cursa...
    0 0
  • ctlnmihai
    Absolut corect si onest:), daca am gresit voi face la fel:)
    0 0
  • teste
    Ele arata din fericire (pentru mine), ca Alonso este intr-o pozitie buna in cadrul echipei, s-a adaptat rapid, nu are complexe, iar dorinta de victorii este intacta. Imbucurator este de asemenea ca cel putin deocamdata masina arata un castig cert la viteza si fiabilitate, iar asta in comparatie cu masinile de top (mai putin Red Bull). Cat despre teste, dupa parerea mea, ele sunt facute in conditii de cursa.
    0 0
  • ctlnmihai
    diesel08 0
    Nu e vorba de benzina cand vorbim de timpii celor 2 piloti de la mclaren..probabil diferenta o face stilul de pilotaj al celor 2 piloti ..poate button are nevoie de timp mai mult ptr. a se adapta la Mclaren .. nu stiu..Si vorbim aici de diferenta dintre monoposturi ca asta e cea mai mare :)
    0 0
  • ctlnmihai
    era o parabola, evident ca de stil vorbeam:), e logic sa deruleze ambii piloti aceleasi programe.Vroiam sa evidentiez ca ce se-ntampla in aceeasi echipa, proportional se intampla cand vb de Ferrari si McLaren. Cei mai buni timpi sunt scosi cand pilotii sunt "usori" in benzina, in trei zile deruleaza, in principiu, aceleasi programe de baza. E posibil intr-o zi sa nu se suprapuna insa pe ansamblu fac aceleasi lucruri.Evident cu nuantele si specificul fiecarei echipe.Alonso cu rezervor plin era la 1:15-1:16 in timp ce altii sunt la 1:18..diferenta este proportionala.
    0 0
  • ctlnmihai
    diesel08
    Fiecare fan al fiecarei echipe vede ce vrea el sa vada in aceste prime teste..tu vezi un Ferrari care se va lupta ptr. titlul mondial ,eu nu-mi doresc sa vad un Ferrari care va lupta ptr. titlul mondial ..Cine o sa fie mai aproape de adevar nu stiu ,ramane la sfarsit sa vedem cine a avut sau nu dreptate:)
    0 0
  • ctlnmihai
    vorba unui bistritean: -cum ne-a shi norocu':)...
    0 0
  • ctlnmihai
    diesel08
    Tre sa fim calmi... ca nu-mi plateste mie Mclaren impozitele pana la urma urmei :)
    0 0
  • DEMONSTRATIE: TESTELE NU SUNT RELEVANTE
    Incerc sa va aduc cateva argumente pentru a va putea lamuri de relevanta testelor in ceea ce priveste sezonul 2010 care este anul care aduce o majora schimbare in Formula 1 punadu-se (ATENTIE) accent pe fiabilitate si consum de carburant dar mai ales pe comportamentul monoposturilor pe pista cu diferite incarcaturi de combustibil avand in vedere Modificarile pentru 2010 de Regulament
    Consumul de carburant: Dupa cum bine stiti dezvoltarea motoarelor a fost inghetata si tin sa relatez in calitate de fan Ferrari din 1996 si pana azi, ca timpii Scuderiei nu ma impresioneaza absolut deloc ci ma nelinistesc mai putin avand in vedere problematica ce o ridica consumul in economia unei curse in 2010. Nu uitati ca diferenta de cateva kg intre monoposturi va face o diferenta foarte mare in cursa, extraordinar de mare iar monoposturile cu consum de carburant mare vor fi net dezavantajate. Nu este relevant ceea ce vedem in 10-15 tururi de pista ale lui Fernando Alonso care arata cam asa:
    1:11.901
    1:11.692
    1:11.470
    1:12.698
    1:12.720
    1:12.375
    1:12.130
    1:11.520
    1:12.376
    1:15.463
    cum nici atat nu sunt relevanti timpii urmatori:
    1:15.610
    1:15.894
    1:15.203
    1:15.337
    1:15.295 (Michael Schumacher - Mercedes GP)
    PENTRU CA NU STIM CU EXACTITATE CONSUMUL ACESTOR MONOPOSTURI , CAT CARBURANT AU INCARCAT, CAT AU CONSUMAT. TOATE MONOPOSTURILE VOR INCARCA LA START COMBUSTIBIL PENTRU INTREAGA CURSA SI ACEASTA CANTITATE DEPINDE DE TESTELE PE CARE ECHIPELE ACUM LE REALIZEAZA, IAR GREUTATEA MONOPOSTURILOR VA FACE MAREA DIFERENTA. DATE CONCRETE AXATE PE PERFORMANTA NU POT REIESI DIN BANALI TIMPI PE UN TUR SAU DOUA SAU MAI MULTE. Analizati logic si incercati sa vedeti The Big Picture si sa incetati sa analizati un intreg sezon prin prisma unor simplii timpi FACUTI DE PILOTI PE PARCURSUL A 2 ZILE DE TESTE UNDE SUB NICI O FORMA NU SE TESTEaZA IN REGIM DE CURSA INTEGRAL. Am intervenit fiind iritat de entuziasmul timpuriu al multora care descurajeaza comentariile realiste si la obiect. Rog Automarket sa faca o analiza detaliata pe Schimbarile de Regulament inca o data cu date ale diferitilor specialisti in domeniu care le comenteaza pentru a putea lamuri pe absolut toata lumea ceea ce se intampla exact in aceste teste. Multumesc!
    0 0
  • Very good !!!
    Nu ma asteptam ca Alonso sa se adapteze asa de repede cu masina.
    Nu cred ca motivul acestui rezultat al lui Alonso e setea de victorii ci mai degraba evolutia pozitiva a monopostului, ptr ca si el si Massa au avut rezultatele cele mai bune in astea 3 zile de teste si MAI ALES cele mai multe tururi parcurse
    Si inca ceva oare cine e in spatele rosiilor? BMW Sauber cu motor.......ferrari !
    0 0
  • Schubler
    Daca citeai cu atentie comm.-urile din ultimele zile vedeai ca am discutat pe-ndelete insa ai lipsit, copy-paste-ul tau nu demonstreaza nimic.Despre calitatea ta de fan Ferrari "iritat"..nu voi comenta...Da-mi voie sa am anumite dubii insa..:).
    Lucrurile nu stau chiar asa, o masina porneste cu un rezervor plin si termina cu un rezervor gol.Se calculeaza timpii intermediar, cu variatii de incarcare in ideea de a-i IMBUNATATII prin setari succesive, in aceasta logica seriile sunt ceva mai scurte. Ai vazut tu pe cineva testand stinturi de cate 30 de ture?Despre ce vorbim.Despre consumuri nu stim, nici nu le putem deduce din ceea ce se intampla pe pista acum. Stim insa ca unii sunt mai rapizi ca altii in regim de benzina putina. Pentru ca, aici toti testeaza acest "detaliu".In calificari vor merge toti cu "aburi".Regimul de cursa este altceva.
    0 0
  • sorin666
    Ai punctat bine.Daca doi piloti obtin timpi asemanatori, in conditii in care fac cele mai multe ture pe circuit. Asta chiar nu mai este o coincidenta.Inseamna fiabilitate.Vreau sa cred ca optimismul moderat isi are locul.Am postat mai mult din cauza unii altii vor sa minimalizeze cu orice pret.D-lor, puteti sa minimalizati cat vreti, pana la toamna, evidenta arata bine:)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Schubler
    Daca esti iritat te poti trata la doctor. Cat despre restul... este dreptul fiecaruia sa fie entuziasmat de ce. Probabil tu esti fan McLaren si incerci sa ne luminezi in legatura cu nivelul tau ridicat de inteligenta. Eu personal... as spune ca timpii nu conteaza deloc dar deh ce stiu eu :) Pot sa-ti mai spun si ce configuratie folosesc atat Ferrari cat si BMW cat si McLaren dar... repet... nu ma stresez mai mult decat este nevoie :)

    Sa vezi partea comica. In afara de membrii echipelor care testeaza restul isi dau cu parerea despre ce exact se face in timpul acestor teste. Totusi echipa care va castiga titlul esti ori care pune duce masina mai repede de nivelul perfect sau cea care incepe si recupereaza. Recuperarile sunt foarte greoaie si deci cel mai bine este sa incepi bine cu o masina foarte buna de la prima cursa. Orice punct acumulat la inceput valoreaza mai mut decat greutatea in aur a monopostului in cursele de la finalul sezonului.

    Deci... teste se fac cu un scop. Cine este pe primul loc inseamna ca are niste chestii in cap si aplica o strategia bazata pe o masina care poate sau are un potential mare de dezvoltare.

    Totusi... nici nu tu nu intelegi niste chestii simple pe care multi le pierd din vedere. Cat consuma motorul asta este dar cat consuma pilotul... asta este cu totul altceva :))))
    0 0
  • ALONSO
    Alonso a dus cu el la ferrari si tot ce stia de la mclaren si renault, configuratii si mai ales tipul de volan, amintitiva ce greu s-a adapta fisi si luca la monopostul ferrari anul trecut, volanul era tare complicat, spunea si kimi, asa ca multe lucruri s-au simplificat prin aducerea lui Alonso la ferrari
    0 0
  • anul trecut !
    daca va aduceti aminte, anul trecut, ferrari a anuntat ca renunta la dezvoltarea modelului F 60.
    De asemenea, dupa accidentul lui Massa au avut un pilot de teste coechipier pentru Kimi. Atunci parea ciudat ca sistematic acesta facea cursele cu masina foarte gre, adoptand o tactica ce prevedea o singura oprire la boxe.
    Oare nu erau testat ]n acele curse variante de reglaj al motorului in prisma regulamentului 2010 ?
    Eu ii "suspectez" de inteligenta pe cei de la ferrari si cred ca acele curse chiar au fost teste.
    Acuma ei stiu cum este cu regimurile de motor asa ca se bazeaza pe fiabilitate si performanta la noua masina.
    0 0
  • Eheee, ce fierbinteala !!!
    Nici nu au inceput bine testele ca ne-am aprins. Usurel domnilor, avem multe de vazut!
    0 0
  • Pentru "Diesel08"
    Citeste Diesel08 cu atentie pentru ca-ti lipsesc date coerente deja publicate pe site-ul oficial al Formulei 1. Lectura Obligatorie: Incepe cu "Understanding the sport" http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/ continua cu Regulamentul pentru 2010 http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/ . Apoi vezi declaratia lui Dominic Harlow, inginer sef la Force India http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8461293.stm deja mentionata si intr-un articol pe acest site. Si apoi vino bine pregatit si ne batem cu placere in Argumente nu in vorbe aruncate aiurea fara suport real. Nimeni NU pleaca CU UN REZERVOR LA FEL DE PLIN FIECARE ECHIPA prin Regulament fiiind stabilita o cantitate minima a unui monopost de Formula 1 620 de kg, nu una maxima cum cred ca banuiesti tu ca ar fi! Vezi mai bine Regulamentul! Cantitatea trebuie calculata in asa fel incat sa ajunga pentru terminarea unei curse in functie de consumul fiecarui monopost calculat de fiecare echipa, insusi Rubens Barrichello mentionand ca diferentele pe tur sunt de ordinul secundelor depinzand de combustibilul din fiecare monopost in parte la un anumit moment.

    Pentru nelamuriri si contra-argumentare:
    Dominic Harlow, chief engineer at Force India, says: "We'll be working hard on saving fuel during the race.

    "Even 1% too much fuel could end up costing you a position so it will be critical to carry exactly the right amount. If you finish a race with 5kg excess fuel in the tank, it will have cost you 10 seconds during the race."

    si in romana desigur: Dominic Harlow, inginer Sef la Force India spune: "Vom lucra din greu la econimisirea de carburant in timpul cursei"
    "Chiar si o alimentare cu 1% prea mult poate sa te coste o pozitie asadar fiind critic sa incarci exact cantitatea de combustibil corecta. Daca termini cursa cu 5kg de combustibil in exces in rezervor, te poate costa 10 secunde in timpul unei curse ".

    O masina de Formula 1 consuma cam 2.75kg de combustibil intr-un tur, cantitate calculata pe circuitul de la Barcelona avand o lungime de 4.6 km. Diesel08, fa un calcul. Valencia are 4 km cu aprox. http://www.f1-direct.com/include/livegp/we/temp/essais.php Merci!
    0 0
  • NeoGalaxy
    @620kg
    Sunt doar cu masina, pilot si aerul din rezervor... fara combustibil :)))) Deci monopostul pleaca cu 620kg si trebuie sa ajunga la final ceva mai mare de 621kg :) Asta nu inseamna ca toti vor termina cursa sau ca nimeni nu va ramane in... pana prostului, evident. Iar Lewis si inca cativa sunt in poleposition :))
    0 0
  • Schubler
    "Plin" nu inseamna o cantitate de combustibil obligatorie!Ti-am spus eu ceva de kg de benzina?Este firesc sa incarce fiecare functie de greutatea masinii si consum cat ii trebuie ca sa ajunga la finalul cursei fara realimentare.Nu e nimic complicat de inteles.Deci reiau, ca am senzatia ca logica noastra difera.Fiecare masina pleaca cu propriul "plin" de combustibil.De aici incolo este valabil ce-am scris in postul anterior.Trebuie sa-ti aduc si eu tot ce s-a scris in ultimele luni pe tema asta?Asa umplem tot spatiul si nu ne mai intelegem.Incearca sa sintetizezi ca nu-mi permite timpul.Ex."Pentru nelamuriri si contra-argumentare: Dominic Harlow, chief engineer at Force India, says: "We'll be working hard on saving fuel during the race. "Even 1% too much fuel could end up costing you a position so it will be critical to carry exactly the right amount. If you finish a race with 5kg excess fuel in the tank, it will have cost you 10 seconds during the race." si in romana desigur: Dominic Harlow, inginer Sef la Force India spune: "Vom lucra din greu la econimisirea de carburant in timpul cursei" "Chiar si o alimentare cu 1% prea mult poate sa te coste o pozitie asadar fiind critic sa incarci exact cantitatea de combustibil corecta."-din ceea ce mi-ai dat aici, spune-mi, in afara de faptul ca reprezinta aspiratiile unor tehnicieni, ceva ce tine de prezentul si concluziile testarilor din zilele astea, pot sa-mi spui ceva?CSi, de unde stii tu cat va consuma un motor optimizat pe un tur in 2010?Consumul unei masini cu 100 kg de benzina este diferit de cel al uneia cu 50-60kg cat era anul trecut.Ce calcule faci tu?Hai sa lasam tehnicienii sa faca calcule, noi analizam finalitatile, ok?
    0 0
  • Schubler
    Mirciulica tata..topica si "utopica":))... te da de gol:)
    0 0
  • subler sau cum iti mai zice...final de "sesiune"
    TESTELE NU SUNT RELEVANTE-nimic mai fals.Testele INTOTDEAUNA sunt RELEVANTE, poti eventual, sa spui REZULTATELE TESTELOR nu sunt relevante.Daca ar fi cum spui tu, atunci i-am contrazice pe cei care stiu cu F1:)..si care testeaza...
    0 0
  • @diesel08
    lol. NU-S EU Schubler mai. pe bune. lasa-ma in durerea mea ca nu-mi mai arde de nimic dupa timpii lui Button de azi :( Eu citeam dialogul tau cu Schubler, dar nu-s eu.
    0 0
  • Diesel08
    Ok. De acord cu analiza "Finalitatilor". Insa completez ca Force India inca nu a testat. Era o aspiratie intr-adevar, impartasita de toate celelalte echipe ca o necesitate vitala, in conditiile inghetarii dezvoltarii motoarelor in Formula 1. Iar un motor optimizat pentru 2010 nu stiu cat va consuma, NIMENI NU STIE (Tot incerc sa explic clar irelevanta timpilor in conditiile lipsei acestor date) insa stiu de la ce se pleaca si am mentionat in comentariul de mai devreme si de aici, inca o data, IRELEVANTA TIMPILOR. Tocmai de asta ma abtin la remarci entuziaste. Si asta am incercat sa argumentez.
    0 0
  • w01
    Monopostul Mercedes nu are inca montate noul difuzor spate si noua aripa frontala, dar ca prima impresie, Ferrari pare f rapida. Cu rezervorul plin Ferrari si Mercedes au avut timpi aproape identici
    0 0
  • Diesel08
    Rectific: Rezultatele Testelor. M-am corectat mai devreme.
    0 0
  • Mclaren_Mircea_1984
    nu tu esti?Ca sunteti la fel:))..ce ti-e si cu reflexele astea verbale:).Nu fi nacajit.Trece.
    0 0
  • the bottom line is that Schumacher is back ! restul e cancan
    0 0
  • .......
    ......vorbe,vorbe ,vorbe.Mai e mult pina la prima cursa specialistilor.Atunci sa va dati mari....
    0 0
  • salut
    despite Ferrari being quickest of all teams during the week, the Spaniard says it's still too early to judge the car's performance.

    "No, I don't think so," said Alonso when asked by AUTOSPORT if Ferrari was clear favourite after the test
    ASTA SPUNE TOT,DESPRE SPECIALISTI,CARE ISI DAU CU PAREREA PREA DEVREME!
    0 0
  • meclarenisti de 2 lei
    Ferrari ia campionatul in 2010 ce voiai sa spuna alo, sa se bata cu pumnul in piept ca ham?Ca ala asa face mereu.Gura mare.Daca era ham in fata sareati gramada ca si la lansare.Cum ati spus ca arata meclarenu la lansare?
    0 0
  • button
    Rasnita aia argintie nu face mare lucru cu but in ea
    0 0
  • baietas
    o sa-ti fasaie tie de n-o sa poti stinge ca te roade tare
    0 0
  • Pentru Diesel08
    Nu-s Mirciulica sunt Daniel. Citesc cam tot ce se plimba pe site-ul asta de foarte mult timp insa nu am participat la discutii sau comentarii pentru ca n-am avut cu cine. Si inca o data sunt Fan Ferrari insa nu neg ca am o admiratie fata de Michael Schumacher. Am inceput sa tin cu Ferrari inca de cand s-a transferat in 96.
    Si vezi ca nu prea inghit McLaren. Chiar deloc.
    0 0
  • Schubler
    Cu stima, noapte buna.
    0 0
  • ,,Alonso a doborit recordul lui Massa."....
    ......normal,ce nu se stia de la inceput chestia asta ? La ce va asteptati ?Sa fie primul ciclopul ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru